Never ever Samsung; S21 és szerviz tapasztalatok

Lehet, hogy az írásom sokaknak semmitmondó lesz, vagy épp sokan nem értetek egyet, de annyira tele a hócipőm a Samsunggal, és a szerviz hozzáállásával, hogy úgy éreztem, muszáj kiírnom magamból.

Kezdjük ott, hogy februárban lecseréltem a Huawei P20 Pro telómat egy Samsung S21 5G-re. Sokat dilemmáztam, hogy mit vegyek. Nem szerettem volna péklapát méretű telefont (P20 Pro-nál sokkal nagyobbat), szóval ezek az elvárásaim voltak: kompakt méret, erős SoC, AMOLED, jó kamera, OIS, wifi 6, vezeték nélküli töltés. És Telekomnál akartam venni az előfizummal. Így 2 készülék jött szóba: az S21, vagy az iPhone 12. Esetleg még az S20 FE-n gondolkodtam, de az meg a mérete, és a SoC miatt nem annyira volt szimpi.

Itt meg kell jegyeznem, nem voltam könnyű helyzetben, ugyanis világéletemben rühelltem, megvetettem mindent, ami Apple, és Samsungot sem nagyon szerettem volna, azzal sincs sok jó tapasztalatom, ill. leginkább hallásból, fórumról van a negatív véleményem iránta. Igaz, az utolsó Samsung telóm egy Galaxy S Advance volt, amit egy idő után gyakorlatilag csak custom ROM-al lehetett használni. A "buherálásból" meg elegem van, én inkább az "out-of-the box" / "Plug and Play" megoldások híve vagyok. Nem akarok napokat beállításokkal tölteni.
Feleségemnek iPhone XR van, és azt kell mondjam, mióta megvan (2 vagy 3 év, nem is emlékszem), az ég világon semmi gond nem volt vele, a telefon ugyanolyan fluid, gyors, kezelhető, mint újkorában. Droidosként egyedül akkor kapok agybajt, amikor keresek rajta valamit, és fogalmam sincs, mi merre, meg a vissza gomb néha bal fent van, néha meg csak gesztusvezérléssel :F De úgy vagyok vele, ez csak megszokás kérdése. Aki régóta almát használ, annak nyilván ez természetes.

A másik, amin ledöbbentem, az iPhone vásárlása. iStyle-ban vettem, de én még ilyen user friendly hozzáállással életemben nem találkoztam egy üzletben sem! Nem éreztem, hogy le vagyok tojva, semmi közönyt, lenézést nem tapasztaltam. Ellenkezőleg. Gyakorlatilag megbecsült vásárlónak éreztem magam, akinek a popsiját is kiny...ák. Ehhez képest a Samsung....no de mindjárt.

Szóval nem álltam be almásnak, nem tértem meg, így lett az S21. A telefonnal 1-2 apró gondom van:
- rühellem a kijelző alatti ujjlenyomat olvasót, nekem sokkal lassabb, közel nem olyan kifinomult, és gyors, mint egy fizikai,
- gondoltam, majd akkor az arc alapú feloldás, mert az XR-en a FaceID zseniális, gyakorlatialg még sötétben is azonnan felold...na ez nem. Szintén dög lassú.
- eleinte az OTA egyszerűen nem működött, hibát írt ki a frissítésre kattintva (másnál is, nem csak nálam volt ez). Ezt azóta megoldották egy update-el, viszont OTA-n még így sem jönnek a frissítések, gépre kell dugnom hozzá. Lehet, hogy ha 1-2 hetet még várnék, megjönne, nem tudom. Na de ez volt az egyik ok, hogy a P20 Pro-t cseréltem, mert a frissítés kaotikus volt, heteket kellett várni, mire megkaptam. Bezzeg az Apple; ha azt mondják, holnapután 6 órakor elérhető, az tényleg ott van, tölthető OTA-n! Hogy ezt miért nem tudja egy droidos teló sem így, rejtély. Egy 300k-s telefontól ez röhej!
- még egy probléma, amit eddig egyetlen telefonommal sem tapasztaltam: melegszik, mint az isten csapása. Elég, ha a kocsiban az ülésen rásüt a nap 2 percig, már nem engedi vezeték nélkül tölteni túlmelegedés miatt. Ekkor tapasztaltam megdöbbenve, hogy az Android Auto is baromira lelassult miatta.
- És ha már AA: iPhone javára még a sokkal egyszerűbb, gyorsabb, kezelhetőbb CarPlay-t is felhoznám az AA-val szemben. A csodás S21 gyári Samsung kábellel azt produkálja a 2015/12-es Passat GTE-ben, hogy ha megmozdítom kicsit a telefont, gyakran nemes egyszerűséggel megszakad az összeköttetés. Próbáltam más kábellel, amit ajánlottak, egy 5A-es Huawei kábellel, na azzal még az AA sem indult el, csak a töltés. Carplay bezzeg pikkpakk, 2 kattintás első csatlakozásnál, utána egyből indul magától.

