2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Black Shark - a helikopterszimulátor

Durván reális szimulátor, orosz harci helikopterrel - minden, amire vágytam?

[ ÚJ TESZT ]

Bevezető

Egy olyan „kocka”-hobbiról fogok most némileg elfogult írást elkövetni, amely napjaink játékai között kissé alárendelt szerepet játszik: ezek a repülőszimulátorok. Régebben jóval több volt jelen a piacon, de ma már egyre kevesebb ilyen játékot fejlesztenek. Az a kevés, ami jelen van, inkább egy szűkebb réteget szolgál ki, akik igazán komolyan veszik a virtuális szárnyalást. Lehetne boncolgatni az okokat: talán azért, mert összetettebbek, bonyolultabbak, mint egy FPS, vagy egy stratégiai játék, talán azért, mert simán kimentek a divatból. A manapság terjedő konzolok játékkínálata között sincs igazi szimulátor (na jó, nem hallottam róla). További hátrányként lehet említeni, hogy az élvezhető játék komolyabb, nem éppen olcsó célhardvereket igényel: a hardcore COD-játékos, ha megveszi is a drága gémer (kék LED-es, ehe...) egeret, egérpadot, billentyűzetet, hangtechnikát, azt a játékon kívül is tudja használni, de a joystick, a repülős pedálok, a fejmozgás-érzékelő sok minden másra nem alkalmas. S ha mindez még nem elég: e játékok gépigénye is elég magas.

Igazán komolyan nem merültem bele a szimulátorokba a cikkem tárgyát megelőző előtt; nem szándékozom terjengős családfával bemutatni ezeket a játékokat, mindössze egyet közülük: a DCS: Black Shark címűt. Ez, a szimulátorok között is ritkaságképpen, helikopteres témájú, egészen pontosan az orosz Kamov Ka-50 (NATO-beli neve Hokum, orosz neve Чёрная Акула, azaz Fekete Cápa) harci helikopterrel foglalkozik.

A Kamov Ka-50 Werewolf, vagy Black Shark (www.richard-seaman.com)

Érdekelnek a forgószárnyúak, ezért mindig próbáltam valami jó helis játékot találni. Ezek közül a legrégebbi a Hind 95, az újabbak között pedig ott van a Gunship 2000, a Search & Rescue 3, a Comanche 4, az Enemy Engaged 2, a Vietnam Whirlwind valamint a Flight Simulator 2004 és X változatok helikopteres része. Jó kis játékok, de ami a repülési realizmust illeti... A Comanche 4 például gyakorlatilag egy FPS, és a helikopter irányítása sem igényel sokkal többet a WASD gomboknál, meg az egérnél. A Flight Simulatorok forgószárnyas oldalról nem annyira teljesítenek fényesen, mint merevszárnyú részről: az FS2004-ben minden „addon” (kiegészítő) a beépített Bell 206 JetRanger helikopter fizikáját használja. Ennek több hátránya van, például a több hajtóműves helikopterek is egy hajtóművesként repülnek, azaz nem lehet szimulálni egy hajtómű leállását. A közepes és nehéz helikoptereken is a másfél tonnás JetRanger fürgesége érződik (hozzáteszem: azokon az – ingyenes – modelleken, amelyeket én próbáltam). Az FS sorozatban ráadásul még lőni sem lehet. Félreértés ne essék: mindezen játékokkal jókat játszottam, de… Na, ez fog a továbbiakban kiderülni, hogy mi is ez a „de”. Gondolkodtam egyébként rajta, hogy ez a „de” a Gamepodon fogalmazódjon meg (mégis egy játékról van szó), de aztán annyi mindent írtam hozzá (jó hosszú lett, előre szólok), hogy inkább a Logouton tettem meg.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.