Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) cattus


cattus
őstag

Nagyon jó cikk lett. :R Néhányat lehet be is zsákolok.

A listából nekem az Ori and the Blind Forest hiányzik. Esetleg még a One Finger Death Punch és a The Thalos Principle, ha jól nézem ezek is indie játékok.

Do the thing!

(#2) copass


copass
veterán

huh jó kis lista,remek cikkel!:D

nah akkor pár ami személyes kedvencem:
- hammerwatch
gauntlet jellegű, tápolható karakterek mágus,íjás,harcos,tolvaj dungeon crawl típusú játékmenet, gyönyörű grafikával
- Risk Of Rain
iszonyat nehéz lődözős rogelike, egy tucat játszható karakterrel, eszetlen sok felvehető tulajdonságnövelő cuccal
- Dungeon Of Endless
területfoglalós,megvédős, terjeszkedős. nehéz.

- Broforce
lődözős, brutál hentelés, ismert akcióhősökkel!:D

- Grow Home
robot leszek kertész leszek, nagyon addiktív játékmenettel.

- Stealth Bastard és a folytatása a
Stealth Inc 2
eszetlen nehéz játékmenettel, gyönyörű grafikával.

- Deadbolt
remek játékmenettel, hangulatos.

Érdemes amúgy a hopoo.itch.io-n nézegetni, mert rengeteg jó cucc van fent.

[ Szerkesztve ]

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#3) tnt512


tnt512
csendes tag

Mióta várok egy ilyen cikkre! Hatalmas köszönet! :R :C

(#4) menpee


menpee
aktív tag

A The Bindings of Isaac, a "folytatása", a Rebirth és a Super Meat Boy teljesen kimaradt az életedből, vagy csak ennyire rosszaknak tartod őket? Persze nem probléma, mert eléggé rétegjátékok, de számomra ezek egyet jelentenek az indie műfajjal.

A Bastion soundtrackjét még a mai napig előveszegetem, mestermű!

,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell

(#5) szcsi


szcsi
tag

A Super Meat Boy anno szerzett pár kellemes percet, de jó játék az Osmos is. :)

A sípcsont egy olyan eszköz, amivel éles szélű bútorokat lehet megkeresni a sötét szobában

(#6) Necroman_Mk2


Necroman_Mk2
őstag

Jó kis lista, bár mintha erősen a logikai játékok és a platformerek lennének a kedvenceid e kategóriából.
Én is gondolkodtam azon, hogy egy másik magyar videojátékos oldalon összeállítok valami hasonlót, de aztán ez nem jött össze. Nekem is amúgy sok indie játékom van, főleg Humble Bundle meg Indie Royale csomagokból, és jó párat a fentiek közül már kijátszottam, pl. Bastion, Limbo, Deathspank, Shank. (S igen, a tavaly februárban elkezdett SpaceChem-nek meg kellene már csinálnom az utolsó két pályáját :D )

Amiket én ajánlok még a mások által említettekkel együtt, első kezű élményből (azaz játszottam velük):
*Aquaria: metroidvinia egy vízalatti világban, 15+ órás játékidővel kiemelten ajánlott;
*Attack of the Titans: tower defense + stratégia + tycoon;
*Crayon Physics Deluxe: zsírkrétás, rajzolós logikai játék kiemelten ajánlott;
*Eufloria: minimalista stratégiai játék, relax és kihívás ideális kombinációja;
*Frozen Synapse: cyberpunk taktikai játék, kb. a R6 tervezős módja alapján;
*Hotline Miami: top-down adrenalinbomba!
*Osmos: "Mit tehet a sejt, aki mit se sejt"
*Papers Please!: avagy miként lehet a papírmunkát élvezetesen megjátékosítani;
*Primordia: kevéssé közismert kalandjáték, kb. Machinarium felnőtt változata;
*Soulcaster 1-2: RPG light, egy kis játékmenetbeli csavarral;
*Super Meat Boy: kegyetlen hangulatos és kegyetlen nehéz platformer, kiemelten ajánlott;
*The Binding of Isaac: roguelike labirintusos lövölde, morbid design-nal;
*VVVVVV: talán a legjobb, újkori pixelplatfromer kiemelten ajánlott;

+1 bónusz, mivel ingyen (is) végigjátszhatod: Trauma

[ Szerkesztve ]

