2024. június 17., hétfő

Gyorskeresés

Smite - Istenek harca

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A Smite egy TPS Moba játék, amelyben különböző mitológiai istenekkel játszunk egymás ellen. A Hi-Rez Studios által kelt életre PC-kre és nem régiben Xbox One-hoz is kompatibilissé vált. A legfőbb erénye az ingyenesség. Miután regisztráltunk, leltk, telepítettük, már be is léphetünk atékba. Aték elkalauzol minket egy tutorial-ba, arra pontosan már nem emlékszem, hogy rögtön bejelentkezés után vagy ha elakarunk indítani egy meccset, vagy rákérdez e egyáltalán. A lényeg, hogy van :DDD A karakterek egy meccs alatt maximum 20-as szintet érhetik el, 4 skillel rendelkezhetnek (4. az ulti), tárgyakat vehetnek a kezdőhelyen. Az ölésert vagy közreműködésért plusz aranyat kapsz és több tapasztalati pontot. Minél nagyobb szintű vagy az ellenféll annál többet támadsz belé, illetve minél több aranyad van annál jobban válhatsz erősebbé az általad vásárolt tárgyaktól függően. Minél hosszabbra nyúlik egy meccs annál több favor-t kapsz érte (a favor az, amiért isteneket tudsz venni, esetleg skineket), de istenekhez hozzárendelt hangot, exkluzív skineket, ládákat, akár még isteneket is stb.. ún. gemekért tudsz venni. A gemeket nem kapsz olyan sűrűn, bár mostanában ünnepek alkalmával lehetett kapni bőven 1-1 meccs megnyeréséért. A gem az, amire igazi pénzt kell költened általában, hogy legyen, feltéve ha nem vagy mohó és tartalékolsz :)

tékmódok:
Első fajta a Practice (gyakorló), ahol a tutorialokon kívül a sima Arena, Joust (3v3), Conquest, Assault, Siege és egy különlegesség a Jungle Practice... a gyakorlás botok ellen játszódik, akár solo-ban, akár egy barátunkkal. Asodik fajta a Co-op, ami tartalmazza a Joust (3v3), Arena, Assault, Conquest meccstípusokat, melynek lényege, hogy akársokkal (nem csak barátokkal, hanem számunkra idegenekkel) is játszhassunk együtt a botok ellen. A harmadik a Normal, ahol Arena, Joust (3v3), Conquest, Assault, Siege, Match of the Day (a nap meccse, ez változó meccstípus), és a Conquest Premade (ahova egy 5 fős csapattal jelentkezhetünk csak) van. A League, ahol csak Conquest van és Joust (1v1). Végül a Custom (egyéni) ahol létrehozhatunk sat szobát és barátokkal játszhatunk kedvünkre a következőkön: Arena, Joust (3v3), Conquest, Assault, Siege.

Meccstípusok:
Conquest: 3 vonalas Moba pálya, 5v5-l. Mindenki 1-es szintről indul. Itt kapsz a legkevesebb aranyat. Cél a tornyok beverése, a főnix megsemmisítése, a titán kiiktatása. A jungle-ben vannak a buffok és a Firegiant és a Gold Fury. A Firegiant legyőzésével erősebbek leszünk, a Gold Fury-tól pedig több aranyat kapunk. Mindkettőt nehezebb legyőzni, mint az alap buffokat őrsrnyeket.

Joust (3v3): 3v3 megyünk egymás ellen 1 toronnyal, 1 főnixszel és egy titánnal. Egy vonalú pálya, két slén a buffokkal (speed, damage, mana). Gondolom a Joust (1v1) se különbözik, erl nem tudok nyilatkozni, nem voltam még ligában.

Arena: 5v5, ahol a lényeg, hogy minél kevesebbet haljunk. Minden játékos haláláért mínusz 5 pont jár, a minion vezérért mínusz 1. Minden egyes minion, ami sikeresen bejut a kezdőhely etti portálba art további mínusz egy pont levonásr, tet érdemes a minionokra is figyelni. Az aréna egy hatalmas kör, de itt is meg vannak a buffok.

