2017. július 20., csütörtök

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Élet a V6-tal, elsö revíziók.

    Máris elszaladt 3 hónap az új autóval, s idöközben felmerült, hogy készítek egy kis összesítést az eddigi költségekröl, így megelözöm az egyik jelenkori népbetegséget, amit a modern orvoslás "másikusz zsebusz turkálusz"-nak hív. :P

    Bár nagy valószínüséggel úgyis ez a legérdekesebb része, hogy mégis mennyire drága móka fenntartani egy ilyen nagyobb köbcentis, tizenéves járgányt, szóval lássuk.

    A kezdeti költségeket is beleveszem, így lesz kerek, a vételára sem titok, picit megalkudva 3500€-t mozgattam át a zsebemböl emberünk markába a tulajdonjogért cserébe, ehhez hozzácsaptunk egy ideiglenes német rendszámot( ez a sárga szélü ) 75€ körüli összegért, hogy haza tudjam vinni az autót a saját "tartományba", ahol aztán a csúnya gonosz okmányiroda summa 80€ körüli összeggel (~50€ ügyintézési díj, és ~30€ a két plakett ) könnyített meg.
    Kellett hozzá biztosítás természetesen, ebböl egy "Rész-Casco-s verziót választottam ennek díja évi 730€ ( nagy köbcenti, B1-es szint ), ennek ütemezése szintén választható, én 2 részletre bontottam (2x365€), szeretem fél évre elöre letudni a dolgot.
    Tehát ezeket összegezve ~4020€-ból ültem bele a kis 3.2-esbe.

    Folytatás...

    Szada85 1 hónapja 23

  • In memoriam OPC

    A második bejegyzésben már érintölegesen megemlítettem a közös kalandunkat, ott el is hangzott, hogy megemlékezés jelleggel megérdemel egy külön posztot is.

    Ahogy korábban már írtam, a kiköltözés után kellett egy autó, amivel van reális alapja német rendszámmal közlekedni, ha már a Gsi-mnél szüzlányok vére se segítene a TÜV vizsgánál, jobb a békesség alapon ( na jó, nyuszi vagyok, valljuk be ) nem vágtam bele a német rendszámozásba, inkább az egyszerübb utat választottam, shame on me.

    Hosszú vajúdás után jutottam el a pusztán racionális elvekkel vezérelt józan ész hozta döntéshez ( fail ), miszerint, ha már Astra G Caravan, akkor abból se a kalapos verzió legyen, hanem valami ritkább, autó-nördnek való darab. Lehet oviban is szopóroller volt a jelem, csak szüleim hitették el velem, hogy vitorlás, tudja fene.

    Azt korábbi olvasmányok alapján már tudtam, hogy az Astra G-töl kezdödöen Opelék megszüntették a sportos modellek Gsi jelzését ( egyes vélemények szerint azért, mert ekkoriban már komolytalanul hangzott a Gsi - Grand Sport Injection elnevezés ), így megszületett az OPC ( Opel Performance Center ), ami innentöl a mai napig az igazán hegyes, sportos Opelek rangja.
    A D Corsánál még elnosztalgiáztak a rüsselsheimi srácok, és készült egy gyengébb-sportos variáns - itt érezhetö pici erölködés - Gsi névvel, de a csúcs ott is az OPC volt.

    Folytatás...

    Szada85 2 hónapja 2

  • Az elsö élmények.

    Szóval megköszöntük a kereskedönek az ideiglenes rendszámban nyújtott segítséget, majd a kapu bezárult, és ott tipegtem elötte a frissen vett döggel. Mivel a tankban a nafta szintje erösen elapadt, az elsö saját tulajdonú közös élmény akkor bizony tankolás lesz. Aztán rövid idön belül a második és harmadik és negyedik is, tippre a második leggyakoribb közös élmény lesz, a V6 zenéltetés után, aminek egyenes következménye ez, that´s life.

    No meg aztán rendszámot intézni is mentem volna már, viszketett a popó erösen.
    Viszont ahhoz biztosítás kellett, szóval gyorsan megkalkuláltam az új biztosítást, megjött róla az igazoló szám, minden adott volt a szertartáshoz, így másnap nyitásra a Hivatalnál topogtam, mint egyszeri kisnyugdíjas akciós napon a hipermarket rácsánál várva a nyitást, csak vele ellentétben én nem farhátat, hanem két csillogó fémplakettet szerettem volna beszerezni.
    Pluszban ugye, mivel van lehetöség a tartomány jelzés utáni részre "egyedi kombinációt " kérni, azt is gyorsan lefoglaltam elözöleg.

    Folytatás...

    Szada85 2 hónapja 28

  • És akkor...

