Hirdetés

2024. június 3., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Konzol játékok  »  PlayStation 5 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-17 21:43:19

LOGOUT.hu

PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!

Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.

A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#82401) Blaze_ válasza tboy93 (#82400) üzenetére


Blaze_
aktív tag

Majd ha az Anthology lesz <6k :)
10 euróért vettem annak idején a civ 5 complete-et PC-re az jó ár volt :)

[ Szerkesztve ]

(#82402) Moby válasza Szabi® (#82399) üzenetére


Moby
addikt

Nem, csak próbálod a cell-t valami akkoriban még elérhetetlen multiprocmagos pécékel összehasonlítani, miközben a cell nem volt az, és pont a valódi többprocesszormagos rendszerek mellett bukdácsolt erősen. A ps3 akkoriban erősebb tudott lenni, mint az átlag gémerpécé, csak nemigazán volt olyan, aki ezt ki tudta hozni belőle, szóval a gyakorlatban, végeredményben nem igazán mutatkozott erősebbnek, mint egy jobb gamerpécé. Amire megérkeztek rá azok a címek, amik ki tudták hozni belőle a teljesítményt, addigra meg gémerpécék is feljöttek rendesen. Az elméleti teljesítmény meg soha nem volt releváns egy felhasználónak.

(#82403) Szabi® válasza Moby (#82402) üzenetére


Szabi®
addikt

Én nem ezt olvastam az akkori cikkekből, de hiszek egy ennyire felvilágosult embernek, mint te. Biztos a ramot is kitudtad váltani pc-n 2006-ban, amikor ddr2 volt, szemben a ps3 elsődleges 3,2ghz-en ketyegő xdr ramjával ....Magyarósi Csabát keresd fel légyszíves, hogy nem értesz vele egyet. Küld át neki a saját cikkét, és indokold meg, hogy mi nem tetszik .
Kellemes napot és fárassz mást :R

[ Szerkesztve ]

(#82404) EnterR


EnterR
veterán

Jajj ne, már megint 2006. ;]

PSN ID: marquuard

(#82405) kecsu10 válasza Szabi® (#82399) üzenetére


kecsu10
aktív tag

Igen így volt, és köszönöm mindenkinek a kifejtést. :) Olybá tűnik, hogy csak az elmúlt időszakban lépett el ennyire a pc minden tekintetben. Igen, árban is. De számomra nagyon érdekes kérdések ezek. Nem véletlenül nem itt tettem fel eredetileg a kérdést, hanem a konzol topikban, oda való ez a kérdés. :)

(#82406) Frod


Frod
addikt

538 új akció a Psprices szerint
Curse of the Dead Gods - 3544 Ft, na erre lehet elcsábulok, valaki játszotta már?

Hunt Showdown viszont akcióról akcióra egyre drágább :(

[ Szerkesztve ]

Do you see the white shadow?

(#82407) Bencus88 válasza Frod (#82395) üzenetére


Bencus88
nagyúr

Világos. Na sebaj, jövőre meg az arcunkba jön egy valag game.

(#82408) Sanyi.mTs válasza Sanyi.mTs (#82308) üzenetére


Sanyi.mTs
addikt

erre vki?

(#82409) Wesder válasza Frod (#82406) üzenetére


Wesder
félisten

Megéri az àràt.

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#82410) Moby válasza Szabi® (#82403) üzenetére


Moby
addikt

Nem keresek fel senkit, elég egy prohardverre egy Abu85 aki generációról-generációra fossa ugyenezeket gyagyaságokat a pécéket elpusztító konzolfícsörökről és teljesítményről, aztán jönnek a játékok, és mindenki csak röhög :D Szép, hogy próbálsz a nyomába lépni, és hogy tudsz aláhúzni pirossal, mindkettő értekelendő teljesítmény :DDD

[ Szerkesztve ]

(#82411) formula01 válasza Moby (#82410) üzenetére


formula01
aktív tag

Nagyon off, és nem is szeretnék a vitátokba beszállni, de pont mielőtt a kommentet olvastam nekem is ugyan ez jutott eszembe az eszmecseréről, mikor több éven át lehetett itt a PH-n olvasni, hogyan váltja meg az AMD a világot, elméletben mennyire előremutató és jó, gyakorlatban meg a megváltás végül sosem, de legalabbis a Ryzenekig egész biztosan nem jött el. (Akkoriban egyébként végig AMD-s eszközeim voltak).

