2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Az utángyártott alkatrészek egyre romló minősége az autóiparban

Írta: | Kulcsszavak: Autó . Alkatrészek . Silány . Utángyártott . Gyári

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nem egy PHD-s értekezés lesz, de aki tulajdonol gépjárművet és megpróbál spórolni az alkatrészen(nem gyárit vásárol bele), annak bizony meggyűlhet a baja. Egy autóban rengeteg alkatrész tud elromlani, de ezt mondanom sem kell. Én többnyire haverom műhelyében szerelgetem a sajátomat (BMW E39 530D), mert egy ilyen idős autóhoz nem kell nagy szakértelem és ott van nekünk Vörös Jenő, aki nagyon informatívan osztja meg a tudását. Természetesen ha komolyabb dolgot kell megoldani, akkor a szerelőm megcsinálja. Általában szeretek jó minőségű utángyártott alkatrészekkel operálni (Bosch, Textar, ATE, Sachs, LUK), mert ugye ezek gyári beszállítók is. Vannak már oldalak, ahol ki lehet keresni a gyári alkatrész beszállítóját és megrendelni "ugyanazt" olcsóbban, de tényleg ugyanaz? Dehogyis, de eddig nem feltétlen volt rosszabb. Mostanában viszont tapasztalom, hogy a már említett ismertebb márkák ipari hulladékokat adnak ki a kezük közül és még az sem segít, hogy a sz*r alkatrészt visszaküldeni, majd megvárni még bevizsgálják és visszaadják a pénzedet iszonyat idő. Vettem egy tápszivattyút, mert a gyári már gyengélkedett és az optimális előnyomás értékétől messze elmaradt. Milyet vegyek? Bosch volt benne, hát akkor gyerekek dobok bele egy Bosch-t. 1 hét múlva megint nehezen indul. Rádobom diagra és már bedobta a tápszivattyú hibát(wat??). Na nézzünk már élő adatban egy előnyomást: 3,2 bar (3,7-től jó, de 4.0 a katalógus érték). Tudjátok mit akkor? Visszaküldöm a p*csába és veszek bele közismerten nem favorizált Magnetti Marellit negyedéért. 2 hónapja bírja és a katalógus értéken dolgozik. Egyre többen panaszkodnak a Textar, Brembo, ATE, TRW tárcsákra és betétekre, pedig 1-2 éve, ha bármilyen szakit megkérdeztél, akkor ezek voltak azok az utángyártott cuccok, amiket szívesen ajánlottak. Tömítésekről nem beszélünk, mert azokból CSAK ÉS KIZÁRÓLAG gyárit szabad megvenni. Utángyártott semmire nem jó(próbáltam). Futómű alkatrészek esetében is óriási az árszórás, de megfogadtam ,hogy ezekre az utakra nem veszek drágát. Úgy is megadja magát másfél éven belül, szóval 1-2 évente kompletten generálozni kell a futóművet.

Hozzászólások

(#1) icemad


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Nagyon érdekes cikk lenne... Csak... Nekem ez kicsit olyan, mintha a fele/kétharmada lemaradt volna. Pedig a téma jó. :R

Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!

(#2) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog (1)

Nem kell ezt ragozni, jómagam és klubbtársaim tömkelegével ezt tapasztaljuk.
Pl ugye Mercedes szinten ugye a Meyle vagy Lemförder és hasonlók. Ugye gyári beszállítók.
Eddig, illetve régen ugye Made in Germany volt ráírva. Most meg méd in k anyja az ország és a minőségen is meglátszik.
A febi adta még le a minőséget, de nem kicsit, hanem nagyon.

Egyébként a futóműalkatrészekben hiába keresi a paraszt a minőséget, ezeket az 5. dik világbeli utakat semmi sem bírja.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#3) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog (1)

És még egy apróság az alkatrészekre vetítve. Méghozzá az, hogy nem csak itt, hanem nagyon sok téren, szép kis hazánkba a válogatott sz@r érkezik sajnos.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#4) Feketelaszlo


Feketelaszlo
senior tag

"Általában szeretek jó minőségű utángyártott alkatrészekkel operálni (Bosch, Textar, ATE, Sachs, LUK), mert ugye ezek gyári beszállítók is."

