2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Oblivion HC modding vol.3 - The Ayleid Steps.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ayleid Steps V3.

A sok extension, meg grafikus blabla után úgy gondolom rátérhetnénk a játékos részére a moddolásnak, ezt pedig hirtelen felindulásból egy igazán eredeti moddal fogom kezdeni. Azon túl hogy egyik legnagyobb kedvencem, ezzel együtt a legnehezebb összefoglalni, és néhány részletét érthetően közzétenni, mert igen komplikált... de ezt majd később. Régi motorosoknak az Oblivion vanilla (gyári) állapotában manapság aligha tud érdekfeszítő lenni, mivel mindannyian végigtoltuk már egy-több alkalommal. Sok koca-gamer úgy hiszi hogy ezzel itt vége, ennyi, itt a Skyrim, Obli mehet a polcra a Morro mellé. Hát én ezt azért átgondolnám azon modok fényében, melyek galaxisokkal feljebb emelték a Négyes színvonalát, és itt nem a grafikus-textúrás-HD-anyjakínja kiegészítőkre gondolok. Véleményem szerint egy játék sohasem a felbontástól, a mittudomén hányszoros ilyen-olyan szűrőktől, pengeéles textúráktól, meg a látványos parasztvakító múvis effektektől lesz igazán jó - vagy igazán játék. Az Oblivion modjainak igazán színe-javát a quest-szerű, egyedi, ötletesen megvalósított eredeti koncepciók adják, olyan modok, amelyek QTP, OBGE... akármi hasonlók nélkül is órákra oda tud bilincselni a monitor elé egy játékost. Melyek olyan érzést váltanak ki belőle, hogy... Hé, ezt miért nem csinálták bele gyárilag??... nos, ezek közül az egyik gyöngyszemet emeltem ki, ez pedig az Ayleid Steps. Nehéz, hosszadalmas, érdekes, ugyanakkor meglepő fordulatokkal teli történet. Aki úgy érezte, hogy az Oblivion, esetleg Skyrim alap főküldetése nem volt rossz, vagy esetleg jó... nos, meg fog lepődni:)

Figyelem!
A szövegben számos helyütt SPOILER olvasható, így a játékélmény lerombolását elkerülendő, gondold át, mielőtt végigolvasod játék előtt. Ezt elősegítendő, a kulcsfontosságú megoldásokat nem írom le. Aki elakad, kérdezzen a topicon!

Telepítés.
Előfeltétele az OBSE ÉS a COBL fentléte! Ha ezek fent vannak akkor kezdjünk a Steps felrakásának.

Előszöris töltsd le. A csomag tartalmát másold az Oblivion könyvtárba, majd OBMM-el aktiváld.
Ízlés szerint BOSSolhatjuk (ajánlott), oldskool gamerek toszigálhatják le-fel a modsorrendben. Ajánlott helye a gyári DLC-k körül lesz.
Ezek után működő Ayleid Steps-ünk van, örvendjünk neki, majd a játék indítása után erről győződjünk is meg!
Az inventory-ban a legutolsó, "egyéb" lapon találunk egy beállító ikont, ami a COBL-é. Ezen belül találjuk az Ayleid Steps beállítópaneljét, ahol tegyünk meg egy fontos beállítást, bár legyen ez személyes nézőpont kérdése.
NPC Behavior-nél három lehetőség van.
No NPCs Stepping - Itt a rajtad kivül senki sem használja a Stepeket a civil NPCk közül. Ez erősen ajánlott, mivel questek szempontjából fontos NPCk elkóborolnak teszem azt egy Lost dungeonba, megölik őket az ayleid undeadok, akkor aztán nézhetsz... Szóval javallott.
- Essential - Az Essential NPC-k Steppelhetnek csak. Itt ki van zárva ugyan hogy meghaljanak, de pl. csinálnád a főküldetést, és Martin nincs sehol, mert kóborol egy dungeonban?
- All NPCs stepping - Mindenki Steppelhet. Elején én nem vettem észre ezt a beállítást, és ezen van alapból. Az Imperial City fél lakosságával össze-összetalálkoztam a leglehetetlenebb helyeken is, néha holtan...
Tehát javasolt a No NPC Stepping beállítás.
Ha kész vagyunk, akkor lássuk...

Rövid ismertető.

