A héten történt egy esetem a Samsunggal, ami kicsit megingatott a "hitemben". Eddig nem sok bajom volt a Samsunggal, mint céggel.
Kezdődött ott a dolog, hogy 14 hónapja(napra pontosan), tavaly augusztusban vettem egy Samsung Galaxy S i9000 típusú mobiltelefont, a bolti garisnál szűk 20000Ft-tal drágábban. Kijött a telefon, a garanciapapírra viszont 19. volt írva, de ez nem is probléma.
Rögtön beregisztráltam a my.samsung.hu oldalon, mert a fórumon a kedves társak elmondták, amit a Samsung nem vert túl nagy dobra, hogy a szűkös 1 év garanciához kapok még 2 hónapot, ha regisztrálok. Meg is kaptam, jött a mail, szuper.
Október közepén hozzájutottam egy teszttelefonhoz, amit egy hónapig első telefonként kell használnom, gondoltam, ha már úgyse használom, akkor a használatot nem befolyásoló, de zavaró hibákat kijavíttatom Samuékkal(A töltő kábele a csatlakozásnál könnyen mozog, gyanús, hogy törik a közeljövőben. A statusbar beégett a kék színnél. A GPS használhatatlan, percek után se talál jelet. A hátlap megrepedezett a jack csatlakozó körül, pedig végig tokban volt hordva. A gari lejárta előtt pár nappal(10. 16.) megrendeltem a szervizfutárt. Írta az oldal, hogy 1 munkanapon belüli időpontot is megadhatok, megadtam 17.-t. Leokéztam, megköszönte az oldal. Elvittem nagyszüleimhez a telefont, mert két napig nem voltam itthon. Hétfőn hívtak (nagyszüleim), hogy 4 óra elmúlt, nem jött a futár, pedig egész nap otthon ültek. Elnézést kértem, hogy elrontottam feleslegesen az egész napi programjukat, és megkértem őket, hogy még egy napig maradjanak otthon, hátha csak nem sikerült elrendezni a dolgokat, és nem ért oda. Másnap ugyanez, csak ekkor már itthon voltam. Az oldal szerint 4-ig jöhetett volna a futár, kivártam még fél órát, és felhívtam a Samsungot, hogy mit tudnak a dologról. Hát ők bizony semmit, mert nem látnak bele a szervizfutár rendszerébe, ők csak az oldalon való eligazodásban tudnak segíteni, de hívjam fel a hivatalos szervizt(Tele**x GSM Kft.), és kérdezzem meg tőlük. Mobilszám volt persze, hadd fogyjon a pénzem. Beszéltem vele 5percet, elmondtam neki, hogy másnap lejár a garanciám, és még azt se tudom, hogy egyáltalán jönnek-e érte, és még egy értesítést se kaptam róla. Biztosított, hogy semmi baj nem lesz, a garancia fagyasztva van, csak írjak egy mailt a történtekről, és hívjam fel a logisztikát, mert a szervizfutárral ők foglalkoznak. Viszont ők csak fél 5-ig voltak, majd reggel hívjam fel őket. Felhívnám a figyelmet, hogy itt még volt garanciám. Szó se volt arról, hogy rendeljem meg még egyszer a futárt a biztonság kedvéért. Este megírtam az e-mailt, hogy látsszon írásban is, hogy még a garanciaidőn belül tettem az ügyért.
Felhívtam a logisztikát reggel(10. 19.), hogy merre jár a futárom. Kérdezett nevet, de semmire nem jutott. Mondom akkor mi a teendő, garanciális javítás kéne, de nincs futárom, és állítólag meg se rendeltem. Az lenne a teendő, hogy rendeljem meg még egyszer a futárt. Mondom az már nem nagyon működik gondolom, mivel ma lejár a garim(gépközelben meg nem voltam, hogy megnézzem). Akkor nincs mit tenni, hívjam fel a Samsungot, hogy ők látják-e a megrendelést.
