2019. augusztus 19., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

ATI HD 4670 - Kicsi a bors, de erős!

  • (f)
  • (p)
Írta: |

2008. Szeptember 10 : Megjelent az AMD-ATI újabb középkategóriás ( alsókategóriás? ) GPU-ja.

[ ÚJ TESZT ]

2008. Szeptember 10 : Megjelent az AMD-ATI újabb középkategóriás ( alsókategóriás? ) GPU-ja.

A GPU az RV730 nevet kapta, melyre két kártya épül jelenleg. Ezek a HD 4650( RV730PRO ) és HD 4670( RV730XT ). Az AMD-ATI a HD3000-es széria óta új számozási rendszert használ, melynél az első szám a PCI-Express generációt jelöli( ezesetben 4. ), a második szám a generációban elfoglalt helyét( esetünkben 6, azaz alsó-közép ) a 3-4. pedig átvette a PRO, XT, GT, LE jelölés szerepét( 30 - GT ; 50 - PRO ; 70 - XT ; 90 - XTX , ám ez csak a HD 3690- es kártyánál volt tudtommal ). Térjünk át a kártya jellemzőire. 320 darab Shader proceszort kapott, melyek száma megegyezik a HD3800-as széria shader processzorainak számával. Textúrázó egységből 32 darab került bele, ez megegyezik az RV770-es GPU-ban található textúrázók számával. Ezekből gondolhatnánk, hogy veri a HD3800-as szériát, ám történtek itt csonkítások is. Leg szembetűnőbb a 128bit-es Hub vezérelt memóriavezérlő. Ez a HD3800-as szériában 256bit-es Ringbus volt. Másik csonkítás még a ROP-blokkok számában történt, ez 16-ról 8-ra csökkent. A kártya ugyanúgy, mint generáció beli társai támogatja a DirectX 10.1-et és az abban "foglalt" Shader Model 4.1-et is. Térjünk át tesztünk alanyára, a HD 4670-es kártyára. Ez a kártya 2 verzióban kerül(t) forgalomba, 512MB-s illetve 1GB-s kiszerelésben. Az 512MB-s verzió 2000MHz-s GDDR3-as RAMokat kapott, az 1GB-s pedig 1800MHZ-s DDR3-akat. A GPU órajele mindkét esetben megegyezik, tehát 750MHz-s. A kártya nem igényel külső energiaforrást, tehát fogyasztása megáll 75W alatt, ami valljuk be, elég szép eredmény.

Tesztkonfiguráció

Alaplap Gigabyte GA-P35-DS3L
CPU Intel Core2Duo E4600 @ 3192MHz
RAM 2x1GB CSX 800Mhz CL4-4-4-14
HDD 250GB Samsung 7200rpm 8MB Cache SATA2
200GB Samsung 7200rpm 8MB Cache SATA2
VGA MSI HD 4670 512MB GDDR3
Táp FSP 400-PNF

A videókártya driver Catalyst 8.9 volt, alapbeállításokon volt használva. A használt operációs rendszer Windows Vista SP1(DX10) és Windows XP SP2(DX9) volt. A használt videókártya egy MSI HD 4670 volt, ez teljesen megegyezik a referenciakártyával, legalábbis NYÁK kérdésében. A hűtése 2 kártyahelyet elfoglaló, réz-aluminium hűtés. Szabályozni nem lehet, folyamatosan 100%-on pörög.

Hirdetés

Devil May Cry 4 - CAPCOM 1280x1024 Super High 8xAA
Crysis - CRYTEK DX10 1024x768 High
Call of Juarez DX10 1280x1024 High Shadowmap size 2048x2048 Quality 3 SS off MS 2x
STALKER : Shadow of Chernobyl – GSC 1280x1024 High 8xAA Static Lighting
3DMark06 – Futuremark Default
Farcry 2 DX9 - Ubisoft 1280x1024 Very High NoAA

