Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) BlackPriest válasza BonFire (#199) üzenetére


BlackPriest
őstag

tökmindegy mit mondok, te azt fogod mondani, hogy a reklám miatt. vagy a reklámiparban dolgozol és ezért tartod mindennél többre, vagy te is bekajálod. ne magadból indulj ki. azt meg nem fogod bedumálni nekem, hogy azért vettem lenovo telefont, mert nem reklámozzák és így ültették el 20 éve az agyamban, azért vettem lenovo telefont, mert kellett egy telefon, volt egy határozott elképzelésem, hogy mire van szükségem, utánaolvastam itthoni és külföldi tesztekben, fórumokon, összehasonlítottam több márka több típusát és ár-érték arányban ez bizonyult a legjobbnak.

motorozok, de sosem volt a fent említett dezodorom. tudod hogy választok dezodort? odamegyek a polchoz, megszagolom, megszagolja az asszony és amiben egyet értünk, megveszem. félelmetes mire nem képes egy reklám, ugyanarról győz meg mindkettőnket!

valóban egy külön szakma és azt feltételezed róla, hogy mindenható, holott közel sem. gyenge, tömeget követő emberekre épít és belőlük él, kihasználja azt a magatartást, hogy valami rád tukmált eszményképhez akarsz hasonlítani.

nem tudom hogy gondolhatsz bármi ilyet egy számodra idegen embertől, de gratulálok a magabiztosságodhoz, lehet, hogy reklámoznod kéne valamit?

szerk.: bocs, kiemelek pár dolgot vastaggal, mert úgy sokkal okosabbnak látszok :U

[ Szerkesztve ]

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#202) BlackPriest válasza sz.balazs.95 (#200) üzenetére


BlackPriest
őstag

a bevált az megint más, de ha új dolgot veszel és a kedvenc márkád nem gyártja, akkor dől el, hogy mi alapján veszed meg.

annyit azért hozzáteszek, hogy nyilván reklámozhatnak olyan dolgot, ami valóban megfelel nekem és akár az is előfordulhat, hogy egy reklám hatására érzem azt, hogy valami termékcsoportra szükségem van. de ugyanúgy előfordulhat attól, hogy egy cikket olvasok róla, vagy egy haver meséli, filmben látom, etc. és ezek után is össze fogom hasonlítani, hogy melyikkel járok a legjobban

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#203) BonFire válasza sz.balazs.95 (#200) üzenetére


BonFire
veterán

Igen, de a világpiacon általában minden kategória 99%-át két nagy gyártó fed le. Lásd AMD vagy Nvidia, Intel vagy AMD, Coca Cola vagy Pepsi, Fanta vagy Mirinda, 7up vagy Sprite. Unilever vagy Procter & Gable. Egy világcég a saját márkáinak a konkurenciáit is megteremti, azért gyárt tízféle néven mosóport (amibe ugyanaz van, ami ugyanazon a gyártósoron készült, csak más a doboza), hogy ha éppen nem szimpatikus a Rama, akkor megveszed a Delmát, miközben mindkettő az Unilever terméke, és csak hiszed, hogy van választási lehetőséged. Vagy veszed a nagy konkurens termékét, a P&G-ét. Kész. Vége. A piaci szegmens 1%-án osztozkodik a többi ezer gyártó és forgalmazó. ;]

A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

(#204) BonFire válasza BlackPriest (#201) üzenetére


BonFire
veterán

Én azzal indítottam, hogy no offense, mert látom, másokra is haragszol a topikban. Azt kéne megérteni, hogy a világ nem egy nagy ellenség, akit le kell győzni. Én sem vagyok az. Nem meggyőzni akarlak, csak segíteni néhány dologban tisztábban látni. Mert ha tudod, hogy manipulálnak, akkor fogod tudni egy részét elkerülni. Ahogy mondtam is.

Nem a reklámszakmában dolgozom, de értek hozzá egy kicsit. Nem nagyon, csak egy kicsit. Amennyi ahhoz kell, hogy csodáljam és kellő tisztelettel nézzek rá. Ahogy a vadállatot is csodálja és elkerüli az értelmes ember. Az értelem nélküli meg csak halomra ölné, ha kell, ha nem.

