Jelen írás szigorúan szubjektív vélemények s benyomások bemutatása és felidézése, elsősorban a steam kliens és a counter-strike program felhasználóinak és ismerőinek.
A minap néhány régebbi játékos ismerősömmel mircen keresztül egy érdekes témát feszegettünk, mégpedig a Steam program elindulása és fejlődése kapcsán. Nagy vonalakban leginkább a gépigény, a felhasználói felület és az alkalmazott segédprogramok voltak a főbb „pontok”. Ezek közül a Steam változó rendszerigénye annyira érdekes témának bizonyult, hogy úgy döntöttem, megosztom Veletek az én tapasztalataimat.
Világéletemben szerettem a counter-strike-ot. Azóta, hogy egy téli délután egy budapesti – azóta már sajnos megszűnt – internetkávézóban először megláttam, hogy az akkori verzióval (most már tudom, hogy az az 1.3-mas volt) 2x4 srác vérre menő csatát vívott egymással. Akkoriban otthon még nem nagyon volt lehetőségem interneten keresztül játszani, ugyanis saját gépemen (celeron 433MHz, 128MB RAM, és úgy emlékszem, valamilyen Savage videókari) csak édesapám gépére kapcsolódva volt internet, és csak böngészésre meg levelezésre volt alkalmas, sem chat programra, sem játékra nem lehetett használni, édesapám gépe pedig tabu volt, mind nekem, mind az Öcsémnek. Viszont a nem sokkal az első találkozás után kipróbált counter-strike annyira magával ragadott, hogy mindenképpen szerettem volna néha-néha otthon is játszani vele. Nem sokkal később meg is tudtam, hogy lehet ún. „botokat” telepíteni a játékhoz, és ment is a gyakorlás a fent említett kávézóbeli csatákra . Ami ebből a lényeg: az otthoni, 400MHz-s asztali gépem a kis videókarijával gyakorlatilag tökéletesen tudta futtatni a játékot, bár fps értékekről, egyáltalán a jelentéséről fogalmam sem volt, nem szaggatott, nem akadt, és nem volt a lassan futó counter-strike-ra olyannyira jellemző szaggatott tüzelés hangeffekt sem (beavatottak biztos ismerik, AK47 és M4 rotálás közben ilyen 3 golyós ismétlődő sorozatra hasonlított).