Telenor One Touch S (leánykori nevén: Alcatel OT-995) tapasztalatok

(mindenképp olvasd végig, mivel nem szerkesztem, csak bővítem. alul a feketeleves.)
Figyelem! Ez nem egy teszt, hanem egy olyan írás ami segít a döntésben, ha gondolkozol egy ilyen telefon beszerzésén. A pozitív, és negatív benyomásokat/ hibákat a fórumot használók, és a saját tapasztalataim alapján állítottam össze. Kezdeném azzal a rendkívül jó tulajdonsággal, hogy jelen "cikk" megírásakor a készülék kártyásan a Telenornál 44989 Forint. Ha megnézzük a többi telefon árát/ tudását akkor egyértelműen arra a következtetésre jutunk hogy iszonyatosan megéri. A kicsomagolásra nem térnék ki, mivel ez nem egy teszt.

doboz tartalma: telefon, szokásos papírhegyek, szétszedhetős töltő (ami egyben usb kábel),
agybadugós füles, 4gb-s kártya.

személyes tapasztalatok:
Én nem találkoztam recsegéssel, a készülék masszív benyomást ad, de erre a hibáknál visszatérünk, mert a fórumban sokan panaszkodtak recsegésre. Tehát a gyártási minőség hullámzó tendenciát mutat. Érdemes a boltban egy kicsit megnyomorgatni, és ha recseg-ropog akkor kérjünk egy másikat. Ne legyünk ilyen téren szégyenlősek, manapság ez nem kis pénz. Sajnos. Ami számomra külön öröm az a hangminőség, és a vételi stabilitás. a hang relatív tiszta, és hangos, térerő nem ingadozik. Az aksi erős igénybevétel mellett röhögve elmegy egy napot.
Fontos: Amikor megvesszük a telefont ne merüljön 20% alá az aksi szintje. Ezután kikapcsoljuk a telefont, és töltjük 8 órán keresztül zsinórban, piszkálás nélkül. Utána bekapcsoljuk, és örülünk, hogy jó lesz az üzemidőnk. ICS elvileg szeptember végén jön, szolgáltatói készülékekre valószínűleg csúszik egy kicsit. Ezeket a dolgokat szerettem volna kiemelni, most jöjjenek a pozitív, és a negatív tulajdonságok. Én nem voltam szenvedő alanya mindegyik hibának, de azért megpróbáltam csokorba szedni őket. Nálad vagy előjönnek, vagy nem. :)

hibák:

- random újraindulások. (nálam még nem volt, vissza is vittem volna)
- recsegő burkolat. (ezt sem csinálja az enyém)
- hangosan torzító külső hangszóró. (tipushiba, engem nem zavar. ha normális hangerőn csörögsz, észre sem veszed.)
- kijelző alatti minimális bevilágítás. (alig észrevehető, sokakat zavar)
- rossz üzemidő. (user error)
- főképernyőnél megakadás. (csak ha telezsúfolod, és használsz vagy 6 oldalt, nálam 3 oldallal príma)
- melegedés. (ha sokat nyomom a psx emulátort, de szerintem az minden telefont megvisel)
- az első telefon amit szó nélkül cseréltek: kikapcsolt, és utána se kép, se hang. mivel benne voltam az
első 3 napba, szó nélkül cserélték.
- ha gombbal szakítom meg a hívást eldobja a hálózatot.
- a második telefon hibái: fagyás, térerő ingadozás, nem csörgött, fülest csak akkor érzékelte amikor már kihúztam, ezután reboot-olnom kellett.


előnyök:

- ára. (ennyiért szerintem nincs jobb)
- nagy kijelző.
- jó összeszerelési minőség. (legalábbis én kifogtam)
- jó üzemidő. (ha megfogadod a fenti tanácsom)
- telefonálásra tökéletes.
- jó böngészővel kimagasló netezési élmény.
- jön az ICS

jó tanácsok:

- ne a gyári böngészőt használd, mert lassú.
- használd a JuiceDefender-t
- mindig legyen a telefonodon fólia
- ne root-old, ha nem vagy biztos a dolgodban.
- adj egy esélyt a gyári fülesnek, nem rossz.

feltöltőkártyás árak:

- T-mobile
- djuice
- telenor
Mindig figyeljük az árakat! A webshop pár ezerrel olcsóbb, de inkább személyesen győződjünk meg telefonunk összeszerelési minőségéről.

itt egy természetes fénynél készült tesztvideó.

ha kérdésed van, szívesen válaszolok. ha tudok. :)

frissítés: 5 napja használtam ezt a csodát, amikor a 2. telefont nem cserélték, hanem 1,5 hétre (az ügyintéző szerint) szervizbe küldték. azzal az indokkal nem cserélte a "szervizes" hogy a helyszínen nem produkálta a hibát. szerencsére a barátnőm vitte be a telefont, így nem lett megfejelve. de az hogy én veszek egy tepsi kijelzős telefont, és egy csamcsung monte-t adnak cseretelefonnak az gusztustalan. alapból azonos, vagy hasonló kategóriájú készüléket kötelesek adni. ezért sajnálom hogy nem én mentem be. a telenor one touch s volt az utolsó szolgáltatónál vásárolt készülékem. kíváncsi vagyok arra a másfél hétre, meg arra hogy milyen esztétikai állapotban kerül vissza hozzám a tulajdonom, mivel hibátlanul lett leadva. nem fogok karcos xar-t átvenni az 100. elnézést a stílusért, de nagyon felhúztam magam.
folyt köv...

frissítés: 1 hét után visszakaptam a telefonomat, persze nem javították, mivel a szervizben nem tapasztalták a hibákat, amiktől elég sok user szenved. Nem balhéztam, de elég határozottan léptem fel, ezért megtudtam, hogy az alcatel alkalmazásában álló szervizesek nem szeretnek dolgozni. Ha nem is szó szerint, de ezt mondta a telenor boltban az az egyed akit a szervizes pulthoz támasztottak. Annak külön örülök, hogy a szervizben levették a fóliát a telefonomról, és ha nem nyúltak hozzá, akkor mitől recseg a kijelzőm? Legalább külsőre egyben volt a telefon, de ezek a barbárok még azt is szétbarmolták. Szerencsére ahhoz az információ morzsához is hozzájutottam hogy, ha 3-szor beküldik a telefonom, és egyszer sem csinálnak vele semmit, akkor a telenor méltányosságból cseréli. Szerintem ez az alcatel részéről eléggé etikátlan lépés. Nagyon át kéne szervezniük a szervizes részlegüket, mert ez már a második (ot-990 után) eléggé rigolyás modeljük. Viszont sanszos, hogy nem küldöm be többet a telefont, inkább a fogyasztóvédelemhez fordulok.

utolsó frissítés: Fájó szívvel, de megváltam a telefontól kb. 3 hét nyűglődés után. Jó kis telefon lenne ha normális szervizháttérrel rendelkezne, de amíg barbárokat foglalkoztat a telemax, addig hanyagolom az alcatel-t, és maradok samsung user. Ettől függetlenül a kérdésekre válaszolok, ha tudok. :R

Hát ennyi lenne, építőjellegű kritikákat, kiegészítéseket off-ban várok.

Még van hozzászólás! Tovább