"Bárkit is kérdezel Cyrod-ban a Step-ekről, mindenki fog Neked mesélni róluk, ki többet, ki kevesebbet, de létezésük messze nem titok. Cyrod területén szinte mindenhol beleütközhetünk a Step-ekbe, bárhol is járunk, akár a vadon, akár városok, vagy egykori Ayleid városromok közelében, vagy azokon belül is. Azonban jóval kevesebben tudnak bármit is mondani arról, mire valók, kik, és miért hozták létre őket."

Cyrod-szerte valóban szinte mindenhol találkozhatunk a kis fehér tányérszerű kőobjektumokkal, melyeket a régi időkben az Ayleidek építettek, de nem igazán ismert a céljuk. A leglehetetlenebb helyeken, a vadontól a városokig, alagsorokban, pincékben, híd alatt, vagy épp egy kancellár szobájában is felbukkannak. Ahogy a játék során kiderül, ezek a kis Step-ek valójában egy, az egykori Ayleid uralom alatt egy működő teleportrendszer állomásai. Cyrod vidékei kissé másképp festhettek annak idején, egykori elf városok, táborok, vagy az Ayleidek által fontosnak gondolt területek, pozíciók helyén ma a egész más található; a nagy semmi, vagy épp az egyik birodalmi város...
Ahogy haladsz előre a questben, szép lassan világossá válik minden.

A Stepping alapjai - mi micsoda.

A Step-ek.
Minden Step egy-egy állomása egy bizonyos alhálózatnak, melyek egy nagy központi főhálózat részei (hub). A térképen a White Gold toronytól szanaszét sugárirányban elhelyezkedő egykori Ayleid romok adják a rendszer alapját. Így néhány perc (játékbeli) alatt a fővárosból mondjuk Az Abecean tenger partján találjuk magunkat. Tök jó, nem?:)

Annyira nem. A Stepek jó része ugyanis megsérült az eltelt évezredek során, melyek hibás működésük folytán nem képesek az eredeti céljukat, vagyis a célszemélynek az alhálózat következő állomására való teleportálását ellátni. Bár teleportfunkciójuk hibás, ettől függetlenül fő céljukat továbbra is ellátják, ami egyenlőre maradjon SPOILER:) A Step-ek energiaforrása a Welkynd kavics, azaz minden teleportálási kísérlet egy Welkyndet kíván. Néha nem sikerül a művelet, természetesen ilyenkor is elzabálja a követ. A Step-eknek meghatározott sorrendjük van. Egy hosszabb útvonal több Step révén valósul meg, főleg nagyobb távolságokon.

Alapvetően háromféle Stepet különböztetünk meg.

Az első, a sérült step, ennek kinézete sem bizalomgerjesztő, repedezett, rongyos koszos vacak. Nagy eséllyel hiúsul meg vele a teleportálási kísérlet, így főleg kevés Welkynd mellett kerülendő. Működőképes a teleport funkciója, de véletlenszerű helyekre fog pozicionálni, olykor a legvakmerőbb helyekre. Poénnak jó, de jobb ezeket kerülni, kivétel, ha nincs más lehetőség elmenekülni. Hogy honnét? Később...

A második, a viszonylag ép állapotú Step, nekik megvan a pontos úticéljuk, ezek feltérképezésével igen gyors közlekedő útvonalak valósíthatóak meg.

A harmadik típus, szintén ép Step, de tündöklő zöldes welkynd-szerű foltok láthatóak rajtuk. Ők közvetlen kapcsolatot létesítenek egy adott Ayleid várossal, magyarán ha rásteppelsz, bevisz az adott városba. Hogy hova? Ugyanaz a kérdés, és a válasz, ami a sérült Stepek esetében, lássuk.