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#7) vhw


vhw
addikt

Ahhoz képest, hogy én is szeretek túrkálni indie játékok között, ezeken a listákon alig találtam ismerőst. :))

Amiket hiányoltam:
- Contrast
- Papaers, please
- Kairo

Én ugyan nem játszottam - elég volt nézni - de;
- Outlast

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#8) gbors válasza vhw (#7) üzenetére


gbors
nagyúr

Köszi mindnekinek, ezek szerint érdemes volt megírni :)

Ill. köszönöm a sok javaslatot is - 1-2 kimaradt esetben volt is nagy homlokcsapokodás (Crayon Physics ill. az erről eszembe jutó Choke on My Groundhog You Bastard Robots, Super Meat Boy, VVVVV) :DDD

Valószínűleg jogos a felvetés, hogy a logikai / konstrukciós műfaj felé jobban húz a szívem (a top 10-ben 6 ilyen van), a platformerek viszont nem tűnnek felülreprezentáltnak, egyszerűen azokból sok jelenik meg.
Ill. a roguelike-ok sajnos kimaradnak - ezért nincs pl. Binding of Isaac sem.

A többi ajánlott játékot mindenképpen megnézem (a nagy részükről még nem is hallottam), leszámítva a Thalos Principle-t, amiért vérzik a szívem - a demo alapján igen érdekesnek tűnik, viszont a Croteam többi játékához hasonlóan 10 perc játék után rámtör a motion sickness :(

Kitalálom majd, hogyan érdemes bővíteni a javaslatokkal :)

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#9) Qkackca


Qkackca
őstag

Jó írás lett. :C

Nekem a

- Sanctum 2
- Euro Truck Simulator 2
- Cloudbuilt
- Strike Suit Infinity
- Assetto Corsa ( :P ) hiányzik a listáról.

A Life Is Strange nem tudom beszámítható-e indienek hisz ott van mögötte egy kiadó, de azért, remeknek remek, eddig (Episode 3).

http://www.hwbot.org/user.do?userId=8629 | 'hét lakatlan faluban nincsen párja'

(#10) Vesa válasza copass (#2) üzenetére


Vesa
veterán

Jó cikk, köszönjük!
És hogy kicsit más műfaj is képviseltetve legyen:

- Distant Worlds (4x Space strategy)
- Star Ruler 2 (4X Space Strategy)

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#11) mmat3


mmat3
tag

Nekem a Dungeon Defenders hiányzik legjobban listáról. Ez egy tower defense rpg, akinek eddig mutattam mindenkinek tetszett.

(#12) Vesa válasza mmat3 (#11) üzenetére


Vesa
veterán

Tower defense közül nekem a Defense Grid 1-2 jött be nagyon!

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#13) 1 among many


1 among many
tag

Nem merültem el részletesen a listában, de valami rögtön szemet szúrt. Az pedig a "Mark of the Ninja" volt!
Mivel kétszer is végigjátszottam, másodszorra a csak így elérhető New Game Plus fokozat miatt, ezért elég jól megmaradt az emlékezetemben a játék indításakor rendre feltűnő Microsoft logo.

Nyilván az "indie" jelző jogos használatának feltételein el lehet filozofálni, de bizonyos fő kritériumok azért szerintem elég egyértelműek.

"Independent video games (commonly referred to as indie games) are video games created by individuals or small teams generally without video game publisher financial support." - Wikipédia

Az indie játék nem egy büdzsére utaló kategória, pláne nem egy stílus - ahogy azt a cikk eleje is egész jól részletezi. De az "indie" egyáltalán nem annyit tesz, mint "egy kis team keretein belül kreatív játékokat készíteni."

Az indie lényege, hogy a készítők, legyenek bár kevesen vagy sokan, dolgozzanak saját tőkéből vagy előfinanszírozásból, hobbistaként vagy saját vállalkozás keretein belül, nem veszik igénybe (nagy) kiadók anyagi forrásait, marketing gépezetét stb., így nem is kell eladják a játék jogait nekik. Ez pedig főként azért érdekes - azon felül, hogy nem hizlalnak tovább már egyébként is elég negatív hatású szervezeteket - hogy senki nem szólhat bele a saját játékuk kivitelezésébe. Így a biztos haszonra és rizikómentes középszerűségre hajtó vállalati marketingesek és egyebek nem kényszerítik rá őket, hogy a sokadik unalmas variánsát adják elő valaminek némileg egyénibb grafikával az eredeti, ezáltal még nem bejáratott, tehát megtérülés szempontjából kockázatosabb ötletük helyett.