Siege: 4v4, ahol al, hogy lehetőleg minél többet öljünk. Ugyanis a több ölésért nagyobb pont számot kapunk így a Siege-nek nevezett srny megindul az ellenfél tornya, főnixe, titánja ellen. Ha Siege-t támadjuk, akkor az megáll és nem igen indul el míg támadás alatt van, ert érdemes őrizni, igaz, nem egy pillanat alatt fogja leverni egy játékos, de ha 4-en egyszerre rátámadnak sok elye nincs. Továbbá ha elindul a siege, akkor a kezdőhelyen kinyílik egy portálkapu, ami közvetlenül a siege-hez teleportál minket. 2 vonalú pálya, középen a buffokkal, és egy siege srnyel, amit ha legyőzünk kaphatunk egy újabb siege-t, így akár egyszerre két fronton is támadást indíthatunk, ám ha esetleg mindkét csapat egyszerre akarja leverni a srnyet, aa csapaté lesz az, aki az utolsó csapástri a srnybe. A legyőzését követően kis idő múlva újra ölhetővé válik. Az alap siegek indulása 100 pont erése után indulnak a kezdőhelyről, ezek a képernyő jobb oldal láthatóak, mind a miénk, mind az ellenfeléé.

Assault: Az a meccsfajta, ahol a rendszer maga választ ki nekünk karaktert, azok közül, ami megvan, akár tudunk menni vele, akár nem. Lehetőség van arra, hogy az adott karaktert lecserélk 200 favor érdekében (de ez is random, nem mi választjuk ki, csak ad egy másikat), de arra is lehetőségünk van, hogy egy másik játékossal cseréljünk. Tökmindegy melyiket választod, ha egyiket kihasználod, asik elvész. De néha még cserélni se tudsz, főleg ha kes istened van, hiszen csak azokkal enged menni a rendszer, ami meg van neked.

Match of the Day: Ez elég különböző szokott lenni, néha mi válasszuk ki a karaktert az ellenfél számára, néha csak egy bizonyos istenfajtával lehetünk (pl. kínai istenek).

Jungle Practice: Egy hatalmas terület, ahol az összes karaktert kipróbálhatjuk akár megvan akár nincs. Itt vannak a buffok, Gold Fury, Firegiant, egy minionos rész meg egy kis harctér Ra-val, (aki egy isten) 20-as szintű, de itemjei nincsenek. 1-es szinttel kezdünk, de ha a kezdőhelyünk közepére megyünk könnyedén felfejlődünk 20-assá.

A karakterek:
Mage, Guardian, Warrior, Assassin, Hunter.

Minden karakter jó a maga nemében. Felesleges fejtegetni mi mire jó legfőképp, ugyanis a gyógyítást a mage-klrnánk, ami így is van, de van olyan tank is (guardian) ami tud heal-elni. Az assassinok gyorsan tudnak menekülni, gyorsan mozognak, hirtelen csapnak le. A hunterek fizikai alaptámadása erősebb inkább, míg a mágusoknak a skillje.
Nyilván az alap tulajdonságok megvannak mindegyiknél, ugyanakkor ha egy olyan tankot mint Ymir magic powerrel kezdünk el építeni (bár ymir alapból is erős), akkor hát nagyon is meggyűlhet azoknak is a baja vele, akik tankra építenek, ugyanis elég sokat sebez. De ilyen Sobek is. Nem azt mondom, hogy Mage-el vagy Assassin-al tudunk tankolni, mert ez hülyeség lenne, de minden atékostól függ, tud e vele játszani vagy nem, na és attól hogyan építi. A lényeg, hogy én már láttam elég sok furcsa dolgot, például amikor tank (ymir) dzsungelezett :DDD

Beáltások:
Be lehet áltani a grafikát, a hangot, a felhasználói interfészt, alst, az irányítást és ha néző vagy, akkor azok beáltását. Ha jól tudom a HUD-ot is lehet áltani, bár azt így játékon kívül nem találtam, lehet én vagyok ostoba, de csak játék közben találtam olyat az ESC lenyomásával, hogy HUD EDITOR.... itt be tudjuk áltani kedvünkre h pl. hol legyen a térkép, a szintlépés krása, a különböző ikonok stb...

