Nagyon fontos dolognak tartom, hogy lefektessek néhány üzleti alapelvet, ami filozófiailag irányadó.
Nem vagyok író mentalitású ember.... Egyáltalán nem.
Én kereskedőnek születtem, aki valaha olyan volt amilyen emberileg, de az élet és a kedves tanító Mestereim megtanítottak odafigyelni a dolgok fontosságára és egyenességére. Azóta ezt betartom, mert nincs más út! Ettől pedig amúgy is jobban érzem magam!
1.) -Akkor kötünk korrekt és jó üzletet, ha az segít a vevőnek és nem rásózzuk azt amit el kell sütni valamiért. Adjunk el olyan terméket amit valóban keres és ne okozzon csalódást neki. Ha hibás akkor gondoskodjunk annak a cseréjéről. 3 napon túl pedig a garanciában...
Hirdetés
2.)-Ha vásárlás után kérdései vannak vagy iránymutatást kér a vevőnk akkor ne pattintsuk azzal a gondolattal, hogy már úgy is a pénze nálunk van... A legjobb ha elégedett marad, mert ha további szolgálatot kap, akkor szívesen ajánl másoknak és tiszta lelki ismerettel el is fogadhatjuk a kedves ajánlását. Álljunk készen segíteni!
Ha mi ismertetjük a vevővel a terméket és őszintén úgy is gondoljuk, hogy az neki a legjobb választás, akkor a segítőszándék emberileg is jól jön, mert jó cselekedet. Kedvező karma.
Azonban, ha mi jó szándékkal segítünk a termék kiválasztásában amivel ő meggyőződik és ennek ellenére másnál veszi meg azt , mert kicsivel olcsóbb, akkor hiába minden igyekezet a pénz beszél és a hála gyakran elmarad. Hol ott nagyon sok eddigi munkánk lehet abban, hogy fekészültek voltunk a problémájának megoldásában.
A gyakori eset, hogy mi segítünk, megérti, egyetért és a tanácsunk mellett dönt,majd máshol megveszi és amikor gondja támad vele, elakad, nem tud továbblépni a hiányos tudása végett, akkor a legtöbbször hozzánk fordul tanácsért. Miért??? Azért mer a másik hely talán olcsóbb, mert akár honnan is lehet amit elad, de nem ért hozzá a másik eladó. Ilyenkor rajtunk múlik, hogy a kedves vevőnek segítünk e, vagy eltanácsoljuk a másik eladó irányába, akit helyettünk választott. Ne hagyjuk cserben ekkor sem. Ha intelligens az ügyfél, akkor értékelni fogja a korrekt hozzáállást. Minden esetre azért ne hagyjuk szó nélkül. Jelezzük, hogy ez már a túlóra kategória ami pótólhatatlan, mert a mi időnk sem örök és lehet ezt más dolgokkal is tölteni. Pl a gyermekeinkkel akik mindig hálásak az ajándék időnkért
Következtetés:
1,) Mindig adjunk jó árút, ne okozzon csalódást.
2,) Segítsünk üzlet után is mindig szívesen.
3,)Ne hagyjuk magunkat a végsőkig ugyan kihasználni, viszont a kötelezettségeinket korrektül és maradéktalanul tegyük meg.
Köszönöm, hogy elolvastad!
West