2020. október 21., szerda

Gyorskeresés

FIAT TIPO 5 ajtós (2017) 1,4 16V 95 PS

Írta: | Kulcsszavak: FIAT . TIPO . 5 door . 5 ajtó . 1.4 16V . 95PS . 2017 . pop . magyar . video . pov

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Azért írom ezt a blogot, mert elég kevés infót találtam az autóról vásárlás előtt.
Szeretném megosztani a tapasztalatokat, hátha valakinek segítek a döntésben.
Próbálok pártatlan maradni, de mivel saját autó, úgy rendeltem és vártam, mint kisgyerek a karácsonyt, nem biztos, hogy mindig sikerülni fog.:)
Ez szinte teljesen az alap verzió, 3,59M az akciós ár most és adnak 5 év/75e km ingyen szervízt (fiat easycare), 5 év garancia/100e km és 5 év asszisztanszt. A stílus csomagot kértem rá : 16" alu, sötétített üvegek, ködlámpa (kanyar fénnyel) ez volt 165 eFt és színre fújt tükrök + króm kilincs 20eFt. Így összesen 3,775M, viszont a spórolás a szervizen kb 250eFt.

0-250 km

0km-el vehettem át az autót, de a kereskedések 100 km-ig tudnak nullázni. Minden lényeges funkciót elmagyaráztak átvételkor, audio, kapcsolók, számítógép, megnéztük a motort, csomagtartót...
Első utam a benzinkútra vezetett, 43 liter ment bele, elvileg 50 liter a tank.
Eddig mindössze 250 km-t tettem meg, az autó nagyon csendes, jól nyeli az úthibákat (16" gyári alu, gumi kleber krisalp hp3)
A nyári gumi amivel adták az autót:
nexen n blue hd plus 205/55 r16

250-500

Na most mentem egyet autópályán. Állítólag itt lesz majd nagy különbség az első 5000-8000 km után.
A 130-150 kényelmesen tartható. Azért gyorsításhoz érdemes visszarakni 5-be.
Így is mentem vele végig, amit a forgalom engedett.
Az átlag fogyi így 7,1-re ment fel.
A szélzaj olyan 120-nál kezd erősödni, de 150-nél sem elviselhetetlen.
100-nál 2650-et pörög
120->3250
130-> 3500
140-> 3750
150->4000

500-1000

Gyűlik a méter, továbbra is tetszik az autó, a motor egyre finomabban jár, 800 km után párszor elengedtem 5000- ig, nehogy a végén ellustuljon. (Persze már jó meleg motornál)
Ebben a téli időben (-2-2 fok) 1-1,5km kell a hűtővíznek, hogy elérje a 90 fokot, a motorolajnak 3-4 km, de érzetre (motorhang) olyan 8-10km után lehet rendesen nyomni neki.
Pár apróság:
Amikor az autót kinyitjuk a nappali fény bekapcsol, ami elöl és hátul is világít, ha nem indítjuk el akkor elalszik egy idő után, amúgy menet közben mindig világít, a tompítottnál vált át.
Hazakisérőfényt a motor leállítása után, a reflektorkart meghúzva tudjuk aktiválni, ilyenkor 30 másodpercig világít, ha 2x húzzuk meg akkor 60 másodperc és így tovább 7x30 a max.
Az ajtók finoman nyílnak és csukódnak, nem csukódnak vissza (i20-i30-kia ceedben visszacsukódott)
A biztonsági övet ahova bedugjuk filccel van körbevéve, hogy ne zörögjön.
A fék és gáz pedál közel vannak, bármikor letudnám nyomni egyszerre a kettőt, erre figyelnem is kell most téli bakkancsban (43-44-es lábam van)
A kormány csúszós, vettem rá egy védőt ideiglenesen, majd bebőröztetem, de muszáj volt, mert zavaróan csúszik.
Van city mód, ezt tegnap próbáltam ki először, a szervókormányt helyben kisujjal tudjuk tekerni, ahogy gyorsulunk visszakeményedik.

