2019. július 22., hétfő

Gyorskeresés

Miért szeretem a 0.9Tce motort?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

1 év használat után a tapasztalataim:
- dinamikus
Kicsi a bors, de erős. Eddig nagyon elégedett vagyok vele. 1 év alatt 12e kilométert tettem meg az autóval. Sokan lenézik a Logant, meg ezt a kicsi motort. Nézzék csak, inkább ez, mint valami 15 éves füstokádó tákolmány. Nekem a megbízhatóság és a tágas belső tér fontosabb, mint a presztízs. Az 1.6-os 1.8-as benzines motorokkal egy ligában játszik, sőt. 60-70-ről sokkal jobban gyorsul, mint az 1.6-os benzinesek. (Citroen C3/C4, E46-nál egyértelműen jobb) Autópályázni is lehet vele. Az enyémnek 184km/h a végsebessége, de 150 fölött már nem nagyon gyorsul.
- takarékos
Országúton óra szerinti 90-nel 4.5-5 literrel beéri, de 110 körül is elvan 5.5 literrel. Tényleg. Télen 6.2 literre ment fel az átlag a sok hideg indítás, rövid szakaszok miatt. Autópályán 6-7 liter között fogyaszt. A motorfék ötödikben elég minimális, így érdemes sebességben hagyva gurulni a piros lámpáig, vagy egyéb hasonló helyzetben. Üresben gurulva többet eszik. Van benne tartalék, klímával is simán felmegy meredekebb úton is.

A Logan hibáival együtt lehet élni. A fényezés sérülékeny, vannak illesztési pontatlanságok.

Hozzászólások

(#1) Klaus Duran


Klaus Duran
(senior tag)
LOGOUT blog (1)

Ha jól emlékszem akkor ezek a kicsi turbós motorok is egészségtelenek.
Fastra 1,4 benzin 8 szelep télen 6,7l fogyaszt. Bár a Logan kényelmesebbnek tűnik.

[ Szerkesztve ]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. / M7 :) -> Lumia 950 :( -> HTC 10 :) -> Huawei Mate 20 Pro :l / https://www.youtube.com/watch?v=m7CVOQUO1mw

(#2) Sanyi.mTs


Sanyi.mTs
(őstag)

"A Logan hibáival együtt lehet élni."

te miket tapasztaltál?

(#3) bitpork


bitpork
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Jelentem az én 12 éves "füstokádó" sárkányom kipufogóján nulla korom van...
A kis turbós motorokról meg majd 12 év, és ugyanennyi használat után értekezzünk. Amúgy minden rendben a logannal, azt nézegetek apámnak melós autónak, csak az 1.5 dci-t.

#eci ~~~ secundarium verecundiam ~ Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#4) GabN73


GabN73
(PH! addikt)

Dinamikus, megbízható, van benne tartalék? :D Ó lyaly.

Még jó hogy egy turbós motor 60-70-re jobban gyorsul mint egy tizenx éves szívó benzin... :DDD

Azt pedig nem tudom elhinni, hogy ezzel kényelmesen lehet pályázni. Kispórolt zajszigetelés, 0.9-es motor... Élvezetes lehet :)

Nem presztízs kérdése, lehet hogy kva olcsó újonnan meg használati tárgynak tökéletes lehet, de ha ennyire a fillérb*szás-fogyasztás a lényeg, akkor inkább egy használt Prius vagy valami igényesebb füstokádó.... :))

I don't believe in that phony hero stuff.

(#5) rover45


rover45
(senior tag)

"...15 éves füstokádó tákolmány..."

Egy most 17 éves füstokádó tákolmánynak vagyok az első tulajdonosa.
260ezer elteltével ebből még füst nem jött, de ha biztosítanál rá lehetőséget, szeretném megnézni 17 évesen korában ezt az autód.
Köszönöm előre is!

www.szurok.hu

(#6) .Szaki.