A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

(#205) sz.balazs.95 válasza BonFire (#203) üzenetére


sz.balazs.95
veterán

Hát ja, ez kb. igaz. :D
De mondjuk én pl. Coca Cola vagy Pepsi helyett a Dr. Pepper-t kedvelem. :P
Fanta vagy Mirinda helyett pedig a Schweppes-t. Vagyis üditőkben én pont a 3. fél, ha lehet így mondani - azaz a Dr. Pepper- Snapple Group cuccait kedvelem elsősorban. :D

Mondjuk az Unilever és a P&G elég komolyan belemászott az emberek mindennapjaiba! :Y

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#206) BlackPriest válasza BonFire (#204) üzenetére


BlackPriest
őstag

azzal kezdted, hogy no offense, majd 0 hozzászólás váltás után megállapítottad rólam, hogy én csak azért vettem olyan telót, amilyet, mert a reklámokban láttam. az, hogy reklámja sem volt, az nem kifogás, mert mást is gyárt. egy kifacsart baromság alapján állapítasz meg rólam olyan dolgot, ami hazugság.

no offense, de szerintem te valami jehova tanúja féle hittérítő lehetsz. ha nem tudatosan, akkor tudat alatt. 3 mondatodból ez látszik. aki pedig így viselkedik, az számomra ellenség. nem segítesz tisztán látni, térítesz. most épp tudom, hogy manipulálni akarsz és el is kerüllek, köszi a tippet.

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#207) BlackPriest válasza sz.balazs.95 (#205) üzenetére


BlackPriest
őstag

a felsorolt 6 üdítőből 3-at a coke gyárt (coca cola, fanta, sprite), kettőt a pepsi (papsi cola, mirinda), szóval tök jó példák... :U

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#208) sz.balazs.95 válasza BlackPriest (#207) üzenetére


sz.balazs.95
veterán

ezzel teljesen tisztában vagyok.
egyszer csináltam is unalomból egy táblázatot az üditőkről, hogy melyik cégnek melyik termékei az egymás közvetlen konkurenciái :DDD

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#209) BlackPriest válasza sz.balazs.95 (#208) üzenetére


BlackPriest
őstag

nem neked szólt, csak lusta voltam fellapozni az eredeti hsz-ig :R

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#210) BlackPriest válasza sz.balazs.95 (#208) üzenetére


BlackPriest
őstag

nem neked szólt, csak lusta voltam fellapozni az eredeti hsz-ig :R

megyek és fellapozom a reklámújságot melyik szörpöt igyam...ja, mégsem, ezt is végigkóstoltam és a legfinomabbat veszem. van egyáltalán szörp reklám?

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#211) sz.balazs.95 válasza BlackPriest (#209) üzenetére


sz.balazs.95
veterán

ja, oké. :D

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#212) BonFire válasza BlackPriest (#206) üzenetére


BonFire
veterán

Helyes! Igazad van. :C

A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

(#213) BlackPriest válasza BonFire (#212) üzenetére


BlackPriest
őstag

legalább beismered, az is valami...

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#214) Bici válasza BonFire (#193) üzenetére


Bici
félisten

Lehet, hogy pont abba a töredékbe tartozom, amit említettél.
Nem emlékszem olyan vásárlásra, vagy egyéb pénz költésre ahol ne gondoltam volna végig azt, hogy kinek a szekerét tolom vele.
Élelmiszereknél is figyelek erre, talán a kenyér meg a zsemle a kivétel.
A jelenleg bankomat pedig talán az emberek pár százaléka ismeri egyáltalán, vagyis "noname".
A telefonom is noname indiai márka. Persze vannak ismert márkájú cuccaim természetesen, de egyiket sem a reklámok alapján, hanem az elérhető típusokról kapott visszajelzések alapján vettem.

Az viszont igaz, hogy a fórumokban feltett kérdéseimre olyanok is válaszolnak, akiket közvetlenül befolyásolnaka reklámok, íg yközvetve én is befolyás alá kerülök.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#215) BonFire válasza Bici (#214) üzenetére


BonFire
veterán

Végül is nem akartam félrevinni a témát, de gondoltam, ennyi még belefér, főleg mert sokan úgy gondolják, ez a furcsa dolog (reklám) valami öncélú hobbi, amit sokan azért művelnek, hogy direkt bosszantsanak vele minket, és különben sem hat senkire – saját bevallása szerint.