Délután, amint hazaértem megpróbáltam leadni a garanciafutár megrendelését még egyszer, de már nem engedte. Ezután felhívtam a Samsungot, akik elküldtek a logisztikára, mert nem látnak bele a szervizfutár rendszerébe. Adott egy telefonszámot. Összehasonlítottam azzal, amit reggel felhívtam, és egyeztek, tehát még egyszer nem hívtam fel. Utolsó lehetőségnek a "szavatossági javítás" című dolgot ajánlották fel, ami garanciaidőn túli javítást takar, de ehhez a felküldés előtt be kell vizsgáltatnom szervizben a mobilt, és ha elismerik a hibákat, akkor lehetséges a javítás.
Most(10. 22. 22:00) úgy állok, hogy kedd este(10. 18. 22:00) óta nem válaszoltak az e-mailemre, a garanciám elúszott. Egyetlen bizonyítékom van az egészről, az a 18-án este elküldött e-mail, amire nem érkezett válasz azóta sem. A garanciaidőn belüli főalkatrész-csere(alaplap, kijelző, gondolom modem is, utóbbi kettő pedig a hibásak között van) esetén adott fél év garanciahosszabbítást gondolom a kiemelt rész jelentése miatt szintén elbuktam.
Tehát:
A Samsung szerint én voltam a balf@sz, "nem rendeltem meg a futárt", elbuktam a garanciát, ha akarok futhatok utána.
Szerintem meg látjátok a véleményemet az egészről. Ennyit értem én, a hülye, aki 136000Ft-ért megvette annak idején a zsírúj telefont, és még annyit sem tudtak tenni, hogy mondják, hogy semmi baj nem lesz abból, ha véletlenül kedden még egyszer lerendelem a futárt a biztonság kedvéért.
Hirdetés
[VÉGLEGES:] A Samsung és a naiv vásárló esete
Datanet vs. T
Az eset a GTS Datanet és a T-csoport közti ellentétről szól, és megint mi/én, mint jelentéktelen ügyfél szívjuk/szívom meg, szokás szerint.
A legeleje az volt(valamikor 2007-ben), hogy a T-Online lehetőséget biztosított az internet kipróbálására bérmentve, amennyiben egy hónap használat után lemondom azt. Kicsit utánaérdeklődtem, jónak találtam hátrányok nélkül, és a betárcsázós netet egy hónapra lecseréltem 1Mbites ADSL kapcsolatra az akció keretén belül. Kezdett telni az 1 hónap, és többször felhívtam a T-Online ügyfélszolgálatát, hogy semmi hátrányunk nem lesz-e abból, hogy lemondom a netet, tehát tudok-e mindenféle gond nélkül másik szolgáltatóhoz menni. "Persze, hogy tud"-mondták, hiszen a naiv ügyfelet könnyen át lehet vágni. Ugyebár ha lett volna valami hátránya, akkor maradok ott, akármennyivel is lenne drágább, megér annyit az a 3 hónap várakozási idő kihagyása, amiről persze akkor nem tudtam.
Tehát jóhiszeműen lemondtam a szerződést online, meg is szűnt rögtön a kapcsolat. Pár nap múlva a helyi datanetes üzletkötőhöz fordultam, kitöltöttem a szerződést és elküldtem a szolgáltatónak. Vártam. Nem történt semmi, ezért elkezdtem érdeklődni, és kiderült, hogy csak-csak létezik az a 3 hónap várakozási idő, nincs mit tenni, várni kell. Én, mint átvágott ügyfél, vártam 3 hónapot. Számoltam a napokat, mert a betárcsázós lassú és drága volt. Letelt a 3 hónap, megint megyek a Datanet üzletkötőjéhez, kitöltöm a szerződést és elküldöm. Megint nem történik semmi 1-2 hétig, megint telefonálgatok. Kiderült, hogy a Datanet elküldte az igényt a T-csoporthoz, de annak nem tetszett valami benne, és visszaküldte a Datanetnek. Innentől kezdve a Datanet nem foglalkozik vele, majd a kedves ügyfél szól, ha érdekli. Pár nap érdeklődés után végre valamelyik szolgáltató ügyintézője elárulta, hogy a kedves T-ék visszaküldték az igényt. Valami módon ismét elküldték akkor, a T pár nap alatt be is kötötte, volt jel, tudtam netezni, hurrá. Ez volt kb. 2007 ősze felé.
