Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) po1son válasza #56573440 (#48) üzenetére


po1son
addikt

Van olyan rész, ahol az úton vezet közben van bicikli út... Piros lámpa őt sem nagyon zavarja a videó alapján...
Túl gyorsan hajt és állandóan feltűnősködik... Télen amikor hó van és csúszós az út, akkor offolni kéne a témát... Most hirtelen ennyi...

STEAMID/WOT nick: po1son_

(#52) #56573440 válasza Dany007 (#50) üzenetére


#56573440
törölt tag

"mert tudom, hogy veszélyes! Nem igaz nem érted meg"

de megértem:) csak azt nem érted meg, hogy nem kéne veszélyesnek lennie. csak ahogy már sok autós leírta nem feltétlenül csak itt, a kerékpáros egy alsóbbrendű valami, a tanulóvezető alatt pár méterrel. amíg ez így marad és nem fogjuk fel hogy a közlekedésben mindenkinek az a célja hogy eljusson aból bbe, addig nincs is miről beszélnünk. balkán vagyunk, akik acsarkodva anyáznak egymásra a tolerancia és megértés legkisebb jele nélkül. az meg aztán miért jó?

országúton jóval nagyobb szívás tekerni. a belvársoban vígan elvagyok, ki már nem mennék. azon túl hogy ráesik a nyakamra és megelőz 100-al akkor is ha szembe jönnek gyakrabban jönnek tempós kamionok is esetenként, nem tudom kapott e már el a szele, vicces dolgokat tud okozni.

országúton miért lenne nagyobb szükség a kerékpárra mint városban? ott is vannak távolsági buszok, arra is felviheti a háti permetezőt, kaszával meg nem illendő tekerni.

tolerancia kéne ide sok. megértés. és nem mellverés hogy márpedig soha nem lesztek egyenrangúak pusztán azért mert nincs légzsákotok meg másfél tonna vasatok. azért veszélyes mert nem sokan nem figyelnek ránk. nem azért mert nincs kasztni. ha végre mint írtam lemenne a vörös köd az autósok egy részének az agyáról akkor nem nyomná le a roncsban szerencsétlenkedő T-betűst előtte, átengedi a gyalogost a zebrán, és nem akarna megajtózni, megelőzni és utána jobbra kanyarodni, kigurulni elém, leszorítani. egyébként meg pont a belvárosban vagyok gyorsabb mint kocsival vagy főleg tömegközlekedéssel. elég ritka hogy bárki visszaelőzne ott, a 4-6-osnál gyorsabb vagyok. türelem kéne, megértés, és nem ott kéne méregetni kinem mekkora a lőcse.

szerintem:) aztán persze a te álláspontod is valid, csupán számomra nem elfogadható a nézet, miszerint ne tekerjek mert miattatok veszélyben vagyok. :)

(#53) #56573440 válasza po1son (#51) üzenetére


#56573440
törölt tag

olyat nem láttam ahol bicóút helyett az úton megy, de nem kizárt. ahogy a pirosas történetről egyedül a megéri e csinálni-t láttam és ott pont ezen akadt ki hogy nem, miért kell. a gyorsaság általában pont fordítottan problémás a legtöbbeknek, a feltűnősködés alatt meg mit értessz? hogy ráordít az autósokra? azért linkelhetnéd majd valamit hogy lássam már miről beszélünk:)

[ Szerkesztve ]

(#54) po1son válasza #56573440 (#53) üzenetére


po1son
addikt

Legyen neked annyi elég, hogy ez nem nevezhető normális biciklizésnek, amit ő művel...

STEAMID/WOT nick: po1son_

(#55) #56573440 válasza po1son (#54) üzenetére


#56573440
törölt tag

értem én. engem a miért érdekel csupán. mondom, nem néztem végig minden videóját, nem megkérdőjelezlek, csak az érdekel hol láttad tőle ezt, és miért nem normális ahogy teker.

azon túl hogy leírtam, bár lehet, de pl este gyorsforgalmin amit csinál azt azért valószínűleg nem kéne, illetve a 2x1 sávos történetek ahol lecentizik se meglepőek, hiszen nem fér el másképp, és jelentősen akadályozza a forgalmat. ettől még a városi snittekben bőségesen szabályosan közlekedik, amit persze láttam. :R

(#56) 8th válasza #56573440 (#47) üzenetére


8th
addikt

"továbbra se mondtad el hova vágott ki és honnan, mert egy sávban haladt és haladhatott is."

Nem, nem nézett hátra és nem, nem haladhatott. Ugyanis a felfestett kerékpársáv ahol a bringás arc haladt még a kereszteződés előtt megszűnt. A kereszteződés után közös autóbusz-kerékpársáv folytatódik. Na most a bringás arc nem adott elsőbbséget a busznak, miután megszűnt a saját sávja hanem körültekintés nélkül ráhajtott a buszsávra ebben a pillanatban ért oda a busz is. A kresz kimondja, hogy az élvez elsőbbséget aki folytonos sávban halad (vagyis a busz) és annak kell megadnia az elsőbbséget akinek a forgalmi sávja megszűnik (bringás arc). Ennyi. Gyakorlatilag ugyan az a helyzet mint ha a kereszteződésből fordulna valaki a busz elé. A busznak van ott elsőbbsége és pont. A biciklisnek kellett volna ha nem is megállni mert egy kereszteződés közepén ez nem túl életszerű de mielőtt ráhajt a közös buszsávra minimum hátranézni, hogy nem akadályoz-e valakit (buszt taxist netán egy robogóst). Nem nézett szét ezért elgombázták. Ha lelassít netán megáll és hátranéz mielőtt kihajt a buszsávba mindez nem történik meg mert addigra lazán elhaladt volna mellette a busz. Sajnálom őt így ismeretlenül is és remélem mihamarabb teljesen felépül de ebben vastagon benne volt ő is ne kicsinyítsük le a felelősségét csak mert jaj szegény áldozat. Részemről a vitát itt és most le is zárom. Értelmetlen szélmalomharc mert nem látod a fától az erdőt.

(#57) 8th válasza Dany007 (#50) üzenetére


8th
addikt

"Egyébként meg kíváncsi vagyok mi lesz a következő lépés? Vajon kiengedik a bringásokat az autópályára is? Mert ugye sima főúton városon kívül lehet 90-100-zal menni. Innentől már az autópályás 130-as tempó nem sokban különbözik."

Sőt! Minden pihenőhelynél felállítanak nekik egy-egy kocsmát is, hogy szegények tudjanak piálni egy kicsit ha már úgy kifáradtak a nagy tekerésben. Mert nekik egy hete már azt is szabad ugyebár. :W

(#58) #56573440 válasza 8th (#56) üzenetére


#56573440
törölt tag

uhh neki kéne ennek még futnod... akkor neked is...

1:38. elfogy a kerékpársáv, már hátranézett a gyerek, jobb oldalon tábla. mit mutat? hogy a kerékpár sáv végétől közös busz és kerékpár út van szerintem. tehát nem a kereszteződés utántól kezdődik, hanem előtte.

mivel megbizonyosodott hátranézéssle hogy a busz nincs mellette, hanem jó 30 méterre követi, ezért lehajtott elé.

milyen elsőbbséget kell itt megadni? leginkább semmilyet, hiszen jó száz méter után gyalulja be a gyereket a betonba.

"miután megszűnt a saját sávja hanem körültekintés nélkül ráhajtott a buszsávra ebben a pillanatban ért oda a busz is."

te így értelmezed tényleg azt hogy kitáblázott bicikliút vége - kitáblázott közös kerékpár és buszsáv, kereszteződés, majd még egy kitáblázott kerékpárút és buszsáv jelzés? és a videóban jól láthatóan a sávja elfogyása és a kereszteződés előtt hátratekintett. most ezeket tényleg minek kell?

" kresz kimondja, hogy az élvez elsőbbséget aki folytonos sávban halad (vagyis a busz) és annak kell megadnia az elsőbbséget akinek a forgalmi sávja megszűnik (bringás arc)"

a kresz azt mondja ki hogy a belinkelt képen látható távról meg kell adnod az elsőbbséget? amikor bőven befért elé és vagy 100 métert haladt a saját sávjában teljsen szabályosan amire egyáltalán utólérte még akkor is ha jól láthatóan megtaposta neki?

"A busznak van ott elsőbbsége és pont"

hát pedig nem. pont. leírtam miért. amikor lesorolt a kerékpársávból a busz mögötte volt jóval, ezt látta is. szabályosan, a kreszteződés előtt még, a tábla által engedve ráhajtott a buszsávra. a busznak volt elsőbbsége. mert nagyobb mi?

"A biciklisnek kellett volna ha nem is megállni mert egy kereszteződés közepén ez nem túl életszerű de mielőtt ráhajt a közös buszsávra minimum hátranézni, hogy nem akadályoz-e valakit (buszt taxist netán egy robogóst)."

alapvető tévedésed hogy a kereszteződés előtt a buszsáv az csak buszsáv és a kereszteződésben is csak az. mert nem. pont. ott a kép.

