Hirdetés

Simson Star VII.

Helyzetjelentés
A legjobb szoci motor Change my mind

Már két hónapja nem volt poszt, gondoltam most egy az egyben leírom mik történtek.

2019.08.05

A Star igazán jól bírta ezt az 5 napot, talán ez az az egy hét amikor nem csináltam rajta semmit, mert minden remekül ment. Lassan gondolkozok az új hátsó lengéscsillapítók beszerzésén. Mondjuk előtte új láncszett kéne. Jó ha tönkremegy akkor betekerem góccal és rádobálok némi sarat hátha segít.

Teleszkópok

Simson Star VI.

Avagy miért nem hagyom

Szóval rengeteg dolog történik. Történt, hogy véletlen széttörtem a hátsó lámpát. Jelenleg nagyon koppon van a pénztárcám szóval egy babetta hátsó lámpa került fel.

Neki is álltam a féklámpa projectnek mert hát az nem volt. Ugyebár a töltőegységem totál kuka, szóval azt megkerülve (amúgy sincs rá szükség xD) a terv az volt, hogy egyből két vezeték a töltőtekercsre (volt itthon egyenírányító Wish I love u). A test a gyári felfogatásra a fázis hátra a féklámpához. A gyári féklámpakapcsolót megberhelve ennek sikerülnie kellett volna.
Ámbár kómásan fél tizenegykor nem nagyon ugrott be, hogy is kell levenni a hátsó kereket (nem mintha nem csináltam volna meg 100x) Az amúgy is elnyalt hátsó lánckerék tengelybe így beleszakadt a menet. No problem, lett esztergálva új. Menet rá. Az egészet szépen megcsinálva a lendkerék felhúzatásánál a lendkerék anyája elszakadt. A folyton megdöglő szikraoltó kondik miatt nem is csoda. No para még aznap sikerült szerezni olyan finommenetes anyát mint a gyári. Persze a főtengelyen elnyalódott az ék úgyhogy sikerült picit elfordulva rátennem a lendkereket, párat beledurrogtattam a kipufogóba mire rájöttem. Legközelebbi lehúzásnál kap új éket.

Simson Star V.

Szóval a mai szerelgetés végeredménye az, hogy előbb vagy utóbb. (Mondjuk azt középtávon)
Kelleni fog egy új lánc és láncvédő szett.

A gyújtás problémám végül nem az olaj miatt volt. A bő 500 kilométer annyira megviselte az utángyártott kondit, hogy annak a fegyverzete körbeforgott, kapott is egy másikat. Sajnos nem sikerült gyárit szereznem így ismét utángyártottat kapott.

De lesz nálam mindig egy tartalékban. Már a gyújtótekercs is utángyártott. A gyárija totál kuka.

Szóval igen. Úgy áll a motor, hogy csak egy láncszett, egy töltőelektronika és egy festés hiányzik róla, hogy meglegyen. Talán a következő szezont már új pompájában fogja kezdeni :P
12300km van az órában.

Simson Star IV.

Hmmm, úgy tűnik sikerült megoldanom a baloldali olajvesztést. *kopp kopp*

Erre mi történt?

A jobb oldalt kezdte elfosni magát a szimering.

Lehet, hogy kapott belőle a gyújtás is? Mert szerintem elkezdett szarakodni. 4 kilóméter alatt eltünt belőle az erő és olyan mintha néha kihagyna 1-1 ütemet. Akkorát ránt vissza, hogy szerintem nem üzemanyag probléma. Vagy nem tudom... Egy karbi pucolást megér a dolog nem? :DD
Ha mégis gyújtás lenne? Miből tudom, hogy esetleg a gyújtótrafó vagy a kondi a bűnös? Ellenállásuknak mennyinek kell lennie?

Áh majd ha hazaértem, amikor ezt olvassátok én épp a tengerparton hűsölök.

Simson Star III.

Képek a motorról és egy idegesítő probléma megjelenése.

Hol is kezdjem? 4 nap alatt ~300 kilómétert tekertem a motorba. Megérkezett a nyáriszünet és simán rászánhattam naponta 3 órát a motorozásra. Na meg persze szerelgetésekben sem volt hiány. Új gumikat kapott a szerkezet, fékbowdeneket és fékkarokat kellett állítani+új fék és kuplungkart kapott. Az összes gumi ami kívülről látszik le lett cserélve.

Na de a héten észrevettem a problémát (amire már figyelmeztettek), hogy a váltó és a berúgótengely között brutálisan elkezdett folyni az olaj. Persze az ember azonnal belead apai anyait, leveszi a baloldali deknit kipucolja amit bent talál. A művelet közben a váltó tengely lehúzása közben figyeltem fel a problémára, hogy nincs O gyűrű ott ahhol annak lennie kéne :Y Persze azonnal tettem oda és új szimeringet is kapott a masina.
A tesnit tömítések jónak tűnnek viszont a mai túra alkalmával vettem észre, hogy habár sokkal visszafogottabban de még mindig könnyezik a tengely. Ráadásul a "csapatás" közben még defektet is kapott a hátsó gumi. Funfact a belső még gyári volt. (Made In USSR)
Holnap akkor gumi javítás vár rám.

