Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) tibcsi0407


tibcsi0407
félisten

Kíváncsi vagyok, hogy az AMD apukkal szemben mekkora esélye lesz a grafikus résznek. Valamint, hogy csökken-e a CPU teljesítmény az erősebb grafikus magok mellett.

https://utdetailing.hu/

(#2) satz18


satz18
őstag

"A komolyabb dizájnok szempontjából a GT3e lesz az U sorozatú, magas árcédulával rendelkező mobil opciók legfőbb alapja. Ebben már hat darab shader tömb található összesen 48 darab feldolgozóval, illetve egy 64 MB-os eDRAM is helyet kap majd a tokozáson."

Halleluja. Végre a vékony notik is kapnak dedikált eDRAM-ot. Pont itt lett volna eddig is szükség rá, nem a 47 W-os notikba meg az asztalikba, ahol úgy is dGPU kerül, ha szükség van rá.

Asus G513QY, Samsung A52s 5G

(#3) Oliverda válasza tibcsi0407 (#1) üzenetére


Oliverda
félisten

Csökkenni biztosan nem fog.:)

Mivel a Carrizo várhatóan nem tud sokat rápakolni a Kaverire, így sanszos, hogy ezzel az Intel IGP-ben is átveszi a vezetést.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#4) LordX


LordX
veterán

OpenCL 2.1? :F

(#5) tibcsi0407 válasza Oliverda (#3) üzenetére


tibcsi0407
félisten

Akkor az AMD hátrányba kerül a Zen-ig? Vagy szerinted az is kis eséllyel indul majd az Intel ellen?

https://utdetailing.hu/

(#6) Oliverda válasza tibcsi0407 (#5) üzenetére


Oliverda
félisten

Nem vagyok benne a tervezőcsoportban, így erről halvány lila dunsztom sincs.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#7) Abu85 válasza LordX (#4) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Lesz egy olyan is 2015-ben. Pár dologgal kiegészül a platform, mert fejlődtek az integrációk és a GPU-k.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8) LordX válasza Abu85 (#7) üzenetére


LordX
veterán

Van erre linked? Khronos honlapja se túl informatív..

(#9) Abu85 válasza tibcsi0407 (#1) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Külön kell választani azt a nézőpontot, ahogy most elemezzük a hardvereket. A DX12 és az OpenCL, illetve az az irány, amit a low-level kezdeményezések képviselnek gyökeresen megkavarják a kártyákat. A teljesítményt 70%-ban a programkód optimalizációja határozza majd meg, és nagyjából csak 30%-ot számít a hardver nyers sebessége.

OpenCL-ben az lesz a döntő, hogy ki mennyire közel megy a hardverhez az optimalizálás során.
A grafika szempontjából a DX12-ben az számít majd, hogy az Xbox One-ról hogyan portolják PC-re a játékot, ha főleg copy-paste lesz, akkor zéró esély van verni a GCN C.I.-t, mert ehhez írt kódot futtat más, esetleg gyökeresen eltérő architektúra. Emiatt 50%-kal is rosszabb lehet a kihasználás, mint ami elméletben elérhető.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#10) Abu85 válasza LordX (#8) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mert még nem jelentették be, de már tervezés alatt van. Nem csak az Intel gyártói doksijaiban láttam, hanem az AMD-nél is feltűnt már. De arról nincs adat, hogy mi az újítás benne.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#11) Bici válasza Abu85 (#10) üzenetére


Bici
félisten

Abu, arról van infó, hogy az AMD a GCN-t milyen irányba viszi tovább? Mik a fő irányelvek, mit akarnak vele megvalósítani az elkövetkezendő 3-5 évben?

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#12) Valdez válasza Oliverda (#3) üzenetére


Valdez
őstag

Pont erre gondoltam én is. Pláne, hogy szivárog "lefelé" az edram is...

(#13) Abu85 válasza Bici (#11) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A felépítés valószínűleg nem sokat fog változni. Nincs értelme eltávolodni a konzolok felépítésétől, mert ezt célozzák a fejlesztők. Ha csak áthozzák optimalizálás nélkül a kódot, akkor az az AMD-nek már pokoli előny, mert maximum 10-15%-ot lassulnak az új GCN verziókkal a C.I.-hez képest. Más 50%-os mínuszt is bekaphat ebből.
A stratégia valószínűleg a tudás további növelése, de az alapdizájnt tartják a konzolgeneráció végéig, mert a low-level iránynál ez határozza meg az alapsebességet.