"ne kicsinyítsük le a felelősségét csak mert jaj szegény áldozat"

közel se erről van szó. kresz tudásod és megfigyelő képességed addig nem terjed el hogy elolvasd a lentebb már belinkelt képekkel megtűzött hsz-em. szélmalomharc ha be akarod bizonyítani hogy a kereszteződés előtt szabálytalanul vágott a busz elé és még csak le se hajthatott volna ott. ott a tábla. ha lehajtáskor lépnek a nyakába vagy egyből utána akkor még lehet igazad lenne. de így hogy még megy 50 métert a kereszteződésig, aztán azon túl is, és azután darálja be a busz, így nem.

(#59) Kolondrum

Vezetés közben jött az info. Megvan az ember, elő lesz véve, de már biztosan tudjátok.

(#60) Dany007 válasza #56573440 (#52) üzenetére


Dany007
veterán

"de megértem:) csak azt nem érted meg, hogy nem kéne veszélyesnek lennie. "

De, én is értem. :) Persze, hogy nem kéne. De attól még az.
Egy igen hosszú és talán soha véget nem érő folyamat az, aminek a végén talán eljutunk oda, hogy nem lesz veszélyes vagy nem annyira... De most még mindenképpen az. És ez tény.
Ha az arányokat is figyelembe veszed, illetve a baleset okozási százalékot, akkor lehet, hogy az jönne ki a végén, hogy biciklisként százalékosan nagyobb esélyed van balesetet szenvedni / okozni, mint autósként.
Ez most csak egy hasraütött érték, de ugye jóval több autós van, mint biciklis. Ennek ellenére a balesetek 11%-át biciklisek / motorosok okozzák.
Tehát könnyen lehet, ha felszorozzuk a biciklisek számát az autókkal megegyező szintre, majd arányosan növeljük a biciklisek okozta balesetek számát, akkor lehet nagyobb értéket kapunk, mint az autóknál.
Tehát a toleranciába az is bele tartozik, hogy a bringás tolerálja, hogy a kresz szabályokat neki is be kell tartani... Persze megértem én, hogy úgy nehéz ha a bringások jó része sose volt oktatáson.
Egyébként ezt a piroson átmenős dolgot már én is sokszor láttam biciklistől és nem értem hogy képzelik. Sőt, ami még ennél is gyakoribb, hogy ők aztán kedvükre váltogatják a szerepeket, hol az úton közlekednek, de ha a szituáció úgy kívánja akkor mindjárt "gyalogosba váltanak" és átmennek a zebrán vagy fel a járdára és úgy tovább... Tehát azért ez így nem működik.

Ebből folytatólag jön a következő bekezdés, hogy nem csak az autósnak kéne toleránsabbnak lennie, hanem a biciklisnek is betartani legalább a kreszt. Mert ugye az előző hsz-ekből kiderült, hogy ez a srác se arról híres, hogy szabályosan közlekedik úgy általában. És én is igen gyakran találkozom városon belül öngyilkos jelölt biciklissel. És én fosok tőle, hogy elütöm szerencsétlent és szétcseszi nekem az autó fényezését, ezért próbálom is kerülni őket amennyire lehet...
Volt már olyan esetem, mikor túl nagy ívben kerültem és szemből majdnem nekemjöttek... Ez konkrétan városon kívül volt, dombon és nem láttam be szembe... No de itt 90-es tempóról beszélünk. Mögöttem szintén jöttek, ők valószínű nem is látták, hogy előttem biciklis van. Jött a domb. Közeledett a biciklis. Na most mit csináljak? Ha befékezek és visszalassítok az ő kb 20-25km/h-s tempójára akkor van rá esély, hogy a mögöttem jövő belémrongyol és úgy is elviszem a biciklist. Vagy megelőzöm, de lehet jönnek szembe... Hát jöttek. :D
Jó, ez részben az én balfaszságom is volt, de jól látható ebből, hogy milyen necces helyzeteket okozhat egy biciklis. Mondom ezt még mindig úgy, hogy szvsz városon kívül nem problémásak.

Ami meg a sebességet illeti.. Pesten igen gyakori, mikor az xy körúton megyek, megelőzöm a biciklist, majd a következő pirosnál beáll elém jobbról megint, elmegy ugye teljesen előre. Okés. Zöld, akkor előzhetem le megint... de csak a következő kereszteződésig. És így tovább és így tovább. Így esik meg az, hogy 1km-en belül vagy 4x előzöm le u.a. a biciklist.
Ráadásul az ilyen többsávos pesti utaknál nekünk is rohadtul kell figyelni mögénk / mellénk biciklis előzés előtt nehogy valaki elé kimenjek balra... a forgalommal meg haladni kell dinamikusan, mert Pesten két perc alatt süketre dudálnak. Szóval nem egyszerű ez autós szemmel sem.

Én továbbra is azt tartom, hogy egy maximum 20-25km/h-val közlekedő kb 50-70cm szélességet az útból elfoglaló tárgy nem sokban különbözik a közúti akadálytól. És nem degradálni akarom a dolgot, hanem tényeket megállapítani.
Ettől függetlenül én próbálom elfogadni és együtt élni vele, de attól még nem kell, hogy tetsszen. :)

(#61) #56573440 válasza Dany007 (#60) üzenetére


#56573440
törölt tag

"De most még mindenképpen az. És ez tény."

és ha nem tekerünk a városban hogy lesz kevésbé veszélyes a jövőben? vagy mit kéne csináljak hogy ne az legyen?

"Tehát a toleranciába az is bele tartozik, hogy a bringás tolerálja, hogy a kresz szabályokat neki is be kell tartani... Persze megértem én, hogy úgy nehéz ha a bringások jó része sose volt oktatáson."

az autósok jelentős része volt. ki mered jelenteni hogy a kresz szabályokat betartják? naugye. nemzeti sport az index hiánya, a gyorshajtás, a relatív gyorshajtás, a téligumi mellőzése, a biztonsági öv ignorálása, a telefonálás vezetés közben kihangosító nélkül, de ezekre mindig jön a szöveg amivel valamiért racionalizálni lehet, hogy haladok a tömeggel, meg feltartanám a többieket, és a többi sallang. ne legyünk állszentek kérlek ;)

"Egyébként ezt a piroson átmenős dolgot már én is sokszor láttam biciklistől és nem értem hogy képzelik. Sőt, ami még ennél is gyakoribb, hogy ők aztán kedvükre váltogatják a szerepeket, hol az úton közlekednek, de ha a szituáció úgy kívánja akkor mindjárt "gyalogosba váltanak" és átmennek a zebrán vagy fel a járdára és úgy tovább... Tehát azért ez így nem működik."

ezzel egyetértek viszont, többször mondtam hogy én bicikliről leordítom az arcukat szó nélkül járdán tekerésért, piroson áthajtásért, stb. paraszt vagyok lehet, de ha senki nem szól rá akkor észre se veszi.

"özeledett a biciklis. Na most mit csináljak? Ha befékezek és visszalassítok az ő kb 20-25km/h-s tempójára akkor van rá esély, hogy a mögöttem jövő belémrongyol és úgy is elviszem a biciklist."

ezért mondom hogy országúton kevesebb létjogosultsága van és veszélyesebb is. szerpentínen pláne.

"maximum 20-25km/h-val közlekedő kb 50-70cm szélességet az útból elfoglaló tárgy nem sokban különbözik a közúti akadálytól."

az a mókás hogy ebből a szempontból meg mindegy hogy 20-25 vagy 50-el megy. a tanulóvezetőket ugyanígy előzik ha kell ha nem, mert nem megy 60-at. 58-nál vörös a feje a többségnek hogy takarodjon el előle mindenki :) ha megeresztem akkor én is átlépem a megengedett 30-at. némileg. de attól még nem jobb a helyzetem, max ha valakit lehagyok a körúton akkor azt nem is látom viszont. ahol meg tudom hogy úgyis elkap a köv lámpáig előre se mászok, mert minek.

értem én hogy mit akarsz. te ott toporogsz hogy dehát ez most para. nem miattunk para, vagyis jelentős részben nem mi, közepesen normális kerékpárosok tehetünk róla, mert tökéletes biciklisből annyi van mint autósból. egy se. ettől függetlenül tény hogy pesten, nem mi vagyunk a türelmetlenek, nem szándékosan vagyunk gennyek, nem akarunk magunk ellen hergelni ki tudja hány tonnányi vasat méterenként. ha ez eljutna a vezetők tudatáig akkor sokkal könnyebb lenne mindenkinek. csak megy a rush az úton, szól a zene otthon a hitel, szívás a melóban, asszony utál, a gyerek hülye, aztán még ez a köcsög biciklis itt szórakozik előttem rohadjon meg.

azzal hogy letakarodunk az útról még kevésbé változik meg bármi is a jövőben. nem hiszem hogy a scájciak, a németek, a hollandok jobb emberek lennének. ott mégis működik, és még nagyon sok helyen megy ez. hozzáállás kérdése. megéri e rohanni, letúrni a népet az útról, cikázni a sorok között, 120-at menni az országúton, 180-at tolni a pályán.

(#62) daenerys válasza 8th (#30) üzenetére


daenerys
tag

Valószínűleg azelőtt nem zakózott nagyobbat, azért volt nagylegény a korábbi videóin. Én kétszer estem fejre biciklin, egyszer térdre, és most már nem ülök kétkerekűre. Főleg nem a Thökölyn.

