2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Nvidia GeForce GTX videókártyák és a lebegőpontos számítás napjainkban

    Az internetet böngészve pár napja rátaláltam egy CUDA-Z nevű programra, amely arra hivatott hogy a CUDA képes videókártyák (vagyis az Nvidia kártyák) lebegőpontos számítási teljesítményét kimutassa.
    Ezenfelül megjeleníti a telepített CUDA driver verzióját, a CUDA támogatottsági szintet, a memóriasebességet és egyéb információkat is amelyek most nem lényegesek.

    Viszont előre leszögezném hogy a memória értékeket hagyjátok figyelmen kívül, mivel a program érzékeny a PCIE sebességre és ugyanolyan kártyáknál más memóriamásolás értéket kapunk ha például x16 3.0-ás vagy ha x16 2.0-ás sebességen futnak a kártyák.
    Mivel a begyűjtött 17 féle kártyát különféle gépekben használják más-más alaplappal és konfigurációval ezért ezeknél is összevissza mutatkozik meg a memóriasebesség.
    A fórum lakóinak ezúton ismét köszönöm a CUDA-Z képeket! :R

    Folytatás...

    regener 9 éve 2

  • Dynamic Super Resolution - Grafikai összehasonlítás (1280*960 vs 4096*3072)

    Figyelem, mobilnetről nem ajánlom a cikkben szereplő képek kattintásos megtekintését, mert a képek mérete a nagy felbontás miatt 0,8MB-tól 4MB-ig is terjedhet!
    A cikkben látható képek persze butítva vannak 800*600-as képre, viszont ezekre kattintva előjön a forráskép.

    Bevezető:
    A mai játékoknál már alapkövetelmény hogy grafikailag elfogadhatóak legyenek és mégse kelljen hozzájuk egy igazi atomerőmű, viszont az élek simítása és az objektumok rajzolása sok játékban eléggé "rossz" lehet, de ezek elkerülése végett volt eddig az Anti-Aliasing (avagy Élsimítás) és ennek sok fajtája: MSAA, FXAA, CSAA, TXAA, SMAA. GMAA. SSAA és még sok egyéb próbálkozás.
    Ez a folyamat láthatóan jól javítja a képminőséget és a képen szereplő objektumokat, viszont erőforrás igényes is, sokszor túl nagyonis.

    Tegnapelőtt megkaptuk az Nvidiától a "Game Ready Driver"-t (aka 344.48-as WHQL) amely már lehetővé teszi a Dynamic Super Resolution (továbbiakban DSR) használatát a Kepler és Fermi típusú grafikus kártyákon is, amely a monitor natív felbontását többszörözi. Egyszerűen fogalmazva a videókártya a kiválasztott felbontásban készíti el a képet és ezt "zsugorítva" rakja ki a monitorra.

    Folytatás...

    regener 10 éve 15

  • AVS Video Editor rövid beállítás leírás

    Tehát az említett szerkesztő program: AVS Video Editor

    Pár szó róla: könnyebben megtanulható és könnyen kezelhető videoszerkesztő (tehát Sony Vegas és társainak egyszerűbb változata), amellyel gyorsan és egyszerűen lehet pl. játékvideókat vágni/szerkeszteni.
    A többi a weboldalán olvasható (követelmények, mit tud, stb).

    Jelenleg én ezeket a beállításokat tudom ajánlani jó minőségű végeredményhez (a képek kattinthatóak)

    Ezen beállításokkal ilyen képminőséget lehet elérni, ami szerintem optimális:

    Folytatás...

    regener 10 éve 4

  • Üzlet utáni értékelés küldése

    Több üzletem után kaptam azt a választ, hogy a másik fél nemtudja hogyan kell pirospontot adni, mégha az üzletelős topicban ez fel is van tüntetve.
    De most leírom egyszerűen.

    Pirospont/feketepont adás:

    Itt lehet piros-/feketepontot adni (és kapni).
    Csak beírod hogy pirosat vagy feketét kérnél/adsz neki, majd az illető nevét, amit linkké alakítasz a profiljára célozva, majd a terméket amivel üzleteltetek, aztis link-ként.

