Jöjjenek a játékok!
Project IGI (2000)
A játék 2000 decemberében jelent meg, és ha jól dereng, 2001-ben az év játéka volt. Egy “taktikai” FPS játékról beszélünk, sok kúszás-mászás, bujkálás közepette élethű fegyókkal apríthattuk az ellent. Ha jól emlékszem, ez volt az első játék, ahol a Mesterséges Intelligencia úgy volt megcsinálva, hogy járőrözzenek az ellenséges egységek. Illetve, szintén fenntartom a tévedés jogát, de még egy érdekességre emlékszem, miszerint az AK47 “felhúzása” a valósággal ellentétben az ellenkező oldalon történik a játékban, amit azért csináltak meg így, mert “látványosabb”.
Max Payne 2 (2003)
Ki ne emlékezne az időlassítós, szép lassan mindenét elvesztő, (majd a 3. részben már) alkoholista zsaru drámájára? A TPS nézet nem volt egy gyakori megoldás ekkoriban, ám ennek a játéknak a hatalmas nagy vetődések, és az idő lassításának köszönhetően kifejezetten jól áll ez a nézet.
Far Cry (2004)
Már nem is emlékszem a történetére. Volt egyáltalán? Ha igen, senkit sem érdekelt. A játékot a grafika vitte a hátán. A Crytek fejlesztette Cryengine 2004-ben elképesztően jól nézett ki, évekkel előzte meg a korát. Meg a gépigénye is. Igaz a kis Tualatin a GeForce 4-gyel karöltve 1024x768-ban, közepes grafikán még elvitte elég jól.
S igen, az első Cryengine még a Far Cry-ban mutatkozott be, s csak később kötöttük össze a jól csengő nevű fejlesztő brigádot a Crysis-szal.
Doom 3 (2004)
Még egy igen erős név 2004-ből. A játékkal két korabeli emlékem van. Az egyik, hogy a játék előzetesét mozikban adták! Frankón vehettél jegyet, hogy megnézd a játék előzetesét! Volt, aki több jegyet vett, és többször végigülte azt a pár perces bemutatót. Komoly… A másik, hogy mikor kijött a játék, annyira magas volt a gépigénye, hogy nem volt olyan gép, ami maximális grafika mellett is tudta volna futtatni a játékot kompromisszummentesen. Konkrétan, hiába lett volna elég a játéknak a Radeon 9800Pro, abból a játék megjelenésekor csak 128 MB-os példány volt a piacon, s a maximális részletességű textúráknak már kevés volt ez a VRAM mennyiség, s 256 MB-os kártya kell, kellett volna, hogy tényleg kompromisszummentesen lehessen játszani a játékkal.
Call Of Duty 2: (2005)
Talán az egyetlen játékom ebben a cikkben, amit a fiatalabb korosztálynak sem nagyon kell bemutatni. Máig igen népszerű multiplayer módban. Igaz, kevésbé követem a szériát, meg úgy alapjába véve az aktuális címeket, de úgy gondolom, kijelenthető, hogy ez a játék volt az egyik legjobb II. világháborús FPS játék.
Need For Speed: Most Wanted (2005)
A Need For Speed neve ekkoriban még igen jól csengett, s lehet, nem ez a rész volt a legjobb NFS, de azért szerettük, hiszen volt Nitro, meg rendőrös üldözés, jó zenék a játékban, minden adott volt a jó szórakozáshoz.
Juiced (2005)
Talán az erős konkurencia miatt, de ez a játék kevésbé ismert, és nem volt akkora nagy siker. Pedig nem volt rossz játék. A grafika is rendben volt, és a fizika is többé-kevésbé. Kanyarokban viselkedett érdekesen az autó, de ha ráérzett az ember az irányításra, teljesen jól lehetett vele játszani.
Flatout 2: (2006)
Hivatalosan GeForce FX szériás VGA-kártya kell a játéknak minimum, ám a valóságban még egy GeForce 3-ason is elindul, méghozzá teljesen játszhatóan. Aki nem ismerné a játékot, ez egy roncsderbis autóversenyzős játék. Az autók egész jól sérülnek. Ráadásul itt pont ez a lényeg. Hatalmas nagyokat lehet zúzni a játékban a szó átvitt, és szó szoros értelmében is.
Mint látható, a géphez képest azért újabb játékok kerültek telepítésre. Ez mindenkinek a saját preferenciája, hogy mit szeretne játszani a retro gépén. Valaki az adott korból származó gépre csak adott korú (vagy régebbi) játékokat rak csak fel/játszik rajta. Én minden gépemre “addig rakok” játékot, amit még élvezhetően el tud futtatni, így részemről ezért ezek a játékok kerültek fel a gépre.
Összegzés:
Ezúttal is azt tudom mondani, mint az előző ilyen bemutatómban is. A retro számítógép gyűjtése, építése egyre népszerűbb.
Jelenleg még, ha egyre ritkábban is, de 20-30 év körüli gépek még kerülnek elő “innen-onnan”. És ezek a leletek nem is képviselnek olyan komoly értéket. Tehát kezdőként belevágni és nosztalgiázni továbbra is gombokból megoldható. De a dobozos cuccok egyre ritkábbak, és az áruk drasztikusan emelkedik. Aki ilyen irányba kíván elmenni, az már számolhat a fanatizmus fogalmával. De persze ez nem feltétlen baj. Szép hobbi, jó hobbi, és én is tovább fogom folytatni az ilyen gépek bemutatását/építését.
Végezetül pedig a lányom bemutatja, hogyan is néz ki az adott gép működés közben:
Ha érdekel az ilyesmi retroszámítógép-jellegű téma, gyere, és csatlakozz a Facebook bacsis-tuning fan klub-ba!