(#63) Kolondrum

Csak most olvastam, hogy mennyire keményen megsérült. :Y

(#64) #56573440 válasza Kolondrum (#63) üzenetére


#56573440
törölt tag

kapott rendesen. azért benyelni egy olyan korlátot tempóval... a borda meg már csak ilyen ennyi törik ott tüdő gondok vannak szinte biztosan... kíváncsi leszek mit mond a rendőrség, bár szerintem ez elég hamar le fog pörögni és az már nem kap ekkora publicitást

(#65) Dany007 válasza #56573440 (#61) üzenetére


Dany007
veterán

"és ha nem tekerünk a városban hogy lesz kevésbé veszélyes a jövőben? vagy mit kéne csináljak hogy ne az legyen?"

Nyilván az egy utópisztikus megoldás lenne... Nem erre gondoltam.
Hanem arra, hogy fokozott óvatossággal, fület-farkat behúzva kétszer meggondolva és a kreszt ismerve / betartva kellene.
Nem pedig vagánykodva, menőzve és kb mindent telibesz...va.

Egyébként ezzel kapcsolatban nem írtam, hogy ne tekerjetek. Én csak azt írtam, hogy életveszélyes és aki mégis megteszi az legyen tudatában ennek, majd mikor megtörténik a baj ne csodálkozzon, mert benne van a pakliban.

Az autósok nagyrésze betartja a kreszt. Ha nem is mindent, de a többségét igen (legalábbis autós körökben pl a piroson áthajtás elég durva dolognak számít és meglehetősen ritka is). A bicikliseknél az a gond, hogy ott meg fordítva a nagytöbbség nem is ismeri a kreszt.
Azért elég nagy különbség van pár százaléknyi szabálysértő autós meg a biciklisek túlnyomó többsége között. Mert ugye ott nem kötelező.

Alapvetően szerintem nem gond országúton. Jó, persze ha pont egy domb tetején érsz olyan szituba akkor igen, nagyobb probléma, de erre azért elég kevés az esély. Tehát na, országúton kevesebb a necces szituáció, mint városban. Ott ugye sokkal többször több helyen kell elsőbbséget adni, ide-oda-amoda figyelni mikor kinek van elsőbbsége, ki hol akar elhúzni mellettem, ki akar kijönni elém, gyalogosok, gyalogátkelő stb stb... Országúton ezek nagyrésze kiesik a pixisből.

"a tanulóvezetőket ugyanígy előzik ha kell ha nem, mert nem megy 60-at."

Ez egyébként rohadtul így van, csak más arányokkal, mint amiket leírtál.
De egy tanulóvezetőnél nincs meg az a lehetőség, hogy hopsz csak 30 centit csúszok át hát mindegy mi jön szembe megelőzöm... meg rövidebb távokon is bele lehet vágni előzésbe stb.. .Tehát több veszélyhelyzetet szül. Ellenben egy tanuló azért mégiscsak egy teljesértékű autóban ül. Igaz, hogy rendkívül lassan megy, de a méretei adottak.
Előzéshez igénybe kell venni a komplett bal oldali sávot és komplett autóhosszt kell előzni, nem csak egy méteres, 1,5 méteres biciklit. Az ember ezekkel tisztában van, ergo nem feltétlenül megy bele veszélyes előzésekbe, mert kevesebb a lehetőség.

Amúgy a tanulóvezetők itt nálunk tényleg igen durván nyomják. Sajnos napi szinten van lehetőségem megfigyelni. Nem az a gond, hogy 58-cal megy a 60 helyett... Bár így lenne!
Az a gond, hogy 30-cal megy(!) a 60 helyett vagy sokszor még annyival se! De én ezt nem is értem. Okés, hogy be kell tartaniuk a kreszt pontról pontra (amúgy óra szerinti 60 az még csak olyan 53-55km/h), de mért kell kevesebbel menni, mint a megengedett? És mért ennyivel? Itt Vp-ben brutális dugókat tud okozni 1-1 ilyen 25-30-cal közlekedő tanuló. Többször meglepődtem már ezen...
Aztán mikor kanyarodni akarnak, már a kereszteződés előtt 1 km-rel lassít és majdnem nullával közelíti meg azt, aztán kb mínusz eggyel veszi be a kanyart... :U Persze hogy idegesítő.
De tényleg nem értem, mert mikor én tanultam nekem hagyta az oktató, hogy 50-nel menjek. Nem kellett 20-30-cal zötyögni.
Mert érted, ha megy 50-nel, nem többel akkor egy szót nem szólhatok. Nem lehetek mérges valakire azért, mert nem szegi meg a kreszt mégha én jóval gyorsabban is mennék amúgy.

" ettől függetlenül tény hogy pesten, nem mi vagyunk a türelmetlenek, nem szándékosan vagyunk gennyek, nem akarunk magunk ellen hergelni ki tudja hány tonnányi vasat méterenként. ha ez eljutna a vezetők tudatáig akkor sokkal könnyebb lenne mindenkinek. csak megy a rush az úton, szól a zene otthon a hitel, szívás a melóban, asszony utál, a gyerek hülye, aztán még ez a köcsög biciklis itt szórakozik előttem rohadjon meg."

Korrekt. Az első pár mondat után én is ezt akartam írni. Sajnos nem könnyű a mai világban nyugodtnak maradni. És tényleg általánossá vált a rohanás a kapkodás. Én napi szinten mérgelődök, hogy állandóan sietni kell.
(reggel sietni a bölcsibe, mert 7:30-ra be kell érnem és még az asszonyt is el kell vinni dolgozni (gazdaságosabb, mintha külön bérletet venne), aztán a melóhelyen szintén. Mindenkinek minden azonnal kell, az, hogy holnapra kész lesz már régóta nem is elég! A fizetés lószar minden hónapban lehet stresszelni ezen is... Sok idióta ügyfél stb stb stb... Aztán délután haza. Húzás a gyerekért a bölcsibe, mert a gondozónő már öltözik(!) mikorra odaérünk a gyerekért fél 5-re! Nem tudom mások hogy csinálják, de mindig a mienk az utolsó úgy, hogy fél 5-kor már elhozzuk. Múltkor még meg is jegyezte a gondozónő, hogy "aztán délután igyekezzünk!". Hát b..meg mit gondol kávézgatunk munka után?...
Aztán itthon intézni a saját dolgainkat, hogy még maradjon 1-2 óránk saját magunkra, mielőtt hulla fáradtan bedőlünk az ágyba... És ez megy minden egyes nap... Szóval én abszolút nem csodálom, hogy mindenki rohan és siet meg ideges)

(#66) philoxenia


philoxenia
MODERÁTOR

[link]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#68) philoxenia


philoxenia
MODERÁTOR

Sajnos a hatóságok sem állnak mindig a helyzet magaslatán. Szolnokon most csinálnak kerékpárutakat és az egyik körforgalmat megelőző zebrával párhuzamosan gond nélkül át is vezetik itt. Aki naponta jár arra, az tudja ezt,e aki először az honnan tudja, hogy a körforgalomban számítson jobbról érkező kerékpárosra? Még csak figyelmeztető tábla sincs, se az autósoknak, se a kerékpárosoknak.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#69) #56573440 válasza Dany007 (#65) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Nem pedig vagánykodva, menőzve és kb mindent telibesz...va."

ez emberi tényező kérdése, nem közlekedési eszközé továbbra sem:)

"Az autósok nagyrésze betartja a kreszt. Ha nem is mindent, de a többségét igen " mondjuk azt hogy más szabályokat szegnek meg mint a kerékpárosok. 10 autóból 3-ban biztos hogy kihangosító nélkül telefonál valaki. de 10-ből 9-nek nincs is kihangosítója és ha csörög simán a fejéhez teszi. telefonálva vezetni pedig eleve elég veszélyes, ezt több kutatás, teszt is elemezte. és ez csak egy apróság. pesten sokan sírnak hogy akkor is megbüntet a rendőr ha nem is csinált semmit. nem is kell csináljon semmit, a fél várost meg lehetne vágni 20k-ra egy nap alatt ha monitorozva lenne a kocsik mozgása és sebessége. hopp itt egy záróvonal megcsípés, hopp ott egy telefonálás, a minap a pasi borotválkozott az alsórakparton szembejövet, hopp egy index elmaradás, hopp egy lámpa nem ég lakott területen kívül, hopp egy jobbkéz, hopp egy gyorshajtás, hopp egy zebra át nem engedés, hopp egy sárga lámpa, a sor végtelen.