(#82412) Peace válasza opr (#82397) üzenetére


Peace
nagyúr

Nem baj, megvárjuk. W3-at tuti újrajátszom megint a peccs után! CP2077-re meg nem akarok ránézni, amíg meg nem jelenik az első story expansion.

(#82413) Szabi® válasza Moby (#82410) üzenetére


Szabi®
addikt

Az jó ha feltudod mérni mások munkásságát, kíváncsi lennék magadról milyen képet látsz ,már ami a topikokat illeti ... :R

[ Szerkesztve ]

(#82414) S@c@


S@c@
őstag

Sziasztok,

Az új frissítés elvileg elhozta a 3d hangzást minden tv-re. Viszont én nem találok erre beállítási lehetőséget a menüjében. Mit csinálok rosszul? :F
A tv-m Samsung 48H6400-as.

(#82415) .LnB válasza S@c@ (#82414) üzenetére


.LnB
titán

A bejelentő videóban mutatják, hogy hol lehet átállítani. [link]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#82416) stilo18 válasza S@c@ (#82414) üzenetére


stilo18
addikt

Nem vagyok gép előtt, de szerintem szimplán a 3D hangzás engedélyezése most kimegy a HDMI-n is, nem csak a fejhallgató kimeneten/vagy usb -n.

.LnB javított is akkor :R

[ Szerkesztve ]

#PS5#C9/QN95#Xiaomi13TPro#SSArctisPro+DAC#Aonic50

(#82417) saelin válasza Wesder (#82290) üzenetére


saelin
veterán

Valami nagyon komoly bug lehet benne, mert amit a videóban is mond stutter címen az elején ugyan annál a küldetésnél nekem és reddit szerint sokan másoknak is előfordult. Nálam ilyen 10-15 másodpercig megállt a kép és csak a zene játszott tovább, de ezt vagy 4x eljátszotta egymás után. Mióta megvan a PS5 ekkora szaggatást nem láttam rajta. Már azon gondolkodtam hogy újra indítom a gépet. Szerencsére azóta sem volt ilyen... A másik nagy gond a játékkal még az Invasion alatti lag Julianna részéről. Az őt irányító játékos eléggé szépen tud laggolni, meg van hogy vissza is ugrik egy kicsit a karakter mozgás közben. Persze ebből a Colt játékosok semmit nem érzékelnek, de a nővel játszók dolgát nagyon megnehezíti.

Imilenni
2021-09-14 22:09:22
#82348

Valszeg csak én játszom itt a topicból. Nem nagyon láttam hogy rajtam kívül írtak volna róla. A kérdésedre a válasz pedig 50-50. Viszonylag egyszerű az AI működése, de butának vagy könnyűnek nehéz megnevezni mert eléggé össze vissza reagálnak az npc-k. Wall of Text Alert!