Vannak jobban, és vannak kevésbé befolyásolható emberek. Valakit igen nehéz lépre csalni, mert nem a megfelelő gombot nyomják meg rajta. Ezt nagyon nehéz eltalálni, vaktában kell lövöldözni. De mindenkinek van gyengéje, és ha a szívére teszi valaki a kezét, akkor láthatja, hogy igenis ő sem tudja teljesen kivonni magát a reklám hatása alól. Szívesen bekukkantanék egy-egy ilyen háztartásba, nem lehet-e véletlenül sem fellelni semmiféle márkázott cuccot – beleértve a hűtőszekrény tartalmát is.

Persze van egy réteg, akik meg azért nem vesznek márkát, mert egész egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, olyan szegények. Ők – mondjuk így – nem célközönség.

A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

(#216) azbest válasza sz.balazs.95 (#205) üzenetére


azbest
félisten

Még a Dr Pepperben sem lennék biztos. Neten körbekeresve némileg ellentmondásos infókat találtam, de mintha a Peppernek a Schweppes-hez lenne köze, aminek meg a Coca colához. Na csak meglett: [összes coca brand]

(#217) Bici válasza BonFire (#215) üzenetére


Bici
félisten

Szerintem a márkás cuccok vásárlása és a reklám között nincs feltétlenül összefüggés.
De ebbe lehet, hogy tévedek.
Arra gondolok, hogy pl. az NEC is igen jó márka, pedig nem láttam még NEC reklámot sehol.
Ugyanez igaz pl. a DELL monitoromre. Csak a fórumról és a boltok árlistájából szereztem róla tudomást.

Egyébként akinek pl. a reklámozott termékkel meggyűlik a baja (XY mosógép), és miután a szerelő kijelenti, hogy ez a márka/típus egy rakás hulladés, de ugyanúgy orrba-szájba reklámozzák a TV-ben, akkor esetleg kialakul benne egy olyan nézet, hogy a reklámozott termékek semmivel sem jobbak, mint a többi.
Én egy szervízből tudtam meg, hogy porszívóban létezik egy bizonyos DD kezdetű márka, és mégis ezt vettem meg, mert a szervizes kollégám ajálotta az 5 év gari és a hosszú élettartam miatt.

Mindezek ellenére elhiszem, hogy az emberek 99%-ára igaz az, amit mondasz, és a maradékra is, csak nem közvetlenül.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#218) guriga1234


guriga1234
addikt

Az emberek többsége nem határozott, könnyen befolyásolható minden téren, önálló gondolatai nincsenek, nem kreatív. Ezekre biztosan hat a reklám. Akiket idegesít a reklám (mint engem is), azok az előbb felsorolt tulajdonságok ellentéteivel rendelkeznek, és nem hajlandóak reklámok hatására vásárolni.

(#219) guriga1234


guriga1234
addikt

A leghatékonyabb "reklám" terméktől függetlenül: AKCIÓ. Visznek mindent, csak mert éppen olcsóbb valami. Nem azért, mert az kéne neki, vagy jó, hanem azért, mert olcsóbb lett.

(#220) sz.balazs.95 válasza azbest (#216) üzenetére


sz.balazs.95
veterán

Nem, itt arról van szó, hogy a Dr. Pepper az USA-n kívüli helyeken mással gyártatja le a cuccait.

A Coca-Cola weboldalán ez áll:
Dr Pepper*

The trademarks listed above are owned or used under license(*) by The Coca-Cola Company and its related affiliates as of August 31, 2012. These trademarks may be owned or licensed in select locations only.

Ilyen pl. a Lipton Ice Tea is. a Pepsi gyártja, de egyébként semmi közük a Liptonhoz. :)

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#221) Apollyon válasza BonFire (#199) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Azért túlzás azt állítani, hogy mindenkire hatással vannak a reklámok.
Intel vs amd témában én azt veszem, ami a tesztek és a közvélemény által mutatott tapasztalatok szerint nekem a legmegfelelőbb.

"Miért vettél Lenovo telefont? Miért nem egy sosem hallott márkát? ;) Na, ugye, hogy működik!"

Hogy vegyen az ember valamiből olyant, amiről sosem hallott hogy létezik? Azért műszaki cikkekből ok, hogy nyilván az ismertebbeket választja itt is az ember, de ha tegyük nincs semmi a boltban csak lenovo meg samsung stb., akkor a noname cuccot nem fogom tudni megvenni ha nincs ott a boltban, akármilyen jó.