1000-2000

Újabb dolgokat vettem észre, a hátsó ablaktörlő sebessége attól füg, hogy az elsőt mennyire gyorsra állítom, okos dolog.
Elöl az USB és szivargyújtónál a kis tárolórekesz meg van világítva.
Megvolt a 4fős autópályás próbatétel is. 140 km/h kényelmesebben tartható 6-ban, mint a 120, mert itt már nincsen meg a fordulat. 7,7 lett a tankolással az átlag, de utólag jöttem rá, hogy rátankoláskor 3-an bent ültek.

2000-3000

Kiszámoltam nálam az eddigi fogyasztás 7,9 liter, sok hideg helyben járás és autópálya, sokszor 3-4 fővel. Lejjebb lehetne vinni, de én inkább motor élettartamra megyek, mint fogyasztásra. Továbbra is elégedett vagyok, annyira szeretek vele menni, hogy az eddigi havi 1000 km amit évek óta megyek 1500-a nőtt, hiszen most kerültem el a 2hónapot és vele a 3e km -t. Nemsokára csináltatok egy köztes olajcserét, de megvárom vele a márciust.

3000-4000

Megvolt az olajcsere 3500-nál, picit halkabb lett a motor, de Lehet csak placebo.
Volt egy defektem, a tpms jelezte is. Már felkerült a nyári gumi. Nem reseteltem a tpms-t, az első hosszabb úton bejelzett, reset után rendben van. A jóidővel elkezdett lejebb menni a fogyasztás, legutóbb 7,3 volt tankolva mérve.

4000-10000

Az elmúlt 5000 km-en sikerült 6,4 -es (óra szerint 5,9) átlag fogyasztást is produkálnom és 10 litert is. Utóbbit júniusi nagy hőségben rövid távokkal, klímával sikerült elérni, mondjuk legalább jól hűt. A 6,4-es fogyasztás pedig Balatonlelle- Kunfehértó oda vissza 400km klímával, de csak 25-26 fok volt és szinte végig országút (70 km autópálya).
Egyre jobban megy az autó, autópályán sokszor elég csak 5.-be visszarakni, bizonyos esetekben meg 6.-ban is lehet vele gyorsítani. Persze nem egy erőmű, de az elején 6.-ban még a sebességet is alig tudtam tartani vele, nem hogy gyorsítani

10000-15000

Megvolt az első éves szerviz, csak azt cserélték, amit kértem, mert az easy care a szervízkönyv szerint van és csak a kötelező dolgokat cserélik ingyen, az ajánlottat nem. Így olaj+szűrő+lég/pollenszűrő és az éves átvizsgálás 36eFt volt összesen (Kovács autó szervíz siófok FIAT,Alfa, Hyundai). A 30ekm szervíznél ugyanez ingyen lesz és a gyertyákat is cserélik.
A fogyasztás nálam beállt 7,3-ra, sok hideg járat, a maradék meg autópálya, országút szinte semmi, pedig ott tud 6-6,5 körül enni.
Továbbra is elégedett vagyok vele.

Váltó:

A sebességfokozatok nagyon rövidek, mindenhol 1-el feljebb kell használni, egy hagyományos kiosztású 5 sebességeshez képest. Ennek köszönhetően 11,5 a 0-100
Kuplung relatív kemény, szépen veszi a fokozatokat, az 1-es kb mint egy felező, visszafelé 5 -ből, 4 -be nem lehet csak simán visszahúzni, hanem középre vissza kell engedni és úgy be 4-be, kis megszokást igényel. A váltógomb jó nagy, de ez igazából nekem még tetszik is.
A pedáloknál nekem még éppen elég a hely, de egy nálam nagyobb lábú embernek már gondja lehet (nekem 43-44-es a lábam)

Fogyasztás:

Eddigi fogyasztás jelenleg 6,4, ebben sok országút, kevés város van, de volt 6,1 is az első 200 km után.
Most már 450 km van benne ebből 150 km autópálya 130-150, a többi főleg országút.
Majd tankoláskor kiderül mennyit csal a fedélzeti.
Megvolt a második teletank, 7,6-ra jött ki a fogyasztás, fedélzeti szerint 7,3
45% országút (90-110), 40% autópálya (130-150) a maradék helyben hidegjárattal.
Harmadik tankolás, szinte csak helyben téli körülmények, sok hidegjárat, fedélzeti szerint 7,6, de mérve 8liter.
Újabb tankolás, csak autópálya 120-155-el, 2 felnött +1 gyerek + csomagok 8,5 liter.

