Hirdetés

Hitman: Freelancer

A Freelancer játékmód január 26-án ingyenes kiegészítőként került be a Hitman 3 játékmódjai közé. Ezt a kiegészítőt "rougelike"-ként jellemezte az IO Interactive, ami az egész széria számára idegen, és egy teljesen új játékélményt biztosít a Hitman: World of Assassination játékosainak.

Ennek a módnak az egyik sajátossága, hogy a küldetések helyszíneit saját bázisunkról választhatjuk ki, innen indulunk a világ különböző részeire célpontokra vadászni és ide térünk vissza a küldetések után. Kezdetben csak a bérgyilkos pincéje áll rendelkezésünkre, ahol a fegyverszekrények is üresen konganak. De a küldetések teljesítésével és tapasztalati pontok szerzésével szinteket léphetünk (Mastery), amivel új házrészek nyílnak meg, később az egész ház és az azt körülvevő külső tér is bejárhatóvá válik. Minden feloldott házrész, ahol először kartondobozok sorakoznak, teljes egészében testre szabhatóvá válik, és válogathatunk a stílusok között az egyszerű moderntől az előkelő antik eleganciáig. Funkcióját tekintve nem ezek lesznek a Hitman legizgalmasabb részei, hiszen mindegy, hogy sportkocsi vagy halottaskocsi áll a garázsunkban, azonban magunkhoz vehetünk olyan "minden háztartásban megtalálható" eszközöket, ami segítségünkre lehet az embervadászatban. Felvehetünk egy levélbontó kést a dolgozószobában, csavarkulcsot a garázsban vagy egy piszkavasat a kandalló mellől és magunkkal vihetjük azokat a küldetésekre. A házat körülvevő erdős terület is tartogat meglepetést, hiszen az utak mentén nőtt gombákból vagy a tóból kifogott halakból mérget állíthatunk elő, amivel valószínűleg élni fog a játékos, ha a felszerelése hiányt szenved különböző mérgekből.

Fallout 3 - Indítás Windows 10-en és ajánlott modok.

VISSZATEKINTŐ

A Fallout 3 nemcsak a kedvenc Fallout játékom, hanem a kedvenc játékom is egyben. Ennek ellenére nem játszottam végig túl sokszor, teljesen befejezni talán nem is lehet. Ez inkább egy olyan játék nekem, ami egy képzeletbeli vitrin legelőkelőbb helyén van egy üveglap mögött, amire jó ránézni és feleleveníteni a vele töltött időt. Mert minden alkalommal, ha újra belecsöppenek ebbe a világba, akkor addig úgysem szabadulok, amíg újra rendet nem vágok Pusztaságban. Azonban nemrég találtam szembe magam a hírrel, hogy a 2008-as Fallout 3 frissítést kapott tavaly év végén, és a rövidke changelog szerint ezentúl nem kell a játékhoz a Games For Windows Live. És erre csak 13 évet (!!!) kellett várni.

Egy ideje kacérkodtam a gondolattal, hogy újra fel kellene telepítenem és legalább az alapjáték főtörténetét és mellékküldetéseit letudnom, bár ez a Fallout rész a DLC-k tekintetében is nagyon erős. Azonban nem a játék atmoszférája az egyetlen, ami rabul tud ejteni, hanem a Nexuson található 15.000 mod is, amiket minden újratelepítés előtt át szoktam böngészni újdonságok után kutatva. A grafikai javításokon kívül találni nagyon ötletes és lore-friendly (a játék világába illeszkedő) módosításokat is, amik képesek az játékélményt még gazdagabbá varázsolni. A játék (egyetlen) zseniális folytatásában, a Fallout New Vegasban már Hardcore nehézségi szinten oda kellett figyelni a karakter szükségleteire is, amit modokkal itt is elérhetünk. Változtathatunk az időjáráson, vagy kiegészítőket szerelhetünk fel a fegyvereinkre, elég széles skálán mozognak a lehetőségek. Azonban ehhez át kell nyálazni több száz oldalnyi modot a Nexuson. És én átnyálaztam.