.Szaki.
(őstag)

Amellett, hogy jó a posztod, egy-két hibát azért vélek felfedezni, ami igazából annyi, hogy a mai turbós kis motorok sajnos már semmivel sem jobbak, mint a dízelek. Ennek az egész Euro6-os szarakodásnak semmi értelme. Mára sikerült elérni azt, hogy az Euro6-os kis turbós benzinesek ugyanolyan nano részecskéket pöfögnek ki, ami már lerakódik a tüdőben. Eddig ezért lehetett okkal büdösölni a dízelt és előtérbe helyezni a benzineseket, de sajnos már nem áll fent. Igazából én már semmi különbséget nem vélek felfedezni a dízelek és a turbós benzinesek között, már a vezetési élmény is majdnem ugyanolyan, pedig teszteltem már jó pár autót.

Dacia-t vezetni még nem vezettem, viszont volt szerencsém utazni vele (Logan I MCW, Lodgy) igazából tényleg nem fájnak annyira, ha választanom kéne mondjuk egy C-Elysée/301 és egy Logan között nem lennék biztos, hogy rögtön a PSA-t választanám, bár a facelift azoknak is jót tett. Viszont én mindenképp 1.5 dci-ben gondolkodnék, a PSA estén pedig HDI-ban. A franciák mindig ebben voltak erősek. Szóval jó kis autó, annyi pénzt amennyit kérnek érte teljesen korrekt, A-ból B-be biztosan elvisz és mondom ahhoz képest nem is fáj.

A 15 éves M-P rendszámos füstokádó tákolmányokkal kapcsolatban annyiban igazad van, hogy tényleg borzasztóak, de erről nem ezek az autók tehetnek, hanem azok az emberek, akik ezekre a szarokra érvényes műszakit adnak. Ezekből is vannak megfelelően karbantartott példányok, csak iszonyat ritkák, mert hát azoknak már áruk van és a karbantartása sem két fillér, de ha normálisan menne az ellenőrzés, akkor csak ezeket lehetne látni az utakon, akkor pedig mindjárt nem lennének annyira irritálóak. Sírni tudnék, amikor látom az M-P rendszámos E46-okat, hatalmas szétrohadt kidörgővel, Angel Eyes-szal, suttyó felnikkel, és gyorsulgatnak index nélkül, mert már a kar is szétmállott, meg a törökök is széthajtották N.o-ban..Stock állapotban a legszebb autók voltak anno, de ez a Passatokra is igaz lehetne meg sok más német középkategóriásra.

Ma egyébként ha normális használt autót akarnék venni mondjuk egy új Logan áráért, akkor biztos Prius III-ban, Amperában, vagy első generációs Leaf-ben gondolkodnék. Esetleg facelift előtti Auris HSD kombiban. Persze az új Logan ára is kérdéses, mert nem mindegy, hogy fapadról, vagy full extráról beszélünk.

(#7) Victoryus válasza Sanyi.mTs (#2) üzenetére


Victoryus
(PH! addikt)
LOGOUT blog

A fényezés még mindig nagyon sérülékeny. Vannak furcsa illesztési hézagok, de ez igaz a sokkal drágább Renaultokra is. A start-sop gomb nagyon igénytelen, meg a vak dugók is a nem használt kapcsolók helyén.

A többire is reagálva: igen, vannak szép és jó állapotú régi autók is, de sokkal több füstokádót látni itt Békésben. Nem tudom máshol mennyire durva a helyzet, azért most hétvégén Pesten is sokat láttam. A sok lestrapált füstölgő Passát, Focus meg Golf meg félszemű BMW... Hát igen, nincs pénz a kocsira, de azért csak kéne valami kis presztízs. Dzsentri feeling. :D
Nekem is tetszik a Focus, meg még sok más, de ennyiért inkább újabbat, mint tizenévest.

(#8) 8th válasza Victoryus (#7) üzenetére


8th
(őstag)
LOGOUT blog

Miből ültél át ebbe? :)

(#9) plömplöm válasza Victoryus (#7) üzenetére


plömplöm
(őstag)

startstop-ot ki kell "üttetni", jobb lesz az neked, hidd el

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#10) .Szaki. válasza Victoryus (#7) üzenetére


.Szaki.
(őstag)

Igazad van, de mondom: Ez az egész dolog ott bukik, hogy hogy kaphatnak műszakit? Azok az autók, amiről Te is írsz, meg én is, azoknak rég a bontóban lenne a helyük, vagy egy őrült autób*zi garázsának az emelőjén kéne várniuk azt, hogy restaurálják őket és vissza legyenek állítva eredeti állapotra. :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.