Grafika:
Erl még érdemes st ejteni külön, DX9-t használ, anno elvileg a DX11 nem jött be. Lehet áltani a felbontást, a textúra minőséget, az árnyékokat, a teljes képernyőt vagy ablakost. Ugyanakkor maximum grafikai beáltások mellett se olyan szép aték mint hisszük. Megvan a maga hangulata, de olyan... hát nem is tudom. Pl. a ég az egy csak egy komplett kép. A karakteresek se olyan kidolgozottak, alkon is lenne mit javítani. Persze ha ezt ovosolnák, lehet nem tudnéktszani vele.

tékmenet:
t itt kezdődnek a gondok. Elég egyedi élményt nyújt, mindkét értelemben. Amikor minden tökéletesen megy, a csapat nyerésre áll, persze nincs gond. De vannak az idegesítő dolgok, pl. lassan minden karakter tud stunnolni, aminek az ég egy adta világon semmi értelme nincs, mert, amikor meneküll tételezzük fel öt ellen, mind az öten stunnolnak és mozdulni nem tudsz, sőt, egy-egy ilyennél egyes skill-ek használatát is elveszted, így még amiből ki tudnál esetleg menekülni skillel, arra se vagy képes, ez roppant bosszantó (persze az is az lenne, ha elmenekülne az illető 10-20 hp-val). Az olyan bugok, amikor tisztán látod, hogy eltaláltad az ellenfeledet, de mégse sebez, amikor ellövöd az ultidat, aztán valamiért cd nélkül ismét van (dupla ulti)... ez mind jó és szép, de képzeld magad az ellenfél helyzetébe. A szerverek, meg nem is tudom, van olyan amikor játszol, aztán meghal az esz és kidob mindenkit, sőt volt olyan, hogy Conquest-re mentem, 10-en ott voltunk, aztán hip-hop lettünk 3-an... nagy nehezen visszajött mindenki de nem volt értelme folytatni. Vagy azok a dolgok, amikor egy karakter túlságosan is OP, nem arl van szó, hogy egy ember felfeedelte a csapatból vagy sokat minionozna vagy valami, hanem igazából tök mindegy mivel mész ellene, semmi elyed. Ilyen többször is volt, és emiatt az egyik frissítésben sok-sok karakter megkapta a maga lecsapolását. Néha a torony egyáltalán nem azt támadja, mint akit kéne, olykor fellelhető 1-2 lagg, a pingek magasak (van 1-2 karakter, ami függ a pingtől), az effektektől néha nem lehet látni, amikor te ölted meg az ellenfelet, de a csapattársnak adja a kill-t, de atékmenet elrontásában maguk atékosok vesznek részt (erl egy későbbi bejegyzésben st ejtek). Ezek nem feltétlel hibák, de olyan dolgok, amik elvehetik az ember kedvét atékl.

Pozitívum, hogy több magyarral is lehet találkozni és most már magyar zászló is van atékban :)
Aték végén a győzelmi vagy vereségi ünneplések általában viccesek ,megkapjuk a jutalmat, a tapasztalati pontokat és megnézhetünk az eredményről egy táblázatot (killek, halálok, itemek stb...)

Érkes:
Én mindenkinek ajánlom atékot, ingyenes, próbálja ki mindenki, egy próbát megér, de ha ilyen állapotban fizetőssé válna, én nem fizetnék érte. Haverokkal jó srakozás, én is leginkább úgy játszom. Az ember előbb-utóbb hozzászokik a környezethez ésr inkább nevet azokon, akik szidják, mintsem hogy elkezdődjön a szájkaraté. Ez egy srakoztató játék, kisebb hibákkal, amiknek a javításával az egyik vezető Moba játék lehet és most is jó pozícióban van.

Ez egy ilyen gondolat kifejtő volt atékról, nem kritika, csupán szubjektív vélemény. Játszik valaki vele? Mi aleményetek róla? :D

Hozzászólások

(#1) #56573440


#56573440
törölt tag

jó kis írás és főleg őszinte. nekem az a bajom hogy kb az összes ilyem stílusú játék felületes szemlélőnek kb egyforma. bár a smite-ot amikor először megláttam, akkor szinte betippeltem a wow-ot ;]

(#2) elektrotank válasza #56573440 (#1) üzenetére


elektrotank
tag

Én a wow-al egyszer játsztottam kipróbálás gyaránt, nekem nem tetszett. Nem tudott lekötni, az Aionnal sokkal jobban elvoltam valamiért. Hiába a wow minden mmo atyja, engem nem győzőtt meg. De a lollal is így vagyok, néha néha elindítom, megyek egyet botok ellen, hogy legyen némi sikerélményem, aztán megyek smite-zni ha hívnak :D Úgy látszik ezek a gigaprojektek nekem nem tetszettek valamiért, az általuk szült gyermekek jobban megérintettek :DDD
Amúgy igen, kb. minden moba-nak ugyanaz a lényege. De erről is írni fogok, mármint hogy én pl. milyen moba-nak örülnék a legjobban.
Ja és köszönöm a hsz-t. :)

Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.