"Amúgy a tanulóvezetők itt nálunk tényleg igen durván nyomják"

valszeg azért mert valamelyik okos kitalálta, hogy ne legyen már rutinpálya hanem nyélből forgalomba velük. akkor kerültem hivatalosan közútra amikor megvolt a rutin vizsgám... más kérdés hogy nagybátyám volt az oktatóm és a kresz vizsgára is kocsival mentünk, meg a kötelező óraszám többszöröse volt a lábamban vele amire egyáltalán beiratkoztam a jogsira, de ez mellékes. aki elindulni se tud az nem fog menni 50-et se. kanyarodni nem tud, mit vársz?

a stressz és a flulsztráltság érthető. a gondom azzal van, hogy ha az úton vezeti ezt le valaki, abban hatványozottan ott az esély hogy valamit benéz, és többet bukik időben, pénzben, mint ha nem rohanna. azzal hogy vörös fejjel üvölt mögöttem és nyomja a dudát azzal nem tűntet el az útról. azzal hogy agyvérzést kap nem old meg semmit. azzal hogy leszorít meg pláne nem. értem a feszkót, nekem se nyugis a melóm, nekem is megvan a bajom, de amikor 1.5 tonna vasat terelek, akkor ezeket ki kéne zárni, mert elég egy pillanat kihagyás, és utána lehet járni a bíróságra, részvétlevelet írni a gyászolóknak, stb. ezek sajnos az autóvezetésben minden nap benne vannak. csak ez is olyan mint a betörés. addig nem érzi át az ember amíg fel nem nyomják a lakását, el nem viszik a kocsit stb. az a sokk amikor rájössz hogy itt valami kvára nincs rendben...

ezek közül persze a fixisek és a breakless bmx-esek kivételek. a természetes szelekció remélem azokat viszont eléri, mert ez a két kategória az utcán toláson kívül nem lehetne használható (nem is az, de az már más kérdés.), bicósként felfordul a gyomrom tőlük.

(#70) philoxenia válasza #56573440 (#69) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Mind a két oldalon álltam, állok. Biciklisként észben tartva a sebezhetőségemet, autósként a biciklisét. Azért a nagyobb forgalmú többsávos utak belső sávjait biciklisként, ha tehetem kerülöm.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#71) #48525824 válasza #56573440 (#69) üzenetére


#48525824
törölt tag

Fixiskent jobban kozlekedek, mint a legtobb nyari bringas, ugyhogy lehet felfordul pl. tolem is a gyomrod, megse en vagyok a veszelyes.

(#72) #56573440 válasza #48525824 (#71) üzenetére


#56573440
törölt tag

igen. tudom, láttam én is a filmet. a fékezés helyett time pause, elemzés, kikerülés.

minden tiszteletem mellett tény a tény, ha meg kell állni, márpedig a városban van hogy elég rövid úton meg kell állni, akkor te nem tudsz. pl hétvégén a körúton az előttem lévő autó nagyon tempós fékezést mutatott be hogy utána seggel beparkoljon. a mögöttem jövő pedig esélyt se adott hogy kerüljek, a parkoló kocsi orra átnyúlt a felezővonalon, a belső sávban pedig jöttek folyamatosan. volt vagy 10 centi amire megálltam a lököstől, és nem virslin futok, hanem 2.35-ös papucsokon. ezt fixin nem mented. vagy elmész balra és vagy elcsapnak vagy nem főleg de, vagy átrepülsz az előtted megállt kocsin. ön mitt tettvolna az adott szituációban.

sajnálom. hatékony fékrendszer nélkül bármilyen eszözzel a forgalomban részt venni akkor se lehet ha százezer km van a lábadban és futár vagy aki napi szinten megy (és ők a legpofátlanabbak általában), macskák a reflexeid, és keményebb vagy mint a kamaz. azon túl pedig a fixizés egy divat. pont. annak pedig nem az úton van a helye, főleg ha a divathóbort a fékek teljes eltávolításával jár. nincs ésszerű ok hogy ezt tedd. ez tény. grammhuszárkodni lehet a pedálon, a vázon, bármin, de a fékrendszer? az a pár gramm menthet meg egyszer egy olyan ordas nagy zakótól ami után hónapokig vetítik a filmet csövekkel a szádban. megéri?

persze szabad ország, szabad világ. ha összefutunk azért meg fogsz ismerni :) előre is szólok, nem gondoltam ám komolyan amit mondtam akkor. nagyon. vagy de :)

persze ha te is a kemény fixis vagy aki elöl se hord féket :D

[ Szerkesztve ]

(#73) ricsi99 válasza philoxenia (#70) üzenetére


ricsi99
addikt

Teljesen jó a meglátásod.Ez minden bringásnak motorosnak kötelezö.

Addig van elsöbséged amig megadják!

+ kevés ember van aki hobbibol jár 2 keréken a nagyobb városokban. Vannak elönyei/hátrányai bármivel közlekedsz. Ami az elsö ,hogy mindenki haza/céljához szeretne érni.
Balesetek mindig voltak/lesznek. Ez van... Mindig tanulni kell... s nekem eddig mindig más hibájábol sikerült.
Én több éven keresztül télen nyáron motorral jártam a várost a szakmám miatt, volt hogy én veszélyeztettem másokat volt hogy más "alkotott" elöttem/mellettem, én sem vagyok angyal. Ez van....itt meglátásom szerint a buszos nem vezetett a "forgalmi viszonyoknak megfelelöen" és a való életben ez a lényeg. Kressz arra való hogy betartsuk... fejünk meg hogy döntsünk! Ha valaki állatkodik azt engedjük el... majd feltekeredik magátol valahova... pl ha valaki átmegy a piroson és telibe verem ,akkor hiába volt elsöbségem csak szop@s lessz belöle...

[ Szerkesztve ]

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#74) Dany007 válasza #56573440 (#69) üzenetére


Dany007
veterán

"ez emberi tényező kérdése, nem közlekedési eszközé továbbra sem"

Persze, de biciklisként ebből nagyobb eséllyel jössz ki rosszul, mint autósként. (mármint, hogyha bicikli-autó konfliktust nézünk)

Igen, vannak általános dolgok, amiket megszegnek az autósok is. De azért a piroson áthajtás pl relatíve ritka. Az elsőbbség meg nem adása sem mindennapos dolog... De tény, hogy ebből is sok baleset van.

Én a legtöbb esetben azt veszem észre, hogy amíg 1-1 komolyabb autós kihágást látok az utakon, addig biciklisnél ez igen gyakori. Most nem általánosítok, hanem a helybeli tapasztalatok alapján mondom. Sok esetben volt már, hogy ugyanazon időben az autós megadta az elsőbbséget a biciklis nem.
Szóval na, megint az arányok, hogy értsd mire gondolok. Millió egy autós van itt a városi, külvárosi utakon. És annál jóval kevesebb számú biciklis. És amíg abból a millió egy autósból hetente 1-1 komolyabb szabálytalanságot látok a napi rutin során, addig abból kevés biciklisből is jóval többet ennél.

"valszeg azért mert valamelyik okos kitalálta, hogy ne legyen már rutinpálya hanem nyélből forgalomba velük."

Ezt valaki már mesélte nekem... de ez most tényleg így van, vagy csak valami urban legend? Hogy már nincs rutinpálya hanem egyből városi forgalom? Mert akkor mindjárt nem csodálom azt, amit tapasztalok.

Ki kéne zárni a stresszt de nem mindig megy. Húzzák és hajtják az embert mindenhonnan. És akkor még az úton se tud normálisan menni, mert valami bal..asz fél 30-nál gyorsabban menni... Vagy mert épp olyan buszokat kell használni tömegközlekedés címszó alatt, amik a legkisebb emelkedőn se képesek 20-nál(!!) gyorsabban felmenni. 21. század... közép EU.

Amúgy halvány gőzöm sincs mi az a Fixi. :) (valamiért foxi maxi jut eszembe róla, de mindjárt ráguglizok... wait here...) Na megnéztem, valami bicikli, amin nincs fék? Csak a pedállal lehet fékezni... Ööö hát ja. Kérdés mennyire hatékony ez... Lehet-e ugyanolyan fékhatást elérni ha csak a hajtásláncot fékezi az ember, mintha rendes első-hátsó fék lenne? Szvsz nem. Passz.
Tényleg lehet, hogy veszélyes. Nincs túl sok ismeretem erről.

btw azt nem értem ez az ügy mért csak most került nyilvánosságra 1 hónappal a baleset után? Vagy mondjuk az ilyennek nincs hír értéke? Bezzeg ha Győzike fingik akkor az ott van mindegyik csatorna híradójának közvetlenül a külpolitika előtt...

Más.
De ha már Magyarország és 21. század... [link]
Ránézésre bünteti majd a rendőr a részeg bicikliseket...
"A kerékpáros ittasságának ellenőrzése akkor indokolt, amennyiben a járművezető közlekedési magatartása, viselkedése vagy testi tünetei alapján (mint, például a kéz és a láb együttmozgásának nehézségei, egyensúlyzavar, állás-, járásképtelenség, kézremegés, akadozó beszéd, agresszivitás vagy labilis érzelmi állapot) arra lehet következtetni, hogy valamilyen vezetési képességre hátrányosan ható szer fogyasztása miatt nincs a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban."

Ez azért nevetséges. Ami tüneteket felsorolt az kb a gally részegség állapota. Legalábbis az akadozó beszéd az nálam azon ritka esetekben jön csak elő, mikor már tudom, hogy a wc-t nem a rendeltetésszerű használata miatt fogom meglátogatni legközelebb. De az egyensúly zavar és járásnehézség is már csak egy elég durva részegség állapotában jön elő...
Hogy mik lesznek még ebből...

[ Szerkesztve ]

(#75) Kalandor válasza Dany007 (#65) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

amúgy óra szerinti 60 az még csak olyan 53-55km/h
Az első dolgom volt vétel után, hogy bemérjem GPS-szel az autót, közelítőleg annyival megy, amit az óra mutat.

