Értelek. Ha csak a zsinór lenne a gond, az egyébként - akár itt is - van: [link]
Ez csak egy példa, láttam már sokkal olcsóbban is, Kínából meg pláne!
Igazából nem értem a problémát. Igen, érdemes csepptöltőt tenni főleg motor akkura, mert télen nem igazán használod. Amikor leteszed a motort, és egy hét múlva előveszed, akkor is érdemes rátenni. Az ÁLTALAM jónak mondott csepptöltő - márkától függetlenül- fixen 13,2-16,6 V között tartja az akkut akkor is, ha ben van építve a járműbe. Ezt tudja a kínai, a Battery Tender, meg az akkukraft.
Nem kell hókuszpókolni, zizegtetni, rezegtetni, meg minden nyavalyát varázsoltatni. Ok, ez a mondat most cinikus volt, de szerintem így van.... A Battery Tender csepptöltővel karban tartva 9 évesen dobtam ki a motorból a gyári akkuját. ( Yuasa) 2 dolgot tudott a töltő. 1., Feltöltötte az akkut. 2 Fixen 13,1 V-on tartotta.
Az Optimate6 pont ezért nem tetszik, mert ő majd eldönti, hogy lekapcsol, aztán 12 órát figyel, aztán ami neki tetszik úgy dönt, vagy visszakapcsol töltésre, vagy nem. Tartson fix feszültségen, akkor nem szulfátosodik - ill pontosan fogalmazva legkevésbé szulfátosodik - az akku. Szerintem.
Hogy a Ctek mit és hogyan tesz, azt viszont nem tudom.
[ Szerkesztve ]