Az elveszett városok.
Az Ayleidek fénykorában nem csak ennyi város volt, amennyit ma ismerünk - ha csak ennyijük lett volna, sosem lettek volna a domináns nemzet a környéken. Ahogy eltűnt a faj a térképről, városaik idővel pusztulásnak indultak, némelyek el is tűntek a föld felszínéről, melyek mára megközelíthetetlenek, hiszen izolálva lettek a külvilágtól. Csakhogy vannak Stepek, melyek ma is működőképesek. A hibás Stepek egyik nagy problémája, hogy képesek olyan helyekre beteleportálni, ahonnét nincs menekvés, ha elfogynak a Welkyndek - ez lehet egy mindeddig ismeretlen Ayleid rom a föld alatt, vagy épp egy egykori ismeretlen sírkamra, vagy csatornarendszer, vagy épp Sutch (az elsüllyedt város) Arénája! Mert még azt is elérhetjük Steppeléssel. Ezekről a helyekről jórészt van kiút, de néhánynál bizony nincs... A mod minden elveszett város neve elé egy "(Lost)" indexet rak, igy megkülönböztethetőek a felszíni létesítményektől, pl. "(Lost) Sutch Arena", vagy "(Lost) Iornath". A vanilla nevek között is akad néhány Lost kezdetű, de ezek kapcsolatban állnak a külvilággal, illetve a Lost szó nincs zárójelben, így megkülönböztethetőek egymástól.
Ezek a helyek, mondani sem kell az ayleid kor óta érintetlenek, és a mod készítőjének jóvoltából valóban tartalmaznak is komoly zsákmányt - ugyanakkor komoly ellenfelekkel, hisz az egykori városok lakossága ma is odabent nyüzsög. Mielőtt azt gondolnánk, juhé, most beszélgetünk élő Ayleidekkel... sajnos undead formátumban leledzenek, és kifejezetten nem fog tetszeni nekik a hívatlan látogató, amit természetesen meg is kísérelnek értésünkre adni. Ami még rosszabb, a köztük élt lovagok, királyok, miegymások is jelen vannak a legtöbb "Lost" helyen, és ismét hála a készítőnek, erejük, képességeik valóban tükrözik az egykori uralkodó nemzet nagyságát; ellentétben a "gyári" Ayleid romokban levő gyenge "széria" undead-ekkel:) Egy-két helyen bizony lesz jajgatás, mire sikerül legyőzni egy-egy komolyabb ellenfelet, de ez így helyes. Mivel a mod COBL-t használ, így az abban található Ayleid cuccokat is használja, úgymint meteorikus fegyvereket, evőeszközöket, csecsebecséket, ayleid pénzeket, stb. Egy ilyen Ayleid Welkynd-fegyver sokszor egy lakás ára...:) Ami ennél is jobb, mintha egy régi korba csöppennénk vissza, évezredek óta ember által nem járt helyekre juthatunk el, ahol szinte megállt az idő - az egykori lakosok csontvázai az ágyakon, templomokban, szobákban, használati tárgyak, mindenféle kacat szétszórva a romos, rogyadozó épületekben. Engem meg tudott fogni néhány hely, pl Lost Olisode, vagy a Lost Orchard Chapel.

Az Erfinsel-ekről.
Az Erfinsel-ek a legtöbb Ayleid romon belül direkt kapcsolattal (értsd, ajtón át) érhetők el, míg másoknál csak Steppeléssel. Az Erfinselek célja nem más mint egy adott (A WGT Hub vezérlőjében beállított) alhálózaton belüli navigálás. Ez egy kis kör alakú "Step-terem", egyenként nyolc Step-et tartalmaznak. A stepek végcélja a legváltozatosabb, egy közülük általában van kapcsolat a White Gold-al, és az adott alhálózaton belüli más városok Erfinsel-jeivel - így biztosíthatták annak idején a gyors mozgást egyik városból a másikba. Az Erfinselek is tartalmaznak hibás Stepet, az itt levőkre is érvényes a fentebbi szabály. Ugyanakkor Erfinseleken keresztül érhetjük el a legtöbb elveszett várost, így mérhetetlenül sok játékidőt, és rakat pénzt fog jelenteni a játékos számára a bőséges loot révén. Az Erfinselek kizárólag a játék elején megszerzendő ayleid kulcs birtokában nyithatóak!

A White Gold Tower (WGT) Hub.
Ebből egy van, ez pedig helyileg a White Gold tornyában található szintén kör alakú vezérlőtermecske, jelentősége viszont annál nagyobb. A benne található négy kapcsolóval 16 variációja révén mindegyik alhálózatba eljuthatunk. Mindegyik kombináció egy adott sugárirányba terel bennünket egészen Cyrod határáig, néhol ezek a pontok átnyúlnak Morrowind-be, Valenwood-ba, vagy Skyrim-be! Ha teljesen feltérképeztük az összes lehetséges variációt, gyakorlatilag percek alatt bárhol ott lehetünk. A hub vezérlőben két Step van. Az egyik fix pontra visz, ez a hub terem bejárati Stepje, az Arena épülete mellett található. Míg a másik, a kapcsolók melletti step az aktuális kapcsolóállástól függően a 16 alhálózat valamelyikének kezdő Stepjére terel.

Questek ismertetése.