Húzás a gyerekért a bölcsibe, mert a gondozónő már öltözik(!) mikorra odaérünk a gyerekért fél 5-re! (...) Hát b..meg mit gondol kávézgatunk munka után?...
A rohadt dög, lehet hogy neki is van gyereke-családja, nem csak esténként bemászik a kriptába? :D

Nem tudom mások hogy csinálják, de mindig a mienk az utolsó úgy, hogy fél 5-kor már elhozzuk. Múltkor még meg is jegyezte a gondozónő, hogy "aztán délután igyekezzünk!".
Minden egyes késés után egy formanyomtatványt kellene kitöltenie egyébként a szülőnek, 3 ilyen után pedig gyámhatóságnak kell jelentenie az intézménynek.

[ Szerkesztve ]

(#76) Lauda válasza #56573440 (#16) üzenetére


Lauda
félisten

Te figy, ha az en savom szunik meg es az van jobbra, akkor en adok elsobbseget, szoval ott szerintem neki kellett volna lassitani, mikor elfogyott a hely, nem a buszosnak.

(#77) #56573440 válasza Dany007 (#74) üzenetére


#56573440
törölt tag

rutinpálya hivatalosan van, viszont vizsga nem zárja le, az oktató saját döntése mikor engedi forgalomba a felkészült tanulót, a tanpályás feladatokból vagy 3-at kell húzni ha jól tudom forgalmi vizsgán és azt bemutatni (bár vicces lehet a gyorsításos fékezéses cuccot beadni éles forgalomban...). a helyzet viszont az, hogy minden nap a kispesti tanpálya mellett jövök el, évekig tömve volt reggelente főleg nyáron, délután pláne. most 1-2 ember lézeng arra. viszont az aldi parkolóban és mellékutcákban rendszeresen látok oktatót surlódási pontot oktatni...

úgyhogy jah. hivatalosan van, gyakorlatilag opcionális és a legtöbben nem használják.

a fixi szabadonfutó nélküli bició, amit a kétezres években hol máshol mint amerikában kezdett el használni pár "kőkemény" futár, pályaverseny gépek mutációi voltak, pályára meg ugye nem kell fék és minden gramm számít. mivel ha a kerék forog a pedál is forog, ezért megspórolható vagy jó 40 gramm és egy csomó pénz, amit később plasztikai műtétre lehet majd költeni hogy a kalácsból valami közepesen emberire hasonló masszát alkossanak. ilyen frankón lehet vele megállni> rutunpálya hivatalosan van, viszont vizsga nem zárja le, az oktató saját döntése mikor engedi forgalomba a felkészült tanulót, a tanpályás feladatokból vagy 3-at kell húzni ha jól tudom forgalmi vizsgán és azt bemutatni (bár vicces lehet a gyorsításos fékezéses cuccot beadni éles forgalomban...). a helyzet viszont az, hogy minden nap a kispesti tanpálya mellett jövök el, évekig tömve volt reggelente főleg nyáron, délután pláne. most 1-2 ember lézeng arra. viszont az aldi parkolóban és mellékutcákban rendszeresen látok oktatót surlódási pontot oktatni...

úgyhogy jah. hivatalosan van, gyakorlatilag opcionális és a legtöbben nem használják.

a fixi szabadonfutó nélküli bició, amit a kétezres években hol máshol mint amerikában kezdett el használni pár "kőkemény" futár, pályaverseny gépek mutációi voltak, pályára meg ugye nem kell fék és minden gramm számít. mivel ha a kerék forog a pedál is forog, ezért megspórolható vagy jó 40 gramm és egy csomó pénz, amit később plasztikai műtétre lehet majd költeni hogy a kalácsból valami közepesen emberire hasonló masszát alkossanak. ilyen frankón lehet vele megállni: rutunpálya hivatalosan van, viszont vizsga nem zárja le, az oktató saját döntése mikor engedi forgalomba a felkészült tanulót, a tanpályás feladatokból vagy 3-at kell húzni ha jól tudom forgalmi vizsgán és azt bemutatni (bár vicces lehet a gyorsításos fékezéses cuccot beadni éles forgalomban...). a helyzet viszont az, hogy minden nap a kispesti tanpálya mellett jövök el, évekig tömve volt reggelente főleg nyáron, délután pláne. most 1-2 ember lézeng arra. viszont az aldi parkolóban és mellékutcákban rendszeresen látok oktatót surlódási pontot oktatni...

úgyhogy jah. hivatalosan van, gyakorlatilag opcionális és a legtöbben nem használják.

a fixi szabadonfutó nélküli bició, amit a kétezres években hol máshol mint amerikában kezdett el használni pár "kőkemény" futár, pályaverseny gépek mutációi voltak, pályára meg ugye nem kell fék és minden gramm számít. mivel ha a kerék forog a pedál is forog, ezért megspórolható vagy jó 40 gramm és egy csomó pénz, amit később plasztikai műtétre lehet majd költeni hogy a kalácsból valami közepesen emberire hasonló masszát alkossanak. ilyen frankón lehet vele megállni: https://www.youtube.com/watch?v=eQu1rNs0an0 . valamiért nem mennek megint a link gombok nálam... szóval jah hatékony mint az állat, én a seggpattogtatósra szavazok, de a hátsó kerék blokkolása is igen hatékony tud lenni ilyen hatalmas felületen, és közben igen kontrollálható marad a gép. a bemutatott harmadik megoldás pedig körülbelül a nagykörúton elkezdve egy 40-es tempóról úgy nagykanizsa alsó után állít meg. jelenleg fixisből van a cikidivatfixis, akit kilök a szubkultúra így is, mert nem veszi le az első féket, meg tud állni, és közepesen menő ha csak elteker melletted és nem veszed észre a csalást. aztán van az atomhipstersubcult arc, aki leveszi az elsőt is, de csak a járdán és lassan gurul, vagy tolja. leginkább romkocsmák előtt támasztja inkább, inkább kifejezésforma számára mint közlekedési. és van az öngyilkos divatfixer, aki fékek nélkül bemagyarázza hogy biztonságos ez, látta a fék nélkül című filmet, és akár egész jó hatásfokkal elgurul vele valamennyit, általában igen rövid életű példányok ezek sajnos, így a viselkedésüket a tudósok még nem tudták tanulmányozni. olyan ez mint a hipsterség csak közben mondjuk random időközönként pofánvág valakit egy vurlicerrel.

maradjunk szerintem abban, hogy értem a fájdalmat, én is rohanok, azért nem buszra ültem mert nem mindegy mikor érek oda. egyébként ha nem akadnál bele a bicósba akkor a piros fogna meg valahol, vagy akár pest egyik feléből a másikba 5 percet is spórolnál. itt nem a sietés a lényeg. itt az elv. hogy ha nem lennénk útban akkor se mi lennénk az akadály hanem ti, saját magatoknak. a dugó, a parkoló vadászat, a parkolóautómata etetés. csak mi vagyunk előttetek, és valakit utálni kell :)

már írtam. az ittas kerékpározást mindig is elítéltem, és a jövőben is el fogom. örülnék ha végre tényleg egyenlő partnerként kezelnének az autósok az úton, erre hoznak egy ilyen szabályt és lekommunikálják így. a helyzet az hogy az ittas bármilyen közlekedést utálom. gusztustalan. a szabályozás viszont nem azt mondja hogy igyá' és tekerj, hanem azt, hogy megihatsz két sört, ha nem főúton mész és nincs 0.5 ezrelék a szondád, akkor nem leszel bírságolható. főúton nincs alsó határ. ettől még aki eddig is ivott és vezetett kocsit az fog, aki eddig ivott és tekert az is fog. annyi változik hogy 4 millió autós hörög most hogy beeeeeezzzeeeg nekik lehet nekünk meg kuss és még fizetünk is az útért.

semmi nem lesz belőle. nem fogsz több részeg keróssal összefutni szerintem.

(#78) Dany007 válasza Kalandor (#75) üzenetére


Dany007
veterán

Nekem is első dolgom volt lemérni. :)
Szóval nem fejből mondom azt amit. A családban lévő 5 autóból egy volt ami a valós értéket mutatta.

"A rohadt dög, lehet hogy neki is van gyereke-családja, nem csak esténként bemászik a kriptába?
Minden egyes késés után egy formanyomtatványt kellene kitöltenie egyébként a szülőnek, 3 ilyen után pedig gyámhatóságnak kell jelentenie az intézménynek."

Valamit mocskosul félreértesz. A bölcsődei felügyelet hivatalosan reggel 6-től este 6-ig van. Illetve amíg van gyerek. Ezt ők ketten csinálják plusz a dadusok. Van egy reggeltől délig, illetve a másik déltől délutánig amíg el nem fogynak a gyerekek.
Úgyhogy azt hiszem, egy rohadt szava se lehet a dologra!

Mert vele ellentétben nekem le kell dolgoznom mind a 8,5 órát és nem mehetek el előbb, akkor se ha éppen már nincsen munka. Ha este 5-ig dolgoznék és fél 6-ra érnék oda a gyerekért akkor se szólhatna egy büdös szót se, mert neki az a munkája, hogy felügyelje a páréves gyerekeket! Ami pedig este 6-ig szól.

