2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Renault Megane II mélynyomó bekötése

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Halihó!

Végre eljött ez a pillanat is. Ugyan van a kocsi ajtajaiban négy Macrom 13 cm mélyközép, amit az autórádió hajt. Szól, és ha kell dübörög is, de hiányzott az a kis plusz. Hangerőben sem volt túl acélos, főleg feltekert basszussal hiányzott belőle a kakaó. Hiába, a fejegység nem erre való.
Egyre jobban zavart a jelenség, jön a jó idő, letekert ablakokkal egész egyszerűen élvezhetetlen volt a zene. Az meg különösen bosszantó volt, hogy a mélyláda meg ott vigyorgott a szekrény tetején.
Számtalanszor nekifutottam a projektnek, de sehogy sem tudtam átmenni a kocsi tűzfalán. Kerestem egy lyukat, egy rést, egy dugót, ahol átfűzhetem a kábelt, de nem találtam, pedig kerestem alul, felül, belül, mindenhol. Ezzel amúgy nem voltam egyedül, ugyanis a kocsi vizsgálata közben észrevettem egy befűzött kábelt.
A hátsó hangszóróra volt mókolva, és a csomagtartóba vezetett. Szerencsétlen valaki talán azt gondolta, majd a fejegység kihajt egy passzív szubot. :W
Kerestem neten, videókat néztem, robbantott ábrákat vizsgáltam, hiába. Furkálni nem volt merszem, biztosítéktáblába nem akartam drótot fűzni( sajnos vannak ilyen elmebetegek is!) maradt a csalódás. Eddig.
Merthogy panaszkodtam a melóhelyen is, és az egyik kolléga adott egy frankó tippet. Itthon meg nekiláttam, és sikerült. Na ezt szeretném bemutatni most, hátha vannak itt olyanok, akiknek hasonló gondjuk van.
Mielőtt bemutatnám hogy hogyan, pár fontos dolog:
Semmiféle kárért nem vállalok felelősséget. Személyi sérülés, áramütés és autótűz is lehet belőle. Az itt leírtakat csak saját felelősségre lehet alkalmazni. Ha nem vagy biztos a dolgodban, inkább hagyd szakemberre. Ahogy itt bemutatom a lépéseket és a szerelést, azt nem kell készpénznek venni. Csak tájékoztató alapú, de lehet máshogy és jobban is csinálni. Én szóltam.
Nehézségi fok: nehéz.
Szereléssel töltött idő: egy óra, vagy több.
Szükséges szerszámok: t20 torx, 8-as kulcs, 13-as kulcs, 17- es krova, blankoló és kombinált fogó, közepes csillagcsavarhúzó, vékony és hosszú sima csavarhúzó, autórádió kiszedő villa, csiszpapír.
Szerelési anyagok: Autóhifi kábelkészlet, mélynyomó, erősítő, vagy aktív mélyláda.
Fontos: a szerelést meleg környezetben végezzük, a hideg műanyag könnyen reped, törik.
Kezdjük el.
Tápkábelen spórolni tilos, életveszélyes. A túlságosan vékony tápkábel felforrósodhat, megolvadhat. Tűz, zárlat, vér és könnyek. Éppen ezért nem feltétlenül jó a villanyszerelésből megmaradt anyag, célszerű komplett szettet venni, amit műszaki üzletekben, autós boltokban szerezhetünk be. Pár ezer forint, és kiválaszthatjuk a megfelelő teljesítményűt.
Már a belépő kategóriás is bőségesen elegendő átlagos használathoz. Van benne egy 10mm² átmérőjű tápkábel, ami 600 watt teljesítményig terhelhető. Namost egy kb öt nm belsőjű autóba átlagos felhasználásra több mint elég. Jó hosszú, úgyhogy maradni is fog belőle.
Van benne egy szintén jó hosszú RCA kábel a jelátvitelhez, illetve egy vékony kék remote szál. Ez utóbbi kapcsolja ki-be a dübörgőt. Ezenkívül van még benne némi csavar, kábelvég, saru, kötöző, miegymás.
Én a tápkábel befűzésével kezdtem.
Nyissuk ki az autó összes ajtaját, pattintsuk fel a motorháztetőt. Biztonsági okokból levehetjük az akkusarut, én nem tettem, bátor hülye vagyok. :DDD
az akku mögött fogunk átjönni a tűzfalon. Keressük meg ezt a vastag kábelkorbácsot, közvetlenül a sarokban, az akku mögött;

ez a lyuk kell nekünk;

Most a vezetőoldalon guggoljunk le, és nézzünk felfelé, a motorháztető nyitója felé;


keressük meg a nyitóbovdent, és a tűzfal felőli részénél piszkáljuk ki a gumidugót;

ezután bentről kifelé dugjuk át a tápkábelt;

Kész is. Húzzuk el a kábelt az akku pozitív oldalához, de még ne kössük rá és ne is tudjon hozzáérni!
Hagyjunk rá egy kicsit, ne feszüljön.
Ezután óvatosan pattintsuk ki a küszöbnél a műanyag burkolatokat, és vezessük el a kábelt.
valahogy így;


Most jön a szívás: a középső oszlop borítását is le kell szedni.
Nem egyszerű de ha felülről kezdjük, könnyebb

