Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz Inhouse #3652 üzenetére
Éjjel kicseréltem az akksit. Az új nem csinálja ezt, s amúgy tartja a 12.8V-ot.
Manuál szerint 14.2-14.6V között kellene lennie a jármű töltőrendszerének... ezt
nálam, xenonnal hozza is. Alapjáraton sajnos merülés van, de amint van fordulat
az már 14V fölé viszi, viszont 14.4 fölött nem láttam. Szóval túl-/alultöltéstől már
nem félek. Külön említi a manuál a CTEK-et, hogy ilyen okos töltővel érdemes
tölteni, ha járművön kívül van, de legalább 14.7V-nál legyen feszültségkorlátozott,
mint az AGM mód a CTEK-en, szóval minden oké. Egyedül az lehet aggasztó,
hogy a fedkompok relatíve sokat zabálnak alvó módban is... Kb. 11 mA fejenként.Konkrétan együtt 22.3 mA-t mértem, lehúzva az utólagos fedkompot 12.3-at. De
a biztosítékot kivéve, tehát a gyári fedkompot is kilőve még mindig maradt 1 mA,
amit nem tudtam mire vélni: mint kiderült, ez a fesszabon keresztül csordogált a
körben lévő 25A-es biztosítékon keresztül. (Amikor kivettem, végre néma csend.)A korábbi HSZ-ekkel korrelációban, a mérési tévedéseket javítva összefoglalnám:
Gyári fedkomp: 11.3 mA (téves mérés/helyes értelmezés, és a fenti 12.3-1=11.3)
Utólagos fedkomp: kb. 10 mA (ez is normális)
Fesszab: 1 mA (ez az amit nem igazán értek)BT280-nal teszt: 2017-02-10-én, ma éjjel pedig a következő:
136 A (SOH: 85%) 12,48V (SOC: 68%) 19,03 mOhm
Érdekességképpen a dobozból kivett új akksira ezt mondta:
144 A (SOH: 90%) 12,85V (SOC: 100%) 18,04 mOhm
Furcsállottam, hogy alapból ne lenne jó, aztán rájöttem, hogy van pár különböző
CCA mérési szabvány, és fogalmam sincs, hogy melyik szerint írták a 160A-t.Multi-standards
• SAE standard: 40 to 1200 CCA (>7.2V, 30 mp)
• DIN standard: 20 to 670 CCA (>9V, 30 mp és >6V 150 mp)
• IEC standard: 25 to 790 CCA (>8.4V, 60 mp)
• EN standard : 35 to 1125 CCA (>7.5V, 10 mp majd 10 mp pihenő után 0,6x-os
árammal 73 mp, ill. EN2 esetében 133 mp kell >6V-ig. Mondhatni bonyolultabb...)
Mindezeket teljesen feltöltött akkuval, amit egy napon át -18 fokon tartottunk.
• CA (MCA) standard: 70 to 1440 CCA (Mint a SAE, csak 0 fokon, így kb. +25%.)Na, amíg a fentieket összevadásztam, megtaláltam az akku gyári specifikációját:
SAE szerint adták meg, így jól tettem, hogy megmértem úgy is, többet mért. Na
nem sokkal, de vmivel... majdnem megvolt a 160A. Érdekesség, hogy 18 mOhm
a belső ellenállás a gyári specifikáció szerint is, akkor ez "önmagában" nem sok.
Azt is megadják, hogy 20 fokon már 270A-t is le tud adni, szóval nem gyenge.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen