Az ember azt gondolná 2024-et írunk minden rohamléptékben fejlődik,az ügyintézés az internet segítségével könnyen ,és gyorsan minden elintézhető...Csak azzal nem számoltam hogy egy olyan cégtől vásárolok ahol a Customer Support support szinte nem is létezik,illetve hülyének próbálják beállítani a vevőt...
Történet 2023 év végén kezdődik ahol a Főhős (én) lép egy merészet, és gépfejlesztés címén ,rendel magának egy komplett új!Pc-t.Mert hát még is, sokat dolgozik egyszer/nagyritkán magára is költhet egy keveset...
Így hát bele merültem az online boltok világába és nézelődtem,tépelődtem,rágódtam hogy milyen is legyen a kiszemelt masina.
Nagyjából ki is alakult bennem hogy mit is keresek,erős Ryzen Proci, igaz még nem am5 mert utálok bétateszter lenni így a választásom egy Amd Ryzen 9 5900x re esett,alaplapban mindig is Gigabyte párti voltam így egy Gigabyte b550 aorus elite v2 lapot vettem hozzá.
Ramból sosem elég. így vettem hozzá 32gb G-skill 3600-modulokat (2x16gb KIT)
És a fő attrakció Egy Zotak RTX 4060TI 8gb tudom lett volna jobb választás, de ragaszkodtam a zöld oldalhoz,és az extra szolgáltatásokhoz amiket nyújt az Nvidia (Dedikált Nvenc enkóder,dlss,frame gen..stb)
Plusz ha már lúd legyen kövér,kapott a konfig egy FSP vita gm 750w-tápot a jövőtállóság jegyében, és egy szép nagy toronyhűtőt.
Mikor megjött a pakk szinte örömkönnyek között bontottam és szereltem az új masinát össze,végre van mivel tolni azt a pár címet ami kijön,és komolyabb kompromisszumok nélkül,gondoltam én....
A hosszú bevezető utána jöjjön a fekete leves:
A gép egészen Július végéig hibátlanul üzemelt,pörgött a game,a stream,és a meló is.. ám ekkor jöttek a gondok.
Először apróbb fagyások jelentkeztek csak,néha egy játék furcsa fagyásokat produkált.Illetve a már megszokott címeknél megjelent néhány artifact,villódzó textúrák/pixelek a képen.Ez még akár driver hiba is lehet így hát frissítettem drivert.
Aztán a Discord livestream funkciója kezdett furán viselkedni,a megosztott képem helyén mindenki csak fekete képet látott..
Végül már be sem akart jelentkezni a discord..itt már azért elkezdtem ráncolni a homlokom...
Elkezdtem a hibakeresést első utam az eseménynaplóhoz vezetett ahol meg is találtam a bűnöst: NVLDDMKM hiba a vga driver nem reagált ezért újra indította magát... mondom WTF?!Na gondoltam akkor hibakeresés,2hétig minden nap,minden szabadidőm rá áldoztam...Az egészen banális Windows installtól,egészen a hardverek cserélgetésén át minden megvolt.Bios frissítés ,Memtest minden tökéletes,a kártya terheléses tesztre is hibátlan!(Furmark/3dMark)viszont ha OCCT-programmal vram testnél elkzed hibázni és dobálja a hibákat az eseménynaplóba,illetve UNITY Enemyes Techdemó alatt ha váltok grafikai beállításokon LOW-ra ,majd vissza Mediumra, majd High-ra crashel a progi és dobja a hibát mikor a shaderek töltődnének vissza...Szóval akkor kártya hiba....Irány Garanciába!
Mivel vidéken élek így a helyi BestByte-üzletbe vittem vissza ahol a kedves eladó közölte,vissza küldi de sajnos ők nem bestbyte csak franchise-partnerek.
Augusztus 8.-án küldtem vissza és vártam,a helyi eladó srác nyugtatott figyi 2-3 hét sajna az átfutási idő légy türelemmel..mondom okés, a türelem nem erősségem de várok....