Listába szedem a megfigyeléseim és majd eldönti magának mindenki hogy ez béna vagy jó AI (szvsz átlagos), vagy hogy mennyire lehetnek nehezek a pályák:
- Indikátor jelzi a fejük felett hogy mennyire vagy látható és ha a látómezejükbe jutsz akkor elkezd feltöltődni az. Két vagy három variáció van. (1) Az egyiknél egy sárga kérdőjel jelenik meg a fejük felett és oda mennek ahol gyanús dolgot látnak. Ezt a keresgélést elég hamar feladják. (2) A piros felkiáltójel azt jelenti, hogy megláttak és támadni készülnek. Ilyenkor van egy rövid idő periódus egy meglepetés támadást intézni és akkor nem riasztják be a közelben lévő társaikat. Arra nagyon figyelni kell, hogy ha elgördült pár lövés akkor gyanút fognak és ugyan ilyen (3) piros felkiáltójelesen kezdenek keresgélni. Ekkor már nincs meglepetés támadási lehetőség. Ha meglátnak egyből lőni kezdenek és a fegyver durrogás még több npc-t csalhat oda. Ugyan ebbe a piros felkiáltójeles státuszba kerülnek, ha meglátják egy halott társuk maradványát. Ugyan a test eltűnik, de az aether residue - azt hiszem így hívják - az ott marad és holttest ként szolgál. Erre van trinket ami eltünteti ezeket, de ez speciális módszert igényel.
- Az npc-k hallanak is, pl mint ahogy a fegyver puffogtatást említettem előzőleg, de egyértelműen a robbanásokat is ide lehet venni. Talán ez a leghektikusabban működő része az AI-nak az egész játékban! Azt nem hallják meg ha mögöttük megölünk valakit, de Colt lépéseire nagyon érzékenyek, ezzel szemben ha egy tárgyal próbálod elterelni őket azt nem mindig veszik észre. QoL változtatás lenne az, ha lenne a dobásnak egy röppályája és az adott tárgynak egy rádiusz jelölése, mert sokszor nehéz megítélni hova fog érkezni a tárgy vagy hogy az elég közel van e az npc-hez. A pályákon lévő megfigyelő berendezések is tudják riasztani a közelben lévőket, de vannak helyek ahol az egész komplexumot rád tudják zúdítani. Ilyenkor ember legyen a talpán az aki mindet leveri, noha nem lehetetlen ha van valami fedezék a magasban és gyorsan sikerül pár csapdát is állítani.
- A játék lopakodós vénája adja magát, mert a fejlövések instant halállal jutalmazzák a játékost és van lehetőség stealth kill-re is hátulról. Nagy szívfájdalmam hogy a becsúszásra és a levegőből történő takedown-ra nincs külön animáció...
- A közelharci támadások 1-2 csapással végeznek az ellenfelekkel. Attól függően hogy hátulról - trinkettel főleg- vagy szemből történik az. Védekezni nem tudsz/tudnak ellene lévén hogy eléggé csapkodós a melee harcrendszer.
- Npc variációk. Ebből van 3, igen, mindössze HÁROM típus... A sima töltelék ellenfelek, a sárga csíkos scout-ok akik tudnak erősítést hívni, és egyértelműen a boss-ok vagyis a Visionary-k. Az első variáció kinézete és fegyverei változók, netán teljesen randomok pár esetet leszámítva. PL amikor egy magaslaton vagy toronyban van, mert ilyenkor magától adódóan nagy hatótávolságú fegyvert sorsol neki a játék. Vannak olyan npc-k akik csak melee fegyverrel rendelkeznek. A második csoport a scout, akik ahelyett hogy támadnák a player-t megpróbálnak elmenekülni és biztonságban segítséget hívni, de ezt csak akkor teszik ha nem egyedül vannak. Egyedül megpróbálja megölni Colt-ot, de ha Colt nagyon messze van vagy nem éri el (tudnak mászni az npc-k!), akkor is megpróbál rádiózni. Nagyon oda kell erre az egységre figyelni, mert bazi nagyot lehet szívni ha rád megy 5-10 npc. Ajánlott őket először kiszedni! Na, és végül a Visionary-k. Ők a legérdekesebbek az egész játékban. Noha boss-nak neveztem őket itt nem kell a hagyományos HP csíkos harcokra számítani, mert egy stealth kill-el ugyan úgy kivégezhetők egy pillanat alatt. Legyen az lövés vagy assasination. Azonban ha lebukunk, akkor lehet számítani arra hogy mint a scout-ok riasztják (azonnal!) a közelben lévőket/egész komplexumot, plusz a speciális slab nevű képességeikkel és a fegyverükkel is meg kell birkózni. Ráadásul a Visionary-k szívósabbak mint egy átlag npc, mert 2x annyi életük van, de ez nagyban függ hogy milyen slab van a birtokukban. Velük a harc nagyon változatos! Az eltérő képességeiknek és a környezetüknek hála igazi kihívás velük szemtől szembe küzdeni, de!
