Hirdetés

2024. május 20., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#13651) jerry311 válasza jerry311 (#13648) üzenetére


jerry311
nagyúr

Izé, nem az egész, csak a kék.

(#13652) ElektrikusDE válasza Márton (#13650) üzenetére


ElektrikusDE
senior tag

Nekem Bécsben néha németül beszél, valószínűleg akkor olyanokat mond amik nincsenek lefordítva.

[ Szerkesztve ]

“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs

(#13653) Faterkam válasza Márton (#13650) üzenetére


Faterkam
addikt

Pont ezt írtam pár napja én is. Nem nagyon hitték el ;)

"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3

(#13654) dionaea


dionaea
őstag

Nem Tom hogy AA ludas vagy a waze de ma pl állok a dugóban minden piros majd Hirtelen minden kifehéredik mintha nem lenne semmi forgalom. Majd jó pár percel később jelennek meg a forgalmi infók. Egyébként rájöttem ma hogy nem szabad arra menni BPn amit a waze mond mert mindenki arra megy.😁😁. De a megszokott dolog is előfordult hogy egyszercsak megállunk mint a szög és utána jelzi hogy hoppá it dugó van. Tudom ez normális a program soha nem hibás

(#13655) viktorhu válasza dionaea (#13654) üzenetére


viktorhu
veterán

Nem mindenkit ugyanarra küld. Ha arra küldött sok embert, és látja, hogy ott dugó alakult ki, akkor téged már nem arra fog küldeni, kivéve, ha az a leggyorsabb szerinte még így is.

A google térkép angol nyelvre állítva fel is szokta hívni a figyelmet erre: "10 perc dugó várható az x utcában, de így is a leggyorsabb úton vagyunk", vagy a múltkor Szlovákiában levitt mellékutakra, és elmondta, hogy kis kerülő, de így kikerüljük az útlezárást az x úton.

A waze nem magyarázza az indokait, de ugyanez a logikája. Bogotában pl. az önkormányzat kérte az embereket a waze és a google térkép használatára a forgalom egyenletesebb szétosztása (a dugók csökkentése) érdekében.

(#13656) jerry311 válasza dionaea (#13654) üzenetére


jerry311
nagyúr

Volt már sok eset, amikor arra mentem amerre vitt és álltam a dugóban. Olyan is, amikor nem arra mentem amerre vitt, és álltam a dugóban. Szóval, akárcsak az előttem szóló, én azt mondom valószínűleg a leggyorsabb dugót választotta. :))

(#13657) Márton válasza jerry311 (#13656) üzenetére


Márton
nagyúr

"Olyan is, amikor nem arra mentem amerre vitt, és álltam a dugóban."
Nálunk meg rendszeresen van, hogy nem arra megyünk amerre javasolja, és nyerünk ilyen 20-30perceket.
De azonnal jelzi a menetidő csökkenést, ahogy észreveszi, hogy eltértünk a javasolttól.
Tehát tudhatta ezt fél perce is. Igen, lehet hogy 1 hete, ott, abban az időben nagy dugó volt, de engem a most érdekel. Valami nem kerek.

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#13658) Szili17 válasza jerry311 (#13651) üzenetére


Szili17
aktív tag

Approved as requested.
Azt meg tudod mondani hogy mit csinálnak ott és/vagy szerinted kb meddig tart(hat)? Ha van infó az is jó, ha nincs akkor a tipp is elég. :) Köszi! :R

"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

(#13659) axioma válasza jerry311 (#13656) üzenetére


axioma
veterán

Ez akkor stimmel, ha a dugoban allas kozben az EVI nem valtozik. Csak en volt hogy 10 percet alltam ugy, hogy kozben vitte felfele az evit. Magyarul nem szamolta bele... A wazehoz kepest 20 perc tartalek egy 30 perces uton nem volt a legutobb eleg, nagynenem lekeste a vonatat... (integettunk neki, szoval csak 19 perc volt, plusz amig beertunk az epuletbe).

(#13660) Chris0321 válasza axioma (#13659) üzenetére


Chris0321
addikt

Sajna jósolni nem tud a program csak az adatokkal tud számolni.

(#13661) jerry311 válasza Szili17 (#13658) üzenetére


jerry311
nagyúr

Thx! :))

Újraaszfaltozzák.
Feltúrták róla az aszfaltot, tettek be új aknatetőket, és most így áll hetek óta. Két végében piros-fehér szalag, hogy ne menjenek be. Az ezzel párhuzamos Csaba utca is hasonló sorsú, de az legalább nincs lezárva, és már megkapta az első réteg aszfaltot is.

