Gyorskeresés
Blog
[ ÚJ BEJEGYZÉS ] [ ÚJ CIKK ]
-
Oblivion HC modding vol.1 - OBGE v2.
Sokan kérdezik, -igen, még ma is- hogy mivel lehetne szebbé jobbá tenni a jó öreg Obliviont. Ahogy az idő haladt, egyre-másra jöttek ki jobb-árosszabb kiegészítők, modok ehhez a remek játékhoz, de kissé kezd zavaró lenni, hogy nincs naprakész információ, ilyetén soksok ember el sem hiszi mire képes még a vén motor, persze egy kis hack-el, henköléssel megtámogatva. Így elkezdtem összeírni a dolgok mikéntjét, első lépésben az egyik legnagyobb jelentőségü, és egyben legnehezebben érthető moddal, az Oblivion Graphics Extender-el (OBGE).
A projekt viszonylag hosszu multra tekint vissza. Kezdődött az egész az OBGE-vel, Timeslip jóvoltából. Ez egy egyszerűbb OBSE plugin volt, extra grafikus képeségeket adott az Oblivion scriptnyelvéhez, ami által frankó effektek, extra HUD elemek stb használata vált lehetővé, információt volt képes szolgáltatni a memóriahasználatról, egyes texturák memóriából való törlését is lehetővé tette. Később jött egy OVEP nevü projekt IlmrynAkio által. Az OBGE-t használó rendszer lehetővé tett még több effektet, "mélyrenyúlós" DirectX trükköket. Ezek után Scanti jóvoltából jött létre az OBGE v2, aminek ismertetését láthatod alant. Lényegében az első OBGE, és az OVEP-re épülő projekt, ám gyökereitől újraírt kóddal, még gazdagabb lehetőségekkel, mintegy egyesítve, és kiegészítve az előzőeket. Ami még szebb, visszafelé kompatibilis a régi OBGE-vel, valamint saját shader effektek létrehozását is lehetővé teszi.Varlaisaran 13 éve 4
-
Inkább visszanégy - Skyrim
Vártuk, közelgett, néztük a dátumot... várták, és itt van - hatalmas marketingdömping, csinnadratta, óriási hypeolás, találgatások, fikcionálások... egy rövid szösszenet, vagy inkább monológ azokról a bennem kavargó érzésekről, benyomásokról, melyet a várva várt Ötös hozott el az Elder Scrolls fanoknak. Mindezt nem csak játékos, hanem a TES4-re jó ideje fejlesztő modder szemével.
Belekezdeni is nehéz ebből a helyzetből. Legésszerűbb volna egy pontokba szedett élménybeszámolót, vagy valamiféle elemzést írni - miben más, miben jobb, miben rosszabb (ez persze nem lehet, de mégis).
Két éve, amikor először vettem kezembe az Oblivion Construction Set-jét - majd később, ahogy feltárultak előttem a járható utak, ilyetén mélyebben kiismerhetővé vált a játék, elcsodálkoztam. Elcsodálkoztam azon, mennyire primitív, egyszerü minden, ami a legelső végigjátszáskor hatalmas élményeket okozott számomra. A TES4 nem túl magnifikáns, ám megragadó momentumai, a hozzá kapcsolódó cselekmények, helyszínek, személyek (NPC) mind mind valamilyen szinten részemmé váltak még a második végigjátszás idején is. Meg tudott fogni, mert -bár a Morrowindhez képest már arcade-bb jellegű, ám még mindig eredeti, sajátos környezetet, hangulatot tudott teremteni. Olyan világot, amely a maga hibáival együtt sem hasonlítható máshoz. Mert ez az Oblivion.Varlaisaran 13 éve 37
-
A Jó, a Rossz, és a Csúf
Éjszakai kockulásnak indult, közben vetődött fel a nagy ötlet. Ringbe tettünk három VGA kártyát egy, bár nem tul mélyrenyúló, de hathatós erőpróba formájában. A versenyzők három külön világot, és két külön érát képviselnek a videokártyák fejlődésének mondjuk így, rögös útján.
Eleinte egy "klasszikus" ATI vs. NVidia párharcnak indult, később a helyzet úgy hozta, hogy ringbe szállt egy harmadik jelölt is. A zöldek térfelén egy játékos lépett porondra, egy XFX 8800Ultra Standard képében, míg a pirosak mezőnyét egy Gigabyte HD5770, illetve egy HIS 4850 IceQ képviselte.
Mindkét ATi kártyához a 11.10 verzióju standalone drivert használtuk. A zöldek egykori királyát a 285.58 hajtotta.
A Vasak...A Jó... egy kitünő állapotu, megkímélt HIS 4850 IceQ, hathatós, halk Arctic hütéssel, egy mai viszonyokhoz képest is remek kártya, pláne ha az árát nézzük.
Varlaisaran 13 éve 6
Varlaisaran top 10 blogbejegyzése
Percről percre
-
Computex: MSI Claw 8 AI
A külön utakon járó sárkányos gyártó kézi konzoljának második generációjánál is marad az Intel mellett.
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
A Strix Point kódnevű SoC APU lesz a cég első Copilot+ platformja.
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
Jönnek a csodachipek
Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
-
Az AI hasít, a dolgozó mehet
Folyamatosak a dollármilliárdos befektetések a felhő, az adatközpontok és az AI kapcsán, de a Business Insider jelentése szerint eközben emberek százait küldik el a Microsoft felhős ágazatától.
-
Windows, PC: az Arm a jövő
Az Arm arra készül, hogy a windowsos piac átalakulása közben 5 éven belül megszerzi a PC-s piac 50 százalékát.
-
Facebook: ömlenek a fiatalok
A Meta szerint az utóbbi három év során még nem érkezett ennyi fiatal felnőtt a Facebookra, mint most.
-
Musk, a bennfentes kereskedő?
A Tesla egyik részvényese perelte be Elon Muskot, 7,5 milliárd dolláros bennfentes kereskedelemmel vádolja őt.
-
Ulefone Armor Pad 3 Pro teszt
33 280 mAh csak elég lesz bármire. És a régi hardver vagy szoftver?
-
Temu és EU
Immáron a Temu is köteles megfelelni a EU szigorúbb online tartalmi törvényeinek.