Nem látom az ok-okozati összefüggést a mondat két vége között, azért mert egy cég gyári beszállító jó minőséget gyárt? A különféle alacsony hozzáadott értékű töltelék-alkatrészeket (villanymotorok, tekercselt áruk, szűrők, gumi termékek, szivattyúk, szíjak) gyakran nem beszállítói pályázaton választják ki, hanem a Bosch pl. elad évi 1 milliárd € értékben befecskendezőt a BMW-nek, viszont e mellé kikötik, hogy ha mást is vesz még (pl. generátort) akkor kedvezményt kap.
Ez egyrészt az autógyártónak is jó, mert megmarad a hozzáférése a legújabb befecskendező technikához - még ha mondjuk gyengébb generátorral is kell árulnia az autóit (de ugyan ki a fene szokott generátor alapján választani járművet, míg a befecskendező okozta teljesítmény-növekedés nagyon is selling point).
Másrészt jó a beszállítónak, mert le tudja kötni a gyártó kapacitását akkor is, ha már nem versenyképes pl. az adott alkatrész kategóriában, de mégsem kell fejlesztésekre, új beruházásokra költenie.
A Bosch, Continental vagy a Schäffler kiváltképp olyan cégek akikkel nem feltétlen azért szerződnek, mert bombajó specialistái lennének egy-egy alkatrésznek, hanem azért, mert egész rendszereket kínálnak készen aminek lehet, hogy egy-egy eleme lefelé lóg ki minőségben, viszont egyben megkapod őket olcsón.

(#5) Lalikiraly válasza Feketelaszlo (#4) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog (1)

igen jó kis kész terméket raktál te is ide ezzel a hsz.-el.. Jó meglátás mondhatom.
Na ki ír ebből egy komolyabb cikket? Mert ez már megérne simán egyet. Ennyire én sem vagyok szakértő, inkább csak tapasztalt. A BOSCH valóban szinte mindenbe belenyúl. Ezért is van akkora neve. Viszont pl a Mercimre vagy Bosch vagy semmilyen ablaktörlőt nem veszek. Ugye Mergánál az ATE a gyári fék általában. Cáfoljatok meg ha nem csak és vagy.... Viszont én marha olcsón kedvezménnyel kaptam maxxgear tárcsát és betétet. És a műszakin megkérdezték mi a fene fék van ebben, mert nagyon durva...

Volt régen Textar a Toyotámon (Corolla GTi AE-92). Az kegyetlen jól fog, de csííííkorog, mint a tanárod körme a táblán.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#6) CounterBoci


CounterBoci
senior tag

Én a fékbetétektől kapok frászt. Mindig faragni kell, hogy ne szoruljon a féknyeregben cserekor. A brembo egyelőre bevállt, mert alu a hordozó és elég egy reszelő :DDD Tárcsából pedig rászoktam a fúrt-mart tárcsákra. Alig drágább, de nekem még nem vetemedett, hullámosodott egyik sem. A simáknàl ez általános jelenség.

(#7) Lalikiraly válasza CounterBoci (#6) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog (1)

Persze, de ez függ az autó teljesítményétől és hogy hajtod. Nyilvan nem Mancinéni az orvoshoz veszi a karbon keramia tárcsát. Bar Monacoba ez is lehet simán.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#8) Carlytoo


Carlytoo
aktív tag

Nem értek annyira a témához, hogy egy cikket tudjak belőle faragni. Elég sok háttérismeret kell, amiben én hiányos vagyok. Csupán a tapasztalataimra tudok támaszkodni, ami ugye egy informatív íráshoz kevés.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#9) Alpi. válasza Lalikiraly (#5) üzenetére


Alpi.
addikt

"Az kegyetlen jól fog, de csííííkorog, mint a tanárod körme a táblán."

Mert egyszer, egy autón csikorgott ? :)

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#10) CounterBoci válasza Lalikiraly (#7) üzenetére


CounterBoci
senior tag

Semmi extra, elég az, hogy hegyvidék. Már nem bírja a lejtőket az olcsó tárcsa.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.