A fejlesztés nehezen kikövetkeztethető. Az a baj, hogy az AMD már nem az ipar, hanem a saját útját járja. Megcsinálták maguknak az alapot ahhoz, hogy a fejlesztők igényeit direkten, a Microsoft és a Khronos teljes kizárásával kiszolgálják. Ez kiszámíthatatlanság a fejlesztések szempontjából.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#14) tibcsi0407 válasza Abu85 (#9) üzenetére


tibcsi0407
félisten

Nagyon érdekes irányba megy el a számítástechnika szerintem. Kíváncsi vagyok, hogy mit fognak kihozni a low level API-k használatával. Ha csak azt megnézzük, hogy egy Last of Us hogy nézett ki a PS3-on, így a mai hardverekkel nagyon nagy bizakodásra adhatnak okot az alacsony szintű programozással.
Itt nem csak a játékra gondolok, hanem mérnökként azt is tudnám értékelni, ha a programok, amiket használok szintén low level használnák a GPU-t.
A Tekla Structures Opengl alapú. Dolgoztam egy nagyon nagy projekten Norvégiában és ott a workstation-ök is kifeküdtek tőle, mert több tízezer elem volt a modelben. Ilyen esetekben jól jönne a low-level szerintem.
Nem beszélve a FEA számításokról, ahol az OpenCL sokat segíthet.

[ Szerkesztve ]

https://utdetailing.hu/

(#15) Bici válasza Abu85 (#13) üzenetére


Bici
félisten

Értem, de ez nem jelent számukra túl nagy megkötést?
Ha pl. a professzinális piacon akarnak valamit fejleszteni, vagy az energiahatékonyság növelése válik szükségszerűvé, esetleg compute terén kellene erősíteni, de köti őket a konzolos teljesítmény-portolhatóság?

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#16) Abu85 válasza Bici (#15) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Épp ellenkezőleg. Olyanokat is rákényszerítenek az iparra, amit más nem is akar. Ezért lesz úgy nyílt a Mantle, hogy közben a fejlesztést nem adják át senkinek. Ha ezt tényleg valami full open, ipar érdekeit előnybe helyező kezdeményezésben akarnák, akkor úgy csinálnák, mint a HSA-t, de nem úgy teszik.

Innentől kezdve a Microsoft és a Khronos számára sincs más út, mint a Mantle fejlesztéseinek állandó lemásolása.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17) BomiBoogie


BomiBoogie
MODERÁTOR

Az lenne a tuti, ha együtt tudna működni a dVGA-val, bizonyos effekteket ez számolna, másokat meg amaz.

(#18) Abu85 válasza BomiBoogie (#17) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Mantle tartalmaz ilyen opciót a programokra, és a DX12-ben is volt kísérletezés, de mindenképp szükség van arra, hogy az IGP és a dGPU ugyanazt a funkcionalitást támogassa. Ezért ez nem valószínű, hogy benne lesz a DX12-ben, mert úgy sem lehetne mixelni a hardvereket.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#19) smkb válasza Abu85 (#16) üzenetére


smkb
őstag

" Olyanokat is rákényszerítenek az iparra, amit más nem is akar. "

"Innentől kezdve a Microsoft és a Khronos számára sincs más út, mint a Mantle fejlesztéseinek állandó lemásolása."

:) ... az egész iparágnak, egy a pc iparban egyre jobban lemaradó, és a termékeikre egyre kevésbé építő, piaci részesedésben egyre kevésbé releváns, így egyre súlytalanabb cég diktálja a tempót :) Váó!

[ Szerkesztve ]

(#20) Abu85 válasza smkb (#19) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A fejlesztők számára mindegy, hogy ki diktálja a tempót. A lényeg, hogy amit kérnek, azt hamar beépítsék az elérhető rendszerekbe. Azért veszélyes a Mantle a Microsoft és a Khronos számára is, mert ők egy felvetést legalább 4, de inkább 5-6 éves átfutással építenek be. A Mantle arra szolgál, hogy ne a Microsoft és a Khronos legyen a fejlesztő célpontja, hanem az AMD, mert maximum egy-két éven belül építenek az igényre hardvert és API funkciót. Ezt pedig muszáj gyorsan másolnia a Microsoft és a Khronos számára, vagy funkcionalitásban egyre jobban lemaradnak.