És az szerintem nem normális eljárás ilyenkor, hogy a szerencsétlen gyereket beleülteti egy függőhintába, majd otthagyja tök egyedül a teremben amíg ő két szobával odább öltözködik, hogy mire mi odaérünk ő egyből futhasson haza! A szerencsétlen gyerek meg fejjel lefele hajtva egymagában ül ott a szoba közepén, amíg mi meg nem érkezünk!
És mindezek ellenére még ő(!) mondja nekünk xy reggel, hogy aztán igyekezzünk délután! Hát b..meg! A bölcsődei ellátás azért lett kitalálva, hogy a szülők dolgozhassanak! Ezért van úgy kitalálva, hogy reggel 6-tól este 6-ig van felügyelet. Így az, hogy én fél 5-re ottvagyok a gyerekért azt jelenti neki, hogy 1,5 órával korábban hazamehet, mint kéne. De ő még ezt se képes kivárni, hanem x perccel előbb már elkezd készülődni...
Úgyhogy szó sincs semmiféle késésről. Késés akkor lenne ha este 6 után érnék oda...

(#79) Kalandor válasza Dany007 (#78) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Úgyhogy szó sincs semmiféle késésről. Késés akkor lenne ha este 6 után érnék oda...
Akkor ezt benéztem, csak a késés szóra figyeltem.

Azért meghallgatnám a másik felet is, hogy miért kérnek ilyet. A pároméknál reklamált egy szülő hasonlóért, de megmondták neki, hogy 8 helyett csak 5 dajka van, többre nincs pénz, nem tudnak tovább maradni.

(#80) #56573440 válasza Lauda (#76) üzenetére


#56573440
törölt tag

te figy, aztán hol szűnt meg sáv? go to 58-as komment, nézd meg kérlek a hátsó képet. az egy másodpercel az előtt készült hogy elfogy a kerékpárút, és ráhajt a buszsávra, a tábla erre lehetőséget ad. a srác hátranéz és ezt a távolságot látja. a busz jön, de bőséges távolsággal előtte besorol. az belátható hogy a képen észlelt távolság nem a mérlegelési határon van, azt nem kell megfékezni. nyugtass meg hogy eddig megvan.

innentől viszont nincs két sáv. egy buszsáv van amin a tábla tanulsága szerint kerékpárral haladni tökéletesen illedelmes és szabálykövető magatartás.

most két lehetőség van:

1: te azt szeretted volna, hogy még a kereszteződés előtt, amikor 30-40 méterre van a busz már elsőbbséget kellett volna adni, ez esetben tévedsz, mert nem. ha ilyen távolságon nem mehetsz be senki előtt akkor az utcából nem jutsz ki. ritka a 100-200 méteres forgalommentes hely...

2: valamilyen oknál fogva te azt hiszed hogy a kereszteződés előtt és/vagy után a buszsáv mellett van valami még jobbra, pedig nincs. nem tudom kreszt tanultál? mert ha nem akkor nem értem miért és milyen gondolat mentén alkotsz véleményt, ha meg igen akkor mikor és miért nem tudod értelmezni a táblát a számodra kimásolt képen. az a tábla azt mutatja, hogy közös busz és kerékpársáv a jobb szélső, majd két előre haladó sáv tőle balra. namármost jól látszik hogy a kerékpáros a busz feliratú sávban lehet csak, hiszen máshol nem tud. annál jobbra nincs út, akkor mi tud elfogyni? egy sávban ment jobbra húzódva. az előzését a kresz szépen leírja, oldaltávolság tartás és társai. milyen elsőbbségadásról beszélsz? elsőbbséget adok ha ráfordulok a zebrára, meg max ilyen kereszteződésféleségeknél ha más irányból jönnek, főleg főútról meg egyenragúba ugye jobbról. a saját sávomban egyenesen haladva a hátulról jövőnek? elsőbbséget? mivan? lehet hogy az érkező útszűkületre gondolsz hogy elfogy ott valami? megy egy buszsáv és annak tábla jelzés mellett csökken a szélessége. ez úgy egészen normális dolog, de az előtte is egy sáv, és utána is egy sáv. sávon belül meg így ahogy a buszos csinálta nem előzünk, soha nem előztünk, és a csávó már nem is fog előzni. pont. ki is rúgták, meg is érdemelte. egy hibája volt a gyereknek, hogy túlságosan jobbra húzódott ki, és így hagyott lehetőséget a buszosnak ilyen manőverre.

semmi személyes bocsánat a stílusért, de ez a 20. ilyen fejtegetés. nem. nincs igazad. vagy alapvető hiányosságok vannak a kresz terén, vagy valami más a gond, de ez így tökéletesen

(#81) #48525824 válasza Lauda (#76) üzenetére


#48525824
törölt tag

Meg joval a baleset elott szunt meg a bringasav, ahol hatra is nezett, viszont megallnia nem kell, mert kello tavolsagra volt mogotte jarmu, hogy besorolhasson es mehessen tovabb. Utana mar a buszsav szelen ment, ahol engedelyezett tabla szerint kerekparral kozlekedni, a buszosnak itt kellett volna kello oldaltavolsagot tartani vagy ha nem tud, akkor fekeznie. Ennyi. Itt a bringas teljesen szabalyosan haladt, nem tudom miert rugozunk meg ezen, ami egyertelmu.

(#82) #56573440 válasza #56573440 (#77) üzenetére


#56573440
törölt tag

ezzel a kommenttel mi történt... valamit zavartam a zűrben. szóval helyesebben valahogy így nzett ki asszem

rutinpálya hivatalosan van, viszont vizsga nem zárja le, az oktató saját döntése mikor engedi forgalomba a felkészült tanulót, a tanpályás feladatokból vagy 3-at kell húzni ha jól tudom forgalmi vizsgán és azt bemutatni (bár vicces lehet a gyorsításos fékezéses cuccot beadni éles forgalomban...). a helyzet viszont az, hogy minden nap a kispesti tanpálya mellett jövök el, évekig tömve volt reggelente főleg nyáron, délután pláne. most 1-2 ember lézeng arra. viszont az aldi parkolóban és mellékutcákban rendszeresen látok oktatót surlódási pontot oktatni...

úgyhogy jah. hivatalosan van, gyakorlatilag opcionális és a legtöbben nem használják.

a fixi szabadonfutó nélküli bició, amit a kétezres években hol máshol mint amerikában kezdett el használni pár "kőkemény" futár, pályaverseny gépek mutációi voltak, pályára meg ugye nem kell fék és minden gramm számít. mivel ha a kerék forog a pedál is forog, ezért megspórolható vagy jó 40 gramm és egy csomó pénz, amit később plasztikai műtétre lehet majd költeni hogy a kalácsból valami közepesen emberire hasonló masszát alkossanak. ilyen frankón lehet vele megállni: https://www.youtube.com/watch?v=eQu1rNs0an0 . valamiért nem mennek megint a link gombok nálam... szóval jah hatékony mint az állat, én a seggpattogtatósra szavazok, de a hátsó kerék blokkolása is igen hatékony tud lenni ilyen hatalmas felületen, és közben igen kontrollálható marad a gép. a bemutatott harmadik megoldás pedig körülbelül a nagykörúton elkezdve egy 40-es tempóról úgy nagykanizsa alsó után állít meg. jelenleg fixisből van a cikidivatfixis, akit kilök a szubkultúra így is, mert nem veszi le az első féket, meg tud állni, és közepesen menő ha csak elteker melletted és nem veszed észre a csalást. aztán van az atomhipstersubcult arc, aki leveszi az elsőt is, de csak a járdán és lassan gurul, vagy tolja. leginkább romkocsmák előtt támasztja inkább, inkább kifejezésforma számára mint közlekedési. és van az öngyilkos divatfixer, aki fékek nélkül bemagyarázza hogy biztonságos ez, látta a fék nélkül című filmet, és akár egész jó hatásfokkal elgurul vele valamennyit, általában igen rövid életű példányok ezek sajnos, így a viselkedésüket a tudósok még nem tudták tanulmányozni. olyan ez mint a hipsterség csak közben mondjuk random időközönként pofánvág valakit egy vurlicerrel.

maradjunk szerintem abban, hogy értem a fájdalmat, én is rohanok, azért nem buszra ültem mert nem mindegy mikor érek oda. egyébként ha nem akadnál bele a bicósba akkor a piros fogna meg valahol, vagy akár pest egyik feléből a másikba 5 percet is spórolnál. itt nem a sietés a lényeg. itt az elv. hogy ha nem lennénk útban akkor se mi lennénk az akadály hanem ti, saját magatoknak. a dugó, a parkoló vadászat, a parkolóautómata etetés. csak mi vagyunk előttetek, és valakit utálni kell :)

már írtam. az ittas kerékpározást mindig is elítéltem, és a jövőben is el fogom. örülnék ha végre tényleg egyenlő partnerként kezelnének az autósok az úton, erre hoznak egy ilyen szabályt és lekommunikálják így. a helyzet az hogy az ittas bármilyen közlekedést utálom. gusztustalan. a szabályozás viszont nem azt mondja hogy igyá' és tekerj, hanem azt, hogy megihatsz két sört, ha nem főúton mész és nincs 0.5 ezrelék a szondád, akkor nem leszel bírságolható. főúton nincs alsó határ. ettől még aki eddig is ivott és vezetett kocsit az fog, aki eddig ivott és tekert az is fog. annyi változik hogy 4 millió autós hörög most hogy beeeeeezzzeeeg nekik lehet nekünk meg kuss és még fizetünk is az útért.
semmi nem lesz belőle. nem fogsz több részeg keróssal összefutni szerintem.