Augusztus 21.-én gondoltam rá kérdezek,lassan ideje lenne elindulnia haza a javított/típusazonos kártyának mivel javítást/cserét kértem.Budapest felhív,ahol beközlik:Meg sem érkezett a termék,mondom mi?!Nagy nehezen az ügyfélszolgálatos kolléga többszöri kérésemre utána keresett ahol jött a "megnyugtató"válasz:Már látja megvan!Szervizben van írtak is a kollégák hogy a kártyával semmi baj nincs... furmark/3dMark test ok mondom az szép és jó de a hibalírásomnál erre is kitértem miszerint,a kártya terhelésre nem mindig hibázik...Az ügyfélszolgálatos faszi megnyugtatott hogy továbbítja akkor ezt a szerviz felé illetve az általam említett Unity Enemies Tesztet lefuttatják,és hívnak amint tudnak valamit....nos ez nem történt meg...
Augusztus 29.-én újra hívtam őket egy Női hang vette fel,neki is elregéltem a storym azt mondta ahha utána néz,és vissza hív.... hát nem hívott.
Másnap én hívtam őket megint egy másik ügyintéző vette fel aki közölte ide írták a kollégák hogy test ok Enemies lefutott....mondom ahha kérdésemre hogy az általam leírt hibakeresést végig csinálták e azt a választ kaptam hogy csak lefuttatták a testet...mondom fasza...
Szeptember 6.Újabb telefon,gondoltam megérdeklődöm merre van már a kártya.....Közli a Diszpécser hogy elvileg a szerviz feladta,és úton van hozzám...Ahha... akkor várom... telefonálást követően kaptam is emailt ,ahol közölték: a kártya hibátlan küldik vissza...
Szeptermber 18.Végre megérkezett a kártya,benne a munkalappal miszerint a teszteken átment az "általam" említett : UCPPMKM hibát nem produkálja.... mondom mi?!
Szóval a szervizben ezt az igen elterjedt, és sajnos általános hibát sem ismerik... annyira sem ,hogy le sem tudják írni a hibakódot,nagyszerű... ekkora már tisztán realizálódott hogy nagyon képben lehet a szerviz....
Be raktam a gépbe,teszt indít ugyan az a hiba ugyan úgy,de már egy youtube videó közben is bekakál a kártya...na itt lett elegem,reprodukáltam a hibát, amit miközben narrálom az eseményeket, a telefonommal rögzítem is...
Szeptember 19.Irány a helyi "bestbyte" hónom alatt a kártyával....A srác már fogja a fejét....vissza küldték hibásan ugye?!Én:
hát.... akkor vissza küldjük nekik megint.... mellékeltük a videót is..... le is írtuk kísérő dokumentumban hogy nem pénzt akarok hanem egy működő hibátlan kártyát.....(Típusazonos Cserét)
Október eleje. Újabb telefon:Ahol közlik:Igen megjött a kártya és küldik szervizbe....
Október 17. Mai nap!: Újabb telefon ahol közlik 30.án elküldték a szervizbe ahol jelenleg is van,de még nincs infó róla próbálkozzak a jövő héten.... kérdem én? Mi a Bús büdös picsát kell tennem hogy végre kicseréljék ezt a nyomorult vackot,és végre tudjam használni, a méreg drágán megvett Hardveremet?!Komolyan eszem megáll,mikor kérdezem a srácot hogy akkor mi a menete annak hogy vissza kapjam az árát,vagy hogy kicseréljék a válasza:Hát ha nem tudják megjavítani....de könyörgöm!A hibát sem találják akkor hogy akarják javítani?!És mi az hogy egy rohadt üzenetre sem méltatják a kedves vásárlót?!
Komolyan 2024 ben itt tartunk?!Én csak használni akarom az általam megvásárolt hardvert,egy ekkora bolt hálózatnak miért okoz problémát egy számukra piti árú kártyát kicserélni?! Nem a vásárlói elégedettségre kellene törekedni ha már ekkora verseny van a piacon?!Ja és a slussz poént nem is írtam meg,mivel ennyi idő eltelt kénytelen voltam használtan venni egy RX 580-as kártyát amivel hogy/hogy nem. tökéletesen fagyásmentes a gép.... nohát...
Szóval én innentől a BESTBYTE nevű komplexumot messze elkerülöm és másoknak sem tudom jó szívvel ajánlani,ellenben a helyi kisboltal, ahol kedvesek, és segítőkészek voltak pedig nekik ez nem is lenne kötelességük...
Jó lenne már pontot tenni az ügy végére,lassan többet van szervizben a VGA mint nálam...