(#13662) viktorhu válasza axioma (#13659) üzenetére


viktorhu
veterán

Én is sokszor belefutottam ilyenbe, de ahogy nő a felhasználói bázis, úgy csökken az ilyen esetek gyakorisága. Ha csak néhány waze-es áll egy dugóban, és egymástól viszonylag messze vannak, úgy tapasztaltam, hogy az még kevés a waze-nek, hogy komolyan vegye a dolgot. Erre írtam korábban a határátkelős problémát - a roaming miatt sokan kikapcsolják a mobilnetet, így kevés felhasználó marad, így olyan helyen azt fogod látni, hogy a waze szerint 5 perc alatt átérsz, miközben másfél óra a sor. Közben többen is jelzik a dugót, tehát nem te vagy ott egyedül. Korábban Budapest külső kerületeiben is rendszeresen belefutottam ilyenbe munkába menet, ma már ugyanazokon a helyeken nem szoktam így járni.

(#13663) viktorhu


viktorhu
veterán

Android autónál nem találom az útlezárás jelentését. Tudja valaki, hogyan lehet? Elég kellemetlen lezárásba keveredtem egyik nap, és minden áron vissza akart oda vinni, amikor lekanyarodtam onnan, mert nem tudtam jelezni, hogy zárva az út.

(#13664) dionaea válasza viktorhu (#13655) üzenetére


dionaea
őstag

Szerintem ezeknél az eseteknél számít a beállítás. Régen pl volt hogy gyorsabb vagy rövidebb útvonalat választod. Na az király volt, de tudom sokaknak hülyeség. Most a bonyolult kereszteződés elkerülése opció van, nálam ez ki van lőve, tehát vigyen bármilyen kereszteződésbe, ha tud az ember vezetni akkor nem lehet annyira nagy probléma. Úgy gondolom itt lehet különbség mert úgy emlkszem ez alapból be van húzva, hogy azokat kerülje el, és a tömeg arra megy. Lehet rosszul gondolom. Illetve a maps nál nekem kezd tetszeni hog folymaatosan látom hogy mik a lehetőségek, míg waze nél csak egy útvonalat látok egyszerre. Nekem ez tetszik mivel azt is látom nyomkodás nélkül ha a másik úton megyek akkor mikorra érkezek. Mivel már ezeket a navigációkat arra használjuk töbnyire., hogy lássuk az érkezési időt a dugók miatt ez nagyon hasznos.

(#13665) jerry311 válasza viktorhu (#13663) üzenetére


jerry311
nagyúr

Passz.
Viszont az Apple CarPlay változatban is korlátozottak a lehetőségek. :(

(#13666) kmarci25 válasza dionaea (#13664) üzenetére


kmarci25
veterán

Ilyet újabban (kb egy hónapja talán) a waze is csinál: pöttyözött vonallal jelöli az alternatív utat és mellé írja, hogy mennyi plusz időt jelent azt választani (jellemzően +1-3 perc). Ritkán dobja fel, és nem tudom mi alapján, de már láttam többször. De valóban, a maps-ben ez a funkció nekem is jobban tetszik.

[ Szerkesztve ]

"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

(#13667) viktorhu válasza dionaea (#13664) üzenetére


viktorhu
veterán

A rövid útnak az volt a problémája, hogy ott nem vette figyelembe a forgalmat, vagyis úgy működött, mint egy offline navi. Egyébként az a tapasztalatom, hogy 50 km kerülő is megéri, és nem a pár perc nyereség miatt, hanem azért, mert nem nyúzom az autót meg magamat egy egyórás dugóban. Gondolj bele, majdnem végig egyesben és lépésben - mennyi féket meg kuplungot meg üzemanyagot (meg motort) elhasználsz, miközben a másik úton folyamatosan haladhatnál.

(#13668) axioma válasza Chris0321 (#13660) üzenetére


axioma
veterán

Figyu, en nem ekezni akarom a waze-t, de bizony az lenne a celja hogy josoljon az adatokbol. Azt pedig a parameterek figyelembevetelevel szamolja (me'g ha ML reteg is van az is csak szamolas), ez vilagos. A varatlansagokat nyilvan megszivja, de hogy hetkoznap reggel nem 1 perc atjutni Bekason a hev-atjaron azt azert az altalanos adatokbol is lehet latni, megis ugy tunik hogy azzal szamolt. Rendszeresen kell nekem is felulbiralnom pont ingazas alatt, amire elvileg jobbnak kene lennie joslas tekinteteben, mint a videki utakhoz.