(#83) Dany007 válasza Kalandor (#79) üzenetére


Dany007
veterán

Azért mert a mienk az utolsó. Így amíg a fiúnk ott van, addig ő nem mehet el. :U
Érdekes módon a másik gondozónő soha nem szólt egy szót se. Sőt, mikor megyünk érte délután ő mindig részletesen elmeséli a napot és volt, hogy még háromnegyed 5-ig beszélgettünk a gyerekről!

De nem igazán tudok mit tenni. Mint mondtam, ez azért van, mert dolgoznunk kell mindkettőnknek hogy megéljünk. Méghozzá min. 8 órában. Aminek délután 4-kor van vége. És a város másik végéből nem tudok előbb odaérni, pedig kocsival megyek.
Mindkét nagyszülő még legalább 6-7 évre van a nyugdíjtól ők általában még többet dolgoznak mint, mi. Apám rendszeresen reggel 6-tól este 6-7-ig. Szóval nincs kire számítani.
Nem igazán van más lehetősége az embernek.
És én soha senkit nem kényszerítenék túlórára, mert magamról tudom milyen szar is az. De ha egyszer 12:00-ra megy dolgozni akkor bírja már ki azt a 4,5 órát ha a 6-ot nem is kell... :U Mert ugye a délelőttös reggel 6-tól van délig a délutános meg déltől este 6-ig (elvileg ugye).

Egyébként nem tudom mit csinálnának Pesten, ahol az átlagos munkaidő 9-től este 5-ig vagy sok helyen reggel 10-től este 6-ig tart ugyebár... Na ők hova teszik a gyereket? :)

[ Szerkesztve ]

(#84) Dany007 válasza #56573440 (#82) üzenetére


Dany007
veterán

Azért sikerült elolvasni. :)
Megdöbbentő ez a rutinpályás dolog. De így már részben érthető mért szerencsétlenkednek az utakon.

A biciklis cucc meg hát. :D Nem igazán látom értelmét városi használatban. De tényleg... ugyanaz mint egy mezei bicikli csak váltó és fékek nélkül. Hol van ennek előnye? Mert városban a súlykülönbséget nem érzi meg az ember, csak versenyeken. Akkor meg minek?
Nekem a segg emelgetős tetszett nagyon! :D Azért ez így meredek...

Abban persze egyetértünk, hogy nem sok vizet zavar egy biciklis ami az össz. időt illeti. Engem csupán bosszant. De akármilyen hihetetlen még egy biciklist se dudáltam le vagy szabálytalankodtam volna az ő kárára. De én biztos nem merném megjátszani ezt. Még olyannal se amelyiken van fék :D

Igen igen, ismerem a véleményed. Nincs is vele gond. Azt csak úgy általánosságban írtam.

"beeeeeezzzeeeg nekik lehet" - én mondjuk abszolút nem támogatom az ivást vezetés közben. Tehát pont lekaksizom hogy nekik lehet, nem lennék boldogabb ha nekünk is lehetne, sőt. :)

(#85) #56573440 válasza Dany007 (#84) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Mert városban a súlykülönbséget nem érzi meg az ember, csak versenyeken. Akkor meg minek?"

nincs is értelme. azért szeretik -mondják ők- mert egyszerű, mert puritán, mert olcsó. az igazság az, hogy ez egy szubkultúra, egy divat, amit majmolni kell, mert akkor egy olyan klubbhoz tartozol, ami szinte olyan mit a futároké de azért mégsem persze, kis összetartó laza közösség, szarnak a világra és nincsenek szabályok. a fixi első fékkel az ultimate fail. mert nem vagy élég tökös hogy levedd az elsőt is, cserébe a kerék folyamat tekeri a pedált ugye, tehát súlyból még marad a gépen, nem elég puritán és szép, de legalább kibsztál magaddal :)

ezt a divatot egy jó vázválasztással lehet igazán frankón megfejelni, és szépet repülni mint kb múlt ősszel a focistafejű tini, bukó nélküli tizenéves aki a blaha előtt nézett el előttem jobbra, aztán fel, majd le, majd körbekörbe az aszfalton. kanyarban ugyanis nem tudod megállítani a pedált az forog szépen, és ha túldöntöd csak akkor veszed észre, ha leért és elkezd a pedálon kicsúszni, azt meg vicces bekötött csukával menteni:) lett volna nálam egy pontozótábla 10 pontot adtam volna rá. művészien szúrta le fejjel a piruettet.

azt tudom hogy a bmx-es fék nélküli srácokra répanaciban a mai tizenpárévesek buknak nagyon, a fixiseknek a divaton kívül más motivációját nem látom, talán a newage suicid emo vonal kibontakozását láthatjuk bennük, nem tudom.

aztán persze tényleg szívesen vettem volna ha felvilágosít a fixis arc aki berít hogy mégis mi az értelme és miért jó ez neki, de azon túl hogy benyögte hogy ő is az érdemben nem kaptunk többet :(

mondjuk ha már témánál vagyunk azt se értem hogy a bukó miért nem kötelező a kerékpáron ha a csengő az, de ezt már így inkább a levegőbe teszem fel mint kérdést

[ Szerkesztve ]

(#86) Szatyor95 válasza Dany007 (#83) üzenetére


Szatyor95
aktív tag

Ha nem a gyerekkel szemben lenne kiszúrás, én a helyedben 17:59-kor mennék be mindig érte. Még akkor sem lehetne egy szava sem. Anno 1 évig nálunk meg az volt a divat, hogy apám reggel 6:00-kor bent volt velem, mert 6:30-kor már a munkahelyén kellett legyen, munkára készen. Ezért persze mindig kapta az óvónőtől a megjegyzést, hogy neki lenne ám jobb dolga is, mint reggel -munkaidőben- figyelni a gyerekre. Aztán mikor fater megunta, reggel mindig megkért, hogy míg nem jön meg bármelyik csoporttársam, addig csináljak minél nagyobb balhét. A következő évben már nem vállalta a kezdő műszakot a kedves óvónéni. ;]

Nyugodj békében Integra!

(#87) Kakumix válasza Dany007 (#65) üzenetére


Kakumix
senior tag

Bocs, hogy belevauzok, de a tanulóvezetők és a rutin témában van tapasztalatom.
6 éve csináltam a jogsim és csak ez után változtatták meg a képzés menetét és amit láttam, tapasztaltam az Budapesten általánosnak tűnt.
Sikeres KRESZ vizsga után egy listáról autót és oktatót választottam, telefonon beszéltük meg az első találkozó helyszínét a Népligetben. Itt bemutatkoztunk majd a következő kérdéseket kaptam:
1. Nálam van-e a személyim, az azonosítás végett?
2. Felismerem-e a kormányt?
3. Mire való a sebességváltó és hol található?
4. Hány darab pedál van a gépkocsiban és ezek milyen sorrendben helyezkednek el?
A négyesre nem sikerült helyesen válaszolnom, mert nem tudtam, hogy 6 pedál van a gépkocsiban, mivel a hozzá is ki vannak vezetve, de a többire illetve részben a negyedikre is helyesen válaszoltam. :)
Szóval a következő mondása az volt, hogy akkor csapjunk a lovak közé és vezessek ki a rutinpályára! Ekkor ~30 éves voltam és valószínűleg életemben nem ültem még annyiszor személygépjárműben, mint ahány éves voltam! Térkép
Ez a módszer nem tudom mennyire hatékony, de engem sokkolt és remegő lábakkal szálltam ki a rutinpályán az autóból. Szerintem az oktatási módszer továbbra is hasonló, csak már nem a rutinpályára mennek a tanulók, hanem a városban csalinkáznak az első 10 (20?) órában is. Akkor láttam egy baleset az egyik tanulóval, aki valahogy felhajtott a járdaszegélyre kanyarodáskor és felborult, de azóta sem hallottam olyat, hogy tanulóvezető órán balesetet okozott volna.
Szóval a tanulóvezetők azért mennek annyira lassan, mert paráznak mert ők is tudják, hogy nem valók még a forgalomba, másrészt azért is lassan mennek, mert az oktató félti az autóját (ami általában saját) és nem engedi, hogy gyorsabban menjenek. Sőt még az is belejátszhat, hogy az oktató, azért nem engedi gyorsabban menni, mert ez így neki pótórákat jelent, amiket drágábban tud megszámítani, természetesen számla nélkül. A gyakorlati vizsgáig 29 kötelező óra van, de ha ennyi alatt a szintén kötelező 580km-t nem teljesíti a tanuló, azt pótórákat véve tudja teljesíteni.

[ Szerkesztve ]

Legyen szép napod!