- Colt-nak vannak nagyon piszkos húzásai, amikkel az npc-k nem tudnak mit kezdeni, pl hogy 3x halhatunk meg nagyon össze tudja őket zavarni. Ahogy a gránát is mert ugyan megpróbálnak elmenekülni mellőle több-kevesebb sikerrel, míg egy közelség vagy egy lézeres érzékelésű robbanó csapdába vakon belesétálnak. Az mondjuk kimondottan vicces ha rádobod a közelség érzékelős bombát az ellenfélre és a körülötte lévő társak széjjel szaladnak. Igaz, még egy esetet sem láttam hogy egy ilyen meglepetésből jól jött volna ki egy banda. A másik nagyon OP felszerelésünk a Hackamajig (???), ami egy walkie-talkie méretű hekkelő csoda masina. Ezzel biztonsági berendezéseket deaktiválhatunk vagy állíthatunk át a mi oldalunkra. Az npc-k a turret-ek ellen csak annyit tudnak csinálni hogy rálőnek, de mire sikerül kiszedniük egy jól elhelyezett turret-et jelentős veszteséget szenvednek. Itt megjegyezném hogy a turret hátulján lévő akkumulátor instant kill rá nézve és egy kis robbanással fejezi be a működését. A Hackamajig (wtf) a pályákon lévő egyéb dolgokkal is interakcióba tud lépni. PL elterelhetjük az ellenfelek figyelmét egy gépből jövő zajjal, ajtókat nyithatunk vele stb.
- Nézzük azt hogy a töltelék és scout NPC-k mit tudnak csinálni egy alap, nem széjjel trinketelt Colt ellen medium nehézségen. Tudnak, közelről kaszabolni, gránátot dobni, lőni viszonylag pontosan és biza az nagyon fáj. Ha meg kellene saccolni 2-3 csapásból, 1-2 gránáttól, 3-4 lövésből (headshot esetén 2x sebzést szemvedünk el!) meg is halunk, attól függ mivel lőttek ránk. És itt meg is jegyeznék egy nagyon de nagyon kihagyott ziccert a készítők részéről, ami szerintem benne kellene - nekem nem tűnt fel - lennie a játékban. Ugye ha tag-elünk dpad lefelével egy npc-t és a gombot hosszan nyomjuk kapunk róluk egy 3-4 soros leírást. Ebből nekünk a fegyverükre vonatkozó a fontos, mert ha olyat látunk hogy cool, deadly, special stb weapon, akkor egy ritka tulajdonságú fegyver van nála. Vegyük azt hogy egy submachine gun tud mérgezni vagy van egy dmg over time-ja, esetleg blokkolja a heal-t X ideig, netán a töltény becsapódáskor robban... Ezek az effektek nem érvényesülnek az npc-k kezei között, helyette simán csak nagyobbat sebeznek. Ez lehet arra fogni hogy nem értenek a fegyverhez és azért nem használják a speciális tulajdonságaikat, pedig ezekkel sokkal nehezebb lenne az amúgy sem sétagalopp játék. Jó lenne ha ezt egy patch formájában feloldanák nekik.
- Ugyan ez már nem az npc-khez tartozik, de a játék szerves része a pálya is és annak nehézségei. Elsőnek is Colt nem tud úszni és a vízbe esés azonnali halálnak számít, Colt-nak fáj a hidegvíz, Colt nem tud repülni így a magasból való lezuhanás sebzi vagy azonnal meg is öli. És végül Colt ugyan rendelkezik speciális tulajdonságokkal, de ugyan úgy levegőt lélegzik és a mérges gáz dmg over time-ként lassan megöli. A pályán lehetnek proximity aknák, lézeres bombák stb. Ezekre mind oda kell figyelni. Akár az npc-k ellen is fel lehet ezeket használni, csak rájuk kell lőni vagy a közelükben robbantani. De akadnak csak az npc-kre "veszélyes" objektumok is, amiket ha megrongálunk a belőlük kieső, esetleg kifolyó dolgokon elcsúsznak vagy elesnek. Nem halálos, de nyerünk vele pár másodpercet amíg megpróbálnak felkelni. A játék mint korábban írtam már 4 pályából és 4 napszakból áll. Kevésnek hangzik, de a valóság az hogy mind a 4 napszakon másképp vannak az npc-k elrendezve, még a Visionary-k is vagy abszolút nincsenek rajta jelen, vannak épületek amik be vannak zárva, ugyan így a pálya részei is lehetnek lezárva és napszak specifikusan vannak események, történések. De akár Colt ténykedései is megváltoztathatják a körülményeket. Elvégre egy idő hurokban játszódik az egész játék. Ha így nézzük akkor az 4x4+1 pálya! :DDD Egy átlagos játéknál ezt lusta megoldásnak tartanám, de itt nagyon jól van kivitelezve és tényleg úgy érzi magát az ember mintha egy örök körforgásban lenne a szigeten. Mindig ugyan az, minden nap ugyan az a nap, és Colt-on és Julianna-n kívül senki nem változik. Ki kell tanulni hogy mi merre van és oda hogy lehet a legrövidebb úton eljutni, hogy lehet kicsalni npc-ket stb stb stb... Rengeteg tennivaló van egy-egy pályán. Ide tartozóan vannak Visionary és Arsenal lead-eknek hívott "küldetések". Ezek a nyomozásainknak a szálai, amit loop-ról loop-ra próbálunk kibogozni, és gondolom a vége a loop-nak a megtörése lesz. Elvileg ez a célunk. Ja, meg közben Julianna is széjjel szivatja a fejünket.