(#13669) axioma válasza viktorhu (#13667) üzenetére


axioma
veterán

Na ja, benzinesnel, de szerintem egy rendes start-stop-osnal mar akkor is olcsobb a rovidebb ha idobeli kulonbseg a vegen nincs.
Raadasul en kicsi kocsival vagyok barmi utfelen elferek, nem hangoskodom es fustolok a mellekutakon vagy kertvarosban, igazan vihetne arra. De nagyon sokszor tulsagosan preferalja a fobb utakat.

(#13670) kmarci25 válasza axioma (#13669) üzenetére


kmarci25
veterán

A start-stop rendszer eléggé gyilkolja a motort az okosok szerint.

"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

(#13671) viktorhu válasza axioma (#13669) üzenetére


viktorhu
veterán

Akkor nemcsak a kuplungot meg a féket fogyasztod el, hanem az indítómotort meg az akkumulátort is. Nem az alapjárati fogyasztás a probléma, hanem a gyorsítás viszi a legtöbb energiát, amit azonnal ki is dobsz az ablakon, amikor a fékre taposol. Gyorsítás-lassítás-gyorsítás... Egy ilyen út többe kerül, ha az autót is belekalkulálod, mintha ezt az időt folyamatos haladással töltötted volna.

(#13672) axioma válasza viktorhu (#13671) üzenetére


axioma
veterán

En nem, en elektromossal jarok (me'g a feket se nyomom), de arra meg a multkor azt mondtatok hogy tul kicsi az ara'ny... ezert nem azzal peldaloztam.
Amugy Prius I start/stop mar csak a hibridsege miatt is, 18 evesen 350e km korul adtuk el, inditojaval a nalunk levo 3(?) ev alatt semmi gond nem volt. Azert ezt mar tudnia kene egy sokkal kesobb gyartott autonak is... teny, kuplung az azert nem gyilkoldott mert nem volt benne :)

[ Szerkesztve ]

(#13673) jerry311 válasza axioma (#13672) üzenetére


jerry311
nagyúr

A Priusban nincs indítómotor.
A start/stop akkor jó, ha fenntartja az olajnyomást, tehát indításkor is megvan már a megfelelő kenés. Hosszabb dugóban a start/stop nem segít sokat, mert X töltöttség alá nem engedi az akkut, tehát nem állítja le a motort, illetve ha a légkondin beállított hőmérséklettől elég nagy mértékben eltér a levegő hőmérséklete, akkor sem áll le.

(#13674) viktorhu válasza axioma (#13672) üzenetére


viktorhu
veterán

Az más, ott a dugó még jó is lehet, mert a töltővel fékezel. Ilyenre érdemes az elején alternatívákat kérni a waze-től, és aszerint választani útvonalat.

Viszont normál autónál gyorsan elfogynak a fékbetétek a dugóban. És ott jön az, hogy az álló helyzetből gyorsítás energiaigénye óriási, ami normál haladásnál nem baj, mert utána beáll a sebesség, de ha egy másodperc múlva fékre lépsz, akkor oda a sok energia, utána meg megint álló helyzetből kell gyorsulni.

(#13675) axioma válasza jerry311 (#13673) üzenetére


axioma
veterán

Tok mind1, hogy inditomotor vagy mas alkatresz de inditja (ezert irtam hogy inditojaval), es mukodik a leall-elindul anelkul hogy baja lenne ebbol. 2001-es autoban. QED.

(#13676) axioma válasza viktorhu (#13674) üzenetére


axioma
veterán

Sajnos a waze nem hajlando rovidet adni a 3 alternativaban sem. Legalabbis az esetek tobbsegeben valaszthatok, hogy melyik fouton megyek nagy sebesseggel, azt nem hogy mellekuton "csak" otvennel (Westend felol Pomaz iranyaban ha nagyon dugos a Szentendrei/Batthany akkor kivisz a Vacin, max. abban kulonbozik hogy Budakalaszon vagy Szentendre felol visz ra a hev-atjaro elotti dugora). Termeszetesen mar ismerem a terepet es en alkalmazkodok.

(#13677) jerry311 válasza axioma (#13675) üzenetére


jerry311
nagyúr

A különbség, hogy a Toyota erre egy új motort fejlesztett (ami jól is működik, erre (is) lett kitalálva), az európai gyártók pedig a meglévő motorjaikra tettek strapabíróbb indítómotort és nagyobb akkut, mert így lehetett a legolcsóbban megúszni az EU által megkövetelt CO2 kibocsátás csökkentést.