(#88) #56573440 válasza Kakumix (#87) üzenetére


#56573440
törölt tag

"de azóta sem hallottam olyat, hogy tanulóvezető órán balesetet okozott volna."

a környékünkön van egy tanulópálya maradvány, a környéken több suli oktatói is viszik a fiatalokat. én hallottam balesetet, méghozzá a fékcsikorgástól, méghozzá nem is egyet:) persze nem ők okozzák a balesetek jelentős részét ez vitán felül áll, egy tanulónál veszélyesebb fényévekkel az aki rutinból vezet, mert az már annyira se figyel semmire mint amennyire elengedhetetlen lenne. kedves édesanyám az ékes példa, az év roncsgyárosa címmel büszkélkedik jelenleg, és parkolni orral is csak korlátozottan tud, nem hogy fenékkel:D

[ Szerkesztve ]

(#89) Apollyon


Apollyon
Korrektor

Én is szoktam biciklizni, és bkv-zni is. A biciklit jobban szeretem mert néha gyorsabb tud lenni főleg ha át kellene szállni.
Viszont a város tele van buszokkal. Csak józan ésszel át kellene gondolni, hogy mennyire biztonságos a közel 20 tonnás, néha jobban siető járművek között 15-20-szal tekergetni.

Ezek után én simán letiltanám Budapesten, de legalább a belvárosibb részeken a bicikliseket az útról. Egyrészt ön- és közveszélyesek, másrészt feltartják a forgalmat is. Ha valaki mindenképpen kétkerekezni akar az úton, vegyen legalább egy robogót. Vagy ne menjen az útra és kész. Vagy hajtson be nyugodtan a száguldó autók közé, aztán ne csodálkozzon ha esetleg élete utolsó bringaútjára megy.

[ Szerkesztve ]

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#90) #48525824 válasza Apollyon (#89) üzenetére


#48525824
törölt tag

Igy van, a kerekparos okozza a dugokat es tartja fel a forgalmat, meg veletlenul sem az autok egymast. A belvarosbol inkabb minel tobb gepjarmuvet kene kitiltani, hogy elhetobb legyen. Nyugodtan koltozz olyan hekyre, ahol szivod egesz nap a kipufogofustot, engem nem erdekel, de en nem akarom...

A kozveszelyokozas pedig leginkabb a gepjarmuvezetokre igaz.

(#91) Apollyon válasza #48525824 (#90) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Te meg nyugodtan forgasd ki a hsz-emet, ahogy gondolod :)

Az autókat nyilván nem lehet kitiltani az útról, a bringást igen. Ahogy az autók nem mennek a járdán és a kerékpárúton, úgy a kerékpáros sem menjen az autók között.

Tök mindegy hogy ki okozza a balesetet, nem ez a lényeg. Hanem ha baleset van, akkor a bringást semmi sem védi. A videóban csak egy koccanás volt, és legalább 1 hónap kórház lett a vége.

De kíváncsian várom, hogy hány ehhez hasonló vagy súlyosabb balesetnek kell történnie, hogy legalább a belvárosi részen ne mehessenek a bringások a száguldó autósok között.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#92) #48525824 válasza Apollyon (#91) üzenetére


#48525824
törölt tag

A belvarosban az autok ne szaguldozhassanak. Otven a max., en jobb esetben 35-45 kozott tekerek, nem olyan nagy a sebessegkulonbseg, foleg, hogy joreszt az autosok araszolva tudnak haladni. A bringasokat a sok fos bringautnak csuvolt valamirol le kell terelni az uttestre, mert jarmu. Az autosoknak meg figyelniuk kell a lassabb es vedtelenebb kozlekedokre, nem autopalya van a belvarosban.

(#93) Apollyon válasza #48525824 (#92) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Márpedig száguldoznak. Jah 50 a max, szerinted mindenki betartja?
Meg azért azt sem hiszem, hogy te tartósan 40-nel tekersz az úton. Az hogy rossz állapotúak a bringautak – ha egyáltalán vannak – az még nem fogja megoldani a biztonságodat a buszok között.

Szóval mivel nem tudsz gyorsan közlekedni a járdán, inkább kockáztatod az életed a melletted elhúzó járművek mellett az úton.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#94) #56573440 válasza Apollyon (#91) üzenetére


#56573440
törölt tag

"De kíváncsian várom, hogy hány ehhez hasonló vagy súlyosabb balesetnek kell történnie, hogy legalább a belvárosi részen ne mehessenek a bringások a száguldó autósok között."

ohh úgy látom elütötted pár helyen, valami ilyen akart lenni nem?

De kíváncsian várom, hogy hány ehhez hasonló vagy súlyosabb balesetnek kell történnie, hogy legalább a belvárosi részen ne száguldozzanak az autósok a bringások között.

az a fránya autocorrect :R

maummamut a kérdés hozzád továbbra is áll. érdekelne miért fixizel :DDD

[ Szerkesztve ]

(#95) Jhonny06 válasza #56573440 (#69) üzenetére


Jhonny06
veterán

"ezek közül persze a fixisek és a breakless bmx-esek kivételek"

Én naponta látok olyan bringásokat, amiken egyáltalán nincs fék. Ezeket kapásból elkoboznám és úgy megbüntetném őket a picsába, hogy az életkedve is elmenjen. Ez már tényleg a teljesen érthetetlen, degenerált kategória.

(#96) Apollyon válasza #56573440 (#94) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Nem ütöttem el semmit.
Téged viszont elütnek ha nem vigyázol. Az autósok ellen semmit nem tehetsz, viszont magadnak megteheted azt, hogy nem hajtasz a buszsávban sem, ennyi :)

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#97) #56573440 válasza Apollyon (#96) üzenetére


#56573440
törölt tag

aha. köszi nem. engem elütöttek amikor vigyáztam is, az autósok ellen annyit tehetek hogy nem húzódok le úgy mint ez a srác jobbra, hanem hagyok annyi oldaltávot hogy a jobbos parkoló autókból ne ajtózzanak meg, és ilyen manővert még véletlenül se tervezzen mögöttem senki. hiába vergődik, csak a pirosnál áll többet ha elhagyott. ezért megy a sok rage hogy visszaelőz a mocsok biciklis a pirosnál. akkor? gyorsabb vagy nála? azzal hogy megelőzted és leszorítod, vergődsz jutsz valamire?

egyébként meg a megoldás hamarosan jöhet, dugódíj, fizetős behajtás, stb. az autósok lesznek megvágva a belvárosban :U

(#98) #48525824 válasza Apollyon (#96) üzenetére


#48525824
törölt tag

De az autosok ellen kell tenni, azok ellen akik azthiszik, hogy a belvaros gyorsforgalmi utakbol all. Ne a bringas meg a gyalogos legyen mar a hibas es ne ezeket a csoportokat lehetetlenitsek el csakis azert, mert egyesek sebastian loebnek kepzelik magukat. Ennyi erovel trabanttal ne menj autopalyara, mert a kamionok is szazzal repesztenek es ha eltalal, akkor neked annyi.

Nem, nem annak a csoportnak kell meghunyaszkodnial akik elhetobbe teszik a varost, mert azert remelem mindenki egyetert azzal, hogy a gepjarmuforgalom csekely kornyezetjavito hatassal van.

A gepjarmuvezetes veszelyes uzem, a bringazas nem az, ezt kell helyen kezelni. Aki gepjarmuben ul, tudnia kell, hogy barmilyen rossz dontese szandekosan vagy figyelmetlensegbol tragediat tud okozni, aki ezt nem latja be, az ne vezessen. Aki onkentes rendort jatszik az szinten ne uljon volan moge, mert akkor a bringan en is elkezdek onbiraskodni ahany szabalytalansagot latok, bar nem tudom kinek lesz jo, ha repulnek a tukrok, meg tornek a szelvedok.

A fixi meg nem ertem miert tevesen ugy el a koztudatban, hogy azon nincs fek. Lehet arra is szerelni es a fixisek legnagyobb reszenek van is fek szerelve a bringajara, eleg kisebbsegben vagyunk azok, akiknek nincs. Amugy a fix hajtast en azert szeretem, mert rendkivul konnyu szerelni, viszonylag igenytelen, folyamatos porgetes jot tesz a terdnek, csuszos, havas, jeges uton is temposan tudsz haladni, mert folyamatos visszajelzest kapsz a hatso kerek minden rezduleserol, illetve nekem pl. eleg fontos a trackstand, mert gyorsan ki tudok rajtolni lampavaltaskor es nem kell az autosok miatt baszakodni.

[ Szerkesztve ]

(#99) Apollyon válasza #48525824 (#98) üzenetére


Apollyon
Korrektor

"De az autosok ellen kell tenni.."

De nem fognak. Sokkal több autós van az utakon mint ahány bringás. Én is örülnék, ha el lehetne jutni mindenhová bringával biztonságosan. De nem lehet, ezt kéne megérteni.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#100) #48525824 válasza Apollyon (#99) üzenetére


#48525824
törölt tag

De el lehet jutni, heti 500km korul bringazok es csak uttesten. A vadbarom gepjarmuvezetok, gyalogosok es bringasok miatt neha nehez es vannak necces helyzetek, de amig lesznek piroson atfuto gyalogosok, kacsazo felborulnikeszulo jardazo bringasok es paraszt kilohusszal hajto versenyzok suzukival vagy trelerrel, addig felesleges azon agyalni, hogy ki hol van biztonsagban, mert lehet ulsz a kertedben es becsapodik egy soktonnas teherauto es kilapulsz. De ne a barom kisebbseg nyomja mar el az emberek azon reszet akik kozlekedni akarnak es eljutni a-bol b-be meghozza ugy h ne legyen halalfelelmuk.

Amugy is a "zöld" kozlekedesi eszkozoket ill. a tomegkozlekedest kell elosegiteni, az egy ember/auto elleneben.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.