Apróságok, menü, műszeregységek:

Motorolaj hőfok, akkumulátor töltöttség, hibakód olvasó is van a menüben.
Szokásos pillanatnyi fogyasztás, átlag fogyasztás, átlag sebesség, még megtehető út és megtett út A-B is.
Mutatja mikor kell váltani, hányas állásban van a fényszóró magasság, méri a külső hőmérséklet és a sebességet digitálisan.
A menüből lehet állítani a fényerőt, a műszerek fényerejét és a gombok fényerejét is, utóbbit, ha a világítás be van kapcsolva.
Automatikus ajtózár ki-be kapcsolható.
A jobboldali légzsákot is menüből lehet kikapcsolni.
Ennél a felszereltségnél még a kanyar oldali ködlámpát lehet aktiválni, vagy kikapcsolni, van hazakísérőfény.
Az eddigi autóimban pont fordított helyzetben volt a sebességmérő és a fordulatszám mérő, meg a skálázása is 10-30-50, ezt még szoknom kell.
Az ablaktörlő elöl hátul csinál egy késleltetett törlést mosás után. (Ez hyundai, kia -nál kimaradt, skoda, golfban van)
Az elektromos ablak fel-le autómata bal oldalon, jobb oldalon csak lefele automata.
A guminyomást ABS-el számolja, nem kell külön TPMS szelep.
Ami engem kicsit zavar a belső tükör elég kicsi és kicsinyít, oldalsó tükrökkel lehet tolatni, mert csak azokkal látni rendesen.
A kormány elég csúszós.

Beltér:

Belső anyagok egyszerűek és pár helyen lerí, hogy valahol spórolni kellett. Az ajtó felső burkolata ránézésre is kopog, remélem cserébe tartós lesz.
A bajuszkapcsolók ismerősek lehetnek korábbi modellekből (Fiat 500), a kormány is volt már másik fiatban (500 L), ez nem jelenti, hogy rosszak, csak lehet látni, hogy spóroltak.
Az ülések kényelmesek, jól tartanak, eddig max 50 km-t mentem egyben, de nekem a gerincsérvem miatt 5-10 km alatt kijön, ha nem jó egy ülés.
Fel-le elég nagy tartományban állítható, a szokásosnál feljebb állítottam, hogy lássam a motorháztetőt, majdnem SUV-os beszállni az autóba, mert elég magas az autó.
Kormány 4 irányban állítható.
A hátsó sor magasabban van, az ülőlap olyan hosszú, mint elöl, így ott is kényelmes (párom elmondása szerint), de csak 180 cm-ig, mert kisebb a fejtér.
A csomagtartó 440 liter, azt hiszem ezt nem kell ragoznom.

Audio:

Na ma megküzdöttem a rádióval.
Egyrészt, mert nem kapcsolt ki mikor levettem a gyujtást (csak be kellett állítani, mert 20 perc késleltetésre volt rakva)
Másrészt nem akatta lejátszani a pendriveom, amit az előző 3 autóm igen.
A pendriveot le kellett formázni fat32-re mindent alapértelmezetre állítva és innentől minden ment neki, mappában, közvetlen a driveon...
4db hangfal van, elég hangosan tudnak szólni, de tisztán csak alacsony hangerőnél, tudnak némi basszust, mindennek inkább a közepét, szódával elmegy kategória.

Motor:

Fully Integrated Robotised Engine
1368 ccm 16V 95ló, legújabb normákat teljesíti, nem egy mai darab 2003 óta csiszolgatják. Volt a stiloban, bravoban, puntóban, panda 100 HP-ban, 500x/l-ben, lanciaban, de még az Alfa Romeo Mito-t, Giulietta is szerelték vele. Szóval elég gyakori és kiforrott motor. A 95 ló normál napi használatra elegendő, rövid 6 sebességes váltó segíti, hogy könnyebben boldoguljon. 11,5s a 0-100, biztos nem versenyzésre fogjuk használni.

