2024. február 26., hétfő

Gyorskeresés

Pókember zöld ruhában - Halo Infinite vélemény

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A Halo. Sose játszottam vele, de néhány gameplay videót már láttam róla. A világa sosem húzott be igazán és ami azt illeti, talán még most sem. De mindenképpen ki akartam próbálni, kezdve az ingyenes multiplayer-el, majd előfizetve a gamepass-re a kampánymódot is kipróbáltam.

[L:https://www.somosxbox.com/wp-content/uploads/2022/01/Halo-Infinite-2.jpg][link][/L]

A kezdetek itt is nehezek voltak. Emlékszem a régebbi, felújított részekre, amikről nézegettem gameplay-eket, majd jött az Xbox konferencián a nagy leleplezés. Sok különbség nem volt a régi és az új között. El is tolták, jó messzire, de úgy gondolom megérte.

Mielőtt a lényegi részre rátérnénk, néhány megjegyzésem hadd legyen:
Az Xbox alkalmazást és Store-t felesleges nézni értékelésnek, ugyanis a legtöbb 1 csillag azért született, mert az egész funkcióilag egy fos. Nálam is megtörtént, hogy a játékon belül leszedtem a kampányt, aztán 1-2 nap múlva úgy döntött, hogy a játék helyett a Store-t indítja el... a kommentek között szerencsére volt egy segítőkész ember, annak az írását követtem. Töröltem a játékot és simán leszedtem... de ahogy láttam, a Forza-nál is előfordult már ez, nem csak a Halo „betegsége”.
Innen már csak lábjegyzet szintjén mondom, hogy ha jól emlékszem, simán is próbáltam letölteni eleinte az Xbox alkalmazásból, de nem sok sikerrel.

Illetve a Halo Infinite teszt topicjában már írtam a játékról pár sort, – igaz, akkor még nem vittem végig – főként azt, hogy szerintem optimalizálatlan. Ezt most is fenntartom, de nem olyan szinten, ugyanis hála istennek, de animációs háttérképet használtam egy külső programmal, ami lekúrt az fps-emből szerintem 10-15-t, ha nem többet. Nem tudom hova tenni ezt a dolgot. Aztán egy régebbi játék elindítása során villódzni kezdett a kép, mint az állat, a megoldás ismételten e program kikapcsolása volt. Sajnos a játékot ezzel a futó programmal együtt játszottam végig. Aztán később, mikor újra elindítottam és meglepően jól futott (ekkor azt hittem, hogy módosított valamit automatikusan a beállításokon, lejjebb vette stb...), akkor kezdtem el gondolkodni és idővel gyanút fogtam...

A játék FullHD beállításokon, a High beállításokra téve (fps korlátozva 60-ra), belső tereken fixen hozta gond nélkül az 60-at, a nyílt világban (a progi kikapcsolása után) nagyjából hozta a 60-at, bár néha beesett. A gép, amin játszottam egy 1080Ti-vel van felszerelve, mellette 1600X-es AMD proci, 16 GB rammal és talán, ami a legfontosabb, hogy egy adattárolásra használt merevlemezen futott. Egy fokkal frissebb proci és egy SSD valószínű, hogy csodákat tett volna, de abból kell kihozni a maximumot, amink van. És ez volt. Hozzátenném, hogy a Forza 5 (igaz, az 4k-ba, meg ultra beállításokon ment) és ez a játék volt talán az első, ahol bizony néha érezni lehetett, hogy itt az ideje majd SSD-re váltanom (főleg a Forza írogatta a sebességet).

AZ ÍRÁS SPOILEREKET TARTALMAZ/TARTALMAZHAZ! CSAK HA VÉGIGJÁTSZOTTAD A JÁTÉKOT, AKKOR OLVASD EL!