Na és lassan elérkezünk a szerviz tapaszalathoz. Még decemberben vettem egy Galaxy Watch Active 2 órát. Szeretem, jó kis óra szerintem, mondjuk a 2 naponta töltés nem túl pozitív, de annyi baj legyen. Pár hónapja hivatalosan is van EKG és vérnyomás mérés, szóval örültem. Viszont nemrég megmakkant az EKG szenzor, vagy nem mér, vagy tök hülyeséget mutat, és 1-2 másodperc után meg is szakad a mérés. Fórumos leírás alapján leteszteltem a szenzort, és az erre vonatkozó érték egyértelműsítette, hogy a szenzor megpusztult.
Utánanéztem a szervizeknek, láttam a Samsung honlapján, hogy van egy csomó átvevő hely a városban, ill. 3 (ha jól emlékszem) Samsung Experience Store. Múlt héten el is vittem a Westendbe, mert épp ott volt dolgom. Ahol is közölték, hogy ők nem szerviz, az csak az Oktokonon van, ők max el tudják küldeni oda, de az hosszabb idő, mert hetente egyszer van csak szállítás. Úgyhogy finoman elhajtottak a búsba, hogy vigyem el én az Oktogonra.

Ma el is vittem, leadtam az órát. De az a hozzáállás, munkamorál, amit ott láttam, tapasztaltam...hát nem is tudom, milyen jelzőkkel illessem. A faszi kb. mint egy robot, rám sem nézett, kérdezte az adatokat, név, cím, tel.szám, mi a hiba. 1 perc gépelés, papír aláír, azt jónapot, mehetek isten hírével. Kérdeztem tőle, hogy lehet-e, hogy a Corvinnál vegyem át, mert a honlapon látottak szerint ott is van átvevőpont. Szinte megvetően mondja, hogy dehogy is, csak itt lehet átvenni, semmilyen kapcsolatuk nincs mással. Na mondom, de jó, hogy ilyen világos a honlap akkor. Balf...ok gyülekezete. Remélem hamar visszakapom az órát, és sokáig működni fog.

Megbántam-e, hogy februárban nem az iPhone-t választottam? IGEN, rohadtul! Soha de soha többé nem veszek Samsung telefont. Legszívesebben eladnám most ezt, és vennék egy iPhone 12-t, de azt is katasztrofálisnak tartom, hogy ez a "csúcstelefon", ami 300k újonnan, februári vásárlás, 3 év garival, és olyan 190-200k-ért tudnám eladni. Jó, mondjuk nem tudom, ehhez képest mennyiért mennek az iPhone 12-k használtan, ugyanígy hivatalos bolti, 3 év garival.
No meg költözünk nemsoká kertes házba, ezért most nem fogok telóra költeni, a feleségem sem engedné :)

Summa summárum...biztos sokan csak nyavajgásnak, panaszkodásnak érzitek a leírtakat, és másnak is van esetleg más márkával hasonló rossz tapasztalata, de én úgy érzem, a Samsung telefonok egekbe magasztalása egy jó nagy marketing bullshit. Ahogy írtam, az Apple iránt sem rajongok, de így, hogy feleségemnek az van, azt látom, hogy egyszerűen minden simábban, egyszerűbben működik. Szóval legközelebb almára váltok. Kérdés, hogy ez mikor lesz. De már várom, és remélem, évekig gondtalanul használom majd.

update 2023.11.12:
a történet mai szemmel nézve 180 fokos fordulatot vett, ugyanis mindmáig megvan az S21-em, és tökéletesen elégedett vagyok vele. Azt hiszem, frissítésekkel gatyába rázták, és nagyon frankó lett! Köv. telóm szerintem S23 lesz majd, de egyelőre még nem érzem úgy, hogy le kellene cserélnem. iPhone-t pedig még mindig nem vennék. Feleségem XR-jét cseréltük 13-ra, jó-jó, de nem kéne.

Még van hozzászólás! Tovább