Természetesen nem állítom, hogy ez egy 100%-os forgatókönyv, de elég jellemző, ha valaki nagy kiadókhoz fordul és még esetleg szóba is állnak vele.

De az indie-nek maradásra lehet egy még egyszerűbb magyarázat: a fejlesztők annyira biztosak a játékuk sikerében, és hogy azt önállóan is ki tudják vívni, hogy nem kívánják a hasznuk javát egy esetek többségében érdemtelenül gazdagodó óriással lefölöztetni.

A lényeg, hogy az indie játékok kiadói jellemzően maguk a fejlesztők, vagy egy olyan kis kiadó, ami leginkább csak jogi értelemben létezik és a kiadással kapcsolatos tényleges teendőket javarészt továbbra is a fejlesztők végzik - ezáltal saját tőke használata esetén a kockázatot is, de a várt profitot mindenképp maguknak tartják fent.

Nagy kiadók természetesen felfigyelhetnek indie fejlesztőkre. Ha kifizetődőnek tartják, megpróbálhatják valamelyik általuk irányított fejlesztő stúdió részévé tenni őket, vagy meghagyhatják az eredeti felállást és valamilyen mértékben a nagyobb önállóságot, és csak a kiadói tevékenységet átvenni tőlük. Ez jelenthet egy tehetséges indie csapatnak több nagyságrenddel való előrelépést a várható eladások tekintetében, ezzel együtt pedig még a jelentősen lefölözött profitjuk is lehet nagyságrendekkel nagyobb, mint amit önállóan tudnának realizálni.

Mivel az indie kérdés ténylegesen a kiadás mikéntjén múlik, ezért az is elképzelhető, hogy egy fejlesztőcsapat felváltva, vagy akár párhuzamosan dolgozzon egyszerre indie projekteken és nagy kiadókkal szerződésben.

A "Mark of the Ninja", legyen bár stílusjegyeiben bármennyire is hasonló a Klei Entertainment saját kiadású munkáihoz, egyértelműen nem indie játék.

Van fordított eset is, amikor egy indie alkotást jellemzően nem tekintenek annak, mivel megjelenésében, jellegében, minőségében annyira hasonlít az AAA címekhez, hogy indie mivolta fel sem merül az emberekben.
Ilyen például a "Natural Selection 2", ami egy ingyenes Half-Life modként kezdte pályafutását, majd a második rész már részben közösségi előfinanszírozásból, részben magánbefektetők tőkéjéből készült el.

A fentiek tükrében esetleg érdemes lenne a listán szereplő játékokat átnézni, egyáltalán valóban indie munkákról van-e esetükben szó.

(#14) Ifju


Ifju
aktív tag

magyarok vagyunk, és GemCraft sehol? Kicsit elszomorodtam. :(

[ Szerkesztve ]

(#15) janos1988


janos1988
addikt

Azért a játékok nevébe elfért volna egy kattintható link egy gameplayre.

https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D

(#16) gbors válasza 1 among many (#13) üzenetére


gbors
nagyúr

Igen, ez egy érdekes kérdéskör, sokat gondolkodtam rajta, de nem jutottam igazán definitív eredményre. Láthatóan Te is sokat vakartad a fejed, hogy hol lehet megfogni az indie-séget, aztán eljutottál egy fél-konklúzióig, amivel nem is értek egyet:
"Mivel az indie kérdés ténylegesen a kiadás mikéntjén múlik"

Ha így lenne, a Bastion rögtön repülne a listáról, meg vele együtt a top listám harmada - számos indie játékot valamelyik közepes / nagyobb kiadó terjeszt, mindenféle okokból. Ezért én inkább az alkotási folyamat környékén fogtam meg a kérdést (nix belepofázás kívülről), és csak azokat vettem le a listáról, ahol biztosan tudom, hogy a szokványos kiadói frameworkben készült a játék, finanszírozással, és az alkotói függetlenség csak azért érvényesül, mert a kiadó bizalma teljes.
A Mark of the Ninja esetén jogos a kérdés, hogy a Microsoft mennyire volt benne a buliban - ezt sajnos pontosan nem tudom, ezért azt feltételeztem, hogy pont annyira, mint a Shank esetében az Electronic Arts.