Na de, kezdem azzal, ami nem nyerte el a tetszésemet...
- Először is, ami legszembetűnőbb, az a grafika. Nem a felbontás vagy a kidolgozottság (őszintén, annyira nem is akarom azt megítélni, hiszen nem teljes felbontáson játszottam, így kellemetlen lenne úgy szarozni) hiánya a fő probléma, hanem az egyhangúság. Zöld, fekete, kék, barna és szürke. Kb ez jellemzi az egész játékot. Már-már örül az ember, ha útközben talál egy-egy piros és sárga virágot. Viszont tény, hogy a játék nyújthatna szebb látványt is High beállítások mellett, mert néha van, ami elég rondán sikerült (pl. a pillangók... vagy a vízesés). Emellett a látvány, jobban mondva a map változatossága összességében szinte semmi felfedezésre nem ösztönzött.
- A pályadizájn hagy maga után kívánnivalót. Csomó olyan helységen mentél keresztül zárt térben, ami max. annyiban különbözött a másiktól, hogy ellentétes irányból mentél be. Rendkívül szembetűnő. Ide tenném a hegyeket is. Tök jó, hogy vannak, de kb. az egész map csak hegyekből áll, ritka a síkság. Régi játékokban is látni lehetett ezt.
- Fenyőfa... fenyőfák vannak mindenhol, mást nem is láttam. Max. méretűkben különböznek.
- Részleges fizika... őszintén, amikor egy több tonnás tankkal (lő Scorpion) elakadok egy pálcikaszerű fában, amit nem lehet kidönteni (sem kilőni) vagy bizonyos dobozokat nem lehet arrébb tolni és korlátoz emiatt a mozgásban... hát... gáz. Erre csak ennyit tudok mondani.
- A drón hiánya... bolygókat robbantunk fel, gyűrűt hozunk létre, űrhajók mennek ide-oda, mesterséges intelligenciával társalgunk, de egy rohadt drónt valahogy itt sem sikerült feltalálni (igen, tudom később ott a WASP). Szerencsére itt is mászhatunk fel a hegyekre különböző audio logokért) vagy más egyebekért.
- A Quad és Warthog irányítása is hagy maga után kívánnivalót. Nem is értem miért csúszik 10 km/h-s fékezésnél úgy a kerék, mintha jégen lennénk. Néha úgy éreztem, hogy kisebb sziklák megmászásához sem jó, olyan pattogós hatást keltett. Tény, hogy később már megszoktam, de eleinte akkor se volt jó érzés vezetni őket. Ide tenném még a Scorpiont is, mert néha ha elfordítottam az egeret akár kis szögbe is, előre helyett már hátra ment. Nem valami szórakoztató ezzel vacakolni, ha mondjuk tűzerő alatt vagy.
- Minitérkép hiánya. Kinyílt a világ, radar van, de akkora értelmét annak nem látom egy kampánymódban, mint a minitérképnek. Sokszor be kellett mennem külön a Tacmap-be egy útvonal tervezésnél. De ha már itt tartunk, egy nyílnak is örültem volna, ha odavezet az úti célomhoz, mint egy Far Cry-ban, vagy mint egy Forza-ban.
- A térkép az egér mozgatására mozog, ami kissé idegesítő. Miért nem lehet ezt egy gombhoz kötni?
- Bár az AI néha jó és intelligensebbnek mutatkozik, mint amilyen, de sajnos képes megmutatni a sötét oldalát. Kiváló példa erre, amikor járműveket hívtam le... meg se tudnám számolni hányszor álltak alá, aztán agyonnyomta őket.
- De ennél is segghülyébbek a kedves katonáink. De komolyan. Nem tudom megérteni a koncepciót. Beülök a Warthog-ba, beszállnak 2-3-an, ez szép és jó... a maradék meg fut a kocsi után, miközben ott mellettük az autó. Vicc az egész.
- A FOB-okon van lehetőség ugyebár muníciót is újratölteni... de, hogy kinek a „jó” ötlete volt az, hogy először csak félig tölti meg a fegyvert, majd utána rányomhatsz még egyszer, hogy a maradékot is betárazza. Többet érek a pályán szétszórt kinetikus töltőkkel (igen, legtöbbször ezeket használtam), mint itt...
- A fejlődési rendszer szerintem katasztrofális. Nem azt mondom, hogy nincs benne semmi használható, mert az nem lenne igaz, de egy csomó hülyeséget lehetett volna fejleszteni... pl. lehetett volna hozzá köze az AI-nak is. Pl. meg kell szerezni bizonyos képességet, és csak úgy tudja kinyitni az ajtót. Most persze csak mondtam valamit. Tényleg, nagyon faék egyszerű. Sokkal többet ki lehetett volna belőle hozni.
- Nem lehet nálunk 3 fegyver... ez talán a legidegesítőbb az egész játékban. Vicc. Szó szerint még csak taktikai lehetőséget sem ad. Pl. milyen jó lenne egy Sniper, a pisztoly meg a gépfegyver mellett. Vagy egy Gravity Hammer a nagyobb dögökhöz. Többet között ennek a kifejlesztését is be lehetett volna tenni a fejlődési rendszerbe.
- Nem lehet javítani a járműveket. Számomra ez is negatívum. Egy WASP-al mész, rád jön 2 ellenfél és lazán kicsinálnak, ha arról van szó, főleg, ha még a földről is kapnak támogatást. Szóval, ha felrobbansz, mehetsz vissza a bázisra lekérni egy újat... pedig sok szartól kímélne meg, ha lehetne rajta javítani.
- Elviseltem volna olyan képességet vagy bármit, 1-1 feljegyzést stb, ami mutatja, hogy bizonyos koponyák, propaganda tornyok merrefelé vannak, ugyanis az összeset nem fogja jelezni a térkép. Vagy rátalálsz vagy nem.
- Az epicség hiánya.
- Ha felborulsz, vagy ha megfordulsz a levegőben (értelemszerűen járművel, lő Warthog), az utasokra nulla fizika hat, ugyanúgy áll a gépfegyvernél a csávó/nő fejtetőn is, mint simán.
- Néha lehetne több kommunikáció, interakció a karakterek között.
- Néha úgy éreztem, hogy nincs teljesen egyensúlyban az ellenfél és az én erőszintem. Volt, amikor pumpáltam csak az ólmot az ellenfélbe, ő meg jött egyet 1 hitezni, vagy max. két ütésből, mosolyogva kinyírt.
- Borzasztóan kevés állatfajt mutat a játék. 2 vagy 3 van talán. Kb. ennyire emlékszem. A pillangókat nem számoltam, meg talán egy-egy bogarat. Anno nem orrszarvúak voltak a trailerben? Na olyat rohadtul nem láttam sehol.
- Nem nagyon érződött a háború, a megszállás súlya a játék alatt.
- Az időjárás lehetne változékonyabb, esőt, havat nem is láttam a játékban. Hol vannak a hófedte hegycsúcsok?
- Lehetne még optimalizálni, de nem kell hozzá csúcskategóriás gép.
- A tűzeffekt szerintem lehetne jobb is, de ez legyen a legutolsó a sorban, ha a javítási listára kerül.
- Már az új előzetesben is látszott, hogy mikor lehívták a WASP-ot, az a szikra milyen gyönyörű volt... hát nem, ocsmány, mintha egy gif-et szúrtak volna be oda, aztán kész. Nem is értem.
- Az űrhajók nyilvánvalóan, ahogy elmennek, a semmibe tűnnek.
- Az égboltot néha úgy éreztem, mint ha egy .jpg fájlt néznék.