Az egész több fejezetből áll, a fő történetet több, egymástól több-kevesebb idő elteltével induló quest rajzolja ki előttünk.Alaphelyzetben nem történik semmi. Találkozni fogsz a Stepekkel, azok aktiválása viszont semmilyen eredményt nem hoz, még Welkynd birtokában sem.A rendszer egyenlőre működésképtelen. Még...

1. The Ayleid Steps

- Létezik egy könyv, mely a témával foglalkozik, első lépésben e könyv felkutatása a feladat. Szerzője Annika Caiole, címe pedig "The Ayleid Steps". Nahát...:) Csak néhány példánya létezik, mindegyik Mages Guild székhelyen van egy, Bruma kivételével. Ha nem vagy Mages Guild tag, akkor sincs gond, a cheydinhali Guild Hall-ban (ide bejuthatsz tagság nélkül is) a felső szintjén megtalálható, illetve a Talos District egyik kocsmájában, amit alighanem valaki ottfelejthetett... Ezután próbálj aktiválni egy Step-et. Most sem fog történni semmi...

- A könyvből kiderül egykét dolog, de még mindig nem tartunk sehol, csak nem akarnak működni azok az átkozott fehér kövek:) Ha nem találsz további kiutat magadtól, kezdj el keresgélni a Wellspring Cave körül Az út mellett rábukkansz egy halott Mages Guild küldöncre, kezében egy beszámolóval a jelenlegi ásatásokról Vahtacen-ből. Vahtacen egy különleges Ayleid rom, ennélfogva kerültek elő érdekes dolgok, közülük bennünket egy bizonyos kulcs érdekel. Egy ayleid kulcs, ami nyit valamit, valahol. De mit? Hogy ezt megtudd, menj el az Egyetem előcsarnokába, ahol Raminus tartózkodik általában. Itt találsz az egyik asztalon egy ayleid ládikát, benne egy fura kulccsal - igen, erre van szükség. Nem számít lopásnak, hogy miért, az kiderül később.

- A beszámolón említik hogy a régi ayleid írásokból kihámoztak ezt-azt, például hogy egy Vi... kezdetű helyiség közelében lehetséges a kiinduló pont, egy cave-ben. Ez nem más mind Vilverin, a cave pedig a Sideways Cave. Aki nem ismeri, az jól nézzen körül, mivel ez nem közönséges cave. A mélyén található egy Ayleid romba vezető ajtó, név szerint Lost Abagarlas-ba (Ez pl. egy gyárilag Lost nevű hely, vanilla dungeon). Menjünk ide be, majd a kíváncsiskodó, és főleg nem túl kedves lakóit ledarálva nézzünk körbe a főépület romjaiban. Találunk egy ajtót, amibe illik a kulcs. Keresd meg!
Ha megvan, egy kis helyiségbe jutsz, ahol egy elég kemény Wraith üdvözöl bennünket. Kitartó harccal (főleg kis szinteken) azért meg lehet ölni. A hátsó szobor melletti kis ládákban értékes cuccokat találunk, köztük egy naplót, valamint egy nagy kapcsolót a terem közepén. Ez a Step rendszer főkapcsolója, vagy aktiválója. Kapcsoljuk be, majd a mellette levő Stepeket már tudjuk is használni. A naplót el ne felejtsük!

- A naplóból kiderül hogy nem mi vagyunk az egyetlen Steppelők, egy bizonyos Ervvin nevű kolléga is rájött a dolgokra, szépen részletezi hol, merre járt a Stepek segítségével, de ami a legfontosabb, említést tesz egy rejtekhelyről, ami a Talos híd egyik pillérének tetejében van, ehhez pedig vezet egy direkt Step kapcsolat. Cheydinhal lesz úticélunk, a várfal tövében KÍVÜL találunk egy stepet egy nagy kő mögött. Ezt mutatja a map marker is, de konkrétan nem jelöli, így neked kell megkeresned. Ha egy kis kör alakú szobában találod magad, király vagy:)

- A rejtekhelyre bejutva emberi maradványokat találunk, és egy második naplót - ugy tünik, Ervvin barátunk megszívta, mert míg ő a rejtekhelyen tartózkodott, a Step rendszert valaki lekapcsolta, így nem tudott kijönni; éhen halt. A szobácskában rengeteg Welkyndet, Ayleid fegyvert, könyvet, stb-t találunk. Főleg kis szintű karakterek számára egy ilyen fegyver majdhogynem "god" szintűnek számít, így te most örülni fogsz:) Ez a hely használható player home-nak, azaz otthonnak is - minden tároló, ládika stb biztonságos, kivéve a szoba közepén levő Waste Bin nevű hordó, amibe a szemetet, kacatot rakhatod.