Ezért a játékok átnézésének csak akkor látom értelmét, ha sikerül egy jó konszenzusos definíciót szülni az indie-ségre (vagy legalábbis néhány egyértelmű kizáró kritériumot).

@all: továbbra is köszi :R A GemCraftról most hallok először, úgyhogy szomorkodásra semmi ok :)

(#15) janos1988: őszinte leszek - mindig felb*sz, amikor egy 10+ órát igénybevevő cikkre valaki ennyit bír reagálni, ráadásul ilyen megközelítéssel. Maga az ötlet első blikkre jól hangzik, viszont jó és reprezentatív gameplayeket összevadászni további 2 óra munka lenne csak a top listára - úgyhogy nem, nem fért volna el.

[ Szerkesztve ]

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#17) Vesa válasza 1 among many (#13) üzenetére


Vesa
veterán

"nem kívánják a hasznuk javát egy esetek többségében érdemtelenül gazdagodó óriással lefölöztetni."

Ez így picit negatív felhangú és erőteljesen közhelyes, hovatovább naív megfogalmazás. A kiadók általában irdatlan pénzeket ölnek egy játék fejlesztésébe és marketingbe. Nem beszélve a terjesztői hálózatokról, melyek kiépítése több éves munka és rengeteg pénz. Nem gonosztól való, ha ezek után egy kiadó szeretné a pénzét viszont látni és profitálni. Így is bebuknak számos játékot. Az pedig fentiek tükrében teljesen jogos, hogy beleszólnak a játékok fejlesztési irányába, hiszen a játék a pénzük és támogatásuk nélkül nem is jönne létre.
Te sem engednéd a fejlesztőnek olyan lépések meghozatalát, amivel jó eséllyel bebukod a befektetett pénzedet. Az más kérdés, hogy ez milyen negatív hatással van a játékfejlesztésre, mert kétségtelen, hogy a biztosabb profitra való törekvés visszahúzó erő. De ne keverjük a fogalmakat!
A készítőket senki nem kötelezi arra, hogy kiadókkal szerződjenek. Az esetek többségében mégis megteszik, mert még a korlátok ellenére is nagyobb a siker esélye így, mint önállóan. Persze a közösségi finanszírozás elterjedése óta több esélyük van a kiadók nélküli fejlesztésre a kisebb stúdióknak is, de itt sem minden arany ami fénylik, gondoljunk csak a rengeteg bebukott, magára hagyott projectre...

Lényeg az, hogy hagyni kéne már a kiadók állandó szidalmazását. Ez az üzleti modell egy bejáratott rendszer, annak minden előnyével és hátrányával, de mindig a készítő dönt arról, hogy mit szeretne.
Nyilván vannak kiadók, melyeket nem szeretünk ilyen-olyan okból, de mindig jusson eszünkbe, hogy a szerződéshez két fél szükséges, a fejlesztőt pedig senki nem kényszeríti uzival arra, hogy szerződjön. Görcsölhet kiadó nélkül is, ha akar. És ha szerencséje lesz, akkor sokkal jobban fog járni. De nem mindig lesz.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#18) [Prolixus]


[Prolixus]
addikt

Köszi a cikket, Braid-et meg is vettem, meg felkerült wishlistre 1-2 alkotás a listádról.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#19) Necroman_Mk2 válasza 1 among many (#13) üzenetére


Necroman_Mk2
őstag

Ahogyan előttem már páran rávilágítottak, az "indie" leginkább a fejlesztés szakaszában jelentkezik olyan értelemben, hogy a készítők a saját vagy újabban a játékosok bevonásával az Early Access által fejlesztik a programjukat. Az, hogy egyesek a terjesztéshez, esetleg a marketinghez kiadókat vesznek igényben, az egy dolog, illetve hogy honnan szerzik a fejlesztéshez szükséges pénzmennyiséget, az már rajtuk múlik. Itt a klasszikus "másodállás"-tól kezdve a hitelen át a különféle pályázati pénzekig igen széles a skála; lényeg, hogy ne legyen egy pénzt adó hatalomnak teljes mértékű beleszólása a projektbe. (Valós példa a magyar DR esetében: egy 3D stratégiai játékban arra kérték őket, hogy tegyenek több gumiabroncsot a tetőre, pusztán dizájn okból.)