Ami tetszett:
- A Grapple Shot nagyon jó móka, iszonyú sokat hozzátesz a játék élvezetéhez, nem mellesleg pedig remek funkciói vannak.
- Tartogat kihívást normál szinten is.
- Nagy a map, igaz, alapvetően úgymond „zónákra” van osztva, ami annyiból jó, hogy ha elkötelezett vagy, hogy földön, vízen és égen keresed a tornyokat, audio logokat stb... akkor legalább a terület ennyivel is kisebb lesz. Egy-egy adott pont jelzi a térképen, hogy az adott zónában mennyi gyűjthető vagy elpusztítandó dolog van és abból mennyi van meg. Ugyanígy jelzi bizonyos helyszíneken is, hogy mit fogsz találni (spartan core, audio log stb...)
- A térkép jól néz ki, tetszetős ez a 3d dizájn.
- Squadok felszabadítása, probaganda tornyok elpusztítása stb... után kapsz egy bizonyos Valor értéket, amellyel automatikusan szabadulnak fel az elérhető járművek a FOB-on. Ezért arra ösztönöz a játék, hogy csináld meg ezeket.
- Vannak különböző célpontok, akiket ki kell nyírni és azáltal megkapjuk a fegyverüket (ezeket a célpontokat a FOB-ok elfoglalása után fogja szépen sorba jelezni a map), azután pedig lekérhető lesz a FOB-nál.
- Lehetőség van Mjolnir armorok gyűjtésére, amik a multiplayerben használhatsz fel... azok akik játsszák a multit, nekik biztosan hasznos fog lenni.
- Az átvezetőkben azzal a fegyverrel mutatkozunk mindig, ami éppenséggel a kezünkbe van/volt. Nagy pacsi a fejlesztőknek emiatt. Hozzávetőlegesen a God of War-ban a skinek (akkor még biztos nem) nem jelentek meg az átvezetőkben...
- A fegyvertárolókon lévő gránátba belelőve amaz felrobban.
- Sok fegyver.
- Az ellenfelek bizonyos fegyverektől jobban, míg másoktól kevésbé sebződnek.
- A szinkronhangok jók, főként Chief-é.
- Van benne némi humor.
- Az angolja nem túl nehéz.
- Szerintem van benne tartalom, de elviseltem volna többet is.
- Az audio logok a játék története előtti dolgokat mesélik el.
- Néha megmutatja a játék a szebb oldalát is, vannak a mapon tényleg helyek (sajna nagyon kevés), amik azt mondatják veled, na, ez jól néz ki. Meg az is.
- Nincs sérülés magas helyekről való leugrásnál.
- Néha a harcok a katonák és az idegenek között egész jól néznek ki és ezektől a plazma fegyverektől meg egészen Star Wars-s feeling lengi körbe, miközben a magasba pásztázod, ahogy a lövedékek suhannak a csatatéren.
- Jók a zenék, bár nekem az a Halo zene, ami sok trailerben volt és a menüben is szokott lenni, annyira nem adja.
- Ritka alkalom, de van, amikor valóban összejön, hogy grafikailag, zeneileg és játékmenetileg (harcban) úgy összejönnek a dolgok, hogy rendkívül látványos... nem mondanám epicnek azért, de akkor úgy éreztem, hogy remek érzés ebben a harcban részt venni.
- A repülő, lebegő járműveket iszonyú kényelmes vezetni. Meglepően jó.
- A történet nem vaskos, de szerintem korrekt. Nem tartogat semmi komolyat, nem fogsz rajta egy percet sem gondolkozni szerintem, de vannak jobb pillanatai. De tény s való, szerintem nem ez a legnagyobb előnye.
- A gunfight jóra sikerült, élvezetes benne lövöldözni.
- Ha már szidtam az AI-t, azért érdemes megemlíteni ennek a jobb oldalát is. Az ellenség elbújik, ha arról van szó vagy ha eltűnik a pajzsa, akkor menekül, észre is szoktak venni általában, illetve a tereptárgyakat is szokták néha hasznosítani. Igazság szerint szerintem az ellenfél AI-ja sokkal jobb, mint a mi katonáinké, de tény, hogy ha a Warthog gépfegyveréből lőve meg is ölik az ellent.
- Tényleg jót tett neki a halasztás. Jobb lett grafikai téren és bugokkal nem is igazán találkoztam.
- Le lehet lőni az állatokat, igaz, nincs semmi értelme, de amikor ledobtak az első FOB elé, én ezzel kezdtem.
- Vannak benne űrhajó roncsok. Sok mindent nem lehet kezdeni velük, van 1-2-be audio log, de picit emelik az adott rész hangulatát.

