2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Motort vennék

Írta: | Kulcsszavak: motor . robogó . simson . vásárlás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Igen, motort vásárolnék.
Körülnéztem (és nézek naponta többször) a "nagyobb" hirdető oldalakon (motorhirdetes.com, kepesmotor.hu, motor.hu, hasznaltmotorok.hu, de valahogy nem találom az igazit. Vagyis találtam, de az ország másik végében van. Szállítás ilyen távolságra nem megoldható...
Gondoltam megpróbálom itt is, hátha valakinek van eladósorban számomra megfelelő motor, vagy ismer olyat, akinek akad (szomszéd Pistike, nagybácsi, haver, kocsmáros :D, stb.).

Maximum 55 000 magyar forintot tudnék rá áldozni (ha picit több, de lehet alkudni, az is jó :) ). Csodát nem várok, robogókról lemondtam, mert ennyiért normális működőképes robogót nagyon nem kapni. Ez jellemzően Simson kategória.
Mire lenne szükségem:

50 ccm hengerűrtartalom (lehetőleg ne tuningolt 70-80 legyen, mert aktív használatot nem nagyon bírják a régebbi kis blokkok).
Motorikusan kitűnő legyen, ne akadozzon, csörögjön, szoruljon semmi. Ha gázt adok, menjen, ne gondolkozzon. A külső esztétikai állapota. Ne legyen széttörve. Ne hiányozzanak idomok. Ha a festés nem mai, az a legkisebb gond.
Amit Simsonnal szemben támasztok: S51 B vagy Enduro, 1985 utáni évjárat, gyári négy sebesség, szintén kitűnő motorikus állapot, indexek. Erőteljes motor. A festést itt a legkönnyebb kijavítani, így ez nem meghatározó szempont (csak ne egye a rozsda).
Ami még fontos: Pécs-Kaposvár-Barcs háromszögön belül legyen (Baranya-Somogy megye körzete).
Ha valakinek lenne ajánlata, egy hozzászólásban jelezze.
---
Miután megkaptam a megfelelő válaszokat, és hogy ennyiért nem kapok olyat, amilyet szeretnék, maradok inkább a robogónál. Bár ez nem zárja ki a váltós motorokat. Bár rühellem a gyorsasági motorokat, ami kis 50-es kiadásúak (nagyon látszik, hogy 50ccm, kis kipufogó, vékony kerekek) mégis egy ilyenre fáj a fogam...(Malaguti Drakon Naked).
Ami viszont kicsit elérhetőbb kategória, az Honda NSR50. Aranyos gép.
Robogóból nagyobb a választéklista.
Van itt Olasz: Piaggio Liberty, Free, Zip, Italjet Formula (ez nem rossz...)
és Japán: Honda NSR, Honda MB (80, ez chopper, nagyon bejövős), Suzuki OR50, rengeteg Yamaha (Jog, és egy Target MBW, bár ez nem biztos, hogy Yamaha)...

Hozzászólások

(#1) Samus


Samus
addikt

Várom az ajánlatokat :)

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#2) McKane válasza Samus (#1) üzenetére


McKane
senior tag

Hát én nem vagyok otthon a motorok világában, ezért csak azt tudom mondani:
sok sikert a beszerzéshez.. ;)

Üdvözlettel: McKane

(#3) Snowy_owl


Snowy_owl
őstag

Tatámnak a sufniban porosodik egy babetta. Akár ingyen is a tiéd lehet. Egy takarítással olyan lesz mint az új. Ja és nem gondolkodik. :D

régen minden jobb volt, régen még a "régen minden jobb volt" is jobb volt.

(#4) markoka001


markoka001
csendes tag

Helló!
Mivel én mondhatni otthon vagyok a simsonok körében bátran mondom neked h 55 ezer Forintért nem fogsz 4 sebesség hibátlan blokkú indexes motort kapni. Ha meghallgatsz akkor mondanék vagy segítenék neked ehhez viszont vegyél fel msn-re. Persze csak ha érdekel amit mondanék :D
Msn: markoka001@freemail.hu

Üdv:Márk

(#5) Samus válasza markoka001 (#4) üzenetére


Samus
addikt

Hálás lennék, ha leírnád itt. Ezért hoztam létre a bejegyzést. Okulni, tanulni.
Pontosan miért nem? Az index, vagy a hibátlan blokk a nagy elvárás...Én 150 ezret nem tartok reálisnak egy Simson esetében...
Ha pedig az mondod, hogy három sebességeset kapok, akkor megkérdezném, hogy mi ér olyan sokat a negyedikben? Sok helyen láttam, hogy utólag gányolták bele, és gyárilag négyesnek árulják (és persze a dekni fedél le lett cserélve hármasra...). Arra más rájöttem, hogy bármit belegányolni oda, ahol az gyárilag nem szerepelt, nem szerencsés...
Nekem egy olcsó, megbízható motor kell, ami elgurul hetvennel (ezért kell a négy sebesség), nem hagy ott sehol, és barátságos a fogyasztása.