Mindezt rakjátok össze fejben és akkor kijön a Deathloop élmény képlet. :U :DDD

[ Szerkesztve ]

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#82418) S@c@ válasza .LnB (#82415) üzenetére


S@c@
őstag

Én ezt a menüpontot nem láttam még tegnap este, azóta nem néztem rá.

(#82419) .LnB válasza S@c@ (#82418) üzenetére


.LnB
titán

Volt már egyáltalán update? :F

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#82420) ribizly válasza .LnB (#82419) üzenetére


ribizly
veterán

Most gyütt meg! ;)
És jött mellé dualsense update is.

[ Szerkesztve ]

|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#82421) negyven2 válasza Szabi® (#82403) üzenetére


negyven2
veterán

Bár eddig úgy voltam, hogy amíg nincs meg a PS5 addig csak passzívan veszek részt a topikban, de most azért erre a témára, ha nem gond hozzáfűznek pár dolgot.

Ebben a 2005-ős! Index cikkben írt dolgok nagy része kamu Sony pr volt. Az akkori E3-as konferenciájukat sokan a mai napig egy lapon említik a MS 2013-as, az Xbox One-t bemutató rendezvényénél. Csak itt nem azért mert nem a játékokról szólt, hanem azért mert akkor a a Sony a csillagokat is lehazudta az égről, kamu gamplay videókkal (a Killzone-t aztán évekkel később megcsinálták aztán közel olyanra),vagy olyanokkal amik valójában egy PC-n vagy X360-on futottak.

Azt kell tudni az akkori Sony - főleg Ken Kutaragi metalitásról - hogy szeretett nagyot mondani. Pl. volt olyan is, hogy a PS3 majd dual 1080p/120fps-re lesz képes a 3D játékok (itt a TV-s 3D volt még a cél) esetében. De anno a PS2 megjelenése előtt is simán behazudta azt, hogy az Emotion Engine valós időben rendereli majd a Toy Story-t, meg hogy feleslegessé teszi a PC-t (bár nem adtak neki túl nagy hitelességet, de pl. pont ezek és ezekhez hasonló kijelentések miatt döntött úgy Bill Gates, hogy zöld utat ad az Xbox fejlesztésének).

