2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

support

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Számtalanszor merül fel érvként telefon vásárlásánál, vagy ha a nagy nevű cégek üzletpolitikája kerül szóba. Miről is van szó? Az emberek megszeretnek egy márkát (jobb esetben), és elvárják, hogy a pénzükért még évekig támogassa az ő készüléküket a gyártó új szoftverekkel, kiegészítőkkel, alkatrésszel, szervizzel. Sajnos ez többnyire nem, vagy nem az elvárt szintnek megfelelően valósul meg, a vásárló ekkor elégedetlen, vagy szidja a márkát, vagy ha ezzel segget csinálna a szájából, csak magában zsörtölődik.

Nem jártam utána minden gyártó támogatói stratégiájának, csupán egy szösszenetet osztanék meg veletek, ami a minap történt meg velem. Apósom megkért, hogy segítsek a Nokia 6700c telefonján frissíteni a térképet. A folyamat nem várt nehézségekbe ütközött, annak ellenére, hogy a gyártó kiterjedt (magyar) üzlet és szervízhálózattal és a telefon otthoni kezelésére messzemenőkig képes szoftverrel (ovi suite) is rendelkezik. Apósom felhívta a Nokia ügyfélszolgálatát, ahol tájékoztatták, a problémát vagy a szolgáltató segítségével, vagy az ovi suite-tal tudja megoldani. A szolgáltatónál tájékoztatták, hogy a térképek kiadása a Nokia feladata, így maradt a gyári szoftver, mely szerint minden a legnagyobb rendben.
Egy kis utánajárást követően megtudtuk, az sem mindegy, melyik verziójú ovi suite-tal próbálkozunk, sőt, arra is fény derül, a gyártó a 13.10 verziószámú szoftvert csak a T-s készülékekre adta ki, a többi 6700c (többek között a bátyámé is) valamiért nem kapta meg ezt a frissítést, és az ezzel járó ingyenes hangos navigációt sem.
Mivel az említett készülék T-s, a legfisebb szoftverrel, és a legújabb ovi suite-tal megpróbáltuk a téképeket letörölni, és újra feltenni, hátha sikerült rácsalogatni a 2 éve megépült bekötő utakat..

Hát nem sikerült. Pedig a barátnőm C7-esén lévő térképekben biztosan ott vannak. Persze értem én, hogy semmi haszon nincs abban, ha egy "régi" telefont sokáig tud használni a tulajdonosa, de egy térképfájlt szerintem nem lehet olyan bonyolult portolni a régebbi modellekre is.

Jómagam egy Motorola Defy-t használok, melynek gyártójáról köztudott, hogy a support nem tartozik az erősségei közé. (magyarul lesz*rja) Nincs magyarországi boltjuk, szervizből is csak egy van az országban, s a készülékeinek a nyelve sem magyar. Hivatalos szoftverből 1 jött, így kénytelen voltam utánanézni a többi megoldásnak, és jelenleg is nagy megelégedettséggel használom egy főzött rommal a telefonomat.

Nyilván irreális az a fogyasztói várakozás, hogy egy 3 évesnél régebbi modellre a gyártó pénzt/energiát "pazaroljon". Nem is kívánom összehasonlítani a két gyártót semmilyen szempontból. De ha még egyszer valaki azzal jön, hogy azért vesz, vagy nem vesz meg egy telefont, mert nincs hozzá support, az számomra azt jelenti, az illető nem vette a fáradtságot, hogy jobban utánanézzen a dolgoknak.

Hozzászólások

(#1) #56573440


#56573440
törölt tag

nekem a c5-03 as céges szörnyre jött ki amikor megkaptam frissítés, fel is csorgattam, erre eltűnt a kezdőképernyőről a kedvencek nevű gyorstárcsázó, amit azóta se lehetett visszatenni...voltam más miatt szervízben, mondom ha már itt vagyunk nézzünk már rá erre is. valszeg hibásan tettem fel a frissítést (reinstall megvolt vagy 5x mindig jó volt, downgradelni nem tudtam...) és fizetős szolgáltatás gyanánt ők azért visszatehetik az előzőt ha akarom. értelem szerűen már csak az elv miatt se akartam..

(#2) Mr X


Mr X
veterán

Ezt a support dolgot mindenki előszeretettel hozza fel érvként, de én picit máshogy látom. Kiegészítőket, alkatrészeket sokáig lehet kapni mindenhez. A szoftver meg, nos, ha az aktuális verzióval nincsenek gondok, akkor miért kellene kötelezően újabbat kiadni a típusra?

Android fronton is ezen megy a csámcsogás. Mert hú, a kocsog gyártó nem adja ki az ICS-t a típusra. De könyörgöm, egetrengető újítást nem kapott, és a régivel is tökéletesen tudta használni az ember. Akkor mire fel a sírás? Az appok továbbra is támogatják, nem lesz használhatatlan...

(#3) andris1602 válasza Mr X (#2) üzenetére


andris1602
aktív tag

Én is így látom. Az alkatrészes stb dolog csak a bevezető kedvéért került bele. :)

A konklúzióba ezt is beleszántam, és ezt értettem, hogy az én telefonom nem up to date, mert 2.3.7es droid van rajta. DE mivel mindenben kiszolgálja az igényeimet, nem hiszem hogy kell nekem ilyen macera. :)

szerk: elsősorban azon volt a hangsúly, hogy a térképet nem lehetett frissíteni, ami így nem az igazi (mivel nem lát fontos bekötő utakat, ezért hatalmas kerülővel tervez meg útvonalakat), a telefon természetesen használható, és az is marad szerintem amíg tönkre nem megy.

[ Szerkesztve ]

(#4) ftc


ftc
nagyúr

Huawei a mostani telókra is cseszik rá... ennyit a támogatásról...

(#5) Picike8


Picike8
aktív tag

Elég sokszor hallom, hogy a Nokiák supportja ritka sz@r. Nézd csak át az N9-es topikot!

(#6) andris1602 válasza Picike8 (#5) üzenetére


andris1602
aktív tag

nem fikáztam egy gyártó support-ját sem. :) ha lesz időm, mindenképp benézek.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.