2. Retracing the Steps

- A mod érdekessége, hogy nem egymás hegyén-hátán jönnek a questek, hanem bizonyos időnek el kell telnie, és/vagy bizonyos feltételeknek teljesülnie. A második fejezet akkor lép életbe, befejezted az előzőt, ÉS minimum 20 Stepet aktiváltál már, ÉS kell aludni ezek után, ÉS minimum 5 órát:) Álmodban fog megjelenni egy telepatikus üzenet Ervvintől, aki arra biztat, hogy keress meg valamit, amit ő elveszített. Ez így elég fura, de világos lesz minden. Olvasgasd át ismét a két naplót!
(megj. ennek a questnek a teljesítése nem kötelező, ettől függetlenül továbblép a történet. No, de hol van az még...)

- Nem fogsz semmit sem találni, mert nincs támpont. De további minimum 20 steppelés után kapsz egy kiindulási pontot. Az Elven Garden District-ben, egy kocsmában veszett el a kérdéses dolog. Hohó...

- Menj be a Luther's Boarding House nevű kocsmába, és keresgélj. Ha nem jársz sikerrel, az nem véletlen:) A bárpult vizslatása fog eredményt hozni, vagyis a bárpultban fogod megtalálni azt, amit Ervvin elveszített. Még pontosabban a bárpult asztallapjának egyik élénél, egy "Loose Panel" nevű "objektumban". A többit rád bízom, ezek alapján lehetetlen nem megtalálni. Mit is? Egy jegyzettömböt, ez volt az amit Ervvin ittfelejtett, miután jól berúgott:)

- A könyvben 12 Ayleid rom elérési útvonala található, vagyis hol vannak azok a Stepek amelyek ezekhez vezetnek. Vélhetően szándékosan, de Ervvin bizonyos szisztéma szerint kódolva írta le a tudnivalókat. Érdemes eljátszani velük; ha nem akarsz, vagy nem megy, a topicban kérésre közlöm mindegyik helyszín elérhetőségét. Az utolsó helyszínen találni fogsz egy különleges cuccost, amiből a játék során csupán két példány fog felbukkanni. Ez a lila welkynd (Purple Welkynd).

3. Welkynd Worries

A quest akkor indul el, miután már 80at steppeltél. A Marketes kereskedők egyikénél érdeklődj rá a Welkynd kövekre, aki közölni fogja veled hogy egyre többen steppelnek, és ész nélkül vásárolgatják azokat. Egyikük (pl. Jensine) meg is mondja, hogy kit keress: Ungariont, Bravilban. Ő sem fog semmi használhatót mondani, ehelyett továbbküld Gundalashoz Leyawiin-be. Gundalas bajban van, mert bizonyos emberek megfenyegették, hogy áron alul adja el számukra a welkyndeket, mégpedig sokat;máskülönben baj lesz...
Gundalassal ki fogtok eszelni egy tervet, miszerint a következő vasárnapon délután 2 órakor érkező illetőket kifigyeled, és követed őket, hogy hova mennek, és miért kell nekik ennyi welkynd. Az illetőt követve a vadonban egy ponton hirtelen eltűnik, azaz egy Stephez vezetett téged. Ha ide belépsz, egy aprócska Ayleid romban találod magad, egy rakás szürke csuhás szektással körbevéve. Mint kiderül, ők a True Descendants kultusz tagjai, és az Ayleidek jogszerű leszármazottainak tartják magukat, ennélfogva kizárólagos jogot tartanak fent mindenre ami az ayleidekhez kapcsolódik. Aki ismeri az eléggé magasrendű ayleid filozófiát, annak alapból gyanús lesz a sok szakadt skooma-vedelő csuhás, szóval itt valami nem kóser... tudod mit? Öld meg mindet, mint csáknorisz a rosszfiúkat, aztán tipli:)

4. Murder Masquerade

Ez a quest 10-12 nappal az előző befejezte után indul. Igen, eléggé problémás megvalósítás, hogy konkrét legyek, idegesítő. Vagy alszol 12 napot, vagy közben elmész egyéb dolgokat intézni...
Ha letelt az idő, menj el a Market District-be, és keresgélj. A földön találsz egy Black Horse Couriert, ami az ayleid stepekkel foglalkozik. Aztán kövesd a questet, ez pl. egy jó rész lesz...

