2024. július 1., hétfő

Gyorskeresés

Erődös mozgás rejtelmei védelemben

Írta: | Kulcsszavak: The-West . erődharc . erőd . kézikönyv

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Alapvetően a jól végrehajtott és jól időzített mozgás határozza meg egy erődharc végkimenetelét. Ha nincs összhang a csapaton belül, akkor egy sima győzelemnek látszó csatából is vereség lehet. Három nagyon fontos dolgot kell észben tartani:

1. Egy szektorba csak annyi harcos fér, ahány mezője van.
2. Egy szektorban nem tartózkodhat védő és támadó egyszerre.
3. Egy körben csak a szomszédos szektorba léphetsz.

Ezeknek a pontoknak a védelmet meghatározó fel- és lelépéseknél van szerepe. Ha egyszerre kilenc ember akar egy olyan szektorba lépni, amiben csak hat hely van, akkor hárman nem férnek majd be. Egy szűk erődben, toronyból lelépéskor ez a három ember halálát jelenthetni. Tovább bonyolítja a helyzetet, ha a falakon is beindul a mozgás, és az erőd belsejében is állnak.


Belül egyik torony alatt sincs annyi hely, hogy mindenki kényelmesen beléphessen

Még nagyobb bonyodalom lehet abból, ha valaki már foglalja a helyet a lelépők szármára elérhető szektorokban. Ezért kell NAGYON figyelnie az erőd belsejében lévő játékosoknak is egy-egy lelépésnél. Ha felszólítják a közelünkben lévő tornyot a lelépésre, akkor nekünk kötelességünk figyelni, nem vagyunk-e benn útban. Ha igen, akkor egy szektorral beljebb kell lépnünk az erődben. Ha csak offline leszünk a harcban, akkor is NAGYON figyeljünk rá, hogy ne tegyük a karakterünket torony vagy fal alatti szektorba!

A teljesen kiépített közepes erőd tornyaira és falaira összesen 78 ember fér, a tornyok és falak alatti szektorokban ugyan 88 hely van, de a szektorokat úgy alakították ki (minden bizonnyal szándékosan), hogy a tornyokból ne tudjon mindenki egy körön belül belépni az erődbe. Ráadásul arra is figyelni kell, hogy egy torony vagy fal leléptetése után következő torony vagy falrészt is leparancsolhatnak, akiknek szintén hely kell. Ilyenkor két lehetőség van, mindkettő a falon álló bajtársak segítségét igényli.

Ha olyan a helyzet (rendszerint olyan), akkor a toronyból kifelé is leléphetünk úgy hogy nem kerülünk az ellenfél tűzvonalába. A következő körökben viszont a falon álló társainknak be kell engednie az erődbe. Sok esetben egyszerre csak egy-két kinnrekedt ember tud bejönni, szóval ez a fajta lelépés sok gyakorlást igényel.

A fenti animáción látszik, hogy a toronyról lelépők nem álltak meg, hanem a fal alatti szektorban hagytak annyi üres helyet, hogy az ott állók szintén beférjenek. Az egész művelet a 8-as és 9-es belépése miatt 4 körig tartott. Ők akár az alsó fal mentén is menekülhetnek, ha senki nem hajlandó felengedni őket a falra (sokszor láttunk már ilyet). Persze, az a fontos, hogy a toronyból mindenki eltűnt egy kör alatt. Azt is érdemes megfigyelni, hogy a végállapotban a bal és alsó falon lévők belépésre is van hely.

A másik lehetőség az, ha nem az erőd belsejébe, hanem a még biztonságban lévő falra lépünk le. Ehhez arra van szükség, hogy a korábban ott álló társaink átadják a helyüket, a falról belépjenek az erődbe. Szintén rutint igénylő műveletről van szó.

Itt eggyel kevesebb, vagyis három kör alatt volt teljes a művelet, sőt a harmadikban már csak a toronyról lelépettek nyitottak helyet a bal falon lévőknek. Ebben az esetben viszont a torony mellett már nem egy, hanem két együttműködő emberre van szükség az alsó falon.

Az irányítóknak is NAGYON kell figyelniük, mikor parancsolnak lelépést és milyen területeknek. Ha azonos oldalról egyszerre parancsolják le az egyik tornyot és a teljes falat is, akkor minden bizonnyal néhány katonájukat kivégzik. Hacsak nem brutálisan összeszokott a csapatuk. Ugyanis a művelet a falak igénybevételével nem lehetetlen.

Ráadásul az egész egy lépésből megcsinálható! Érdemes megfigyelni, hogy a felső és alsó falnak is maradt hely a lelépésre. Ott egyébként a korábban tornyon lévők állnak.

Ahonnan egyszer leléptünk, oda könnyen lehet, hogy majd visszaparancsolnak. Ilyen esetben visszafelé kell értelmezni a fenti animációkat. Az elv, a szektorok közötti mozgás a lényeges, ugyanis minden erődben, minden torony alatt más a terület kiosztása. Viszont mindenhol működik az, hogy a falakon álló társak együttműködésével egy lépésből tölteni lehet.

A fel és lelépése ütemezésével kapcsolatban észben kell tartani, milyen sorrendben történnek a dolgok az erődharc köreiben:

Először a védők lőnek, aztán a védők mozognak, majd a támadók lőnek, és a támadók mozognak.