De visszatérve az eredeti kérdésekre. A PS3 megjelenésekor nem volt erősebb mint egy akkoribban kapható PC. Abban az árban lévő PC, ammenyiért a PS3 debütált, annál erősebb volt (de ez igaz volt a PS4-re is, de az ugye a 2013-as mércével már nem volt akkora előnyben). De pl. egy $1000 vagy drágább PC simán túlszárnyalta a tudását.

Az általad linkelt Index cikk meg ahogy írtam, a 2005-ős hivatalos Sony bejelentés alapján készült. az azóta eltelt több mint 16 évben azért megmutatkoztak a valós a teljesítmény, tudás adatok. És azok a közelében sincsenek, azt itt közölt adatoknak. Utána lehet nézni, mert ahogy mondják... google a barátod.

Az, hogy az amerikai hadsereg, PS3-ból akart szuperszámítógépet éppitteni... nos, lehet annak ugyan annyi a valóságalapja, mint hogy Saddam Hussein PS2 alapú szuperszámítógép rendszert akart használni, rakétairányító rendszernek.

“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

(#82422) opr válasza Peace (#82412) üzenetére


opr
veterán

Szinten. CP2077-et biztos vegig fogom jatszani... Majd egyszer. Eredetileg az volt a tippem, hogy erre ~1 ev eleg lesz, de nagyon ugy nez ki, hogy nem. Perpill ugy gondolom, hogy megvarom, amig a nativ PS5 verzio szarra van patch-elve, ilyen-olyan DLC-kkel meg egyebekkel talan belekerult sok olyan dolog, amit igertek (es ezek mukodnek is), aztan valami ultimate editionre majd raugrok, de csak ha mar tenyleg ugy latszik, hogy vegre nem csak megjelent, hanem el is keszult a jatek. :K

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#82423) Elderath válasza EnterR (#82372) üzenetére


Elderath
őstag

BF lesz 100%. 1 hónap és megjelenés és 0 infó, 0 rendes gameplay, beta sehol.

Xbox Live : SirLuipadre PSN ID : SirLuipadre

(#82424) Szabi® válasza negyven2 (#82421) üzenetére


Szabi®
addikt

Ahha és az azóta kimért adatokat milyen hardverrel oldottad meg pc-n ? Mert erre még nem jött válasz. 1,8Tflops gpu teljesítményt melyik vga adta meg neked 2006-ban ? Full hd-ban mivel játszottál pc-n ? Hogyne lett volna erősebb a Ps3, nézd meg az életciklusát.Közben pc-n már a ram generációja is lecserélődött. :F

[ Szerkesztve ]

(#82425) tboy93 válasza opr (#82422) üzenetére


tboy93
nagyúr

+1 :D

(#82426) solfilo válasza Szabi® (#82424) üzenetére


solfilo
veterán

Mindeközben a PS3 tech spec Wikipedia oldalon meg ezt írják a grafikus egységről. Állást nem kívánok foglalni, csak megjegyeztem, hogy máshol mást írnak.

According to Nvidia, the RSX—the graphics processing unit (GPU)—is based on the NVIDIA G70 (previously known as NV47) architecture. The GPU is clocked at 500 MHz and makes use of 256 MB GDDR3 RAM clocked at 650 MHz with an effective transmission rate of 1.3 GHz.[5] The RSX has a floating-point performance of 192 GFLOPS.

solfilo

(#82427) opr válasza negyven2 (#82421) üzenetére


opr
veterán

Csak a vegere reagalok, mert mar inkabb elengedtem a maradekot, ugysincs ertelme alapon. :)

"Az, hogy az amerikai hadsereg, PS3-ból akart szuperszámítógépet éppitteni... nos, lehet annak ugyan annyi a valóságalapja, mint hogy Saddam Hussein PS2 alapú szuperszámítógép rendszert akart használni, rakétairányító rendszernek."
Saddam dologrol meg nem hallottam, de nagyon jo. :DDD
US air force + PS3 supercomputer viszont konkretan teny. :R