Teszt videók:

Az 1,4-ről teszt videót magyar nyelvűt nem találtam.
Garázs fiat tipo sedan 1,6 multijet bemutató
Garázs fiat tipo kombi 1,6 multijet teszt
FIAT tipo 1,4 16V 95ps POV
Sport verda tipo 5 ajtós
1,4 16V 0-100

Tesztek

Totalcar tipo sedan 1,4 (Winkler R.)

Autónavigátor, tipo sedan 1,4

Hozzászólások

(#1) wody21


wody21
tag

Sok balesetmentes km-t pakolj a kocsiba!

Kívülről egész pofás ez a hatchback Tipo, de a belső sajnos kicsit hervasztó... Egy könyöklő nagyon hiányozna. Üléspozíció milyen? Milyen irányba, és mennyit lehet állítani a sámlit'? Kormányt csak le-fel tudod, vagy ki-be is? Rádió hogy szól, mit tud? KB, mint az Evo Punto gyarija? Az elég harmatos, az én öreg taliga Stilom annál (többek között ezen a téren is) jóval meggyőzőbben teljesít...

Ebben a Tipoban is még a megdöglő flepniállító aktuátorok vanak a digitklímás verzióban? Akkor megertem a hagyományos, tekerőset - amúgy kurvajo a digi, amikor működik, de amikor megint meghal egy újabb motor, akkor legszívesebben felgyújtanám ezt a szemetet. Hogy én mennyit kínlódtam már ezekkel a fosokkal, betojás...

(#2) tescodr


tescodr
tag

Üdv a Fiat klubban. Nekem nagyon tetszik a tipo, en idén léptem be a fiatosok közé egy 1.6os benzines Stiloval es imádom. És igen érződik a tipon hogy spóroltak a beltérrel, stilohoz képest is, de valahol ésszerű a kompromisszum.Engem az ara érdekelne, és hogy ez az alap felszereltség, vagy vannak e hozzá extrák? Gyári fejegység mit tud?Ezt is fel szerelték vajon jeladós szeleppel? (jelzi a gumiabroncsok nyomását)?
Wody:Az aktuator az enyémben is döglött, sőt nálam a szokásos stilos ulesfoglaltsag hiva is előjött (legzsak hiba) szerencsére ezt egy marék ellenállásból már javítottam 😁

[ Szerkesztve ]

(#3) kisza25 válasza wody21 (#1) üzenetére


kisza25
félisten

Nekem az ár elég fontos dolog volt, tulajdonképpen ez az alap, csak pár extra van benne. Így volt 3,8M, viszont 5év ingyen szerviz jár hozzá.
Egész lentről elég magasra állítható az ülés kormány fel, le, ki, be.
A rádiót még nem nagyon állítgattam, majd egy pendriveal tesztelni fogom azt is. 4hangfal van alapból.
A digitklíma talán 40eFt+ ban és jobban is néz ki, de olvastam erről a hibáról és nem találtam semmit, hogy ebben melyik van

# Seat Ibiza Sport #

(#4) kisza25 válasza tescodr (#2) üzenetére


kisza25
félisten

Köszönöm! :R
Beleírtam most az elejébe az árat és, hogy mit kértem bele az alapon felül:
Ez szinte teljesen az alap verzió, 3,59M az akciós ár most és adnak 5 év/75e km ingyen szervízt (fiat easycare), 5 év garancia és 5 év asszisztanszt. A stílus csomagot kértem rá : 16" alu, sötétített üvegek, ködlámpa (kanyar fénnyel) ez volt 140 eFt és színre fújt tükrök + króm kilincs 20eFt. Így összesen 3,775M, viszont a spórolás a szervizen kb 250eFt.
A guminyomást ABS-el számolja, nem kell külön TPMS szelep.

