2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Mac OS X telepítése Lenovo ThinkPad X201s notebookra

    Ezzel a leírással azoknak szeretnék segíteni, akik hasonló műveletre adnák a fejüket. A mellékelt fájlok kifejezetten az x201/x201s-hez vannak, de nem kizárt, hogy más típusokkal is működhet (pl. a generációs testvérmodellekkel - T410/510, W510).

    Lássuk a hardvert:

    - Core i7-640m CPU (2 fizikai mag, 2,13 GHz)
    - 8 GB 1333 MHz DDR3 RAM
    - 240 GB Kingston V300 SSD
    - Intel HD Graphics (Arrandale)
    - 1440x900 TN kijelző

    Technikailag a MacBook Pro 6,2 modelhez áll a legközelebb, ahhoz fogjuk igazítani a DSDT és SMBIOS konfigurációnkat. Igaz, ez egy step-by-step leírás, azért néhány alapfogalommal érdemes tisztában lenni. Ajánlott olvamányok:

    Insanelymac
    reddit
    tonymacx86

    Valamint a PH! OSX86 topicja.

    1. Előkészületek

    Folytatás...

    Madara-san 7 éve 5

  • Ford Probe GT projekt - akadályba ütköztünk

    Történetünket onnan folytatjuk, hogy végre be tudtam indítani az autót, miután megőrült a riasztó. Első utam mindenképp az autóvillamossági szerelőhöz vezetett, a fontosabb elektronikai hibák javítása miatt: riasztó, jobb oldali ablak (elkezdted lehúzni, nem történt semmi - majd hirtelen zuhant vagy 3-4 centit), szélességjelzők, antenna, beltéri világítás. Az ablakmosó tartállyal még nem foglalkoztam, viszont az kiderült, hogy a hűtésnél már nagyon nem hozzáértő kezek babráltak: áthidaló kábelek forrasztgatva ide-oda, ventilátor direktbe kötve, termosztát lehúzva - szakszóval élve: kendács. Hogy teljes legyen az öröm, a vizet is forralta a drága, valószínűleg az autópályán azért nem volt ebből problémám, mert amúgy is hűtötte a menetszél. Szerencsére a villamos szaki ezt megoldotta, legalábbis itt még ezt hittem...

    Következő kör a generic autószerelő ismerősömhöz vezetett, aki elvégezte az összes létező szakszerű folyadék cseréjét, plusz gyertya, vízpumpa, vezérműszíj - tudjátok "csak a szokásos". Át is nézte, közben a fejét csóválva jött a "te jó ég, megint mibe ugrottál bele" megjegyzés. :DDD Mindenesetre, ezek után már nyugodtan neki is álltam használgatni a paripát, legalább azért, hogy tudjam - mi az, ami még nem működik, vagy nem úgy működik, ahogy kéne neki. Ja, idő szerint 2014 novembere környékén járhatunk.

    ***

    Folytatás...

    Madara-san 8 éve 3

  • Ford Probe GT projekt - a kezdetek

    A történet ott kezdődött, amikor elgondolkodtam, kéne egy élmény-hobbi-projekt autó. Valami olyan, amit élmény vezetni, kihívásokat nyújt, nem egy mindennapi látvány, és természetesen anyagilag is elérhető. Mindig is nagyon szerettem a "retro-futurisztikus" látványvilágú eszközöket, a 80-as évekbeli cyberpunk sci-fi-ket. Nos, ez a járgány kb. mindezt egyesíti önmagában. :) Itthon nem volt igazán népszerű darab (főleg az első generáció), de több korabeli filmben is felbukkant (Vissza a jövőbe 2, Robotzsaru 3, Judge Dredd). Formaterve alárendelt szerepet játszott a légellenállással szemben, sokak szerint furcsa, nekem nagyon bejött - azzal viszont mindenki egyet érthet, hogy egyedi :) - hosszú, lapos, bukólámpás coupé forma.

    Műszakilag is rendesen fel van szerelve, pár dologban meghaladta a korát: elektromosan állítható keménységű futómű, sebességfüggő kormányszervó, kanyarszenzorok, fedélzeti computer billentyűzettel, visszapillantó tükör feletti hibakonzol, tempomat és több ponton állítható elektromos plüssfotelek. Motorja egy 2.2-es Mazda (F2T) motor, IHI turbófeltöltővel. Egyébként a típust a Ford és a Mazda közösen fejlesztette, vannak megegyező alkatrészei az RX-7 FC3S-el is.

    ***

    Folytatás...

    Madara-san 8 éve 6

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.