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#82428) Peace válasza opr (#82422) üzenetére


Peace
nagyúr

2024-ben még jöhet belőle egy GOTY ;]

(#82429) Marky18 válasza Szabi® (#82424) üzenetére


Marky18
aktív tag

Almat hasonlitasz kortehez.... az X86 PC-k es a PowerPC ket kulon architektura, nem lehet 1:1-ben osszehasonlitani. A fejlesztoknek bele is tort a bicskaja, mert a vegleges devkitek kesobb keszultek el, addig alacsony szinten kellett matatni, ami miatt a multiplatform jatekok el voltak hanyagolva.

(#82430) JanR


JanR
addikt

Engedjétek már el ezt a PS3 vs. PC vonalat lécci'. Mindjárt 2022-t írunk, a fa**t vitatkoztok 2005-2006-os dolgon. Játszatok inkább.

(#82431) opr válasza Peace (#82428) üzenetére


opr
veterán

Azert nem GOTY verziot irtam, mert ahhoz elobb nem artana GOTY-nak lennie, nem? Vagy volt olyan, aki ra merte sutni a plecsnit? :DDD
Nalam max BOTY dijat kaphat, de abbol sokat (bug of the year).

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#82432) EnterR válasza JanR (#82430) üzenetére


EnterR
veterán

Összefoglalós bejegyzésért sikít ez a hozzászólás.

PSN ID: marquuard

(#82433) Szabi® válasza Marky18 (#82429) üzenetére


Szabi®
addikt

Olvass már vissza, egy kérdezőnek válaszoltam. És a nyers erőről volt szó, nem a fejlesztésről :R

#82426 solfilo Az jó ha ennyi forrás van :D

[ Szerkesztve ]

(#82434) -secret-


-secret-
Arcképgyáros

Ez gyors update volt. Kontroller frissitessel egyutt nem volt szerintem 3 perc az egesz.

[ Szerkesztve ]

(#82435) Marky18 válasza Szabi® (#82433) üzenetére


Marky18
aktív tag

Ha nincs kozos nevezo nem tudsz osszehasonlitani ket dolgot. Nincs olyan, hogy "nyers ero" az informatikaban, a hardvert a fejlesztoknek kell minel jobban meghajtani.

(#82436) Szabi® válasza Marky18 (#82435) üzenetére


Szabi®
addikt

Nem-e ? Fogd meg a söröm ;]

(#82437) Kendek


Kendek
MODERÁTOR

Lassan tényleg fejezzétek be ezt a PS3-as témát, főleg, hogy java részben nekünk kell OFF-ba tenni.

Nem mondom, érdekes dolgok ezek, még én is írtam hozzá. De vitatkozásba ne fulladjon már ez is.

<-ƘƘ->

(#82438) ribizly


ribizly
veterán

Nos. Nekem nem akarja felismerni, hogy került bele egy SSD. Nem dob fel semmit, nem látja. :(

|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#82439) Macccy válasza Szabi® (#82424) üzenetére


Macccy
senior tag

Szia
Én nem vitatkozni írok most, annyira nem követtem a PS3 korszakot, deee ..... mégis mivel lehetett FullHD -ban játszani azon? Sem az Xbox 360-am, sem az Xbox One -om, de még a Playstation 4 -em sem nagyon futtatott natívan FullHD felbontásban játékokat. Vagyis utóbbi már futtatott párat persze, főleg first-party, de nem inkább a DRS és az általában 900p körüli render felbontás volt jellemző a PS4 PRO -ig?

(#82440) negyven2 válasza Szabi® (#82424) üzenetére


negyven2
veterán

Tényleg engedjük el, de a válasz, az, hogy bár a PC-se tudta ezt, de a PS3 se (ezt láthattuk az elmúlt 15 év távlatából). Vannak számítások, melyek szerint elviekben ennyire is képes lehet az RSX chip, de ez egy elvi maximum volt már akkor is. Sima Sony pr. hazugság (de inkább legyen csúsztatás).