Ez egy nagyon hatékony stratégia lesz a fejlesztőknek, hogy három éven belül rákényszerítsék a piacra az akaratukat az AMD-n keresztül, amely cég a fejlesztők szemében csupán egy eszköz a szoftveres fejlesztés felgyorsítására.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#21) xtremez válasza Abu85 (#20) üzenetére


xtremez
aktív tag

Új GCN széria mikor várható ? Jelenlegi pl. R280 kártya és intel 4 magos procival meddig lehet ellenni az APU-s konzolok mellett ? Nem fogok pórul járni, ha én legalább 3-4 évre szeretnék egy komolyabb pc-t összerakni ? Koherens memória, Mantle, DX12, IGP miatt kérdezem.

(#22) flexxx2


flexxx2
őstag

Ez most Haswell utód is egyben?
Miért kellett 1 lábbal megnövelni a tokozást, ez vicc :F

(#23) bteebi válasza tibcsi0407 (#1) üzenetére


bteebi
veterán

Szerintem még mindig gyengébb lesz tőle, de már nem sokkal. Jön fel az Intel ezen a téren is, mint a szennyvíz. Régen bűnrossz IGP-ik voltak, de mostanára már kezdenek egészen kikupálódni. Ha nem vagy HC gamer és/vagy nem használsz erősen GPU igényes alkalmazásokat, akkor már teljesen felesleges mellettük a dVGA, még többmonitoros környezet esetén is.

#22: Az inkompatibilitás biztosítása végett ;).

[ Szerkesztve ]

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#24) Oliverda válasza xtremez (#21) üzenetére


Oliverda
félisten

Ezt a kérdést inkább ide!

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#25) 7time válasza bteebi (#23) üzenetére


7time
senior tag

Szerintem még mindig gyengébb lesz tőle, de már nem sokkal

Persze az AMD is készül használni valamilyen APU tokba elhelyezett memóriát és akkor megint elhúznak de egyelőre nem érdekük, az Iris pedig úgyis méregdrága lesz.

[ Szerkesztve ]

(#26) lezso6 válasza 7time (#25) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Az EDRAM nem azért kellett (legalábbis a Gen8-ba), mert lassú a DDR3, hanem mert egyszerűen nem skálázódna nélküle a teljesítmény. Szóval nem feature, hanem inkább "bugfix" jelleggel van. Amit az AMD csinálna az eléggé más kategória ettől.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#27) shiftac


shiftac
aktív tag

Lassan megüti az amp apu-k szitjét az Intel az igp-vel :)

Xiaomi Mi 9 SE (LineageOS 21 - Android 14), Jabra Elite 3

(#28) Prof válasza shiftac (#27) üzenetére


Prof
addikt

Igen amiket 100-200-ezres CPU-kal kapsz meg majd :DDD

Abbol kijon egy komplett AMD-s laptop :P

(#29) Móci válasza flexxx2 (#22) üzenetére


Móci
addikt

Hogy lehessen új alaplapot vásárolni, új chipsettel...

Ha jó drivert írnak hozzá (muhaha), akkor ez már elég értelmes gpu-nak ígérkezik. Én örülnék, ha végre jó teljesítményt kaphatnánk az inteltől ezen a vonalon is, továbbá driverek terén is fejlődnének. Tudom, az utóbbi a bili és a kéz kategória...

"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."

(#30) PuMbA válasza Prof (#28) üzenetére


PuMbA
titán

Azt azért nem :) A mostani Core i5 HD4600-zal elég használható és ezen az áron jön majd a GT2-es Skylake konfig is, ami 20 EU helyett jóval kifinomultabb 24 EU-val jön :) GT4 konfig meg szerintem is megmarad a drága és felső kategóriás Core i7-be.

[ Szerkesztve ]

(#31) Oliverda válasza PuMbA (#30) üzenetére


Oliverda
félisten

Valószínűleg a GT4e kerül majd az i7-5770-be, ami majd a szokásos 90 000 forint körüli áron fog érkezni.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#32) brupe


brupe
csendes tag

Érdekes, hogy az Intel azt az utat járja, amit az AMD már évekkel ezelőtt kijelölt és megkezdett. AMD ki akart térni az Intel útjából és az Intel most követi. Így a közvetlen verseny a jövőben is meglesz.
Az Intel végén még a HSA alapítványba is be fog lépni.

