A tegnapi nap folyamán megvettem életem első saját motorját, egy Aprilia SR50 Racing típust. Persze szokás szerint, mivel ez nálam már levakarhatatlan hagyomány, nem úgy működik, ahogy kell. A gyertyapipa a ludas, elvileg. Már a próba alatt megállt alattam: húzom, megy, 70, lassulás, motor leáll. Nem is indult el. Mint kiderült, az eladó szerint a gyertyapipa kilazult. Visszanyomta, indítás. Üljek fel. Mondom robogóra? Persze. Kettőnk alatt (jó 200 kiló + önsúly) 60. Szép. Végül annyira megtetszett, hogy megvettem. reméltem hazafelé kibírja. Hát nem. Kilométerenként megállt. Miután megkínáltuk rendesen szigetelő szalaggal, nagyjából bírta négy öt kilóméterig. Vicces, hogy kilazul, néha még megy, csak a sebesség kicsit csökken, de ha ilyenkor elengedem a gázt, a motor azonnal leáll, ha tövig húzom még a gurulás alatt, kicsit nehezen, de újra elindul és húz. Ha visszanyomom, gond nélkül teszi a dolgát. Alapjárat szép (ha már rendesen meg lett szívatva, mert kézi szívatós a kicsike), gázadásra megfelelően reagál. Pedig tegnap este nem volt túl meleg az idő, a hőfokjelző sem kúszott feljebb az alsó egy négyzetnél magasabbra, pedig jó 15 percen keresztül nyélgázon húztam. Második rúgásra indul, önindítóval is viszonylag gyorsan (1-2 mp). Nem mondom, hogy nem fogadtam volna el automata szívatót...elvileg 2002/01 évjárat, hozzáértők szerint viszont a blokk '99 körüli. A motor Osztrákból származik.
A holnapi pipacsere után leírom a tapasztalatomat.
Kezdetleges képek itt: Flickr
Ezúton is köszönöm Édesapámnak a támogatást.
Vettem új pipát (320 pénz volt, mindjárt kettőt akkor). Kicseréltem miután a régit vagy két percig szedtem le a gyertyáról, hála a home-made rögzítési módnak (út szélén csináltuk) és a rengeteg szigetelőszalagnak. Újat felraktam, és láss csodát, a gép megy. Igaz, nem akar kimenni alólam, mint az új, de ez betudható a korának és annak, hogy valószínű nehezebb görgőket kapott (nemrég cserélt benne az előző tulaj). Egy órán keresztül mentem, lassan gyorsan, teszteltem, zörgős úton, hadd rázza. Ment. Önfeledten.