Hirdetés

Xamarin tapasztalatok

Szívesen. Az elmúlt hónapokban eléggé meghatározó elem volt a hétköznapokban. Már régóta a célkeresztemben volt, de ugyanígy nem akartam saját zsebre belevágni... Végül sikerült a munkahelyemen elérni hogy kipróbáljuk - nagyon csábító lehetőség arra, hogy a háromplatformos fejlesztések ne igényeljenek 4x annyi időt, mint egy platformra.

Röviden én a következőket vártam egyszerre tőle:
1) A C# miatt hatékonyabb fejlesztést, mint Obj-C-vel és Javaval.
2) Közös üzleti logikát és adatkezelést, ezáltal kevesebb (és tisztább) nettó kódmennyiséget.
3) Az előző két pont következtében konzisztens, jobb minőségű végeredményt.

---

Ugye az alapkoncepció az, hogy leképezik (szinte) a teljes Android és iOS API SDK-t .NET osztályokra és nyelvi elemekre - ennek a megvalósítása önmagában is zseniális -, adnak egy Mono runtime-ot (saját GC-vel és mindennel), illetve oda-vissza áthidalást a "natív" világba. (Idézőjelben, mert Androidon JNI-n keresztül beszél a Mono a Java világgal, iOS-en meg az AOT fordító összefordítja a kettőt. A folytatásban a "natív" szó alatt az "őshonos" környezetet értem; vö. Mono.)

Windows Phone fejlesztés: MVVM és adatbázis példakód

Ez a bejegyzés eredetileg egy hozzászólásnak készült a C# programozás topikban, de annyira hosszúra sikeredett, hogy inkább kiszerveztem ide. Ennek fényében bárminemű hozzászólást itt és ott is szívesen fogadok. Az eredeti kérdés meg itt érhető el.

És akkor jöjjön a magyarázat Crytec210 kérdéséhez - eredetileg neki címezve.

---

[ÚJ!] A kész projekt GitHubon érhető el.

Perpillanat csak 2013-as Visual Studio van a kezem ügyében, így WP8 projektet tudtam csak létrehozni. De a benne foglaltak módosítás nélkül kell hogy menjenek 7-en is.

Van egy kis plusz körítés a kódban, mert azt a vázat követi amit minden WP appomban használok. Ebből végeredményben kivágható a téged érintő szakasz, majd kitérek rá, de lehet látsz benne még valami hasznosat.

Telefonszámok nemzetközi formára hozása egyszerűen

Január 16-tól szigorúan csak a teljes formátumú mobiltelefonszámokat lehet használni, ahogy az ITcafé cikkjében olvasható. Ez sajnos több órás telefonkönyvben matatást igényelhet, ha valaki nem a nemzetközi formátumot használja a kezdetek óta.

Vannak megoldások a problémára... Lehet kézzel szerkeszteni a telefonon. Lehet Google-lel szinkronizálva böngészőben írogatni. Lehet PC Suite-tal, PC Studio-val Outlookban szerkeszteni. Létezik bash szkript, ami VCARDokat frissít az új formátumra.

Hogy ne maradjak ki a buliból, valamint gyakoroljam egy kicsit a nyelvet, készítettem egy Java ME alkalmazást, ami a telefonon, automatikusan képes a szükséges módosításokat véghezvinni.

Miért nincsenek S60 natív játékok? Szerintem... UPDATE!

blueMerle: "De miért? A határtalan warez miatt lehet ez hogy nem éri meg minoségu cuccot fejleszteni Symbian/WM alá? :("

Az iPhone-on sokkal könnyebb warezolni, mint S60-on. Erre kenni az alkalmazások
hiányát csak egy rossz kifogás lenne a kiadóknak. Én más tényezőket érzek kritikusnak:

1) Az USA-ban az S60 jelentéktelen, a WM is az üzleti szférában (volt?) erős, ahol a játék nem szempont. Nyugat-Európában nem tudom hogy oszlanak meg az S60-as telefonok a felhasználók között, de lehet, hogy itt sincs elég játékos. A világ többi része meg nem vesz programokat (Kelet-Európa), nincs egyáltalán telefonjuk (Afrika, Antarktisz), vagy teljesen más kaliberűek (Ázsia).

2) Az iPhone a pletykák/pfújolók ellenére nagyon is rendben van hardveresen. Például az összes i-eszközben alapból adott az FPU, a 3D gyorsítás, nomeg az accelerométer. Nem is beszélve az egységes felbontásról és az operációs rendszerről. A Nokia/Samsung telefonok ebből a szempontból nagyon fragmentáltak, bárki bármit is állít, legyen az fanatikus vagy marketinges vagy egyszerű felhasználó (bár az utóbbiak inkább észreveszik, hogy "jéé, ez így működött a másik telefonomon, itt miért hiányzik?"), fejlesztői szemmel teljesen másképp néz ki a látkép.