Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6477) Yushchenko


Yushchenko
őstag

Sziasztok!
Szeretnék venni egy 96-98-as évjáratú régi swiftet.
Le tudná valaki írni, hogy mit és hogyan nézzek meg rajta? Nem vagyok teljesen hozzáértő, de annál lelkesebb :DDD

Előre is köszönöm!
Üdv. Yush

(#6478) SpeedR válasza Yushchenko (#6477) üzenetére


SpeedR
őstag

Hogy mit nézzél meg rajta? Mindent!
Valamit biztos kifelejtek, de azért megpróbálok leírni néhány jótanácsot.

A papírok átnézése után(forgalmi, törzskönyv, esetleg szervizkönyv) kezdheted a külsejével, sorban átnézed a tipikus rozsdásodási pontokat: küszöbök, ajtók alja, sárvédőívek stb. Kisebb karcok ilyen korban már természetesek, ilyen szempontból hibátlan autót nem fogsz találni. A kasznielemek színárnyalata között ne legyen eltérés, a hézagok legyenek egyenletesek. Ha komoly rozsdásodásba futsz, akkor inkább hagyd a francba azt az autót, van választék bőven. Viszont a kipufogó a hátsó dobnál majdnem mindegyiken rozsdás, amelyiken pedig nem azt már cserélték. Ez típushiba, úgyhogy rozsdás kipuff esetén még nem muszáj elszaladni, előbb-utóbb mindegyiken cserés lesz. Érdemes megnézni a gumik állapotát is. Ha kopottak vagy öregek, akkor hamarosan cserések lesznek. (ez egy jó alkualap is lehet)

A külső után jöhet a beltér. Érdemes a kilométer-futással összehasonlítva vizsgálódni. Komoly szakadás, lyuk, lelakottság, erősen megkopott kezelőszervek intő jelek.
Ha belül nagyjából minden okés akkor nyisd ki a motorteret. Az a legjobb ha egy kicsit poros, és sehol nincs olajfolt. Ha túl tiszta az nem szerencsés, mert nem látod, hogy szivárog-e valahol olaj, vagy vmi egyéb folyadék. Ettől függetlenül a tiszta motortér sem kizáró ok, mert utalhat akár a tulaj igényességére is. Érdemes megnézni az olajszintet is. (leállítás után minimum 10 perccel) Ha a minimum alatt van akkor fuss! Ha ok, akkor beindítás, motorfülelés.

Ha eddig minden ok, akkor jöhet a próbaút. Ha vezettél már autót, akkor nagyjából tudod hogyan kell viselkednie. Ne rángasson, ne adjon ki fura hangokat (főként a motorra és a futóműre gondolok), az egyenesfutás legyen jó, a fék fogjon rendesen, lehetőleg ne húzzon egyik irányba se, a váltás legyen sima, a kezelőszervek működjenek megfelelően. Az elektromos dolgokat érdemes egyesével mind-mind kipróbálni.

Miközben nézed át az autót kérdezgesd a tulajdonost, érdemes feltenni pár keresztkérdést is.
FONTOS: Ha kezdő vagy használható vásárlásban, akkor ne egyedül menj, hanem olyannal, aki ért hozzá. Ha egyedül mégy, akkor az autót nézesd át egy szervizben (lehetőleg nem ott, amit az eladó ajánl) , azt a pár ezer forintot bőven megéri.

[ Szerkesztve ]

(#6479) Reaper válasza SpeedR (#6478) üzenetére


Reaper
őstag

Még ehhez hozzáírnám, hogy a belső térben a kormány mennyire van elkopva, ami utalhat a valódi km állásra, valamint ha kinyitod a motorház tetőt, akkor a hűtő fölötti merevítésnél látszódhat, ha az eleje törve volt. Ha elviszed szerelőhöz, akkor én ajánlom a kompresszió mérést is (én nem tettem ->motorcsere :((( ), és ha alánéztek, akkor látszik igazán mennyire van egyben a kocsi, egy dolog, hogy a szerelő azonnal megmondja, ha törve volt, de még az avatatlan szem is látja. A lengéscsillapítókra is mindenképpen rákérdeznék, főleg ha pesti az autó. Az eladó megbízhatóságát én pl úgy állapítottam meg, hogy kaptam a nem dohányzó, megkímélt szöveget, én meg beleszagoltam a hamutartóba, és persze büdös volt mint állat... de lehet csak nekem vannak rossz tapasztalataim.
Én is a szerelőt javasolom, ha lehet ismerős, vagy vidd magaddal, vagy vidd el a kocsit hozzá.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.