Mitől lenne jobb?
- Először is javítsuk ki a negatívumokat :)
- Másodszor növelni kellene a nyílt világban lévő tevékenységek számát. Meg kéne tölteni több élettel. Különböző fák, tavak, halak stb... több állatfaj. A katonák pl. mehetnének kutyákkal is járőrözni.
- Lehetnének feljegyzések, olvasnivalók.
- Lehetnének gyűjtögethető tárgyak. Találtam 1 vagy 2 figurát, de felvenni nem lehetett egyiket sem.
- Lehetne több a kommunikáció. Nem csak az AI meg Chief között, hanem egy Chief és egy Marine között is. Hányszor megszólították, de a karakterem nem válaszolt. Értem én, hogy ez a karakterének a személyessége, de így valahogy nem adja annyira nekem.
- A Halo vagy hát a gyűrű egy élő, lélegző, mesterséges, földszerű dolognak néz ki. Nem ismerem a Halok múltját, csak ebből a szemszögből nézve nekem úgy tűnik ez egy lakhely akar/akart lenni. Sokat nyomott volna a mostani történet súlyán a különböző, idegen emberek hátrahagyott otthona, holmijai, ezáltal központosabb szerepet kapott volna Cortana tette, több motivációt adhatott volna a játékosnak, illetve több felfedezni való is lett volna a mapon.
- Talán egy minimálisabb RPG vonal a kampányban, persze, én mindezt RPG szeretőként mondom.
- Dinamikus időjárás változás.
- Természetesen optimalizálás. A Forza 5 és a Halo külön liga. Grafikailag és optimalizáltság területén is. Mindez a Forza 5 javára.
- Lehetne pimpelni a járműveket, meg a fegyvereket. Festegetni stb... talán egy fokkal a gameplay is egyedibb lenne, nem mindenkinél ugyanaz.
- Lehetne több roncs, és bár most nem igazán volt úgymond űrhajó, de lehetne légi közlekedés (légicsapás? ;] ) (legalábbis a mi részünkről, mert az ellenfélnek van) vagy ha az nem is, akkor az égen történhetnének dolgok mondjuk éjszaka (hullócsillag stb...)