After shave-ből stb-ből szintén azt veszem, ami van a boltban, nem kell hozzá reklám. A tudatos vásárló pedig 0%-ban dől be a reklámnak / akciónak.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#222) guriga1234 válasza Apollyon (#221) üzenetére


guriga1234
addikt

"After shave-ből stb-ből szintén azt veszem, ami van a boltban, nem kell hozzá reklám" - én megkeresem azt a boltot (sajnos nem sok helyen kaphatók), ahol lehet olyat kapni jó áron, amit én használok (és persze ami eredeti, nem kamu).

"A tudatos vásárló pedig 0%-ban dől be a reklámnak / akciónak" - ebben tökéletesen egyetértünk.

[ Szerkesztve ]

(#223) BonFire válasza Apollyon (#221) üzenetére


BonFire
veterán

Tudod, (valójában) miért sütnek kenyeret a Sparban?
Tudod, hogy miért formázzák dinó alakúra a csirkehúst?
Tudod, miért rakják ki eléd a csokit (csipszet, bármit), hogy átessél rajta, ahelyett, hogy a saját helynén hagynák?
Tudod, miért vannak felhalmozva a pénztáraknál a csokik, rágók, borotvapengék?
Tudod, mire való (valójában) a törzsvásárlói kártya és a pontgyűjtő akció?

Még egy érdekesség. Amikor a piacra dobták a sok-sok col fölötti HD tévéket, az emberek rohantak megvenni. Amikor megkérdezték, hogy mégis miért vették, amikor egy szemmel nem tud többet, mint a korábbi tévéjük, azt felelték rá, hogy „azért, mert nagy”. Gyorsétteremben egyre növekednek az adagok. Valójában az embernek nincs szüksége óriás gyrosra, vagy literes kólára, de ha csak 10% a normál és a nagy között a különbözet, akkor is megveszi a nagyot, ha a végét a kukába dobja. A kereskedő pedig örül, mert neki az az érdeke, hogy minél többet adjon el.

Ugyanez a helyzet az akciókkal. Az emberek szeretik és igénylik, akkor is, amikor mindenki tudja, hogy valójában nem nyer vele semmit. Volt olyan, aki meg akarta reformálni a kereskedelmet, és megszüntette az áruházban az akciókat. Cserébe annyival lejjebb szállította az árakat, mintha akció lenne. Az eredmény az lett, hogy a bolt forgalma jelentősen csökkent, annak ellenére is, hogy az árak tartósan alacsonyabban voltak tartva, mint akció nélkül. A vezetés pedig belebukott az újításba.

Az ember szereti az illúziót. Az akció épp ezt adja meg neki. És az ember szeret fizetni egy kis illúzióért. ;)

A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

(#224) guriga1234 válasza BonFire (#223) üzenetére


guriga1234
addikt

Ugyan nem nekem írtad, de:

"Tudod, (valójában) miért sütnek kenyeret a Sparban?" - nem, de nem is szoktam ott vásárolni.
"Tudod, hogy miért formázzák dinó alakúra a csirkehúst?" - még sosem láttam olyat.
"Tudod, miért rakják ki eléd a csokit (csipszet, bármit), hogy átessél rajta, ahelyett, hogy a saját helynén hagynák?" - ez is Spar-ban szokás?
"Tudod, miért vannak felhalmozva a pénztáraknál a csokik, rágók, borotvapengék?" - gondolom azért, hogyha az utalványból nem ad vissza a pénztáros, akkor a maradékért vesz ilyesmit.
"Tudod, mire való (valójában) a törzsvásárlói kártya és a pontgyűjtő akció?" - sejtem, de az adataimat senkinek sem adom ki. Ráadásul mindig kápéval fizetek (nincs semmilyen kártyám, sem utalványom).

Te mindent elhiszel, amit a marketing iskolában tanítanak? Próbálj meg beszerezni egy "szemüveget", ami a kritikai érzékedet kifejleszti, mert annak láthatóan a hiányában szenvedsz.

