Sok már egy kissé a szolgáltatóktól, hogy hülyének néznek. A jelenség általános, nem is új keletű, csak most gondoltam, hogy meg is írom. Nem különösebb céllal, csak hogy leírjam, hogy "anyátokat".
Lássuk. reggel bemegyek a bankba. Mondjuk mert van pénzem valamiért, és nem akarok pár tízezret magamnál hordani, beteszem számlára.
Lássuk. Pécs egyik frekventáltabb helyén van a bank. Van 5 pénztár, abból nyitva van kettő. Azaz egy, mert a másikhoz egyszerű halandó nem mehet, az egyéb ügyekre van fenntartva. Nagynéha, de az ritka, nyitva van akár 3 pénztár is, abból kettő van fenntartva lakossági ügyfeleknek. Halleluja.
A bankban a sor állandósult. Sok éve járok erre a helyre, pont a sor miatt nem gyakran, de nap közbeni automatás pénzfelvételkor is látom, mi van az ügyféltérben : sor. Nem kicsi. Nem fogy gyorsan.
Ugyebár az általános egy nyitvatartó pénztárnál, ha valaki bármi bonyolultabb ügyet akar intézni, az kb. 20 perc várakozás. Hideg élelem, olvasnivaló nélkül odamenni sem érdemes. Nem hogy ebédidőben elszaladok bankolni.
Következő, bankolás után irány a Spór. Ugyanaz a környék. Van 5 pénztár, abból max. 3 szokott nyitva lenni, de inkább 2. Sor szinte mindig, ha valamelyik banki terminál, vagy pénztárgép csúcsidőben befagy, vagy akár stornózni kell, akkor káosz.
Posta. 8 pénztárból 3, max 4 nyitva, plusz a postabolt, ahol úgyis csak levelet lehet feladni, de okos ember ajánlott küldemény alatt szóba sem áll a Postával. Mondjuk itt kis szerencsével ki lehet védeni a sort.
Tacskó hipermarket. Van mondjuk 30 pénztár, abból ha a fele megy, az már nagyüzem, sorilag is, mert ugye 15 már csak akkor van nyitva, ha dugig a bolt. Általában 5-10 megy. Pedig a Tacskóban elvileg bármelyik alkalmazott el tud kezelni egy pénztárt (én is dolgoztam ott, tudom).
Ugyanezen posta, bank központi változatainál a belvárosban, valahogy mindig szinte az összes pénztár, fogadóhely tud üzemelni, és gyorsabban is megy az dolog (annak ellenére, hogy a tömeg is nagyobb). Sőt, a ZinterSpórban is, bár ott 99% olyan tömeg van (a Boltív plázásban), hogy ott semmi sem akadályozza meg a sorok kialakulását. A másik nagy Spór (a korábbi) meg eléggé pang, ott nyilván elég kevesebb pénztár is.
Félreértés ne essék; nem az a bajom, hogy sorba kell állni, az kikerülhetetlen, és másképp megoldhatatlan is lenne ennyi ügyfél kezelése. De hogy azért kelljen, mert a T. Szolgáltató magasról tesz rá, hogy az ügyfelek mennyit szívnak, hogy igénybe vehessék a szolgáltatását, az már nagyon zavaró, és pofátlanság is. (És pl. bank esetében, volt már 1-2 bankkal dolgom, de hogy a kisebb fiókokban ne lett volna ilyen jelenség, olyat még nem láttam.)
Persze nem mintha sok változna attól, hogy bárki háborog; vannak dolgok, pl. ez is, amit nem lehet "törvényesíteni", ez egész egyszerűen csak hozzállás kérdése lenne.