(#13678) Szili17 válasza viktorhu (#13667) üzenetére


Szili17
aktív tag

Istenkirály vagy! Én ezt magyarázom minden ilyen alkalommal, hogy azért mert hosszabb út még nem rosszabb, főleg ha gyorsabbnak is jósolja. Azt jelenti hogy nem araszolsz és az autók pokoli nagy százalékában ami nálunk fut kanyarban nincs semmiféle akkupakk. :( (Nekem sincs, utólag hülye döntés volt, gyűjteni kellett volna egy plugin P3-ra, de ez van.)

(#13669) axioma
Nekem az a bajom a Start&Stop-os autókkal, hogy annyira nagyban nem csökkenti a semmit sem. Ha 1-1 lámpánál hosszan kell állni, akkor igen. De a dugóban araszolásnál pont hogy még rosszabb, mert azt mondják az okosok, hogy akkor éri meg leállítani a motort, ha utána 7-8 másodpercig nem indítod be, különben az indítással több üzemanyagot pazarolsz. Egy dugóban araszolásnál meg nem nagyon szoktunk percekig egy helyben állni.

Azt tudjuk hogy a Waze nem kedvez ilyen szempontból (sem) a villanyautósoknak. Majd pár év múlva.

(#13664) dionaea
A kereszteződés elkerülés. Semmi magic nincs mögötte. Meg lehet jelölni továbbhaladási irányokat kereszteződésekben, amit nehéz megcsinálni (tipikusan balosok). Ha bekapcsolod ezeket kerüli, ha kikapcsolod akkor mintha ott sem lennének. Nincs belőlük olyan nagyon sok beállítva. A rövid tervezésnek meg semmi értelme nem volt (mert mindenen átvitt, útlezáráson is). Aki használta véletlen az is rosszul járt vele.

Útlezárás jelentés meg csak telefonon van, autós cuccokban nincs tudtommal egyik platformon sem.

"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

(#13679) dionaea válasza viktorhu (#13667) üzenetére


dionaea
őstag

Ez igaz steril körülmények között de induljunk ki például merre mennél Ferihegyről ha tegyük fel Szombathelyre kell menned reggl 9 órakkor kedden?
De tegyük fel hogy ez szélsőséges példa. Pedig sztem életszerű. Ok nem Szombathely végálomással, hanem legyen Bfüred.

Régen ott volt a lehetőség hogy válasszak és nekem jobban tetszett az a tervezés. Ok amikor kerületen belül 5 km t kell autózni 40 perc alatt akkor tényleg felesleges.

Jelenleg a körgyűrű elég fos, hát 2 szer meggondolom, hogy arra menjek.

Start stopra szerencsére nekem EURO 6.1 es autó van és kivették belőle.Hiszen spóroltál kibocsáltással talán, de nagyon sokszorosát fizetted az akksiba ami azért hamar elhalálozott. Hybrid, e autó jó dugóban, városban. De sajna még nincs mindenkinek.

(#13680) viktorhu válasza Szili17 (#13678) üzenetére


viktorhu
veterán

Enyém is start-stop, általában próbálok előrenézni, és ha látom, hogy elöl már mozognak az autók, akkor marad a lábam a kuplungon. Piros lámpánál engedem leállni. A lábam nem köszöni :)

(#13681) viktorhu válasza dionaea (#13679) üzenetére


viktorhu
veterán

Mindkettő reális példa nekem. Városon keresztüljutni egy óra olyankor, a kérdés, hogy az M0 hogy működik. Nagyon ritka, hogy az M0-n vinne oda, de ha nagyon beáll a város, még az is megérheti. De hogy menjek egyenesen, vagy inkább Egér út? Azt már csak a waze tudja.

De pl. az M6-hoz már az esetek jó részében megéri nekem az M0-n menni, az M5-höz meg az az alap, de ha beáll az M0, akkor a waze ott is segít, azt a szakaszt kikerülteti velem.

(#13682) zeon.hu válasza zeon.hu (#13647) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Na, hajnalban magához tárt a waze.
Előbb persze teljesen összeomlott, semmit nem tervezett, majd a system-ből kilőve jó lett, a hangerő is helyreállt.
Viszont azóta az esetek felében kimarad a szövegből az "xxx méter múlva" rész :D

#?*@&!