Tehát egy harc elején megoldható, hogy a védők egy sorozatot engednek a támadókba, aztán belépnek az erődbe. A támadók pedig már nem tudnak rájuk visszalőni. Fellépéskor viszont éppen fordított a helyzet. Abban a körben, amikor a védők fellépnek, már nem tudnak lőni. Ellenben a támadók megsorozzák őket. Emiatt az irányítónak nagyon jól kell időzítenie a fellépéseket. Lehetőleg egy olyan pillanatra, amikor már nem látnak rá túl sokan az adott falszakaszra. Csak éppen annyian, amennyit a jól fellépő csapat 1-2 kör alatt te tud lőni. Emellett az is nagyon fontos, hogy a kijelölt területre (falra, toronyra) teljes létszámban lépjünk fel. Ugyanis ekkor a támadók tűzereje megoszlik a fellépők között. Mégpedig a lövés szabálya szerint:

Mindenki arra az ellenfélre lő, aki legközelebb áll hozz.

Szóval a teljesen felállt falnál megoszlanak a lövések. Ha viszont csak minden második helyre lépnek fel, akkor mindenkire kétszer annyi lövés esik. Az első fellépő hullám meghal lövés nélkül, értelmetlenül.

Ha már újra fenn vagyunk (vagy a csata elejétől fenn állunk) egy falon vagy tornyon, jöhet olyan utasítás, hogy töltsük a falat/tornoyt és intézzük a cseréket. Ennek a módszernek az a lényege, hogy a sérült bajtársakat frissek válthatják a golyózáporos, szélső helyeken. Egy jól kiépített toronyban azért nem kell aggódni az első sorban sem, mert jelentős szektorbónuszt kapunk lövésben és kitérésben is. A földön álló ellenfélnek durván minden harmadik lövése fog majd találni, mi meg kis szerencsével minden körben elkapunk valakit. Ha saját karakterosztályunknak megfelelő toronyban állunk, akkor a bónusz még nagyobb. Egy 5. szintű toronyban 27 pontot kapunk lövésben, 20 pontot kitérésben és további 20-20 pont lövésben és kitérésben a torony karakterbónusza. Ráadásul a munkásokat segíti még a saját munkás bónuszuk, és a többi osztálynak is van extrája (lásd pontszámolás).

Ha már kevés az energiája az első sorban állónak, hátrább kell lépnie cseréért kérve. Erre a külső, irányítós chatet vagy megfelelő szervezésnél (amikor a toronyban állók egy városba tartoznak) a város chatjén van lehetőség. Működhet a minden körben automatikus, függőleges oszlopcsere is, ami kevesebb szervezést igényel.


Oszlopcsere

Az egyes színek az oszlopok tagjait jelölik. A strapás, külső oszlopból befelé haladnak, helyüket kevésbé sérült társaik veszik át. Ha nagyon lövik a tornyot, akkor az első sor egyből a harmadikkal is helyet cserélhet.

Ha az ellenfél elindul a torony egyik sarka felé, az ott állók jobban sérülnek. Ebben az esetben lehet vízszintesen cserélni. Mint látható, ilyenkor fontos a bajtársak közti kommunikáció és összeszokottság.


Sorcsere

Itt is lehet variálni a sorokat, de fontos a jó kommunikáció. Nem kell aggódni, senkit nem fog a rendszer ledobni a toronyról az ellenfél karmai közé. Még hatékonyabbá tehető a cserés rendszer azzal, ha az erőd belsejében álló társak is beszállnak.

Legjobban talán a sárga soron látszik, hogyan halad körbe-körbe a torony tövétől egészen a tűzvonalig. Érdemes azt is megfigyelni, hogy a torony tövében álló hármas nem blokkolja a szektort a falakról lelépők elől. Előrelátó szervezéssel az is megoldható, hogy az elhalálozások miatt hiányos sorokat töltsék az erőd belsejében állók. Azzal a módszerrel, hogy amikor az erőd külső peremén meghal valaki, akkor annak a lelépő helyére (az erődön belül) beáll valaki.

Még eggyel összetettebbnek tűnhet, de kis gyakorlással viszonylag egyszerű lehet a forgózás. Ilyenkor minden toronyban lévő harcos – kivéve a középsőt – minden körben az óramutató járása szerint, vagy azzal ellentétesen lép egyet. A forgózásba be lehet vonni az erőd belsejében álló bajtársakat is.

A mozgás irányát célszerű úgy választani, hogy a harcosok az ellenféltől elfelé mozduljanak. A fenti ábrán a bal felső sarokból támadók ellen védekezek. Legjobban a sárga 1-es pozíción látszik a mozgás. Két dologra kell ügyelni ezzel kapcsolatban. Az egyik a lelépés, a másik az esetleg meghaló emberek töltése. Utóbbit a 13-as karcos szemlélteti.

Vissza a kézikönyvhöz

Hozzászólások

(#1) anjani182


anjani182
őstag

Kösz hogy megosztottad ezt a nagyon fontos információt! Gondolom egy újabb netes játék... :O

[ Szerkesztve ]

Forever and ever, let's make this last forever.

(#2) dzsambo válasza anjani182 (#1) üzenetére


dzsambo
tag

Annak aki játszik vele, nagyon is hasznos ez a segítség. Köszönet érte :R

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.