5. The Daring Dunmer

Ez a quest az előző végén indul, amikor Calindillel beszélsz a boltjában. Közli veled, hogy inkább nézz körül, a Market Districtben valamiféle plakátokat raktak ki, ami érdekelhet. Az egyik Thoronir boltja mellett van a falon, másik kettő a Market bejáratainál. E questben az egyik főszereplőnk Tertia Aurum, egy katona hölgy lesz. Az egyik Fighters Guild tag, egy ork fog útba igazitani, hova is menjél. Nenelata-val szemben, a Cadlew Chapel előtti partszakaszon találod azt a Stepet, ami Lost Aldaras-ba vezet.

6. The Audacious Argonians

Az előző quest befejezte után 4napot aludj, vagy tegyél-vegyél, ezek után indul. Ha a négy napot az IC-n belül töltötted, menj ki a városból, majd vissza, esetleg egy-két órát várj, amíg a scriptelt személy odatalál hozzád:)
Egy légiós katona meg fog keresni, hogy te meg keresd fel Tertia Aurum-ot, akitől kapsz egy érdekes kis questet. Egy Hal Neer nevű argóniai lesz a megbízód, aki elmeséli neked, hogy feleségével ki akarták próbálni a Steppelést, de valahogy félresikeredett, mert egy még érintetlen Ayleid városromban kötöttek ki, nem teljesen problémamentesen. Hal-Neer elmondása szerint az oda vezető Stepsorozat első tagja Vaermina szentélye körül van, és bizony meg kell keresned:) Ha sikerült, akkor az említett Lost Dasqa nevü objektumban kötsz ki. Kövesd a questet, és keresd az argóniai nőt a romban. A végkifejlete khmm... érdekes lesz;)

7. The Dungeon Dabblers

Az előző befejezte után a megszokott négynapos pihi, itt is ugyanígy lépj ki-be az IC-ből ha bent voltál, majd várj. Valaki meg fog keresni, kövesd az utasításait. Lényegében egy Lost romban rekedt légiós csapat kimenekítése lesz a feladat. A romban rekedt őrök essential taget kaptak, hogy könnyebb legyen kivinni őket onnét. Nos, ezzel a questtel nekem gondjaim akadtak,mégpedig a Cheydinhali őrt nem találtam meg, alighanem bug lesz. Aki ebbe ütközne, az írjon a topicra, én meg írom a megoldást rá.

8. Mapping Mayhem

Szokás szerint a négynapos pihenő, majd indul a quest. Itt is ki-be lépés, ha eddig bent voltál, majd várj picit, és valaki ismét meg fog keresni. Egészpontosan egy kancellár, aki látván gyors törtetésed a Stepek körül, felfigyelt rád, és melót fog adni, bizonyám. Kapsz egy feladatlistát, ami annyiból áll, hogy készítened kell egy útleírást a hatóság számára. Minden nagyvárosba kell találnod egy Stepsorozatot, ami közvetlenül az White Gold-ból indul, merthogy abban is vannak Stepek. Különböző korlátozások vannak idő, és a Step-ek számát illetően. Kapsz magad mellé egy légióst, aki mindig veled Steppel, és jegyzi az utvonalat. Ha választottál egy utvonalat (Pl. Chorrolba), a kancellárral ezt közölni kell, ő pedig ad neked egy levélkét, amit egy ottani emberének kell átadnod, hogy bizonyítsd a küldetés sikerességét. A levelet NE felejtsd el átadni, mert a kancellár nem áll addig szóba veled, hiába fogadta el a katona az utvonalat! Az útvonalak CSAK a White Gold-ból indulhatnak! Ha a katona figyelmét menetközben eltereli valami, pl ellenségek, ezesetben segíts neki, egyszóval biztosítsd hogy mindig melletted maradjon. Teleportáláskor közvetlen melletted kell állnia. Ha valamilyen oknál fogva mégis elválasztódtok, ő vissza fog térni a fővárosba, valamint neked is ezt kell tenned, és szólni a kancellárnak, majd újra kikérni a küldetést. Fontos! Ha előbb érsz vissza, mint a katona, a kancellár nem foglalkozik a kérdéssel, közli hogy meg kell várni őt. CSAK ezalatt a quest alatt az időskála beállítástól függetlenül x30-ra fog beállni! A quest végén a mod visszaállítja. A FastTravel letiltásra kerül, amíg aktiv utvonalszervezés folyik, egyszóval a katona melletted van. Őszintén szólva ez egy rohadtnehéz quest, a hat útvonalból én hármat tudtam kisakkozni, és "mesterségesen" fejeztem be a küldetést. Viszont ahhoz hogy továbbjuss, hármat MEG KELL találnod sikeresen! Kérdésre elmondom ezeket, de izgalmasabb kitalálni:)

