Coelho kánaán a'la Facebook

Egyre jobban uniformizálódik a magyar Facebook oldalak marketingje. A legtöbb oldalon (főleg kisebb magyar cégek esetében) valamilyen családtag hölgynek odaadják az adminfelületet, aztán "csapassa" - ez az, amit a SzederBlogon orvosoltunk, és azóta egyre jobbak a statisztikáink (kivéve, mikor nincs internetem). Szóval némi hozzáértéssel, és nem egy laikusra hagyva a dolgokat egész jó eredményeket lehet hozni.

1) Lopott képek más oldalakról, csak kép, se leírás, se saját hozzáadott tartalom, se semmi, se link.

Muszáj vagyok én is máshonnan meríteni vizuálisan, mert ha mindent megcsinálnék akkor, amikor írok róla, nem férnék el a lakásban. De: mindig van leírás, mindig van forrásmegjelölés. Nem smitizünk csak úgy vaktában.

2) Idézetek.

A Coelho és Müller Péter idézeteket meghagynám a könyvesboltoknak, pszichomókusoknak, meg a nagyon maca oldalaknak. Mert nincs helye ott, ahol nem foglalkoznak ezek tartalmával pontosan. Ha már idézetet osztasz meg, legyen releváns, és kommentáld is, vagy indíts beszélgetést róla a közönségeddel.

3) Starbucks és más márkák nyomatása ezerrel.

Trendi márkák ajnározásától nem lesz trendi a saját márkád. A rajongóid a Te márkádra kíváncsiak, nem arra, hogy Te melyik márkát imádod. Ha kiegészítőket árulsz (pl. óra, ékszer), akkor sem a starbucks-os kávé fogja eladni a termékedet, ami egy csinos modell csuklóján van.

4) Nem ért az egészhez, csak promózik.

Aki ír, fényképeket oszt meg és ügyfélszolgálatot csinál, annak muszáj tudnia, miről oszt meg képeket vagy miről indít akciókat. El is kell tudni adni a szolgáltatást vagy terméket, és nem csak mutogatni, hogy milyen királyak vagyunk, meg kavarni a kakit új termékötletekkel.

5) Hejes irás

Ehhez nem is fűznék hozzá többet.

Ti hogy látjátok a jelenlegi helyzetet a Facebookon? Vagy csak én vagyok túl szigorú, és kell a híg tartalom?

Tovább a fórumba.