Sőt, X360-on meg PS3-on kötelező volt egy kiadónak is jelen lenni a Live-ra meg PSN-re fölkerült játékok esetében, a fejlesztő csak a mostani, új generációban tehették fel a programjukat közvetlenül ezen online felületekre. Amik végső esetben lehettek a platformholderek (Microsoft vagy Sony) is, persze ilyenkor ideiglenes exkluzivitás mellett.

Aláírom, hogy ez nem annyira egyszerű, mint az elsőre látszik, de szerintem ilyeneken ne akadjunk fenn, ha a játék maga jó és valami eredeti élményt nyújt. ;)

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#20) #90933760


#90933760
törölt tag

Nekem ebből a "műfajból" a Never Alone ami nagyon bejön.

(#21) flash-


flash-
veterán

hiánypótló irás!

hiába szeretem pc-n a 3d-s nagy toplistás játékokat, androidra több ilyet feltettem de valahogy 5 perc után mindegyikből kiléptem,ellenben az ilyen indie játékok sokkal jobban lekötnek androidon

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#22) Vesa válasza flash- (#21) üzenetére


Vesa
veterán

Mondjuk az AAA címek androidos verizói nem arra a platformra valók, ott semmi másról nincs szó, mint a hatalmas vásárlói bázisról, amit kopasztani lehet.. Senki nem gondolhatja komolyan, hogy egy apró kijelzőn, végletekig korlátozott irányítás és rettenetes hangrendszer mellett, bármilyen komolyabb mű élvezhető lehet.
A telefonos platform tipikusan egyszerű játékoknak való, és csak azok élvezhetők igazán ilyen keretek között...

A tudomány a valóság költészete!

(#23) 1 among many válasza gbors (#16) üzenetére


1 among many
tag

Te vagy az egyetlen, aki értelmesen, a témát láthatóan nagyjából értve tudtál reagálni a felvetésemre, köszönöm!

Kár, hogy itt is szinte mindenki összekeveri / összemossa a casual kategóriát meg még pár dolgot az indie-vel. Pár igen dilettáns és nonszensz okoskodás került ide arról, hogy mitől independent valami. Mivel jelenleg még nincs hivatalos definíciója a játékiparban a kifejezésnek (mint ahogy a legtöbb itt használatos fogalomnak sincs), ezért árnyalatokról szívesen folytatok eszmecserét, de ha valakik alapjaitól nem értik a fogalmat, meg úgy általában az iparág működését, azokkal fölösleges.

gbors, elfogadom az álláspontod, hiszen ez az indie fejlesztés lényege, hogy "nix belepofázás kívülről". Amiért én a magam részéről tartanám, hogy - legalábbis további biztos infók nélkül - csak a saját kiadású programokat tekintem indie kategóriának, az az, hogy talán a játékokkal foglalkozók átlagánál kicsit régebben és mélyebben láttam bele az ipar működésébe, ezért igen kicsinek tartom az esélyét, hogy egy nagy kiadóval való együttműködés esetén ez valóban 100%-ban megvalósulhat. Természetesen ez nem lehetetlen és számos példa is kell legyen rá, csak ilyen esetben nagyon kérdéses. Ha ez a kritérium teljesült, akkor természetesen indie játékról beszélhetünk. Megint más kérdés, hogy bizonyos mértékű kompromisszumok megkötését a nagy kiadókkal való együttműködés során utólag önérzetből valószínűleg sokszor még maguk előtt is letagadnak a fejlesztők. Ezért én nem nevezném "fél-konklúziónak" a független kiadás kritériumát, de belátom, hogy kizárólagos érvényűnek sem tekinthetjük. A te definíciód szerint bekerülhetnek a körbe olyan alkotások, amiket, ha belelátnánk a fejlesztésbe, szerintem te sem tartanál már indie-nek, az enyém szerint pedig kirostálok olyanokat is, amiket kellő infók mellett bent hagynék.

Nehezen definiálható, de annál még sokkal nehezebben konkretizálható műfajjal van dolgunk.

"...ha sikerül egy jó konszenzusos definíciót szülni az indie-ségre (vagy legalábbis néhány egyértelmű kizáró kritériumot)."

