"A fixi meg nem ertem miert tevesen ugy el a koztudatban, hogy azon nincs fek. "
vélhetően azért, mert az úton én pl alig láttam olyan fixit amin lett volna első hátsó fék legalább, pedig napi szinten kint vagyok. ezen túl meg maguk az első fixik is pályaversenyre tervezett gépek voltak, tehát azokon se volt fék. persze a fixed gear magában csak a szabadonfutó elhagyását jelenti természetesen.
de akkor te azt mondod hogy mindkettő fent van neked? vagy tényleg jól értem hogy ti vagytok kissebbségben akiknek nincs tehát neked sincs. ugye?
"Amugy a fix hajtast en azert szeretem, mert rendkivul konnyu szerelni, viszonylag igenytelen, folyamatos porgetes jot tesz a terdnek, csuszos, havas, jeges uton is temposan tudsz haladni, mert folyamatos visszajelzest kapsz a hatso kerek minden rezduleserol, illetve nekem pl. eleg fontos a trackstand, mert gyorsan ki tudok rajtolni lampavaltaskor es nem kell az autosok miatt baszakodni."
és ezek közül melyik az a faktor amelyik miatt nem lehet féket feltenni? tényleg érdekel.
az én csapatós vasam egy umf hardy 5 vázára épített, azóta már igencsak gyári alkatrészeket nélkülöző tank, de ezek jelentős részét hozza 2.35-ös high rollereken is...
könnyű szerelni pipa. évente kap egy új láncot kb 3k plafonig. kétévente cserélem kb a hátsó fogasszettet meg az egyetlen benthagyott első tányért. ezen túl a váltó utánállítása kb évente 2x fordul elő, 1 perces hadművelet, a lánc csere két perc, a koszorúk cseréje kb negyed óra, de akkor átnézek mindent. ennyi a szerelésre fordított idő kb
folyamatos pörgetés hogy tesz jót a térdednek? ott nincs olajteknő, porc csúszik porcon. ha jót akarsz neki tenni akkor egy áttétel sokat segíthet, mert a nagyobb terhelése elkerülhető.
csúszós jeges, havas úton a 2.35-ös, sőt a 2.5-ös high rollerem is csúszik nem hogy tempónál de lassan kanyarban is. egy virsligumi bordázat nélkül, keményebbre fújva, kisebb felületen érintkezve az úttal meg nem. na...
trackstand: nem tudom. elég sokat megyek autók között, nem igazán baszakodtam én még induláskor. visszadobom 5-ösbe, rálépek, általában a hetest váltanám amikor valaki mögémesik már.
azt vágom hogy mivel single speed könnyebben szerelhető, igénytelen, letisztult. ez ennyi. a hátránya viszont hogy nincs áttételed, nem tudsz induláskor visszaváltani, volt nekem váltóbowden szakadásom fixen maradtam 7-esben, ami jó ha 40 környékét akarok húzni, de induláskor még kiállva a nyeregben se kényelmes, se praktikus, a térd terheléséről meg nem is beszélve.
továbbá egy olyan okot nem mondtál továbbra sem, amiért a fékek elhagyása biztonságos, vagy elengedhetetlen lenne