9. The Ingred Inauguration

Miután három útvonalat sikerrel teljesítettél a kancellárnak, őneki hirtelen dolga akad, és leállítja a munkálataidat. Egy nappal később (megint várás), IC-n belül tartózkodj, és valaki meg fog keresni, egy hölgy, aki továbbirányít egy másik hölgyhöz, valamint kapsz tőle egy jelszót, ahonnét a másik hölgy meg fog ismerni. Jól figyelj oda mit mond! Nincs minden infó a quest entry-kben! A másik hölggyel igen nehéz lesz a kapcsolatot felvenni, mert folyton jön-megy Cyrod szerte, néha idegesítően messze elkóborol - persze amíg ő nem ért a találka helyszínére, el fog zavarni.
Jobb ha pár napra kibérelsz egy szobát a kocsmában, és megvárod őt. Ha sikerült talizni vele, egy kis intermezzo után fontos infokat közöl, többek között, hogy elég komoly gáz van, mióta ujraaktiváltad a Step-eket. Tovább fog irányítani a Gottshaw Inn-hez. A kocsma mögött levő kútba kell bemásznod, igen víz alá, így erre készülj! A kis vizalatti lukban találsz egy Stepet, ami továbbvisz egy rémségesen szétpusztult Ayleid helyiségbe. Itt találsz fontos információkat az Ayleidekről, olyat, amit nem igen gondolt volna senki... Amint ezt a questet elvégezted, a kancellár visszatér 2 nap után, és az előző quest folytatódhat, ha akarod, de nem feltétele a főtörténet továbbvitelének.

10. The Vanuasecul Venture

Ismét a jól megszokott négynapos szabi, majd ezután az IC-ben meg fognak keresni, majd ezekután kiküldenek hozzád egy katonát, aki elvisz a kancellárhoz ismét. Tóle kapsz egy cetlit, és egy feladatot. Ha megszerezted a kulcsot Aryaire-tól, a cetli alapján el kell jutnod Vanuasecul-ba, ami egy óriási földalatti Ayleid objektum. A cetlit nem egyszerü megfejteni. Első dolgod hogy az Arena Districtben találd meg a Hub Room bejáratát. Ha megvan, a fentebb említett Hubba jutsz. A cetli alapján járj el: A kapcsolókat a papíron írtaknak megfelelően állitsd, majd az iránytű alapján határold be melyik Step-ekre kell lépni hogy megfelelő legyen a szekvencia Vanuasecul-ig. Akinek nem megy, írjon:) A küldetés célja nem a gyilkolászás! A kancellár feltétele, hogy NEM vehetnek észre semmi szín alatt! Magyarán ez egy Thief3-szerű lopakodós lopkodós küldetés lesz:) Szedj össze minden chameleon potit, scrollt, spellt, bármit, csak tudd teljesíteni a küldetést lebukás nélkül. Máshogy pedig nem lehet, ha mégis észrevesznek, a quest azonnal leáll! Javallott éjfél körül odasteppelni, ilyenkor a kultisták jó része alszik, messze kisebb a lebukásveszély. Érdemes időt szentelni az őrjáratok kifigyelésének, aszerint közlekedjünk. Az első szinten hagyd el az első nagy termet, és dél felé haladj a korlátos folyosón, majd a lépcsők felé keletnek, azután észak felé menj, ahol megtalálod azt a bizonyos ajtót, ami a második szintre vezet. Itt elég sok az őrjáratozó kultista. Kelet felé haladj, majd le a lépcsőkön, majd nyugat felé a nagy korlátos folyosón. A nagy terem közepén egy hatalmas kőbeomlás vanott el tudsz rejtőzködni, majd onnan figyeld ki az őrjáratozó kultistákat. Ha tiszta a levegő, a nagy meder tulparjára kell átmenned, ahol megtalálod azt az ajtót, amit Aryarie kulcsa fog nyitni. Ez a szint érintetlen, csak undeadok lakják, de azokból legalább jó sok. Ezen a szinten lesz a kijárati Step, de NE AKTIVÁLD! Ezzel meghülyíted a scriptet! Aktiválni csak akkor, ha kész a feladat! Érteeem?
Tehát, ezen a szinten lesz mégegy ajtó, ami visszavezet az előző szintre, de annak egész más részébe, ez is egy nagy medres terem lesz. Ismét légy óvatos, figyeld az őrséget! Lopakodj nyugat felé, észak felé néző lépcsőkre fel, majd vissza kelet felé a meder szélénél, ahol egy óriási fatőrzs áttörte az épületet. Ezen keresztül juthatsz tovább a meder túlpartjára, ugorj fel a kőre, majd tovább a meder végéig, ahol a folyosó bekanyarodik délkelet felé. Itt lesz a kultisták vezérének szobája. Az asztalon találod küldetésed tárgyát, egy levelet. Vedd el, majd tiplizz gyorsan, de továbbra is lopakodva! Vissza az előző undeados szintre, ahol keresd meg a kijáratot biztosító Step-et.

