2024. június 4., kedd

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Oblivion HC modding vol.1 - OBGE v2.

    Sokan kérdezik, -igen, még ma is- hogy mivel lehetne szebbé jobbá tenni a jó öreg Obliviont. Ahogy az idő haladt, egyre-másra jöttek ki jobb-árosszabb kiegészítők, modok ehhez a remek játékhoz, de kissé kezd zavaró lenni, hogy nincs naprakész információ, ilyetén soksok ember el sem hiszi mire képes még a vén motor, persze egy kis hack-el, henköléssel megtámogatva. Így elkezdtem összeírni a dolgok mikéntjét, első lépésben az egyik legnagyobb jelentőségü, és egyben legnehezebben érthető moddal, az Oblivion Graphics Extender-el (OBGE).
    A projekt viszonylag hosszu multra tekint vissza. Kezdődött az egész az OBGE-vel, Timeslip jóvoltából. Ez egy egyszerűbb OBSE plugin volt, extra grafikus képeségeket adott az Oblivion scriptnyelvéhez, ami által frankó effektek, extra HUD elemek stb használata vált lehetővé, információt volt képes szolgáltatni a memóriahasználatról, egyes texturák memóriából való törlését is lehetővé tette. Később jött egy OVEP nevü projekt IlmrynAkio által. Az OBGE-t használó rendszer lehetővé tett még több effektet, "mélyrenyúlós" DirectX trükköket. Ezek után Scanti jóvoltából jött létre az OBGE v2, aminek ismertetését láthatod alant. Lényegében az első OBGE, és az OVEP-re épülő projekt, ám gyökereitől újraírt kóddal, még gazdagabb lehetőségekkel, mintegy egyesítve, és kiegészítve az előzőeket. Ami még szebb, visszafelé kompatibilis a régi OBGE-vel, valamint saját shader effektek létrehozását is lehetővé teszi.

    Folytatás...

    Varlaisaran 13 éve 4

  • Inkább visszanégy - Skyrim

    Vártuk, közelgett, néztük a dátumot... várták, és itt van - hatalmas marketingdömping, csinnadratta, óriási hypeolás, találgatások, fikcionálások... egy rövid szösszenet, vagy inkább monológ azokról a bennem kavargó érzésekről, benyomásokról, melyet a várva várt Ötös hozott el az Elder Scrolls fanoknak. Mindezt nem csak játékos, hanem a TES4-re jó ideje fejlesztő modder szemével.

    Belekezdeni is nehéz ebből a helyzetből. Legésszerűbb volna egy pontokba szedett élménybeszámolót, vagy valamiféle elemzést írni - miben más, miben jobb, miben rosszabb (ez persze nem lehet, de mégis).
    Két éve, amikor először vettem kezembe az Oblivion Construction Set-jét - majd később, ahogy feltárultak előttem a járható utak, ilyetén mélyebben kiismerhetővé vált a játék, elcsodálkoztam. Elcsodálkoztam azon, mennyire primitív, egyszerü minden, ami a legelső végigjátszáskor hatalmas élményeket okozott számomra. A TES4 nem túl magnifikáns, ám megragadó momentumai, a hozzá kapcsolódó cselekmények, helyszínek, személyek (NPC) mind mind valamilyen szinten részemmé váltak még a második végigjátszás idején is. Meg tudott fogni, mert -bár a Morrowindhez képest már arcade-bb jellegű, ám még mindig eredeti, sajátos környezetet, hangulatot tudott teremteni. Olyan világot, amely a maga hibáival együtt sem hasonlítható máshoz. Mert ez az Oblivion.

    Folytatás...

    Varlaisaran 13 éve 37

  • A Jó, a Rossz, és a Csúf

    Éjszakai kockulásnak indult, közben vetődött fel a nagy ötlet. Ringbe tettünk három VGA kártyát egy, bár nem tul mélyrenyúló, de hathatós erőpróba formájában. A versenyzők három külön világot, és két külön érát képviselnek a videokártyák fejlődésének mondjuk így, rögös útján.

    Eleinte egy "klasszikus" ATI vs. NVidia párharcnak indult, később a helyzet úgy hozta, hogy ringbe szállt egy harmadik jelölt is. A zöldek térfelén egy játékos lépett porondra, egy XFX 8800Ultra Standard képében, míg a pirosak mezőnyét egy Gigabyte HD5770, illetve egy HIS 4850 IceQ képviselte.

    Mindkét ATi kártyához a 11.10 verzióju standalone drivert használtuk. A zöldek egykori királyát a 285.58 hajtotta.
    A Vasak...

    A Jó... egy kitünő állapotu, megkímélt HIS 4850 IceQ, hathatós, halk Arctic hütéssel, egy mai viszonyokhoz képest is remek kártya, pláne ha az árát nézzük.

    Folytatás...

    Varlaisaran 13 éve 6

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.