(#13683) Szili17 válasza viktorhu (#13680) üzenetére


Szili17
aktív tag

Amit a lábadon túl a kinyomócsapágy meg a kinyomó lapok sem szeretnek. :/

"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

(#13684) viktorhu válasza Szili17 (#13683) üzenetére


viktorhu
veterán

Lásd még amit a dugó és a kuplung kapcsolatáról írtam :) Azért talán ha az ember normálisan nyomja (és nem kétharmadig, meg nem mozgatja), akkor nem nagy gáz a dolog, másodpercekről van ilyenkor szó.

(#13685) lacentos válasza zeon.hu (#13682) üzenetére


lacentos
aktív tag

Én meg visszaraktam 1 régebbi verziót és érdekes módon reggel csak
6,7Mb volt amit elfogyasztott a múltkori majdnem 60 helyett.

[ Szerkesztve ]

(#13686) fant0mi válasza lacentos (#13685) üzenetére


fant0mi
addikt

Nem valtottal akkor mondjuk hangcsomagot? Az is sokat eszik.

(#13687) axioma válasza Szili17 (#13678) üzenetére


axioma
veterán

Nem vitanak szanom, csak megjegyzem. Amerre en jarok, nem az a jellemzo hogy megyunk mondjuk 5km/h korul hullamzoan de folyamatosan, hanem az hogy van elol valahol egy lampa, es ha az piros, akkor ugyis all mindenki. Jo, most mar tudok egy olyan kisebb szakaszt ahol mostansag vszinu fogok jarni, ahol ez a lassu folyamatos van (ami nekem pont jo, ennyi az auto kuszasa, minden pedal felenged modban megyek rajta :) )

(#13688) lacentos válasza fant0mi (#13686) üzenetére


lacentos
aktív tag

Nem az előző 4x-en és ezen is a Csilla van.

(#13689) fatal` válasza viktorhu (#13680) üzenetére


fatal`
titán

Én úgy ülök be, hogy reflexből rakom offra a start stopot. Ha tudom, hogy többet fogok várni, pl. vasúti átjárónál vagy ilyesmi, akkor visszakapcsolom. Egyébként meg semmi értelme az egésznek és csak szétbarmolja a motort, az akkut meg az önindítót.

Ha tartod a kuplungot azt nem fogja szeretni a kinyomócsapágy :)

[ Szerkesztve ]

(#13690) viktorhu válasza fatal` (#13689) üzenetére


viktorhu
veterán

Azért egy nagy budapesti dugóban így is az idő 20-30%-át állva tölti a motor, erről sem fogyasztási sem károsanyag-kibocsátási szempontból nem mondanék le. Szóval alapból nálam be van kapcsolva a stop-start. Azt a pár másodpercet meg ki kell bírnia a kuplungnak (ha sejthetően hét-nyolc másodpercnél több lesz az álásidő, akkor engedem leállni).

[ Szerkesztve ]

(#13691) fatal` válasza viktorhu (#13690) üzenetére


fatal`
titán

Én az agglomerációból járok :) Itt is dugó van, főleg mostanság az M0 miatt, de kicsit később járok, mint a többség, nincs értelme a start-stopnak.

Nem is az akkumulátor érdekel igazán, hanem a motor károsodása. Indulás után ugye elvileg nincs kenés az első pár forgásnál. Hosszútávon nem tudom mennyire van jó hatással a motorra ha állandóan le van állítgatva.

Ráadásul a turbomotor, amit szintén nem ajánlott azonnal leállítani, mert annak se tesz jót. Véleményem szerint a start-stop lószart se számít a károsanyag kibocsátásban, méréseim alapján pedig fogyasztásban még annyit sem, hiába kamuznak a gyártók össze-vissza akár 1 literes baromságot.

[ Szerkesztve ]

(#13692) merqree


merqree
őstag

FIGYELEM!
TELJES ÚTZÁR CSEPELEN A II. RÁKÓCZI FERENC ÚT EGY SZAKASZÁN!
A II. Rákóczi Ferenc úton, egy 400 mm-es 70 éves öntöttvas vízvezeték hosszanti irányban megrepedt. A kiáramló víz elmosta és alámosta az egész utat, ezért mind a négy forgalmi sávot le kellett zárni.

