2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Half-life 2 grafikai vérfrissítés

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Létezik ilyen? Röviden, igen létezik. Azért ragadtam virtuális tollat, mert úgy látom sokan nem ismerik...

[ ÚJ TESZT ]

Létezik ilyen?
Röviden, igen létezik.

Azért ragadtam virtuális tollat, mert úgy látom sokan nem ismerik ebben a közösségben a Half-life 2 rajongók közül a FakeFactory's Cinematic modot, pedig ezzel olyan dolgok működnek mostmár a legújabb verzió óta a 2004-es megjelenésű eredeti Half-life 2-ben, mint például a HDR.
A Lost Coastot követően úgy gondolom, sokan hitték azt, hogy a Valve visszamenőleg is elérhetővé teszi ezt a HL2-ben, erre azóta is várunk.
A várakozásnak vége, bár nem egyedül a Valve-nak köszönhetően, hanem sokkal inkább egy független moddernek (csapatnak?) köszönhetően, akik megcsinálták a munka nehezét.

Konkrétan miről is van tehát szó?
Egy igencsak nagy méretű (6.3 GByte a letöltendő méret, installálva még 11) modról, ami átülteti a Half-life 2-t, valamint a HL2 Episode One-t a Source engine legújabb változatára, ezen felül szinte az összes textúrát nagyobb felbontásúra cseréli, valamint sok modellt is nagyobb felbontásban tesz elérhetővé. Ezen utóbbi változtatások érintik az Episode Two-t is, mivel az is része a mod-nak.



A menü tehát már a HL2-ben is így néz ki.

Fontos még, hogy mindennek megvan az ára is, hiszen a mod legújabb verziójához (8.0-8.2) az ajánlott minimum rendszer memória mennyiség 3 GB, és 64 bites oprendszer. Személyes tapasztalataim alapján ennél azonban kevesebb is elég lehet.
Ráadásul az egyik letöltőhely kommentjei között a készítő elhintette, hogy most készül egy olyan változat, ami 32 bites oprendszerekre a 2GB-os memória limitet is figyelembe véve kerül összeállításra.
Aki kevesebb memóriával rendelkezik annak érdemes ezt megvárnia, viszont én pl. a 7-es változatot (amihez képest jelentős memóriaigénybeli pluszt tudomásom szerint, csak a nagyfelbontású civil szereplők használata jelent a 8-as változatában a mod-nak) az eredeti HL2-vel végigjátszottam problémák nélkül WinXP-n, 2 GB Ram társaságában. Az episode one és two memóriaigénye az ami indolkolja véleményem szerint a 3GB-os minimum ajánlást, ezek viszont elég jól néznek ki magukban is, az eredeti HL2 viszont szerintem nagyot lép előre ezzel a mod-dal grafikailag. Mindezen követelmények mellé persze nem árt egy erős processzor sem, és egy jófajta VGA lehetőleg 512 MB VRAM társaságában.

Említésre érdemes még, hogy a zenéket is lecserélték, bár igényesen kivitelezett ezen része is, ez nem feltétlen előny szerintem. Egy kis fájl másolgatással viszont régebbi változataiban a mod-nak ez kiküszöbölhető volt, konkrétan az eredeti HL2 gcf-fájljaiból az eredeti zenéket kimásolva (erre külön programot használva pl.: GCFScape) és ezekkel a mod könyvtárában lévőket felülírva csináltam. Ennek még mindig működnie kell amennyiben nem változtattak a zenék fájlnevein.
Mindezeken felül még extra tartalom is kerül be minden új verzióval a játékba, teljesen új modellek (utasszállító repülőgép roncs pl.), vagy az egyik legutóbbi fejlesztés, ami a nagyfelbontású karaktereken működik, ez az úgynevezett Jigglebone effect. Erről van szó konkrétan.

A legújabb verzióval (Cmod 8.2) mostmár minden szereplőnek van nagyfelbontású változata, ezek használata azonban szerencsére opcionális.
Kapunk a modhoz egy Character pimper nevezetű kis progit, amivel kedvünkre cserélgethetjük a szereplők modelljeit.
Alyx modelljeiből van a legtöbb féle, de minden főszereplőnek és a 8.2-es patch óta a civileknek is vannak nagyfelbontású változataik.
Ezek használata sok memóriát igényel és persze a processzort és a VGA-t is jobban terhelik.
Negatívum még (szerintem), hogy a főszereplőknél is a nagyfelbontású modellek teljesen más kinéztet kaptak mint az eredeti változataik, az Alyx modellből van egy Valve stílusú is, azonban ez sem tökéletes még. ( Viszont folyamatosan csiszolja a mod fejlesztője (fejlesztői) ezt a részt is, így a jövőben ez valószínű javulni fog. )
Pozitívum, hogy nem muszáj ezeket használni és még ezesetben is az Episode Two féle szebb modelleket láthatjuk az eredeti HL2-ben is.



Ez

egy összehasonlító kép a különféle Alyx modellekről, én csináltam a teljesség igénye nélkül.
Bal szélen látható az eredeti HL2-ben látható modell, középen a Valve kinézetre hasonlító HD modell és jobb szélen az episode two-ban használt Alyx modell. Ezen utóbbinál az extra csillogás valószínűleg annak köszönhető, hogy ugyanazt a mentést használtam mindkét Cmodos kép készítésénél, pedig a készítő azt írja, hogy legalább a fejezetet újra kell ilyenkor kezdeni, különben (gondolom erre célzott) ilyesmi bugok jelentkezhetnek.

Én ezt a modot elsősorban az eredeti Half-life 2-höz használom, és ahhoz is ajánlom, mivel ott a memória igényesség szerintem nem olyan vészes mint a két epizódnál, valamint ennél mutatja a legnagyobb javulást az eredetihez képest.
Nemrég töltöttem csak le a mod 8-as változatát, így még csak a játék elejébe néztem bele (sima HL2), innen néhány helyszínről csináltam pár összehasonlító képet is 1280*1024-ben mindkét változatnál maximális grafikai beállítások, valamint 4xAA és 16xAF használata mellett.



Egyes



Kettes



Hármas



Négyes



Ötös



Hatos



Hetes

Én a filefrontról töltöttem, aki esetleg tud más forrást írja be nekem legyen szíves a hozzászólások között, amit utána ide ki is másolok.

Innen tölthető egész konkrétan, öt darabban van a Cmod8.0 és van még két patch is.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.