(#33) Valdez válasza Oliverda (#31) üzenetére


Valdez
őstag

Annak akkor megint nem lesz értelme, az i3 mellé kellene tennie a gt4e konfigurációt. i5, i7 mellé amúgyis dvga-t vesz az ember, ha játszani akar.

(#34) Móci válasza Valdez (#33) üzenetére


Móci
addikt

No igen, de akkor kevesebb pénzt lehet érte elkérni...

"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."

(#35) 7time válasza Valdez (#33) üzenetére


7time
senior tag

i5, i7 mellé amúgyis dvga-t vesz az ember, ha játszani akar.

Pontosan nem érdekli őket mit csinálsz vele miután megvetted csak fizesd ki az árát, játékra alkalmatlan a driverek miatt amúgy veszel az árán egy I5+ R9-270X és jóval előrébb vagy, irodára meg túl sok és drága.

(#36) Oliverda válasza Valdez (#33) üzenetére


Oliverda
félisten

Ez mindenhol így működik. Az AMD sem dob piacra kétmagos Kaverit teljes értékű IGP-vel, pedig technikailag könnyen megvalósítható lenne. Árukapcsolásnak hívják az ilyet.

Amúgy már a Haswell esetében is elég sok különféle konfigurációs lapka született:

[ Szerkesztve ]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#37) PuMbA válasza 7time (#35) üzenetére


PuMbA
titán

Alien:Isolation, Crysis 3, Mirror's Edge (hogy egy jó régi címet említsek), Battlefield 4, Burnout Paradise stb. tökéletesen mennek egy Core i5-ös Intel HD4600-os laptopon. YouTube-on is millió játék (ősrégiek is) van fent HD4600-zal prezentálva...szóval egy AMD driver szintjét simán hozza egy mai Intel, bár megkockáztatom, hogy az Intel jobb, elég benézni a Catalyst topikba a legutóbbi WHQL driver megjelenése utáni időszakra. Ráadásul az Intel driver felülete sokkal gyorsabb és nekem jobban tetszik például, mondom úgy, hogy nekem is AMD-m van, de a Catalyst Control Center az valami fertelmes.

[ Szerkesztve ]

(#38) 7time válasza PuMbA (#37) üzenetére


7time
senior tag

Nem tudom mit csinálsz de nekem a Catalistal évek óta nincs gondom és azért egy A10 APU játékokban majd 40-50% ver az Intelekre ami ha fordítva lenne akkor most mindenki leszemetezné az AMD IGP-t, Crysis 3 toltam a Trinity APU -val 1920x1080 felbontásban ami az Intelel még diavetítés szinten sem működne.

(#39) Valdez válasza Oliverda (#36) üzenetére


Valdez
őstag

Jó, csak az AMD-nek a legerősebb megoldása egy i3-al vetekszik :)

(#40) PuMbA válasza 7time (#38) üzenetére


PuMbA
titán

Szerintem lassú és átláthatatlan a CCC :) 40% különbség tényleg megvan jelenleg, ha a HD4600-at nézzük, de az Intel Iris Pro 5200 például simán veri a Trinity HD7660D-t, bár nagyon drága :) Mindenesetre én azt mondtam, hogy az Intel most nagyon megy előre, az AMD meg már a határon van jelenleg és a Skylake megint faragni fog a hátrányból :)

[ Szerkesztve ]

(#41) Oliverda válasza Valdez (#39) üzenetére


Oliverda
félisten

Akkor mi a gond? Itt az i3-ad egy erős IGP-vel. :)

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#42) Abu85 válasza Valdez (#33) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az i3 mellett a GT3e és a GT4e nem kifizetődő. A DirectX 12 csak rendkívül specifikus programkóddal teszi hatékonyan kihasználhatóvá az eDRAM-ot.

Ma már tudjuk, hogy ha csak cache-sel az embedded RAM, akkor az a mai játékok jelenetkomplexitása mellett szart sem ér.