[ Szerkesztve ]

(#225) BlackPriest válasza guriga1234 (#222) üzenetére


BlackPriest
őstag

nekem meg szakállam van, csomót spórolok vele :D

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#226) BlackPriest válasza guriga1234 (#224) üzenetére


BlackPriest
őstag

én pár éve szilveszterkor láttam malac formájú ki tudja milyen állat-származékot, lefényképeztem és meg sem fordult a fejemben, hogy megvegyem. asszem a patkányom jobb kaján él.

az ilyen apró szarságok azért vannak felhalmozva, mert ott szem előtt vannak és kevésbé ragad az emberek kezéhez. nyilván egy 70 forintos rágóra nem fognak egy 50 forintos lopásgátlót ragasztani

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#227) guriga1234 válasza BlackPriest (#225) üzenetére


guriga1234
addikt

A szőrnek sem árt :)

(#228) arnyekxxx válasza BonFire (#191) üzenetére


arnyekxxx
veterán

és ilyenkor a Mariska néni pelyhe vagy a Nestlé közül egyértelműen a Nestlét fogod választani.

Ezért írtam, hogy velem jól járnak a reklámozók, hogy nem látom amit reklámoznak, mert amit a képembe tolnak azt direkt kerülöm és veszem helyettük Marinéni termékeit.

(#229) arnyekxxx válasza BonFire (#223) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Tudod, (valójában) miért sütnek kenyeret a Sparban?

mert a kenyér illata vásárlásra öszrtönz. Ettől függetlenül azért veszek kenyeret a spárban mert 4naposan is kenyér és még olcsón is adják. A teszkóban hiába illatozik a frissensült kemencés nem veszek mert ehetetlen és a plazmát se a teszkóban veszem meg csak azért mert finom kenyérillat terjeng

Tudod, hogy miért formázzák dinó alakúra a csirkehúst?

Nem tudom, a fasirt mifelénk darálthúsból készül, zacskós dínót nem eszünk.

Tudod, miért rakják ki eléd a csokit (csipszet, bármit), hogy átessél rajta, ahelyett, hogy a saját helynén hagynák?

mert azt hiszik akkor veszek de tévednek.

Tudod, miért vannak felhalmozva a pénztáraknál a csokik, rágók, borotvapengék?

Tudod, mire való (valójában) a törzsvásárlói kártya és a pontgyűjtő akció?

adatgyűjtés és bolthoz láncolás és olyan termékekre rábeszélés amire egyébként nincs szükség.

Én meg azért megyek be az adott boltba mert közel van és a megfelelő áron vannak a szükséges termékek, és ha már ott vásárolok akkor inkább irjanak rá pár pontot a kártyára minthogy nem irnak. Egy fillérrel nem költök többet miatta. Persze van olyan aki akkor is megveszi a pontokért akciós vibramotoros késkészletet ha nincs rá szüksége de akciós, de az egyébként is mindent megvesz ami akciós.

(#230) Ágógreen válasza arnyekxxx (#229) üzenetére


Ágógreen
senior tag

" zacskós dínó " :))
ez egy visszatérő motívum. lehetne topic cím módosítást kérni ? :DD

(#231) BlackPriest válasza arnyekxxx (#229) üzenetére


BlackPriest
őstag

amúgy a tecsós pontgyűjtő régebben olyan termékekre adott kedvezményt, amit amúgy is megvennél. teszemazt mi sokat vettünk aranyér márkájú klotyópapírt és arra is jött a kupon, nem valami tök másra. sokszor meg sima pénzt érő kupont küldtek. szóval amíg normálisan csinálják, addig felőlem nézhetik mivel törlök segget...

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#232) Apollyon válasza BonFire (#223) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Értelek, viszont ezek szerintem reklám szempontjából nem relevánsak. Valószínű, hogy a kivételek közé tartozom, de én célirányosan szoktam vásárolni, nem feltétlenül csak élelmiszert.
Otthon összeírom a listámat hogy mi kell, és a boltba úgy megyek be hogy csak azt veszem le ami a listán van, szét se nézek. Nézelődni itthon szoktam.

Kenyeret meg egyéb szemetet amúgy egyáltalán nem fogyasztok évek óta.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#233) guriga1234 válasza Apollyon (#232) üzenetére


guriga1234
addikt

Bevásárláshoz nekem is van listám a telefonban (OI Shopping List - androidra, ingyenes, nagyon jó), és csak ki kell pipálnom, amit megvettem, és már nem is látszik a listán, csak azok, amiket még meg kell venni. Amikor mindent megvettem, felszabadítom a listát, és következő alkalommal lehet megint kezdeni a kipipálást :)
Van egy másik listám is (ugyanebben az appban), ami nyaraláshoz szükséges dolgokat tartalmazza, így sosem felejtek ki semmit.
A listákat egyszer kell csak elkészíteni, de megéri, mert soha nem felejtődik el semmi.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.