2024. február 27., kedd

Gyorskeresés

Samurai Jack: Battle Through Time | Bemutató

Írta: | Kulcsszavak: samurai . jack . battle . through . time . hns . game . playstation

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok, mai bemutatóm tárgya leginkább minket, a 30 feletti korosztályt hozhatja lázba, mivel tinikorunk egyik legjobb animációs sorozatának játékbeli megtestesüléséről van szó. Genndy Tartakovsky olyan szinte megkerülhetetlen sorozatokat hozott tető alá mint a Dexter Laboratóriuma, a Pindúr Pandúrok vagy éppenséggel a Star Wars: Klónok Háborúja első 2D-s variációja. A Cartoon Network aranykora volt az az időszak és, hogy a fiatalabbaknak is megemlítsek valami ismertebbet a rendezőtől, arra ott a Hotel Transylvania moziszéria. A Samurai Jack az idősebb korosztályt célozta meg annak idején, a történet komor és meglehetősen kegyetlen sokszor, de ugyanakkor mondanivalója is van és nem vált öncélúvá az agresszió benne. Főhősünk egy magányos kardforgató aki téren és időn át vándorol, hogy legyőzze a szinte isteni hatalomra szert tévő alakváltó démon Aku-t.

Jack bőrébe bújva újra átélhetjük a sorozatban feltűnő helyszíneket és cselekményeket immár 3D-s grafikára átdolgozva és amit nem vittek túlzásba, igyekeztek megtartani a karakterek és a környezet fő vonásait. A motorháztető alatt az Unreal Engine 4-es verziója duruzsol, PS5-ön semmi komolyabb grafikai vagy futásbeli gonddal nem találkoztam. Karakterünket mindig külső nézetből követjük, vannak olyan részek amikor a kameranézet fixre vált és olyankor mint egy klasszikus oldalnézetes platformer tudunk haladni az utunkba kerülő ellenségeket lekaszabolva. Játékmenetét tekintve egy egyszerű Hack N' Slash mint mondjuk a Devil May Cry széria. Alap fegyverünk a mágikus katana ami mellé kapunk különböző dobó és lőfegyvereket, buzogányt, csatabárdot vagy lándzsát. A sima dobófegyverek mint a tőrök és dobócsillagok simán csak elfogynak míg a nyilakhoz kell valamilyen íj amivel ki tudjuk őket lőni és ezeknek van tartósságuk ami használat közben folyamatosan romlik, ugyanez igaz a pisztolyokra/puskákra is illetve a kardunkon kívüli összes többi közelharci fegyverre is. Lehetőségünk van a leromlott állapotú felszerelés feljavítására Da Samurai boltjában, de csak addig amíg nem pusztulnak el a használattól.

Ha már bolt, itt lehetőségünk van vásárolni pár hasznos és kevésbé hasznos holmit, amikre nincs szükségünk azokat el is tudjuk itt adni illetve különböző fegyverekhez tartozó képzettségünk is fejleszthetjük, ezzel növelve az adott fegyverrel a hatékonyságunkat és újabb kombók használatát is feloldhatjuk. Ezek a kombók általában nem túl bonyolultak, könnyen elsajátíthatóak és megjegyezhetőek. Személy szerint mivel szinte 90%-ban csak a katanát használtam ezért maximum a trófeák miatt lehet érdemes a nehezen összeszedett pénzünket más fegyverek fejlesztésére elszórni.

A harc pofon egyszerű, kardunk mellett jó ha be van állítva valamilyen távolsági fegyver is mert vannak olyan ellenfelek akiket gyorsabb letudni messziről mint szenvedni velük. Az összecsapások aréna szerűek, amíg nem gyűrjük le az utolsó kis kukacot is addig nem tudunk tovább haladni. Küzdelmeink során tapasztalati pontot nem kapunk, nem fejlődünk szimplán a harc hevében de ez nem jelenti azt, hogy hősünk nem válhat erősebbé mint a játék elején ugyanis az inventory megnyitása után lehetőségünk van skillek megtanulására amik természetesen nem ingyen vannak, hanem különböző "nyersanyagokért" cserébe sajátíthatunk el új mozdulatokat mint a bukfencezést vagy a levegőben való szaltózást, növelhetjük az ellenállásunkat vagy új kombókat is feloldhatunk. 3 ágú skiltree áll rendelkezésünkre, kicsit elnagyolt és szerintem nem olyan átgondolt mint más játékokban de használható azért és érdemes pár dolgot minél előbb feloldani benne mert jelentősen megkönnyebbül a dolgunk.

Bár kifejezetten vérspriccelés nincs a játékban, de az összes ellenfelünket feltudjuk szecskázni darabokra, repülnek a végtagok és porba hullanak fejek. A minimalista HUD mellett ami szerintem igazán jól feldobja a játékot, hogy Jack ruhája és fizimiskája változik a bekapott találatoktól. Elrongyosodik a ruhája, kibomlik a haja és elgyötörtnek látszik igaz nincs hatással magára a játékmenetre de ez olyasmi amit szívesen látnék más hasonló stílusú játékokban is. 9 pályát kapunk, mindegyik végén egy egyedi és a sorozatból ismerős főellenség vár ránk akinek legyőzése után összesíti a játék az elért teljesítményünket a már korábban említett DMC-hez hasonlóan. A nehézség többé-kevésbé egyenesen arányosan növekszik, ahogy haladunk előre, de az utolsó előtti pályán számomra volt egy hirtelen nagy emelkedés benne amit miután rájöttem a megoldásra ami nem volt alapvetően kézenfekvő nagyon gyorsan le is sikerült tudni.

Egy-egy fejezet nagyjából 30-40perc között teljesíthető, ha minden sarokba benéz az ember és próbál mindent összegyűjteni, de ha csak gyorsan végigrohan rajta akkor van amelyik 10perc alatt is teljesíthető. Közepes nehézségi szinten nagyjából 7óra körül van a játékidő ami nem túl kiemelkedő (ha sietős akkor még annyi sem), bár kapunk különböző kihívásokat a sztori után ha ilyesmivel töltené az ember az idejét, de azok sem túl tartalmasak. A játékmenetben nincs nagy változatosság, színtiszta akciójáték elejétől a végéig, kisebb fejtörőket mellékjáratokban találhatunk de agyérgörcsöt nem fognak okozni, jutalmak terén sem bőkezűek és összetett ügyességi feladatokkal sem fogja a frászt hozni ránk. A hangok és a zenék nem kiemelkedőek szerintem, nem kifejezetten tudnám felidézni őket de legalább nem is idegesítőek.

Összegzés: a Samurai Jack: Battle Through Time egy kellemes adaptáció ami tisztelettel nyúlt az alapanyaghoz, a játékmenet élvezetes, a széria kedvelőinek tele van nosztalgikus pillanatokkal és a 3D-be ültetés is szinte hibátlanul működik. A fejlődési rendszer lehetne kicsit kifinomultabb, átgondoltabb és a játékidőt is lehetett volna kicsit nagyobb kanállal mérni hisz tartalom lett volna hozzá.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.