Én is azon előrendelők közé tartoztam, akik várták a legújabb Witcher játék megérkezését. Mint a fenti képen látható, meg is kaptam a csomagomat. Az ára 13-14 ezer között mozgott és ezért elég sok mindent kaptam, köztük fémdobozt, pólót, matricákat, posztert, térképet, zenei cd-t, dlc-k stb... tehát egy szóval megérte megvenni – számomra legalábbis.
GOG Galaxy rendszer
Én GOG-os Witcher-t vettem. Bárki, aki ilyent vett, tudhatja, hogy adottak problematikák PC-n. GOG kliense – GOG Galaxy – nem feltétlenül úgy akart működni, ahogy azt szánták. Például a szoftver aktiválásnál órákig elgondolkozott, hogy most vajon mit is kéne tenni. Megszakítás után, egy kilépés meg belépés után már a könyvtáramban volt a játék.
Személy szerint én a DVD-kről telepítettem a játékot. A kliens felismerte, hogy telepítve van, mégse akarta elindítani. Minden egyes alkalommal, mikor rákattintottál a Witcher parancsikonjára maga a kliens jött be. A beállításokban akárhogy állítgattam az útvonalat (még a játék mappáját is megadtam) sehogy se akarta elfogadni, mindig azt írta, hogy játékot nem talált és még az elérhető szabad területre is panaszkodott, holott elegendő helyem volt.
A problémát néhányaknak a manuálisan leszedett frissítés jelentette, sajnos nálam ez nem vált be, csak a jó öreg törlés. Ezután a játék elindult automatikusan a parancsikonjára kattintva. Nem tudom kinek, hogy sikerült megoldania, vagy kinél volt hasonló gond, de aki tud valamifajta megoldást, azt szívesem várom.
Mit kapunk a pénzünkért? PC vs konzolok
Eleinte nem csak kliens gondolta úgy, hogy nem rendeltetésszerűen viselkedik, hanem a PC-sekben egyre inkább felmerült, hogy hol is van az a grafika, amit az E3 konferencián pl. láthattunk. Ugyanis a Witcher butított grafikával jött ki. Hogy miért? CD Projekt Red is nyilatkozta, hogy egy PC-ből magasabb grafikát is ki lehetett volna hozni, azonban a konzolok miatt muszáj volt visszafogni magukat ugyanakkor nem is lehetett volna csak PC exkluzív, mert kevesebb bevételt termett volna, mint amennyi kellene. Fontos azt is megjegyezni, hogy a hatalmas openworld világ és a csúcsgrafika nem biztos, hogy jól ment volna, főleg a hatalmas gépigény miatt.
Mindenesetre nézzük a jó oldalát, több platformon is elérhetővé vált a játék, így azok is játszhatják, akiknek nincs PC-jük vagy épp konzoljuk.
Persze felmerül a kérdés, főleg PC terén, hogy akkor most mi a fenéért fizettünk? Mert azért biztos nem, amit a 2013-s gameplay-ben láttunk. Ezért a PC-sek kapnak majd különböző patcheket, amelyek segítségével több beállítás fog elérhetővé válni az Beállításokba, így kicsit feljebb tornászhatják a grafikát.
NVIDIA HairWorks, avagy AMD vs NVIDIA
Ez egy elég kényes téma. Az AMD nem régiben kijelentette, hogy az Nvidia szabotálta a hozzáférésüket a forráskódhoz, ezzel próbálják magyarázni, hogy miért nem megy az AMD kártyákon a HairWorks. Vagyis megy, de nem a legjobban, viszont igaz, ami igaz, az Nvidia kártyákat is megfogja. Saját bevallásom szerint, én nem feltétlenül értem se az AMD se az Nvidia álláspontját, se azt, hogy a fenébe sikerült ezt megcsinálni úgy, hogy a valamelyik tábornak rossz legyen. Érdekes, hogy a 2013-s Tomb Raider-nél a TressFX – AMD találmány – nem okozott gondot különösebben gondot egyik gyártó kártyájának se – persze itt nem az alsó kategóriás kártyákra gondolok – és a válaszidejük is azonos volt. (személyes megjegyzés: jobban is néz ki, mint a HairWorks)
Én egy AMD R9 270X kártyával rendelkezem, de panaszkodni nem fogok, mert egyszerűen kikapcsoltam a HairWorks-t és lő folyékonyan ment minden, pedig egy Phenom II X4-s, 2,6-s processzorom van, ami nem mai darab és nem is biztos, hogy kihatja ezt a kártyát. Még így is tudtam vele „über” beállítások mellett játszani, szinte akadás nélkül, még felvételt is tudtam készíteni a fraps-al közel 24-25 fps-el. Ami azért nem rossz, főleg a régi gépemhez képest.
A játékról
A fenti problémáktól eltekintve, a butított grafikával is úgy néz ki a játék, hogy szavakkal le nem írható. Néha csak megálltam a lóval és néztem a tájat. Ezek a fa szimulációk, ahogy hajladoznak jobbra és balra, egyszerűen csodás. Mindenhova szinte öröm menni, mert annyira jól néz ki és az épületek is rendesen ki vannak dolgozva, mind kívülről, mind belülről.
A párbeszédek meg igen jók, értelmesek és többségében viccesek. Maga a rendszer egésze átlátható, könnyen megtalálsz mindent. Elég egy gyors gombot megnyomnod és szinte eléred az összes opciót azon belül a kis nyilacskákkal: felszerelés, küldetés, világtérkép stb... A játék képes beszippantani, nem enged el a gép elől egy könnyen, de nem is tart ott örökre. Benne szereplő nyomozgatós részek külön tapsot érnek, rengeteg felfedezni való való van és sok küldetés, mellékküldetés, kincsvadászat vagy witcher megbízás, amit elvállalhatsz, ezáltal fejlesztheted a karakteredet is, ami jól jön, szóval érdemes, de nem is ecsetelném tovább, hiszen egy Witcher játékról van szó. Külön piros pont, hogy magyar felirattal jött ki a játék, így aki nem ért angolul, az is tud vele játszani.
És amikor leülsz a gép elé – vagy épp a konzolod elé – , elindítod a játékot és hirtelen elfelejted a fenti komplikációk mindegyikét, természetes magamból kiindulva. Én egyszer se tudtam arra gondolni, vagy koncentrálni, hogy AMD kártyákat kicsit megfogja a játék, vagy min megy a vita a két gyártó között stb... egyszerűen teremt egy atmoszférát, amivel el tudod felejteni a világ bajait egy időre. Habár, ha jobban belegondolok, ez egy játék fő feladata. Ez pedig teljesítette.
Ui: a fenti megjegyzések saját tapasztalataimból jönnek, illetve saját tudásom szerint keletkeztek, amik már lehet elavultak, frissültek, vagy helytelenek, kérlek ha írsz, ezt figyelembevéve írd meg a kommentedet, köszönöm!