Szavazás, vajon működik?

Szerintetek a képen látható S6 Edge működőképes maradt azután, hogy rázúgtam egy quaddal?

Simson Star II.

Rendeltem alkatrészeket. Igazábol a motor üzemképes. 1 hibája van: Nincs féklámpa.

Mutatom egyelőre mi a bevásárlókosár:
-Nyereghuzat STAR KR51/1
-Kipufogóbilincs gumitömítés
-Gumifogantyú J+B pár
-Kuplungkar fém
-Visszapillantótükör
-Berúgógumi, sebváltógumi
-Szívótorok tömítés papír
-Egy tömítésgarnitúra

Ma olyan 20 kilométert motoroztam. És elszakadt a kuplungbowden. Szerencsére a szerelő tudott adni egy bontottat, amivel talán kihúzom az új megérkezéséig.

Holnap egy baromi hosszú túra lesz. Mivel a motor üzemképesnek tűnik, ha meg nem az, legfeljebb hazahúznak. :DD

Simson Star I.

Nagyapám odaadta nekem a Simson Starját ami elég ramaty állapotban volt (van).

Az öreg épp próbálta felébreszteni sok éves téli álmából amit megkeserített egy probléma. Levoltak ragadva a gyűrűk. Ezt persze jó sztahanovista módjára úgy orvosolta, hogy fáradt motorolajat és fékfolyadékot öntött a hengerbe.

Szóval ilyen állapotban került hozzám a motor. Az első hétvégén persze csak a karburátort takarítottam, majd napokon át ázott citromsavban a tank. Jelenleg ott állunk, hogy ez a szinte roncs már pöfög, de alapjárat nincs. Épp szerelőnél van mert nem igazán tudtam túlledülni egy problémán. Mégpedig, hogy nagyon nehezen pörög félgáz fölé a motor, ha meg egyszer felpörög, utána nagyon nehezen lassul vissza alapjáratra. Valószínűleg nem szimeringes.

Ja és mi a cél? A teljes felújítás, nem kókány módon. De azért mégse gyári állapotra.

Folytatás és képek a következő postban.

Ryzen 1600X egy Athlon x4 950 hűtőjével

Szóval Black Friday-en kifejezetten jó áron jutottam egy Ryzen 1600X-hez. Mivel az X-es prockókhoz nem adnak gyári hűtőt így gondoltam veszek egy vízhűtést. Nem azért gondoltam valami AIO vízhűtésre mert bevettem volna a marketinget. Tudom, hogy azért az árért már lehet olyan léghűtést venni ami halkabban komolyabb hűtésre képes de két dolog miatt döntöttem vízhűtő mellett:
-Az első, hogy a házamba nem igazán fért már volna be akkora hűtő amire rámertem volna bízni a prockót.
-A második, hogy annyira nem jó a házam szellőzése, hogy egy toronyhűtővel a házon belül leadott hőt egy az egyben kitudjak vezetni.

Ezen analógiák mentén döntöttem az Arctic Liquid Freezer 120 nevet viselő hűtő mellett. Jó persze, ez a cucc még a Ryzen előtti időkböl származik de a gyártó oldalán az volt feltüntetve, hogy az AM4 már támogatott. És ha netán régi példányt fogsz ki akkor küldenek lefogatót. Gondoltam, hogy már lassan egy éve van AM4-es lefogató ehhez, akkor tök kicsi az esélye, hogy valami raktárból visszamaradt példányt kapjak így berendeltem.
Azért mert: ID-Cooling és trsai nem igazán játszottak. Cooler Mastert nem akartam venni, mert habár jó a hírük tényleg tudnak vállalhatatlant csinálni. 240-es hűtő egyáltalán nem fért volna be a házamba.

Pozitív élményem az MSI Supportal

Ezt a bejegyzést valahogy június közepén írhattam. De csak most került publikálásra.

A történet ott kezdődik, hogy a Ryzen 1800X ára az indulásakorihoz képest kezd élhető lenni. El is akartam játszani a vásárlás gondolatával, de még mielőtt megtettem volna felmentem az alaplapom honlapjára, hogy lássam milyen alternatívákat támogat és milyen BIOS verzió kellhet hozzá.
Nagyon meglepett, hogy az 1800X hiányzott a listából viszont az összes többi processzor megvolt említve ami csak megjelent a foglalatba. Valószínűsítettem, hogy elírás de a gondolat nem hagyott nyugodni ezért írtam egy formaiságokat betartó rövid levelet az MSI Supportjának... Délben.

Mivel ők nem ebben az időzónában dolgoznak ezért az üzenetem dátumozása szolíd 5 órával későbbre állt be. Ezért nem számítottam arra, hogy két napon belül választ kapok. Volt már dolgom a Steam Supportal és azok se voltak túl gyorsak. De meglepetésemre másnap már meg is érkezett a válasz, ahol megköszönték az üzenetemet és hozzáadták az 1800X-et a listához.