[ Szerkesztve ]

# Seat Ibiza Sport #

(#5) Luck Dragon válasza kisza25 (#4) üzenetére


Luck Dragon
veterán
LOGOUT blog

Tiszta szívből gratulálok hozzá. Nem is olyan rég még kerested, most meg már használod. Ezek szerint nem kellett sokat várnod. (Persze egy új autó varása az felér egy kisebb középkori kínzással.) :)

Kíváncsi vagyok hogy itt is meg van a tipikus Fiat nyűg?
- kattogó ajtózsanér
- rohadó kipufogó

Bár mivel elég új így kétlem, majd 3-4 év múlva , de ne legyen.

Gratulálok hozzá még egyszer. :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line. iPad Pro LTE & iPad 2018 ,IPhone SE 2020,Android One R.I.P

(#6) kisza25 válasza Luck Dragon (#5) üzenetére


kisza25
félisten

Köszönöm! :R
Szeptember 24.-én rendeltem, december 21 vettem át, majdnem 3 hónapot vártam rá.
Az ajtó nagyon könyen nyílik és nem is csukódik vissza, mint a legtöbb eddigi autómnál, finoman nyílik és csukódik.

[ Szerkesztve ]

# Seat Ibiza Sport #

(#7) flymi


flymi
őstag

Használd egész seggel!

Újautó illat megvan? :) Mert az jár hozzá!
Kollégám is ilyet vett csak ezüst színben. Szalonautó volt, szóval nem variálhatott a felszereltségben, de nem is alapmodell. Cserébe kapott rá kedvezményt, bár nem nem tárgyaltuk ki részletesen.
Kicsit olyanok ezek a Tipok, mint a mondás: Kívül hujj-hujj, belül ... hagy maga után némi kívánni valót, de összességében letisztult és szép. Fura is lenne, ha mondjuk a külsejével próbáltak volna meg spórolni. Elvégre a külső az ami szembeötlő elsőre, csak második a belbecs. (Mint a csajoknál, bögyös-faros csak hát vega szegénykém. :) )

Könyöklő nem (lenne) egy rossz dolog tényleg, én is utólag vettem bele típushoz valót.
Mondjuk az én 13 éves Fordom (nem olyan régi vásár, 3 hónapja nyúzom) beltere is nyöszörög már itt ott (kalaptartó főleg, anyósülés felőli ajtótól is jön valami műanyag nyenyere néha), de ennyi. Ez az olcsó műanyagok átka, nem lehet mindenben faberakás tehérbőrrel.

Luck Dragon: "új autó vÁrása az felér egy kisebb középkori kínzással" -> Használt vásárlása sem egy leányálom. :N
Akkor inkább vár az ember türelmesen, már persze ki-ki vérmérséklete szerint. Luxus autókra sokszor fél-egy év a várólista, szerinted? :D Bár a cikkíró nem írta mennyit várt rá, de gondolom a korábbi időintervallumhoz képest hamar megvolt.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#8) kisza25 válasza flymi (#7) üzenetére


kisza25
félisten

Köszönöm! :R
Új illat megvan persze :))
Jó listaárhoz képest kaptam vagy 700eFt kedvezményt, de én sose a listaárat nézem.:)
Amúgy jelenleg semmi nem nyisszog, azért a 80% nagyszilárdságú acél ad némi merevséget.
A belseje olyan amilyen, de egy ugyanekkora kia ceed, vagy i30, vagy astra, vagy focis 4,5M alapból, tehát 900eFt felárral indulnak magasabb alapfelszereltséggel.
Nekem alapból 3,5M volt rászánva ami jelen esetben az 5év inhyenes katbantartás kb. 250eFt levonásával ki is jön.
Lehető legolcsóbban akartam a legkisebb kompromisszumot.
Néztem én citroen elysee-t, peugeot 301-et, skoda rapid-ot, kia stonic-ot, suzuki baleno-t, dacia logan-t, dustert...
Ezek közül a fiat volt ami a legtöbbet nyújtja minden téren ugyanannyiért

[ Szerkesztve ]

# Seat Ibiza Sport #

(#9) hobizoli


hobizoli
veterán

Fully Integrated Robotised Engine

powered by intel Xeon E5 series ;)

(#10) kisza25 válasza hobizoli (#9) üzenetére


kisza25
félisten

Mit szeretnél ezzel mondani?
Rakjam be a linket?

[ Szerkesztve ]

# Seat Ibiza Sport #

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.