Hirdetés

Trans-AMD

Eljött a napja, hogy végre kitakarítsam a gépemet, a CPU hűtőről leszedtem a ventit, és ez fogadott alatta :

Gondolom kitaláljátok - már aki olvassa -, hogy mikor volt utoljára takarítva. Ekkor jött az ötlet - tronnyeg nemrégiben publikált cikke és xCube barátom moddingjai után -, hogy régóta tervezgetett moddingomat énis megejtem végre. A Project neve Trans-AMD lett, a project végén már tudnifogjátok szerintem, hogy miért :)

Phase One (2010.07.23) :

Lecsiszoltam a gépház tetejét illetve oldalait, hogy az alapozót rátudjam majd fújni a festéknek, tudom, nem lett épp a legszebb, de most nemis ez a lényeg, hanem, hogy nem rücskös, mint volt.

Donkervoort D8 GT

Egyszerűen kell :D 600 kiló sincs és 270 paci :D

Vizsga

Na ma KRESZ vizsga, remélem sikerülni fog
Tudom, hogy kurvára nem érdekel senkit, de megosztom : )

ATI HD 4670 - Kicsi a bors, de erős!

2008. Szeptember 10 : Megjelent az AMD-ATI újabb középkategóriás ( alsókategóriás? ) GPU-ja.

A GPU az RV730 nevet kapta, melyre két kártya épül jelenleg. Ezek a HD 4650( RV730PRO ) és HD 4670( RV730XT ). Az AMD-ATI a HD3000-es széria óta új számozási rendszert használ, melynél az első szám a PCI-Express generációt jelöli( ezesetben 4. ), a második szám a generációban elfoglalt helyét( esetünkben 6, azaz alsó-közép ) a 3-4. pedig átvette a PRO, XT, GT, LE jelölés szerepét( 30 - GT ; 50 - PRO ; 70 - XT ; 90 - XTX , ám ez csak a HD 3690- es kártyánál volt tudtommal ). Térjünk át a kártya jellemzőire. 320 darab Shader proceszort kapott, melyek száma megegyezik a HD3800-as széria shader processzorainak számával. Textúrázó egységből 32 darab került bele, ez megegyezik az RV770-es GPU-ban található textúrázók számával. Ezekből gondolhatnánk, hogy veri a HD3800-as szériát, ám történtek itt csonkítások is. Leg szembetűnőbb a 128bit-es Hub vezérelt memóriavezérlő. Ez a HD3800-as szériában 256bit-es Ringbus volt. Másik csonkítás még a ROP-blokkok számában történt, ez 16-ról 8-ra csökkent. A kártya ugyanúgy, mint generáció beli társai támogatja a DirectX 10.1-et és az abban "foglalt" Shader Model 4.1-et is. Térjünk át tesztünk alanyára, a HD 4670-es kártyára. Ez a kártya 2 verzióban kerül(t) forgalomba, 512MB-s illetve 1GB-s kiszerelésben. Az 512MB-s verzió 2000MHz-s GDDR3-as RAMokat kapott, az 1GB-s pedig 1800MHZ-s DDR3-akat. A GPU órajele mindkét esetben megegyezik, tehát 750MHz-s. A kártya nem igényel külső energiaforrást, tehát fogyasztása megáll 75W alatt, ami valljuk be, elég szép eredmény.

Gainward 7900GS 512MB

Augusztus elején jutottam hozzá eme gyöngyszemhez,elég jó áron . 33 ezer magyar forinttot fizettem érte anno , a 256MB-s Golden Sample 34 volt . A Golden Sample gyárilag Overclockolt , de magban szerintem nembírta volna eddig alapfesszel , mint az 512MB-sem . Alapórajelei 450MHz ( mag ) és 1320MHz ( memória ).A mag alapfesze 1,2V , a memóriájé 1,8V.VModolni még nemtudtam (sajnos ).

Lássunk neki....

A tesztgép a következő volt :

ASUS A8N-E
AMD ATHLON64 3200+
1GB DDR400
Gainward 7900GS 512MB
400W DTK

A processzor a tesztek során 2700MHZ-n , a memória 360MHz-n CL2.5-ön futott.A VGA driver 168.01-es volt.

3DMark05

A VGA alapórajelen 7264 pontot csinált.600 \ 1600 - on 8859 pontot,ami 19% - os gyorsulás volt.640 \ 1600 - on pedig 9604 pontot , ami pedig 25% - os gyorsulás.