Zack Snyder Igazság Ligája

Az interneten már rengeteg beszámolót lehet találni arról, hogy mi várható a Zack Snyder által eredetileg elképzelt Justice League-ben, a rendező maga is közzé tett olyan képeket és infókat, amik feltüzelték a rajongókat és a "#releasethesnydercut" mozgalmat. De úgy látom, sokan nem is tudják, mekkora különbség várható a moziban bemutatott film és Snyder verziója között. Nem pár plusz jelenetről szól a Snyder Cut, hanem kivágott eredettörténetekről, egyedibb képi világról és konzisztens történetről.

A toldozott-foltozott Josstice League is azért lett olyan, amilyen, mert az összevagdosott filmet Whedon újraforgatásokkal pótolta, amik többnyire odanemillő poénokból és subplotokból állnak. Így épül fel a film:

Superman interjúja a gyerekekkel Whedon munkája, ez egyértelmű,
csak Cavill arcára kell nézni, ez bizony a bajszos utómunka.

Batman háztetős jelenete a megkötözött, páros lábon ugráló bűnözővel szintén Whedon.
Az egyik előzetes az eltűnt Batmanről beszél, egyértelműen nem lehet jelen már az elején.

Miért várjuk a Red Dead Remeption 2-t PC-re? (PCGamer cikk)

Lefordítottam a PCGamer cikkét, amit a napokban közöltek a PC-re költöző Red Dead Redemption 2-vel kapcsolatban.

Mit várhatunk a Rockstar western játékától?

Végre valahára bejelentették a Red Dead Redemption 2-t PC-re! Ez a vadnyugati kaland a Rockstar eddigi legambiciózusabb nyitott világú játéka, amely a Van der Linde banda történetét mutatja be: a banditákét, akik helyüket keresik a rohamosan változó világban. Tavaly fejeztem be a játékot PS4-en, de alig várom már, hogy a feljavított látvánnyal újra átélhessem a kalandot. De addig is íme néhány részlet, ami okot adhat az izgalomra a Red Dead régóta várt PC-s megjelenése miatt.

Alapjában véve egy erős "cowboy-RPG"

A Red Dead 2 nem csupán egy hosszú vadnyugati témájú küldetéssorozat: sokkal inkább egy teljes cowboy-szimulátor. A karaktered, Arthur Morgan, egy utazó rablóbanda tagja és a küldetések között is segítheted a tábor mindennapjait: megbízásokat teljesíthetsz, vadászhatsz élelemért, vagy épp elcserélheted a kétes forrású javaidat jutalomért vagy fejlesztésekért. Idővel a képességeid is fejlődnek, amitől gyorsabban futhatsz vagy erősebbet üthetsz.

A DC Comics története (filmfelirat)

Ez a bejegyzés nem a képregénykiadó történetét írja le! Nem is vágnék bele egy ekkora volumenű írásba, viszont van erről egy kiváló dokumentumfilm, amihez elkészítettem életem első filmfeliratát.

A címe Secret Origin: The Story of DC Comics (ami magyarul Képregények: A DC Comics története lett a tévében) és 2010 végén jelent meg, de itthon sosem forgalmazták, a DVD-n magyar felirat sem szerepel. Az HBO-n és az RTL Klubon leadták párszor magyar szinkronnal, ami számomra sajnos fellelhetetlen volt.

Viszont akármelyik magyar vagy külföldi feliratforrást keressük fel magyar feliratért, ott találni fogtok egy filmfeliratot, az egyetlen változatot, ami az interneten terjed. Nem szeretném szidni ezt sem, mert akárki készítette, biztos, hogy sok energiát és időt fektetett bele, ám hamar rájöttem, néha még megközelítőleg sem az van a szövegben, ami elhangzik. Az is fura, magyartalan megfogalmazásban. És mint ilyen, például a "trading blows" nem "kereskedelmi fellendülést" jelent és a "nosejob" nem azt, hogy "orra van a munkához". Valamint a "pushed around by bullies" sem "körül voltam véve kutyákkal". És komolyan csak ezt az egyet találni mindenhol, még égetett feliratos online videókon is!

A Mortal Kombat Története - Idővonal III. - Armageddon (képekkel!)

Helyszín: Földi Birodalom
- Mikor végül Sub-Zero visszatért a klán
templomába, számos társát holtan találta.
- A rejtélyes ellenség a tébolyult Frost
volt, aki rátámadt a Nagymesterre, de az egy
vastag jégtömbbe zárta zavart tanytványát.
- Frost jégkoporsóját egy oltárra helyezte,
de tudta, egy nap vissza kell térnie és felelnie
kell a klán ellen elkövetett tetteiért.