Menni fog az, csak sokat kell anyázni. :D
Utána a hátsó ülés küszöbén is feltépjük a burkolatot. Haladjunk felfelé kb a háttámla közepéig, de itt már csak feszítsük fel a borítást. Kicsit döntsük előre az ülést, egyszerűbb. Azért persze figyelni kell, ne legyen odacsípve a vezeték. Középtájt csak simán gyömöszöljük alá a kábelt.A másik oldalon a csomagtartó felől át tudjuk húzni;

meg is van;

A betáppal kész is vagyunk, visszapattinthatunk mindent. Használhatjuk a hosszú lapos csavarhúzónkat a pöckök helyreigazításához.
Sajnos a pedálok útban vannak, ezért az RCA kábelt a másik oldalon kell átvinni. Legalábbis én így tettem. Mielőtt nekiesnénk a küszöb burkolatainak, ki kell venni a kesztyűtartót. Ehhez ki kell pattintani a légzsák kikapcsoló konzolt, alatta vannak a torx csavarok.
Óvatosan járjunk el, egy csatlakozó van a konzol mögött, ne tépjük el a kábelt.
Ki kell nyitni a kesztyűtartót, belül a felső részen is vannak csavarok. Sajnos ezt nem fényképeztem, bocsi.
Kivettem a tartót, a szellőzés csövét, majd a rádiót is.
így vezettem el a kábelt.

Ugyanúgy vittem végig, mint a másik oldalon. Elöl nagyszerűen és taposásbiztosan el lehet dugni a kárpit mögé
látod? Nem látod? Na látod! :D

Mielőtt beraknám a mélynyomót, kell egy testpont. Fanatikusok, teljesítménymániások, ultraprecízek használhatnak két érpárú tápkábelt, értelemszerűen egy plusz, egy test. Na ez nem az a sztori. Csak kiszedtem a csomagtartó szőnyegét és már találtam is egy szép nagy csavart. Kilazítottam, de nem vettem ki teljesen, mert gőzöm sincs, mit tart. :D
fémtisztára csiszoltam a felületet;

Ezután a megmaradt és levágott darab tápkábelt hozzáerősítettem. Ő a test.
Visszaraktam a kárpitot eligazítottam a kábeleket, jöhet a szubláda.
bekötöttem.

jól néz ki!

Egy egyszerű kis Renegade dörmögő, 30 centis hangszóróval. 300 wattot tud, de csak 170-et kap. Ennyit tud az erősítő, de bőven elég. Anno a fiamtól kaptam, szó szerint meglepett vele. :) Ez volt a Scenic - ben, meg az Opelben is. Szeretem.
Na, rakjuk vissza még a kesztyűtartót, meg a rádiót. Kössük be a remote szálat és az RCA-t.
ez is kész.

Végül adjunk neki áramot. Nem akartam levenni a sarut, és találtam is egy menetes száracskát, ahová odafogathattam.
előtte persze megszereltem a kábel végét;

Kapott egy plusz anyát, ráhúztam, végre kész. Egy kicsit szikrázott, de ennyi belefér. És működik. Na. Köszönöm szépen hogy végigolvastad ezt a szuperhosszú hülyeséget. Szusszanok egyet, mert azért csak nem volt egy egyszerű hadművelet. Sok sikert a balesetmentes barkácsoláshoz, sziasztok. :)

Hozzászólások

(#1) nullpoint


nullpoint
senior tag

Bármi munka az autón, amit egy óra alatt el lehet végezni, nem minősül nehéznek. ;]

Kedvencem a francia autó szervízprogramban, írja a dolgokra hogy tekerje ki, húzza le, tegye arrébb, nade amikor valamire azt írja hogy szabadítsa ki az minden esetben felfoghatatlan méretű szopás.

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#2) Jack Hunter válasza nullpoint (#1) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Bármi munka az autón, amit egy óra alatt el lehet végezni, nem minősül nehéznek
Hát van benne valami. :) Attól függ, milyen jó a kézügyesség, és mennyire tudunk bazmegolni. :DDD
Szervizprogramhoz még nem volt szerencsém, de ezek szerint legalább őszinte. ;]

[ Szerkesztve ]

(#3) rezessanyi


rezessanyi
csendes tag

gonosz on: legalább lett valami működő és értékes elektronika a francia csodában

(#4) Jack Hunter válasza rezessanyi (#3) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Hát, ha már működő és értékes elektronika, akkor például ott van az index ami még jó. Sajnos sok más kocsin nem látom működni. :P

[ Szerkesztve ]

(#5) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

A kedvenc színem
TED99
:C
itt is
üdv tesó :)

(#6) spety


spety
csendes tag

Öööö... Itt csak én nem látok semmilyen biztosítékot az akkumulátor és az erősítő/mélyláda között? Ha van, akkor ok, különben meg: :Y

(#7) Jack Hunter válasza spety (#6) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Jó a kérdés! Igazából van egy 10A bizti az utastérben, ahol bejön a kábel, csak eldugtam és nem fényképeztem le. Igazából újrahúztam az egész hóbelevancot kéteres kábellel, ez látszik is az erősítő bekötésénél. Ezenkívül szintén az utastérben elhelyeztem egy kapcsolót is, amivel külön le lehet kapcsolni a mélyládát. Ez azért van, mert vannak olyan szituk, amikor csak háttérzenére vágyom, vagy podcastokat hallgatok, és ilyenkor nincs rá szükség.

(#8) Jack Hunter válasza angyalpc2 (#5) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

:DDD

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.