    Új napra ébredtünk, még aktívan élt bennem az elözö napi V6-dózis, és bár a tegnapi emberünk nagyon bízott benne - amire egyértelmüen utalt az a 3 üzenet, amit a délelött folyamán küldött, érdeklödve, hogy sikerült-e belátnom, hogy Ö az évezred vételét kínálja -, én mégsem éreztem továbbra sem késztetést arra a szopórollerre felülni...
    Ennek fényében sikerült szemmel sem látható módon megpörgetni aznap a Bundesland GDP-jét, fejben már ott topogtam a következö jelölt kereskedésének bejáratánál.
    A második delikvens egy fekete darab, 170 ezer körüli Km-rel, az elözö napinál még impozánsabb felszereltséggel, már olyan úri huncutságokkal, mint a hátul füthetö ülések ( hahó, ez egy Opel, 2003-ból, nahh ugye ), naprolók a hátsó ajtókban és a hátsó szélvédön, tolatóradar. Az már a képeken is feltünt, hogy a fényszórókat már utolérte az ilyen idös opelekre jellemzö lámpusz mattulitusz, ezen kívül nem mutatott rosszul. Az ára is a középkategóriában tanyázott, 3500€-t kértek érte.
    A kereskedéshez érve nepperünk egykedvüen könyökölt az iroda ablakában telefonálva, közben a nem letakart fülével gyorsan meghallgatta, mit szeretnénk, és már adta is a kulcsot, majd mutatott a leghátsó sorban parkoló autóra. Nagyjából ennyi volt minden interakció, amit sikerült kicsikarni töle, nem tudom, hogy a vonal végén az elözö heti Szulejmánt elemezték ki, vagy az aktuális kecske árfolyamot egyeztették, de nagyon very busy volt, nem ért rá holmi érdeklödökkel foglalkozni.

    Folytatás...

    Szada85 2 hónapja 16

  • A keresés...

    Utoljára ott tettük le a kagylót, hogy új gazdája elviharzott a kis turbós hullaszállítóval, én pedig újult erövel vetettem magam a keresésbe.

    Mivel a turbós karakterisztika elismert elönyei ellenére valamiért mégsem tudott mély élményeket elültetni bennem, ezért érdeklödésem újfent a jó öreg szívómotoros vadak világa felé indult.
    A kritériumok adottak voltak az OPC után, a cél volt egy annál nagyobb, komfortos kasztni megfelelö méretü, jól pakolható csomagtérrel, továbbá a powerböl csak felfele lépünk és mindezt szívó verizóban, kéziváltóval, valamint ugye, a "Petrolhead" faktor, azaz legyen benne valami boogie, amivel hozzáad a használathoz. Vannak igények, nahh.. :D

    Ilyenkor persze mindenki szeret kicsit elmerengni, eljön az a tipikus " Mi lenne, ha?! " idöszak, így nálam is fel-felvillantak AMG Mercik, S-RS Audik, de aztán természetesen mindig beláttam, hogy még nincs itt az ideje, vannak ennél fontosabb, magasabb priritású projektek is, de ami késik, nem múlik... :)

    Folytatás...

    Szada85 2 hónapja 7

  • Honnan hova...

    Mivel az elözö poszt alatt a legizgalmasabb téma az ékezetek, és azok pótlásának megoldási lehetöségei volt, ezért sutba dobtam minden kísérletet, hogy a hiányzókat pótoljam, legalább valami izgalomban tarthatja a közönséget. :DD

    Ahogy már körvonalaztam, maradunk az autós felütésnél, kezdésnek egy rövid - úgyis hosszú lesz - eredettörténet, hogy miként jutottam el az aktuális csapásméröm megszerzéséhez.

    Ahogy korábban már utaltam rá, egészen idejekorán megfertözött a benzinbuzéria, nyilván gyerekkorban mindegyikünk brümmögött ütött-kopott Matchboxokkal a nagyszoba parkettáján fröcsögö nyállal a szája szélén, a szerencsésebbek már valami übermenö RC autóval voltak a nagycsoport Richard Rawlings-jai, nekem sem volt kérdés, hogy a játékautók után a törvény által elöírt legkorábbi idöpontban belevágok az 1:1-es méretarányba.

    Elsö autónak mi más, mint az NDK-s ipar egyik gyöngyszemére esett a választás ( azaz erre volt pénz ), ami mindekit megelözve hozott el olyan ürtechnikát, mint a könnyített karosszéria ( Duroplast rulez ), a "kormányváltó", csupa olyan menö feature, amit ma súlyos marketingdumával adnak el a szupersportautóknál, ráadásul a Porsche is az 1960-as évek elejére készült el a 911 elsö verziójával, aminek a 901-es nevet adták. ( hopp-hopp, kerek lámpa, léghütés, 601-901, illuminati :D ).

    Folytatás...

    Szada85 2 hónapja 9

  • Nahh szóval...

    Minden kezdet nehéz, szokták volt mondani, és ez az örökérvényü mondás igaz jelen esetben is, lévén ez az elsö bejegyzésem, ami biztos rettentö kesze-kusza lesz, de alakulunk, mint púpos gyerek a prés alatt.

    A PH-n sokáig csak read only üzemmódban éltem, betudhatjuk ezt akár korábbi fórumos / közösséges élmények következményének is, no de ez nem is annyira fontos.
    Emiatt sokat gondolkoztam rajta - tudom, itt meg kellett volna állni -, hogy belevágjak-e lö blogolásba, azonban itt a PH-n egy valóban jó közösséget ismertem meg, illetve kaptam olyan visszajelzéseket, hogy szívesen olvasnának páran tapasztalatokat, élményeket, így jött az ötlet, hogy próbáljuk meg.

    Nem célom nagy megoldásokat adni, a középsö nevem sem Coelho, így az életet megváltoztató bölcseleteket sem itt fogjátok megtalálni, no meg ugye magát, az élet értelmét is megfejtették már elöttem, ezért inkább élménybeszámolók, tapasztalatok fognak a sorokban megbújni akár az eddigi, akár a jövöbeni idöszakban bekövetkezö eseményekböl.

    Folytatás...

    Szada85 2 hónapja 14

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.