A jövő szempontjából a részlegesen rezidens erőforrás-menedzsmentben már nagy előnyt jelent, és erre megy az Xbox One kihasználása. Ezt viszont PC-n minden egyes eDRAM konfigurációra specifikusan kell megírni. 2016-ra csak az Intelnél létezni fog hat különböző konfiguráció, tehát az Xbox One ESRAM használatát hat különböző módon kell PC-re optimalizálni. Plusz ha jön egy új konfiguráció, akkor azzal már nem fog működni a meglévő kód, tehát mindig jöhet a programhoz egy patch, amikor megjelenik egy új eDRAM-os Intel hardver.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#43) Oliverda válasza Abu85 (#42) üzenetére


Oliverda
félisten

"Az i3 mellett a GT3e és a GT4e nem kifizetődő."

Mindenről írtál, csak épp a miértről nem.:))

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#44) Abu85 válasza Oliverda (#43) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az eDRAM-ot az Intel eléggé kevert módon használja. Van az általános mód, amikor cache-sel. Ez jól működik például a Counter-Strike-ban, de egy komplex Frostbite 3 motorban már nincs mérhető előnye. Erre vezette be a profilozást az Intel, így amelyik új játékban az általános módnak nincs előnye, ott ezt a grafikus driver kikapcsolja, majd kiválasztja a manuálisan megadott puffereket és azokat az eDRAM-ban tárolja.
A DX12-ben ez annyiban változik meg, hogy maga az alkalmazás lesz a grafikus driver, vagyis oda kell beleírni, hogy a program hogyan működtesse az eDRAM-ot. Ha erre nincs semmilyen kód, akkor az eDRAM csak egy dísz lesz a tokozáson. Az i3-nál ez nem opció, mert semmi nem garantálja, hogy a fejlesztők minden egyes eDRAM konfigurációra, írnak majd egyedi kódot.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#45) Oliverda válasza Abu85 (#44) üzenetére


Oliverda
félisten

De miért lenne más az eDRAM konfiguráció, ha csupán az x86-os magok számában különbözne a lapka?

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#46) Abu85 válasza Oliverda (#45) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A GT3e és a GT4e az már két konfig. És a GT4e esetében is van két opció 64 és 128 MB-tal. Ez három konfig. Lesz még Broadwell is elvileg két konfiggal és van még egy konfig a Haswellben. Ezekre külön optimalizálás kell. Ha részlegesen rezidens feldolgozás mellett döntenek, akkor még az architektúrát is figyelembe kell venni, mert a Gen7.5, Gen8 és Gen9 másképp kezeli a létrehozott erőforrásokat a hardver szintjén.
A fő kérdés, hogy megéri-e az i3 gyártását az eDRAM-mal megdrágítani (mert ez nem olcsó dolog), ha a fejlesztők nem fognak specifikus kódot írni a konfigurációkra. Dísznek felszerelni igen drága dolog. Az extrém árazású termékek esetében szimplán megengedhető, mert azt kirakod a kirakatba, hogy van rajta, még ha a DX12-es játékok esetleg nem is használják.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#47) Oliverda válasza Abu85 (#46) üzenetére


Oliverda
félisten

Jó, tehát az x86-os magok száma nem befolyásolja a nagy szent optimalizációt.:)

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#48) Abu85 válasza Oliverda (#47) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Természetesen nem. A DX12-vel teljesen a játékfejlesztők döntésén múlik, hogy az eDRAM hasznos elem vagy csak dísz lesz. Az Intel előre nem tudja, hogy mennyi energiát fordítanak a fejlesztők a hardvereikre való optimalizálásra. Majd 2016-ban kiértékelik, hogy az új érában van-e értelme az eDRAM-nak. Ha igen, akkor több helyre is berakják, de addig inkább a drága megoldásokhoz teszik, mert valószínűleg senki sem garantálta nekik előre, hogy használni is fogják.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#49) 7time válasza Abu85 (#48) üzenetére


7time
senior tag

Arról lehet tudni valamit hogy az AMD fogja e alkalmazni a HBM memóriát az APU -ban, vagy ez csak a GPU-k kiváltsága lesz.

(#50) vinibali válasza 7time (#49) üzenetére


vinibali
őstag

amíg a 390X mellett is csak pletykák vannak és semmilyen hivatalos bejelentés és mérés, addig kár erről álmodozni :)

BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.