2008 őszén lejárt a hűségnyilatkozat, 2009 januárjában(4-én) meghosszabbítottam, de a sávszél maradt 1Mbit.
2009 decemberében kezdett kevés lenni az 1Mbit, így a helyi ügyintézőhöz fordultam. Hűségidőn belül meg akartam hosszabbíttatni a szerződést egy sávszélesség-emeléssel egybekötve. Ő azt mondta, hogy nem lehet, így hagytam is.
2010. jan. 4-én szóltunk az ügyintézőnek, hogy intézze. Azt mondta, intézi, következő hét vége felé lesz net. Nem lett egészen a hónap végéig, ekkor kiderült, hogy a Datanetnek már semmi köze nincs a helyi ügyintézőhöz, mert amikor felvásárolták a szoláltatót, az összes akkori ügyintézővel kapcsolatot bontottak, így hiába várom, hogy az ígéret beteljesüljön.
Kezembe vettem az ügyet, felhívtam a Datanet ügyfélszolgálatot hónap végén, 10 perc múlva ott volt mailben a szerződés kitöltve, csak alá kellett írni kinyomtatva, és postán visszaküldeni. Vacilláltam, hogy 5Mbites vagy 10Mbites legyen, de az ügyfélszolgálatos azt mondta, hogy hűségidőben is lehet váltani felfelé, ha nem elég. Csodálatos, decemberben még azt mondta a volt helyi ügyintéző, hogy nem lehet. Mindegy, ami volt, elmúlt. Tehát a szerződést feladtam az 5Mbites igénnyel, és ismét vártam. Ismét nem történt semmi. Tudtam, hogy 30 nap a határidő, de valami visszajelzést csak adhatnának a szerződés elküldése után egy héttel. Felhívom őket, hogy mi történt. A Datanet mindent jól csinált elmondásuk szerint, hívjam a T-seket. Hívom a T-seket, ők nem látják, hogy lenne valami igény. Így ment ez pár napig, míg február 10. előtt az egyik T-s ügyfélszolgálatos elárulta, hogy lát valamit, ami számlamódosításról szól, de ő ezt természetesen nem tudja, hogy mi lehet. Jött a hétvége, továbbra is élveztem az 1Mbit nyújtotta szélsebes élményeket. Hétfőn hívom a Datanetet, elmondom a történetet, ők még mindig nem tudnak semmit, mindent jól csináltak. Vissza a téhez, az előbbi ügyintézőt kérem, aki elmondja, hogy kiderült, hogy a Datanet valamit rosszul csinált, hibás volt az igény, "visszaküldték" azt(déja vu-érzés, nem?). Datanet hívás, elmondom a tudományomat, és jatényleg, ez van. Küldje el még egyszer az igényt a T felé? Küldje. Pár óra múlva hívom a T-seket, jó minden, látják az igényt, röpke 2-30 nap és meg is csinálják. Ma délelőtt kiderült, hogy megint nem tetszett nekik az igény, ismét "visszaküldték". Január 4. óta gyakorlatilag semmi sem történt.
Remélem minél előbb sikerül dűlőre jutni az ügyben, mert igazán érdekes, hogy egy eleve T-Online előfizetőnek még szerződést sem kell küldenie, csak egy telefon, és másnap 2-ről 5Mbitre kapcsolt a nete.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
3