Gondolkoztam, vajon milyen címet adjak az írásomnak. Végül arra jutottam, szinte teljesen mindegy, mivel hatása közel lesz a nullához, mert azok akikhez szól elsősorban a reklámokat hallják, látják és értik meg, ezáltal hagyják magukat befolyásolni. Ez nem tanács, vagy kérés, egyszerűen csak az én véleményem arról, ami a közelmúltban alakult ki a világon (nem csak) a tartós árucikkekkel kapcsolatban. Tartós árucikkek alatt most a számítógépet, mobiltelefont és más ezekhez fűződő eszközöket értek.
Ezekkel kapcsolatban csak az aggaszt, hogy évek óta divat ezeknek egyre gyakoribb cseréje, ami indokolt abban az esetben, ha tönkrement, vagy már annyira lemaradt a szolgáltatások terén, hogy akadályoz minket a mindennapi munka vagy szórakozás során (utóbbi a számítógépekre hatványozottan vonatkozik). Viszont az, hogy évente (akár többször is) lecseréljük a mobilunkat, vagy egyéb elektronikai terméket a tulajdonunkban.
Az hogy ez mennyire nem praktikus, azt jól mutatja az ilyen termékek árának rohamos zuhanása, mely főleg annak köszönhető, hogy a gyártók a lehető legrövidebb termékciklussal dolgoznak, mert nagyobb profitra számíthatnak ezzel és az sem elhanyagolható hogy így sokkal versenyképesebbek tudnak lenni, még akkor is, ha igazi újítás nem történik a termékpalettán.
Arra persze már kevesen gondolnak hogy egy telefon legyártásához mennyi energia kell és hogy ez mennyire terheli környezetünket.