
2008. Szeptember 10 : Megjelent az AMD-ATI újabb középkategóriás ( alsókategóriás? ) GPU-ja.
A GPU az RV730 nevet kapta, melyre két kártya épül jelenleg. Ezek a HD 4650( RV730PRO ) és HD 4670( RV730XT ). Az AMD-ATI a HD3000-es széria óta új számozási rendszert használ, melynél az első szám a PCI-Express generációt jelöli( ezesetben 4. ), a második szám a generációban elfoglalt helyét( esetünkben 6, azaz alsó-közép ) a 3-4. pedig átvette a PRO, XT, GT, LE jelölés szerepét( 30 - GT ; 50 - PRO ; 70 - XT ; 90 - XTX , ám ez csak a HD 3690- es kártyánál volt tudtommal ). Térjünk át a kártya jellemzőire. 320 darab Shader proceszort kapott, melyek száma megegyezik a HD3800-as széria shader processzorainak számával. Textúrázó egységből 32 darab került bele, ez megegyezik az RV770-es GPU-ban található textúrázók számával. Ezekből gondolhatnánk, hogy veri a HD3800-as szériát, ám történtek itt csonkítások is. Leg szembetűnőbb a 128bit-es Hub vezérelt memóriavezérlő. Ez a HD3800-as szériában 256bit-es Ringbus volt. Másik csonkítás még a ROP-blokkok számában történt, ez 16-ról 8-ra csökkent. A kártya ugyanúgy, mint generáció beli társai támogatja a DirectX 10.1-et és az abban "foglalt" Shader Model 4.1-et is. Térjünk át tesztünk alanyára, a HD 4670-es kártyára. Ez a kártya 2 verzióban kerül(t) forgalomba, 512MB-s illetve 1GB-s kiszerelésben. Az 512MB-s verzió 2000MHz-s GDDR3-as RAMokat kapott, az 1GB-s pedig 1800MHZ-s DDR3-akat. A GPU órajele mindkét esetben megegyezik, tehát 750MHz-s. A kártya nem igényel külső energiaforrást, tehát fogyasztása megáll 75W alatt, ami valljuk be, elég szép eredmény.