- Mióta Kenshi hazatért, magányosan vette
fel a harcot a gonosszal, ősi kardjával
számos bűnbandával leszámolt, vakságát
kihasználva a sötétben sújtott le rájuk.
- Az alvilág elleni hadjárata során elfogott
egy titkosított üzenetet, amiben Mavado
utasította a titokzatos Vörös Sárkány klán
harcosait, tartóztassanak fel egy Taven nevű
félistent a dél-amerikai Botan dzsungelben.
- Elhatározta, hogy felkutatja a klán bázisát,
likvidálja Mavadót és vele a Vörös Sárkányt.

- Johnny Cage tartott tőle, hogy a Föld
új fenyegetés elé néz, de mióta Liu Kang
meghalt és Raiden elhagyta őket, hogy
erőszakkal tartsa fenn a rendet, vezető
nélkül maradtak, szétszórtan a világokban.
- Ám egy nap látomások kezdték gyötörni,
amiben Shinnokot látta, ahogy utasítást ad
csatlósának, és megadja neki, legközelebb
Shang Tsung szigetén várja parancsait.
- Johnny maga sem hitt az álmoknak, de
felkereste a szigetet, és valóban Shinnok
állt előtte, amint utasítja Quan Chit,
szövetkezzen Shao Kahnnal és tartóztassák
fel riválisait, amíg Daegon legyőzi Blaze-t.
- Ahogy Quan Chi eltűnt egy átjáróban,
Johnny megtámadta Shinnokot, de az
egy füstfelhőben nyomtalanul eltűnt.

A Mortal Kombat Története - Idővonal II. (képekkel!)

Helyszín: Édenia
- Sindel királynő megfogadta, hogy otthona
nem lesz kiszolgáltatott és készülni kezdett
a Külső Világ elleni háborúra. Elítélte népe
árulóit és toborozni kezdett seregébe.
- A birodalom nagykövete azzal járult a
királynő elé, hogy lánya, Tanya, menekülteket
hívott meg egy másik világból, és Sindel
jóváhagyását kérik a letelepüléshez.
- Mikor a palota figyelme alábbhagyott, a
menekültek támadásba lendültek: az álca
alatt rejtőző árnybirodalmi lények
megtámadták az őrséget és foglyul ejtették
Sindelt, majd Quan Chi megidézte Shinnokot!
- Ezalatt a királynő lánya, Kitana semleges
félként a shokanok és a kentaurok között
kiéleződött feszültséget próbálta enyhíteni.
- Az édeniai területekért folytatott viaskodás
kereszttüzébe került Kitana is, akit az ezidáig
háttérben meghúzódó Goro védett meg.
- Az, hogy Goro visszatért a megaláztatásból
és átvette apja helyét a shokan nép élén,
visszakozásra késztette a kentaurokat.
- Ekkor ért el Kitanához a zavargások zaja,
aki anyja segítségére a palotába sietett.

A Mortal Kombat Története - Idővonal I. (képekkel!)

Helyszín: Üresség
- Réges rég semmi sem volt, csak az Üresség, ahol nem létezett
más, csupán az Idősebb Istenek és az Egyetlen. Az Istenek
fegyvereket készítettek, a hat Kamidogut, hogy önvédelemből
elpusztíthassák az Egyetlent, akit az esszenciájuk táplált.
- Ezek a fegyverek más és más energiákat rejtettek magukban.
Amikor a Kamidogu megsemmisítette az Egyetlent, az
számtalan darabra szakadt, és minden Kamidogu életet lehelt
ezekbe a szilánkokba, eltérő birodalmakat hozva létre.
- A lény tudata azonban túlélte a támadást, és a birodalmak
egyesülése az Egyetlen visszatérését eredményezhetné, ezért
az Idősebb Istenek védelmező istenségeket neveztek ki a
birodalmak élére, akik őrizték a Kamidogut és a birodalmat.
- Az egyik ősi isten, Shinnok, hatalmát a birodalmak lakóin
akarta gyakorolni, ezért a fennmaradt energia felhasználásával
létrehozta amulettjét a birodalmak közti észrevétlen utazáshoz.