10-a. Aryarie's Artifact

Ez csak egy mellékküldetés, Aryaire meg fog kérni a kulcs átadásakor, Vanuasecul előtt : miszerint ő már bizony óhajtana birtokolni egy Purple Welkyndet, és te légy olyan kedves beszerezni egyet neki. Érdemes a hölgyet kielégíteni, mert cserébe egy különleges spellel ajándékoz meg:)
Vanuasecilban fogod megtalálni, az undeados szint egyik titkos alagutjában. Én ezt nem találtam meg, többet nem tudok mondani róla:)

11: The True Descendants

Ha Vanuasecul kész, jön a szokásos 4napos pihenőceremónia, majd ezután indul a questünk. Ismét az IC, valaki megint keresni fog. Eléggé felhergelted az indulatokat, így dönts okosan a kancellár kérdésére. Ha nem akarod a továbbiakban a Stepek körüli huzavonát, elenged, de elveszi a kulcsodat. Ha igent mondasz, akkor is elveszi a kulcsot, de... majd meglátod:) Csináld végig a questet, és ki fogsz érni egy bizonyos helyen...
...Ha legyőzted a főköcsögöt, a tőled elrabolt felszerelést Fefandor harmadik szintjén keresd egy nagy faládában egy Ayleid oltár mellett. Nem akarom cifrázni a questet, érdekes lesz...

A questek ezzel végetértek, itt már személyesen az Ayleidek fognak beszélni veled. Felkérnek egy tisztség elvállalására, melyek következmények nélkül elutasíthatsz. Ha elfogadod, az kötelezettségekkel jár, cserébe az Ayleidek befogadnak, és megkapod egész Fefandort. Ez a Guardian tisztség, melynek legfontosabb velejárója, hogy minden lehetséges eszközzel meg kell védened Fefandort, és az Ayleideket mindentől, ami fenyegetné őket. További feladatokat is kiróhatnak, és meg is teszik, de ezt majd játék közben meglátod. Ha Fefandor lakrészébe bemész, a folyosón hever egy levél Ervvintől, illetve a lakószobában az íróasztalon a naplói. Erre az Ayleidek is felhívják a figyelmed majd.

Az egészben a legjobb, hogy a szövevényes kalandokon keresztül először sejteni lehet, majd valóban kiderül hogy az Ayleidek mégis élnek, vannak, sőt... A készítő igen jól értelmezte a Lore-t, s ennek fényében alakította ki a létezés magasabb szintjére lépett ayleid társadalom felfogását.

Többet nem mondok, legyenek a részletek meglepetések, e modban azok az igazi momentumok, ahogy szép lassan kibontakozik és világos lesz minden. Bárm kérdés, nyűg, elakadás, észrevétel - csak irjad bátran ide. Sok sikert mindenkinek hozzá!:)

Hozzászólások

(#1) Shing


Shing
őstag

Miért nincs komment? :F
Bár csak a grafikai moddokra hajtottam, jól jött a leírásod! (Főleg az első)
Íme az eredmény:
http://www.youtube.com/watch?v=mwg03-Dnicg
Csak egy baj van... a youtube bitsűrűség limitje eléggé betesz az összehasonlításnak, de tényleg széppé lehet csinálni a játékot... na meg összetettebbé is. Szóval aki még nem próbálta a játékot, akkor hajrá, mert minden szempontból jobbá lehet tenni.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.