3DMark06

Kezdjük is egy kis szintetikus teszttel. A Futuremark 2006- os tesztprogramjával teszteltem le a kártya képességeit, alapórajelen 8264 pontot volt képes elérni a kártya a használt rendszerben

Devil May Cry 4

A CAPCOM 2008 nyarán jelentette meg PC – re a Devil May Cry franchise legújabb darabját. A Lost Planet motorját használja, mely amikor megjelent, sorra fektette ki az akkori Radeon kártyákat, ám azóta CAPCOM-ék fejlesztgették-foltozgatták folyamatosan. A teszt során, mint feljebb látható, 1280x1024-es felbontásban, textúrák részletességét a lehető legnagyobbon használtam, természetesen 8x-os élsimitással.

Mint látható, minden jelenetben játszható érték, azaz 30fps fölött marad a másodpercenkénti képkocka szám, ami valljuk be, egy 20 000Ft-os kártyától egész szép eredmény!

Crysis

2007-ben jelent meg eme gép-gyilkos játék, mely gépigényben és látványvilágban(najó, Farcry 2...) mind a mai napig nem lelt ellenfélre. A beállítások fent láthatóak, de ismétlésként : 1024x768-as felbontás, DX10, élsimitás nélkül, textúrák High-on használva.

Itt már gondok voltak, nem mindig volt játszható fps, de még így is élvezetes volt, főleg ilyen látványvilág mellett!

Call of Juarez

Call of Juarez...DX10-es tesztjét vettem bele a tesztbe, a feljebb látható beállítássokon. 1280x1024-es felbontás, magas árnyékrészletesség, 2048x2048-as textúrák, 3 -as minőségű SuperSampling és kétszeres MultiSampling.

Látható, hogy itt is nagyrészt játszható fps szám fölött tartózkodunk, az a 11 fps körül-belül 1-2 másodpercre volt csak észrevehető.

S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl

2007 márciusában jelent meg ez a játék, mely egy ideig( talán még ma is ) kitűnő tesztprogram. A beállítások feljebb láthatóak, ám ismétlésként : 1280x1024-es felbontás , minden High , 8x - os élsimitásés Static lighting.

Itt is láthatjuk, hogy sohasem esik játszható tartomány alá az fps szám. Örvendetes.

Farcry 2

2008, általam talán legjobban várt játéka PC-re( legjobban várt nálam a Fable 2 ), számomra Crysisnál szebb grafikával, hatalmas játéktérrel, egészen jó fizikával és realitással ( végre nincsenek szörnyek!) és elfogadható rendszerigénnyel. A játékban használt beállítások, mint eddig, fent találhatók meg, de ismétlés kedvéért : 1280x1024-es felbontás, élsímitás nélkül, Very High és DX9-es környezet.

És a gépigény beigazolódott, az esetek 99%-ában játszható fps tartományban tartózkodott a játék, ami valljuk be, ilyen látványvilág mellett nagyon jó!

Konklúzió

Nos, ahogyan a teszt(ecskéből) látható, AMD-ATI kitűnő kártyát alkotott, minden mai játék nagyszerűen játszható vele. Ez a teljesítmény, főleg 20 000Ft-os árkategóriában nagyon jó. Sajnos a gazdasági válság miatt nagyon felment a kártya ára, amikor én vettem, még 19 000Ft-ba került, most meg 20 000Ft alatt nem nagyon sikerül találni, reméljük hogy ez a helyzet hamarosan megváltozik. És végezetül néhány kép a kártyáról.

[link]
Elölről
[link]
Hátulról

Köszönetnyilvánítás :

A kártya :Bobasixnek és az ő bazárjának
Farcry 2 : Lendovának a Gamestar fórumáról

Ps.: A teszt folytatása várható, mely valószínűleg egy Crossfire teszt lesz, ha sikerül összehozni, ha nem, akkor pedig egy 9600GT-vel lesz összehasonlítva. A kommentekben akármilyen kritikát várok, legyen az jó vagy rossz. Ingame képek hiánya miatt elnézést kérek, a Windowsom a tesztek végére teljesen meghalt.

Hirdetés

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.