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#6) markoka001 válasza Samus (#5) üzenetére


markoka001
csendes tag

Na akkor el is kezdeném! Az index elsősorban azért kiváltságos mert akinek működik az index a motoron az törődött a motorral (ami azt jelenti jó állapotú és nem olcsó) Hisz a mai simsonok 90%-án nem jó az index. Egy hibátlan blokk azért nagy elvárás mint előttem lévő hozzászólásban már olvastam és tanusíthatom, hogy olcsó az alkatrész és könnyű szerelni ezáltal bárki szétszedheti cserélhet benne alkatrészt. Na most ez szép és jó de nem lehet tudni milyen alkatrészeket használt az illető és csinált e már ilyet. Mert az eladó simsonok 60%-nál oda van írva h felújított blokk. Na most az is azt írja oda aki a tanyán otthon kicserélte a csapágyakat valami taiwani csapágyra meg az is aki becsületesen megrendelte vagy a német vagy a hozzáértők szerinti jó alkatrészeket és vagy szakemberrel vagy kis gyakorlattal beszerelt/etett! És nemcsak csapágyakat cserélt a blokkban. Na most én tavaly újítottam a simsonom blokkját. Csakis jó minőségű alkatrészeket használtam és jelzem drágábbra jött ki mint a te általad megadott ár! Igaz h ez a motor most 20 évig motor lesz de ez a felújítás csak a blokkot érte. És azért nemárt ha meg is áll a motor. Jah és a sebességek! Ez a gányolás dolog nem így van :D Ha 51-es simsonokról beszélünk akkor akármilyen gyárilag a blokkunk, 3/4sebességes gond nélkül bele lehet szerelni a másikat. A 4 sebességesből lehet 3-ast csinálni a 3-ból meg 4-est. A kialakítása miatt Hisz a blokk öntvénye ugyan az! Csakis a fogaskerekek száma más. ÉS semmilyen "gányolást" nem igényel. Bármiféle átalakítás nélkül beszerelhető / átszerelhető. Az után gyártott 4. sebesség egyedül az áttételben különbözhet ami a motor fordulatát befolyásolhatja de semmilyen káros dolgot nem tesz illetve befolyásol. Na akkor még egy picit a sebességekről. Az h 3 vagy 4 sebességes a motorunk az nem változtat a végsebességen sem a fogyasztáson! Azt mondják az okosok h a 3 sebességes blokkoknál a végsebesség jobb míg a 4 sebességes blokkolnál pedig a gyorsulás. Ez így van bár ez a pár (3-4km/h) Elhanyagolható! Az h 3 vagy 4 sebességes annyit eredményez h a 4-es jobban le van osztva és így jobb a gyorsulás. A 3 sebességes váltója nincs annyira szétosztva de ennek is megvan a maga előnye. Nagy örömömre nekem mindkettőhöz van szerencsém itthon szóval tapasztalatból is mondom. A fogyasztása tényleg jó a simsonnak bár ez is csuklófüggő. Én azt ajánlom neked h vegyél egy olcsó motort aminek kielégítő a külső állapota. És a blokkját pedig egy hozzáértő emberrel újíttass fel, és akkor biztos lehetsz benne h nem hagy cserben. És tudod h mi is van tényleg benne.
Ha így döntenél segíthetek ,mind a vásárlásban és a felújításban is!!!
Bármi kérdés van még szívesen válaszolok és bocsi a sok Na most -ért :D:D
Üdv:Márk :)

(#7) markoka001


markoka001
csendes tag

Itt van 1 kép a 2 simsonomról. Ez a 2 motor egymás ellentéte. A piros az egy gyáriasra megcsinált 4 sebességes (60ccm) gyári színre fújt enduro. A sötétkék pedig egy vadállat. 60ccm 4 felömlő a hengerben 3 sebességes tuning gyújtás van rajta más a kuplung áttétel más karburátor sportlégszűrő és egy a hengerhez tervezett kipufogó ami a kétütemű motorok lelke! Eléggé más mint a másik, a pirossal nyugodt tempóban lehet élvezni a motorozást a másik viszont már máshol is megállja a helyét (95/100km/h) a végsebessége. És a gyorsulás nem hasonlítható egy gyári simsonéhoz. ...

(#8) markoka001


markoka001
csendes tag

Ez hibás..

[ Szerkesztve ]

(#9) markoka001


markoka001
csendes tag

A kép nem sikerült úgyhogy itt a link... simok

(#10) vwpolopg válasza markoka001 (#4) üzenetére


vwpolopg
őstag

a te érdekedben sztem töröltesd ki az msn címed egy modival. hacsak nem vagy spam mániás :DDD

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.