Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    nagyúr

    válasz Inhouse #3652 üzenetére

    Éjjel kicseréltem az akksit. Az új nem csinálja ezt, s amúgy tartja a 12.8V-ot.:K
    Manuál szerint 14.2-14.6V között kellene lennie a jármű töltőrendszerének... ezt
    nálam, xenonnal hozza is. Alapjáraton sajnos merülés van, de amint van fordulat
    az már 14V fölé viszi, viszont 14.4 fölött nem láttam. Szóval túl-/alultöltéstől már
    nem félek.:D Külön említi a manuál a CTEK-et, hogy ilyen okos töltővel érdemes
    tölteni, ha járművön kívül van, de legalább 14.7V-nál legyen feszültségkorlátozott,
    mint az AGM mód a CTEK-en, szóval minden oké.:DDD Egyedül az lehet aggasztó,
    hogy a fedkompok relatíve sokat zabálnak alvó módban is... Kb. 11 mA fejenként.

    Konkrétan együtt 22.3 mA-t mértem, lehúzva az utólagos fedkompot 12.3-at. De
    a biztosítékot kivéve, tehát a gyári fedkompot is kilőve még mindig maradt 1 mA,
    amit nem tudtam mire vélni: mint kiderült, ez a fesszabon keresztül csordogált a
    körben lévő 25A-es biztosítékon keresztül. (Amikor kivettem, végre néma csend.)

    A korábbi HSZ-ekkel korrelációban, a mérési tévedéseket javítva összefoglalnám:
    Gyári fedkomp: 11.3 mA (téves mérés/helyes értelmezés, és a fenti 12.3-1=11.3)
    Utólagos fedkomp: kb. 10 mA (ez is normális)
    Fesszab: 1 mA (ez az amit nem igazán értek)

    BT280-nal teszt: 2017-02-10-én, ma éjjel pedig a következő:
    136 A (SOH: 85%) 12,48V (SOC: 68%) 19,03 mOhm
    Érdekességképpen a dobozból kivett új akksira ezt mondta:
    144 A (SOH: 90%) 12,85V (SOC: 100%) 18,04 mOhm
    Furcsállottam, hogy alapból ne lenne jó, aztán rájöttem, hogy van pár különböző
    CCA mérési szabvány, és fogalmam sincs, hogy melyik szerint írták a 160A-t.:DDD

    Multi-standards
    • SAE standard: 40 to 1200 CCA (>7.2V, 30 mp)
    • DIN standard: 20 to 670 CCA (>9V, 30 mp és >6V 150 mp)
    • IEC standard: 25 to 790 CCA (>8.4V, 60 mp)
    • EN standard : 35 to 1125 CCA (>7.5V, 10 mp majd 10 mp pihenő után 0,6x-os
    árammal 73 mp, ill. EN2 esetében 133 mp kell >6V-ig. Mondhatni bonyolultabb...)
    Mindezeket teljesen feltöltött akkuval, amit egy napon át -18 fokon tartottunk.:DD
    • CA (MCA) standard: 70 to 1440 CCA (Mint a SAE, csak 0 fokon, így kb. +25%.)

    Na, amíg a fentieket összevadásztam, megtaláltam az akku gyári specifikációját:
    SAE szerint adták meg, így jól tettem, hogy megmértem úgy is, többet mért. Na
    nem sokkal, de vmivel... majdnem megvolt a 160A. Érdekesség, hogy 18 mOhm
    a belső ellenállás a gyári specifikáció szerint is, akkor ez "önmagában" nem sok.
    Azt is megadják, hogy 20 fokon már 270A-t is le tud adni, szóval nem gyenge.:DDD

    https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés