2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

The Talos Principle: megjelenési dátum és előrendelés

Írta: | Kulcsszavak: talos principle . PC . megjelenés . előrendelés

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A horvát Croteam új játékáról korábban már kiszivárgott több kép és gameplay videó is, azonban ez idáig a pontos megjelenési dátumot homály fedte. A hivatalos bejelentés 2014. december 11-ét jelölte meg a kiadás napjának. A program PC-re, Mac-re és Linux-ra érkezik, míg a PlayStation 4 és az Android verzió jövő év elején várható. Az értékesítés egyelőre kizárólag Steam-en fog történni, tehát hagyományos dobozos kiadás nem lesz, az ára nálunk kereken 20 euróra lett belőve, ami nagyon barátinak mondható. A játékra mostantól előrendeléseket is felvesznek (Steam-en keresztül), melyet több ajándékkal jutalmaznak. Minden előrendelő 10%-kal alacsonyabb árért, vagyis 18 euróért veheti meg, valamint egy Serious Sam 3: BFE példányt is jár mellé. Aki már Steam-en rendelkezik egy saját SS3 kópiával, az az új játékot nem 10, hanem 15%-kal olcsóbban kapja meg, míg az ajándék SS3 példány az Inventory-ban fog landolni.

A Steam adatlapon a hivatalos rendszerkövetelmények is megtekinthetőek. A saját fejlesztésű, új Serious Engine 4 grafikus motor továbbra is kompatibilis a DirectX 9 API-val, így Windows XP alatt is működni fog a Talos Principle, habár a fejlesztők DirectX 11 kompatibilis rendszert ajánlanak, nem véletlenül, hiszen a D3D11 Renderer gyorsabb, mint a D3D9, ennélfogva az előbbi lesz az alapértelmezett. Ha a program nem észlel DX11-kompatibilis grafikus gyorsítót, akkor egyszerűen a D3D9 Renderer-t fogja használni, míg Mac és Linux alatt OpenGL 2.1 kerül bevetésre. Lássuk tehát a részleteket:

Minimum:
OS: Windows XP 32-bit (with service pack 3)
Processor: Dual-core 2.0 GHz
Memory: 2 GB RAM
Graphics: DirectX 10 class GPU with 512MB VRAM (nVidia GeForce 8600 series, AMD Radeon HD 3600 series, Intel HD 4000 series)
DirectX: Version 9.0c
Hard Drive: 8 GB available space
Sound Card: DirectX9.0c Compatible Sound Card

Ajánlott:
OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core 3.0 GHz
Memory: 4 GB RAM
Graphics: DirectX 11 class GPU with 1GB VRAM (nVidia GeForce 480 GTX, AMD Radeon HD 5870)
DirectX: Version 9.0c
Hard Drive: 8 GB available space
Sound Card: DirectX9.0c Compatible Sound Card

A 20 eurós ár alapján sokan jogosan gondolhatják, hogy itt nagyon rövid a játékidő, de szerencsére nem ez a helyzet, ugyanis a program bőséges, 20-30 órás játékidőt biztosít, de ha minden tárgyat meg akarunk szerezni és a pályák minden zegzugát meg szeretnénk ismerni, akkor ez az érték jóval magasabb is lehet. A játék tehát rengeteg feladványt és nagy pályákat tartalmaz, így a fejlesztés során nem könnyű feladat a tesztelés, hiszen ha egy adott területen valamit módosítanak, akkor azt le kell tesztelni, hogy nem okoz-e súlyos hibát, ám ez emberi erőforrással egy ekkora projektnél szinte lehetetlen, így erre is kellett egy megoldást találni. A csapat már a Serious Sam HD készítésénél is találkozott ezzel a problémával, de egészen idáig nem volt idő egy jól működő megoldást találni rá. Miközben a csapat a Serious Sam 3: BFE Xbox 360-as és PS3-as portján dolgozott, Nathan Brown is csatlakozott hozzájuk, akinek viszont korábbról volt már tapasztalata úgynevezett bot programozás terén, így ő épp jókor érkezett. Brown a Serious Sam 3-hoz egy kezdetleges robotot már sikerült implementálni, de a Talos Principle már egy jóval fejlettebb verziót alkalmaz.

Miről van itt szó, mi is ez a bot és mit csinál?

Ahogy az előbb is említettem, ez egy egyfajta robot, egy automata program, amely drasztikusan lerövidíti és megkönnyíti a játék tesztelési fázisát, így a fejlesztési időre és költségeire is nagyon jó hatással van. Nagyon leegyszerűsítve arról van szó, hogy a bot az első emberi tesztelés során figyeli a játékost és rögzíti a szükséges lépéseket a megoldáshoz, illetve továbbjutáshoz, vagyis megpróbálja reprodukálni egy emberi játékos viselkedését. Itt kizárólag kulcsfontosságú dolgokra kell gondolni, a robot olyan dolgokat jegyez meg, mint például „vedd fel ezt a dobozt, tedd ide, majd húzd meg a kart.” stb. Tehát ez az automata az ember helyett megoldja a feladványokat és ha valahol hibát észlel, akkor arról egy értesítést küld a fejlesztőknek, majd egy cheat segítségével tovább halad a következő feladványhoz. Gyakorlatilag fizika és A.I. számításból áll a dolog, amiket a CPU számol, vagyis a robot olyan gyorsan oldja meg a feladványokat és végez a játékkal, ahogy a központi processzor bírja szuflával.
A horvátok egy konkrét példával is előálltak arra, hogy menyire is hatékony, illetve nélkülözhetetlen egy ilyen robot alkalmazása. Mindössze 30 percre van szüksége ahhoz, hogy megoldja az összes feladványt, miközben minden elrejtett tárgyat is megszerez, vagyis fél óra alatt végigviszi az egész játékot. Az idáig véghez vitt tesztelések emberi erőforrással számolva kb. 15.000 munkaórába vagy pedig 90 hónapba telt volna, ami vállalhatatlanul magas. Ezen felül ha a játékterületen egy módosítást kell végrehajtani, akkor robotok nélkül több napig tartani kideríteni, hogy a friss módosítás nem okozott-e újabb hibákat. Botokkal viszont ez másfél órán belül kiderül. Ezekből jól látható, hogy mennyire brutálisan hatékony rendszert készített Nathan Brown, így nem csoda, hogy a Croteam az összes jövőbeni játékukhoz is használni fogja ezeket az automatizált rendszereket. Természetesen az emberi tesztelőket sem mellőzi a cég, hiszen több olyan terület van, amit egy robot nem képes ellenőrizni, például a látványvilág, az exploitok és a narratíva.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.