Ez nagyon jó lenne, mivel nincs sok értelme valamiről beszélgetni, pláne vitázni, ha nem tudjuk definiálni, miről van szó. Mivel pontos definíciót tényleg nem lesz egyszerű alkotni, így első körben mindenképp az "egyértelmű kizáró kritériumokat" lenne érdemes tisztázni.

Az biztos, hogy a fejlesztők létszámát nem vehetjük alapul. Vannak független alkotások, amik akár több száz fő munkájából tevődnek össze, az esetleges további tesztelőket nem ideértve.

A költségvetést sem hiszem, hogy meghatározhatnánk, mert tudok millió dolláros fejlesztési keretet összegyűjteni képes és sikeresen lezajlott független fejlesztésről is.

Azt gondolom, hogy a leglényegesebb - ha nem az egyetlen - kritérium tényleg az, hogy a fejlesztők elképzelését, alkotói munkáját ne torzítsa külső kényszer (legalább közvetlenül, az adott munkát illetően).
Csak hát ezt meg más gazdasági szereplőkkel való együttműködés esetén kideríteni és részemről feltételezni is nehéz.

(#24) Falcon C.


Falcon C.
aktív tag

Torchlight 1 és 2 is beillene a sorba? :)

[Redmi Note 11] [Acer V3-574G-54T5]

(#25) copass válasza #90933760 (#20) üzenetére


copass
veterán

"Thomas Was Alone" ugrott be nekem hirtelen. Az még egy szuper kis cucc!:D

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#26) gbors válasza 1 among many (#23) üzenetére


gbors
nagyúr

Ott lehetne jól megfogni a dolgot, hogy a folyamat melyik szakaszában kapcsolódik be a kiadó, és milyen feltételekkel - értelemszerűen minél korábban és minél több pénzzel, annál erősebb hatást is gyakorol. Megintcsak a Bastion - ott lehet tudni, hogy teljesen önállóan készült a játék (ami a végtermék minőségét tekintve amúgy megdöbbentő), és csak a végén vonták be a Warnert, mert az Xbox kiadáshoz kellett kiadó. Olyannyira, hogy a Transistort már maguk adták ki (addigra a Microsoft is nyitottabbá vált).

Mit tudunk a Shankről vagy a DeathSpankről? Kb. ugyanazt, mint a legtöbb társukról - semmit. Itt bukik a fenti kritérium, sajnos :(

@all: a Torchlightot ismerem, biztosan jó, sajnos az egeres ARPG-k irányítása rövid úton kikezdi az idegeimet és az ízületeimet is :DDD Thomas jópofa, csak kifelejtettem, a Never Alone pedig megy a "tesztelendő" listára :)

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#27) -=MrLF=-


-=MrLF=-
senior tag

Ami beugrott még magyar fejlesztésről, nagyon tetszett: [Dustoff Heli Rescue ]
[Gameplay video], [Androidra is van.]

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

(#28) Döglött Róka


Döglött Róka
veterán

Platformer indie kedvenceim :

FEZ
Castle Crashers
Battleblock Theater
Dust

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#29) vhw válasza Döglött Róka (#28) üzenetére


vhw
addikt

Igaz is, fent kihagytam a Shovel Knight-ot.

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#30) Vesa


Vesa
veterán

Szintén magyar vonatkozású példa (Meridian: New World), bár nem az évezred RTS játéka, de tisztességes munka főleg ha azt nézzük, hogy 90%-ban egyetlen ember munkája.

És egy nagyon komoly program, ami bár réteg műfaj, ugyanakkor érdekessége, hogy már legalább 15éve fejleszti egyetlen ember: X-Plane

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#31) tomazin válasza Falcon C. (#24) üzenetére


tomazin
veterán

az a volt blizzardos (dio1,2) emberek munkája tudomásom szerint.

(#32) Falcon C. válasza tomazin (#31) üzenetére


Falcon C.
aktív tag

Az övék, de indienek indie. ;)

[Redmi Note 11] [Acer V3-574G-54T5]

(#33) MageRG válasza Necroman_Mk2 (#6) üzenetére


MageRG
addikt

+1.
A Hotline Miamit én is nagyon hiányoltam.
A Legend of Grimrocknak is ott lenne a helye. Esetleg még a Lone Survivor?

[ Szerkesztve ]

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.