Számtalanszor merül fel érvként telefon vásárlásánál, vagy ha a nagy nevű cégek üzletpolitikája kerül szóba. Miről is van szó? Az emberek megszeretnek egy márkát (jobb esetben), és elvárják, hogy a pénzükért még évekig támogassa az ő készüléküket a gyártó új szoftverekkel, kiegészítőkkel, alkatrésszel, szervizzel. Sajnos ez többnyire nem, vagy nem az elvárt szintnek megfelelően valósul meg, a vásárló ekkor elégedetlen, vagy szidja a márkát, vagy ha ezzel segget csinálna a szájából, csak magában zsörtölődik.
Nem jártam utána minden gyártó támogatói stratégiájának, csupán egy szösszenetet osztanék meg veletek, ami a minap történt meg velem. Apósom megkért, hogy segítsek a Nokia 6700c telefonján frissíteni a térképet. A folyamat nem várt nehézségekbe ütközött, annak ellenére, hogy a gyártó kiterjedt (magyar) üzlet és szervízhálózattal és a telefon otthoni kezelésére messzemenőkig képes szoftverrel (ovi suite) is rendelkezik. Apósom felhívta a Nokia ügyfélszolgálatát, ahol tájékoztatták, a problémát vagy a szolgáltató segítségével, vagy az ovi suite-tal tudja megoldani. A szolgáltatónál tájékoztatták, hogy a térképek kiadása a Nokia feladata, így maradt a gyári szoftver, mely szerint minden a legnagyobb rendben.
Egy kis utánajárást követően megtudtuk, az sem mindegy, melyik verziójú ovi suite-tal próbálkozunk, sőt, arra is fény derül, a gyártó a 13.10 verziószámú szoftvert csak a T-s készülékekre adta ki, a többi 6700c (többek között a bátyámé is) valamiért nem kapta meg ezt a frissítést, és az ezzel járó ingyenes hangos navigációt sem.
Mivel az említett készülék T-s, a legfisebb szoftverrel, és a legújabb ovi suite-tal megpróbáltuk a téképeket letörölni, és újra feltenni, hátha sikerült rácsalogatni a 2 éve megépült bekötő utakat..
Hát nem sikerült. Pedig a barátnőm C7-esén lévő térképekben biztosan ott vannak. Persze értem én, hogy semmi haszon nincs abban, ha egy "régi" telefont sokáig tud használni a tulajdonosa, de egy térképfájlt szerintem nem lehet olyan bonyolult portolni a régebbi modellekre is.
Jómagam egy Motorola Defy-t használok, melynek gyártójáról köztudott, hogy a support nem tartozik az erősségei közé. (magyarul lesz*rja) Nincs magyarországi boltjuk, szervizből is csak egy van az országban, s a készülékeinek a nyelve sem magyar. Hivatalos szoftverből 1 jött, így kénytelen voltam utánanézni a többi megoldásnak, és jelenleg is nagy megelégedettséggel használom egy főzött rommal a telefonomat.
Nyilván irreális az a fogyasztói várakozás, hogy egy 3 évesnél régebbi modellre a gyártó pénzt/energiát "pazaroljon". Nem is kívánom összehasonlítani a két gyártót semmilyen szempontból. De ha még egyszer valaki azzal jön, hogy azért vesz, vagy nem vesz meg egy telefont, mert nincs hozzá support, az számomra azt jelenti, az illető nem vette a fáradtságot, hogy jobban utánanézzen a dolgoknak.