A teljes útszakasz elmosásával és alámosásával akkora károkat okozott a víz, hogy a következő néhány napban teljes útzár lesz a II. Rákóczi Ferenc úton az Akácfa utcánál.
A helyreállítás menetrendje szerint a csütörtöki napon földdel visszatöltik a gödröt és felbontják a sérült útburkolatot kb. 400-450 m2-en. Pénteken az útalap betonozása fog megtörténni. A hétvégén pedig terítik az aszfalt kötő- és kopórétegeit.
A Vízművek és a Budapest Közút teljes erejével dolgozik a helyreállításon, amely előreláthatólag hétfőre fog befejeződni. Addig a II. Rákóczi Ferenc út érintett szakasza teljes egészében le lesz zárva.
A forgalom irányítását a csepeli rendőrök is segíteni fogják. KÉRIK az agglomerációból érkezőket, hogy kerüljék el Csepelt, mert várhatóan óriási torlódásra lehet számítani.

(#13693) dionaea


dionaea
őstag

Szerintem lenne értelme mert pl egy Pihenő út-Gyömrői úti szakasz ami ha nincs nagy forgalom 45 per, ebből a start stop álltal mért leállás kb 11 perc. Tehát ha így nézzük van értelme, de ha az aksit nézzük amit tuti cserélni kell pár év alatt 3 szorosa vagy négyszerese egy normálnak már nem annyira. Ez egy próbálkozás volt de nem jött be, Logika jó volt ha nem jár a motor nem fogyaszt az autó, így lehet csökkenteni a kibocsáltást, és nem kell annyit csalni a teszteken :D

(#13694) cdfrank


cdfrank
csendes tag

Sziasztok! Ki tud segíteni egy földutat aszfaltozottá minősíteni Veresegyházon (kékkel jelölt rész)?. Nekem nem engedi...vagy mi kell ahhoz, hogy én is szerkeszthessek?

Más...Az M1-en már nagyjából jók a felújításhoz tartozó sebességkorlátozások, egyedül a 3x és az 57 km között kéne még 2 km-t megnyújtani mindkét oldalon, mert csak az 55 km környékén lép be a sebesség korlátozás. Köszi előre is!

[ Szerkesztve ]

(#13695) merqree


merqree
őstag

Szili17,

Kérlek, állítsd át aszfaltozott útra ezt a részt, köszönöm!
https://www.waze.com/editor?env=row&lon=19.09636&lat=47.39016&s=70360341&zoom=7&segments=102199376,102340865,102198966,264750725,161516637,102343229,102199023,375804232,264750726

Ez a szakasz pedig nincs átadva, ha jól láttam reggel:
https://www.waze.com/editor?env=row&lon=19.05155&lat=47.38055&s=70360341&zoom=7&segments=303036429

[ Szerkesztve ]

(#13696) viktorhu válasza fatal` (#13691) üzenetére


viktorhu
veterán

Ezek nagyon is jogos aggodalmak lehettek úgy 10 évvel ezelőtt. Azóta az első stop-startos turbós motorok túl vannak pár százezer km-en - más hibák miatt előbb fogsz megválni az autótól, mint hogy a turbó tönkremenjen. Ráadásul több teszt is igazolja már a stop-start fogyasztásra gyakorolt hatását.

(#13697) Szili17 válasza merqree (#13695) üzenetére


Szili17
aktív tag

Köszi, megvagyok vele. :)

(A Veresit is átállítottam.)

"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

(#13698) fatal` válasza viktorhu (#13696) üzenetére


fatal`
titán

Lehet, hogy teszt igazolja, de a gyakorlatban a valóság mást mutat, legalábbis az én esetemben. :)

(#13699) viktorhu válasza fatal` (#13698) üzenetére


viktorhu
veterán

Természetesen egy percig sem kételkedem abban, hogy mérted a dolgot - kipróbáltad két egyforma autóval, azonos útvonalon, egyszerre haladva egy bekapcsolt és egy kikapcsolt stop-starttal, órákon át városi forgalomban körözve, és összehasonlítottad az eredményt.

(#13700) plömplöm


plömplöm
őstag

a teszteket leszrom. az előző autómban nem volt stst, a mostaniban van. az előző a szokásos reggeli töketlenkedésben szép lassan felmelegedett 99°C-ig, ott lehűtötte magát 95°C-ra és újra, a mostanit még nem láttam 90°C felett ilyenkor, mert vagy mozog az autó és van valami ellenszél, vagy áll a motor.
egyébként elképzelem ükükükapáinkat, ahogy kételkedve hallgatták, ahogy valaki mesélte nekik, hogy valahol ámerikában feltalálták az önindítót, és inkább büszkén szorongatták a kurblit a kezeikben, somolyogva a bajszuk alatt, hogy szép, szép, de ez ecsém, ez nem romlik meg sohse, biza!

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.