    (Link-ké úgy tudsz alakítani, hogy beírod a nevet/terméknevet majd ezt kijelölöd és rákattintasz a Link gombra, ezután ide bemásolod az eladó/vevő profiljára mutató linket vagy a termékre mutató linket.)

    Pontok ellenőrzése:

    Itt pedig megtudod tekinteni, hogy mennyi van eddig:
    Csak jobbra beírod az illető profilnevét amivel fentvan pH-n és kiadja.
    Annyi, hogy MAX. 1-2 hét mire beírják a pontokat, mivel összesen 2 szorgalmas ember végzi ezt a feladatot és pár nap alatt több mint 100pontot is kikell osztaniuk.

    Röviden ennyi. :)

    regener 12 éve 0

  • PC Update - Level 2

    2012 Q2 - 2013 Q2:
    ODD: LG GSA-H10N
    HDD: Samsung F3 1TB (HD103SJ)
    Egér: Genius G500 Laser
    Bill.: lassan 8éves alap billentyűzet, ami még mostis hiba nélkül szolgál
    RAM: Corsair Vengeance LP Blue 2x2GB DDR3 1600Mhz CL9 Kit 1,5V
    Alaplap: Asrock 880GM-LE
    CPU hűtő: Alpenföhn Nordwand Rev.B
    Gépház: LC Power 920BL-PRO Veritas 3000 + Xigmatek 120mm XOF-1251 Fan
    Táp: XFX Core Edition 450W
    Processzor: AMD Phenom II x2 560 @ x4 B60
    VGA: Sapphire HD 5830 1GB GDDR5

    Most újítok (Q2-Q3):
    ODD: ASUS DRW-24B5ST
    HDD: lehet marad vagy cserélődik / bővül: Seagate 1TB 7200RPM 64MB SATA3 (ST1000DM003)
    Egér: SteelSeries Kana i-Cafe Edition
    Bill.: marad
    RAM: G-Skill Ripjaws X DDR3 8GB 1600Mhz KIT (F312800CL9D8GBXL)
    Alaplap: ASRock Z77 Extreme4
    CPU hűtő: Alpenföhn Nordwand Rev.B
    Géphz + ventik: maradnak
    Táp: marad
    Processzor: Intel i5 3470 3,2Ghz
    VGA: ASUS GTX660Ti DC2 OC 2GB
    Egérpad: Tesoro Aegis X2

    Még kb. 115ezer és kész is lesz :D (+ lehet mégegy vinyó is +15e)
    Aztán jöhet egy monitor csere is, de az még nagyon messze van.

    regener 12 éve 4

  • My old PC - Reloaded :D

    Szóval megkezdtem az új számítógépem felépítését, de egy kis előzmény, hogy milyen volt amivel eddig ettem az áramot:

    Alaplap:
    ASUS P4P800
    Processzor:
    Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz (2 CPUs), ~3.4GHz
    Memória:
    1536MB DDR RAM
    HDD:
    SAMSUNG 1000GB F3 7200rpm 32MB SATA2 HD103SJ
    VGA:
    ATI Radeon HD 3650 512MB AGP8x
    Egér:
    GENIUS NetScroll G500 Laser

    Majd most ebből megmaradt a HDD és az Egér.
    Alaplap, vga, ram és a proci is eladva. :C
    (Nameg a gyilkos táp hibásként eladva.)

    Mivel más nincs, így elővettem az első konfigom és összeraktam netezésre:

    Alaplap: Octek Rhino 810s
    CPU: Intel Celeron 466Mhz @ OC 525Mhz
    RAM: 2db Kingston KTC2428/128 128MB 66Mhz SDRAM @ OC 75Mhz
    VGA: Integrált Intel 82810 32MB
    HDD: WDC 20GB WD200EB-11CPFO 5400rpm
    PSU: Codegen 300W

    regener 12 éve 1

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.