Talán ezek a javaslatok kicsit szürreálisnak tűnnek és elrugaszkodottnak a Halo világához képest, de ha már ez az első nyílt világú Halo, más változtatást sem ártana eszközölni hozzá.

Összességében én elégedett vagyok. Nem 100% a játék még, de a végére már sok kedvem nincs keresgetni a propaganda tornyokat, spartan core-kat, mjolnir armorokat, a koponyákat (a koponyák elvileg valami gameplay változást okoznak, de annyira nem tartottam őket érdekesnek, hogy nagyon utánanézzek mik is ezek pontosan és a játék se erőltette túl, hogy keressem őket) vagy a forrunnereket vagy a spartan audio logokat, főleg, hogy a térkép nem is mutatja őket. Többi meg van. Az összes célpont kinyírva, az összes squad felszabadítva, az összes fejlesztés a maxon, az összes megszerezhető jármű meg van, az összes UNSC és Banished audio log megszerezve. A játékban töltött időm 49 óra 29 perc.
Egy korrekt játéknak tartom, jónak, ami ugródeszkának jó volt a következő résznek, de a legközelebbi epizódnak többet kell mutatnia, mint ez. Szerintem ezt nem nehéz túllépni.

Ha két űreposz között választanom kéne, akkor inkább a Mass Effect: Andromeda-t választanám. Több órát öltem bele és valahogy jobban le is kötött, igaz, a kettő műfaja nem pont ugyanaz.

Értékelés: 7/10

Hozzászólások

(#1) Lenry


Lenry
félisten

- Nem lehet nálunk 3 fegyver..

ez Halo védjegy. egyik korábbi részben sem lehetett kettőnél több fegyvered.

- Borzasztóan kevés állatfajt mutat a játék. 2 vagy 3 van talán. Kb. ennyire emlékszem. A pillangókat nem számoltam, meg talán egy-egy bogarat. Anno nem orrszarvúak voltak a trailerben? Na olyat rohadtul nem láttam sehol.
- Nem nagyon érződött a háború, a megszállás súlya a játék alatt.
- Az időjárás lehetne változékonyabb, esőt, havat nem is láttam a játékban.

a Halo gyűrűk mesterséges világok, és alap esetben lakatlanok

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#2) dabadab válasza Lenry (#1) üzenetére


dabadab
titán

Te egyébként bírod ezeket a játékokat?

:DDD

DRM is theft

(#3) Lenry válasza dabadab (#2) üzenetére


Lenry
félisten

miből gondolod? ;]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#4) JoeYi


JoeYi
őstag

Halo 1 óta ez volt a második Halo amit kitoltam és igazából hozta azt a régi hangulatot. Mondjuk eléggé legyszerűsítette a játékmenetet mikor rájöttem, hogy a katonák kezébe adhatok bármilyen stukkert. Felszereletem őket mindig az elérhető legkeményebb cuccal, bevágódtunk 5-en 6-an egy Razorbackbe és elég volt csak a közelébe parkolni az eggyes esemény helyszíneknek és a katonák ledaráltak nekem mindent a kocsiban ülve :)

A WASP egy hulladék, mindig lenyúltam inkább egy Bansheet.

Engem egy dolog idegesített nagyon de nagyon: hiába írta ki, hogy game saved így meg úgy, ha kiléptem és vissza akkor vmi tök más helyszínen a katonáim nélkül jelentem meg

(#5) elektrotank


elektrotank
tag

Úgy gondolom, hogy egy open world-be életet kell lehelni. Tudtommal ez az első ow Halo, ezáltal a játékmenetnek is változnia kell. Valószínűleg változott is, csak nem eleget ahhoz, hogy az én tetszésemet is kellőképpen elnyerje.
Számomra ez a "védjegy" egy baromság és csak rontja a gameplay-t. Értelmét nem látom.

JoeYi: valóban, ha onnét lőnek, hasznosak. De amikor azt láttam, hogy fut a kocsi után (mivel tele van és nem tud be/felszállni) ahelyett, hogy beülne a mellette lévő járműbe... hát nem tudom, nekem kicsit "facepalm" érzésem lett tőle.

[ Szerkesztve ]

Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.