Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#16) gbors válasza 1 among many (#13) üzenetére


gbors
nagyúr

Igen, ez egy érdekes kérdéskör, sokat gondolkodtam rajta, de nem jutottam igazán definitív eredményre. Láthatóan Te is sokat vakartad a fejed, hogy hol lehet megfogni az indie-séget, aztán eljutottál egy fél-konklúzióig, amivel nem is értek egyet:
"Mivel az indie kérdés ténylegesen a kiadás mikéntjén múlik"

Ha így lenne, a Bastion rögtön repülne a listáról, meg vele együtt a top listám harmada - számos indie játékot valamelyik közepes / nagyobb kiadó terjeszt, mindenféle okokból. Ezért én inkább az alkotási folyamat környékén fogtam meg a kérdést (nix belepofázás kívülről), és csak azokat vettem le a listáról, ahol biztosan tudom, hogy a szokványos kiadói frameworkben készült a játék, finanszírozással, és az alkotói függetlenség csak azért érvényesül, mert a kiadó bizalma teljes.
A Mark of the Ninja esetén jogos a kérdés, hogy a Microsoft mennyire volt benne a buliban - ezt sajnos pontosan nem tudom, ezért azt feltételeztem, hogy pont annyira, mint a Shank esetében az Electronic Arts.

Ezért a játékok átnézésének csak akkor látom értelmét, ha sikerül egy jó konszenzusos definíciót szülni az indie-ségre (vagy legalábbis néhány egyértelmű kizáró kritériumot).

@all: továbbra is köszi :R A GemCraftról most hallok először, úgyhogy szomorkodásra semmi ok :)

(#15) janos1988: őszinte leszek - mindig felb*sz, amikor egy 10+ órát igénybevevő cikkre valaki ennyit bír reagálni, ráadásul ilyen megközelítéssel. Maga az ötlet első blikkre jól hangzik, viszont jó és reprezentatív gameplayeket összevadászni további 2 óra munka lenne csak a top listára - úgyhogy nem, nem fért volna el.

[ Szerkesztve ]

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.