2024. június 20., csütörtök

Gyorskeresés

A legrövidebb út sem egyenes

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Akk túloldalán akadt munkánk, immár nem esr. Légvonalban nem lenne messze Miskolctól se Borsodnádasd, selapátfalva, sem pedig Eger. A hegy miatt viszont akkorát kell kerülni, hogy felmerül a kérs, érdemes-e visszafordulni. Vagy inkább menjünk tovább, hiszen már arra sincs messzebb. Út van bőven, lehet válogatni. Húst ett átvágtam a hegyen kelet-nyugati irányban. Legalábbis ami a fő haladási irányt illeti, mert közben minden elképzelhető irányba kell kanyarogni. (Van olyan szakasz, ahol 800 méter erehaladásért 3 km-t kell autózni a terepviszonyok miatt) Kirándulásuk után néhány nappal jött egy megkésett hóvihar, ami eszméletlen károkat okozott az erdőben. Ennek nyoma még most is látható. Megdöbbentő látvány a rengeteg kidőlt fa. Nem szívesen jártam volna erre a vihar idején, de még az utána következő héten sem, amikor még egymást érk az útakadályok.

Történt ugyanis, hogy az Eger-Lillafüred utat visszafelé is megtettem. Most ugyan nem vittem kamerát, csak néhány telefonos képet késtettünk útközben. Az előző szédületes túra után meg is lepett a dolog, hogy a feleségem javasolta ezt az újabb túrát. Olvasta, hogy levendula ültetvény van Répáshután, ezt akarta megnézni. Mint kiderült, ő még nem is járt benn a faluban, pedig néhányszor átutaztunk már a környéken. Én dolgoztam is itt, de az az én élményem, nem az övé. Este hat körül érkeztünk szemerkélő esőben, nem is nagyon kerestük a levendulát. Csak végig gurultunk az öt utcábólromban, és visszaküzdötk magunkat a főútra. Hollóstekörnyékén olyan felhőszakadásban volt részünk, hogy sokszor csak sejtettem, merre kanyarodik az út.

Még ezek után se lett elegem a hegyi autózásl. Főleg, hogy alapátfalván dolgozó diósgyőri burkoló biztatott, hogy keljünk át a hegyen, ő is arra jár. Alutáni csúcsot kerüli el Miskolcon ezzel az útvonal választással. Sszerint bekültt az erdőbe. Mi meg bementünk. Két autóval voltunk, mert a fiatal kolléga besegített a cégnek a sat kocsijával. Ő nem akart erre jönni, de mivel mi lekanyarodtunk Dédesnél a szokott útról, ő is jött utánunk. Előfordult már, hogy Tardona felé rövidítettünk, de most irány Mályinka. Több mint 20 éve jártam már ezen az úton ellenkező irányban. Akkor egy nyiladékon át késtettem egy gyönyörű képet erl a faluról. A lányom ata is ehhez viszonyít minden szép tájat. Egy erős emelkedőn érk el a falut, ahol olyan hirtelen váltott át erős lejtőbe az út, hogy a sofőröm ráfékezett, mert semmit nem látott maga ett. Aztán jóltt aLillafüred” tábla, mert nem volt egyértelmű, melyik a főutca. A busz végállomásl klltunk vizet tölteni atőbe, mivel a hiányzó kupak miatt nem tudhatjuk, mennyi van a rendszerben. Nem szerettük volna megfőzni a motort. Nem kis feladat elé áltottuk a gépet. 780 méteres tengerszint fölötti magasságot kell ernünk, mielőtt lejtmenetre váltanánk. Eszméletlen kanyarokból állt szinte az esz táv. Az emelkedő résznél ráasul nagyon keskeny, és a burkolat minősége is hagy maga után némi kívánnivalót. Jelentéktelen a szembejövő forgalom, de soha nem tudhatjuk, hol kell lehúzódni. Andris sajnálkozik, hogy nincs lehetősége a tájban gyönyörködni. Megnyugtatom, hogy én se látok semmit akl. A szalagkorlát sok helyen van összegyűrődve. Néhány sérülést bizonyára autók okoztak, de legtöbbet a kidőlt fák. Erl a részről ugyan már eltakarították, de a kicsavart gyökerek, a rajtuk hagyott méternyi csonkokkal sejtetik, mi történt itt a közelmúltban.

Az elsőként észlelt kilométerkövön a 24-es számot olvastam. Nyilván Lillafüredrőlrik, tet odáig végig ilyen vonalvezetésre számíthatunk. Volt egy olyan érsem, hogy következő reggel nem erre fogunk jönni. Nem sokszor kellett harmadiktól feljebb kapcsolni. Andrisnak bedugult ale, amikor menet közben kinyitottam, majd becsaptam az ajtót. Ezután sertt kesbé, tet eddig is csukva volt, csak éppen a 25 éves karosszéria jelzi, hogy rossz az út. Nekem viszont a magasság miatti légnyomáscsökkenéstől dugult be alem. Nagyon érkeny vagyok rá, hiszen sokszor a 200 méteres különbséget is érkelem. Itt pedig a Bán völgytől számítva meg van legalább ötszáz.
rtam már ettől magasabban is, de nem mindegy mennyi idő alatt küzdjük le a szintkülönbséget. Áltólag repülőgépen még durvább, de azt még nem próbáltam. Talán nem is fogom.

A bánkúti leágazástól megjavult az út, ki is slesedett. Nem elhanyagolható változás, hogy innét inkább aket dolgoztatjuk, mint a motort. Aztán hamarosan erk Szentléleket, ahonnét sofőreinknek már ismerős az út, hiszen nemrég jártak itt fuvarban. Egy esküvő kellékeit kellett elszáltani. A jelek szerint itt is divatba jön a szabadtéri esküvő. Ráasul nem is a sat kertben, hanem fenn a hegytetőn. A vicces az, hogy ha kimennek a Tardombra, az is éppen olyan erdő, viszont sokkal közelebbi. Na, de a tudat, hogy Szentléleken esküdtek! Aki teheti, megadja a módját. Nincs is ezzel semmi baj.
Az jutott eszembe, amit egyszer az unokaöcsémtől hallottam. Válasz arra, hogy miért van hasonló terkek között néha nagyságrendi árlönbség. Art, mert a gazdagoknak is el kell költeni a pénzüket. Ők se vesznek tízszer annyit semmiből.
A gazdagok se tartanak több esküvőt, mint a szerény körülmények közt élők, csak drágábbat.

Ak közt láttam néha a következő hegyet. Reméltem, hogy az már a Garadna völgyén túli hegy. Én is szerettem volna már valahova megérkezni, a sofőrt meg se mertem kérdezni, hogy unja-er.
A kilométerköveken olvasható számok még mindig elég nagyok voltak. Amikor ismerős útra értünk, már nem számított. A kisvasút mellett csorogtunk lefelé algyön. Erk a Hámori-tavat, ami csupán 1 km hosszú. Hosszabbra emlékeztem. Az útépítés csak néhány percre áltott meg bennünket, erk atat, ahol azonnal feltűnt a függőkert bejáratánál emelt, fatörzset imitáló három műkőoszlop, amit négy éve mi alkottunk.
Felső-Hámor, Alsó-Hámor, Majálispark...erre már sokat jártunk. Indulástól eltelt 1 óra, amikor beértünk Miskolcra. Az egyik kocsibeált levendula bokrok szegélyezik. Na, elég lenne Répáshuta helyett idáig elhozni a feleségemet. Igaz, ide kijöhet busszal is :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.