Vagyis a bejelentéskor ezt mondták, de az elmúlt 15-16 év mást mutatott ez ügyben. A legtöbben ~230 GFLOPS környékére teszik a valós, használható tudását.

A kérdésre már jött válasz: vagyis, de el lehetett érni azt a teljesítményt már akkor is, de nem annyiért amennyiért magukat a konzolokat adták akkor (valós teljesítményt, és nem a soha el nem ért elméleti maximumot!).

PS5/XSX esetében is vannak a valós kézzel fogható adatok és vannak olyan elméleti maximumok amik matematikailag felülmúljak a konzolt, de valószínűleg azt csak matematikai számításokban fog megmutatkozni (mint a PS5 esetében az elviekben elérhető maximális 22GB/s olvasási sebesség).

Macccy: PS4-en azért a multiplatform játékok többséggé is 1080p volt (Frostbite alapú játékoknál volt a 900p/720p PS/Xbox arány, de a többinél azért 1080p/~900p volt). És ha jól tudom akkor az ex.-ek szinte mindegyike 1080p-be futott PS4-en. Ugye a Xbox One 1.31, a One S 1.4, míg a PS4 1.84TFLOPS-t tudott. illetve PS4-es hardverközelibbek voltak az API-k, illetve maga a PS SDK-val is sokkal könnyeben boldogultak a fejlesztők.

[ Szerkesztve ]

“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

(#82441) Szabi® válasza Macccy (#82439) üzenetére


Szabi®
addikt

#82440 negyven2 Én elengedtem, ti reflektáltatok. Én pc boltosként láttam/tudom jól mik voltak akkor pc fronton amik elérhetőek voltak, építettem is számtalan gépet saját részre is.
Nekem van egy meggyőződésem, ez alapján válaszoltam a kérdezőnek. Igazából nem is engem kellett volna próbálnotok meggyőzni, hanem aki feltette a kérdést.Sajnos épp ezért nem lehet ezen topikokban pátoszosan/szépen egy vélemény mellett kitartani, mert itt leginkább az emberek magát a véleményt támadják, nem a tartalmát.Nagyon kíváncsi lettem volna, ha tudsz hozni olyan hardver elemeket, amikkel lehetséges lett volna ez a teljesítmény, a ddr2 korából, de én is lezárnám már ezt. :R

[ Szerkesztve ]

(#82442) RangerFox válasza Macccy (#82439) üzenetére


RangerFox
Topikgazda

A sima PS4 nagy többségben kiköhögte az 1080p-t, a One szenvedett már az utóbbi pár évben vele.

(#82443) Peace válasza opr (#82431) üzenetére


Peace
nagyúr

Simán rátolják a GOTY-ot! :P

(#82444) EnterR válasza Szabi® (#82441) üzenetére


EnterR
veterán

"Engedjük el, DE...." Jézusom. :D

PSN ID: marquuard

(#82445) Szabi® válasza EnterR (#82444) üzenetére


Szabi®
addikt

Azt tudtátok, hogy a Ps5 processzora .... ;] ;] ;]

(#82446) EnterR válasza Szabi® (#82445) üzenetére


EnterR
veterán

Na!! Mivan vele? Kevés a mag, tudtam!
:DDD

PSN ID: marquuard

(#82447) Xaels


Xaels
félisten

Lost In Random pontszámok Metacritic.

Érdekes kis játéknak tűnik, nem is drága. Majd ha befejeztem a Psychonauts 2-t lehet ránézek.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#82448) d@vee válasza EnterR (#82446) üzenetére


d@vee
őstag

És még a hűtése is szar. Ide lehet képzelni a bizonyos videó linkjét: [link] ;]

[ Szerkesztve ]

Ja

(#82449) BusinessGuy válasza Szabi® (#82441) üzenetére


BusinessGuy
őstag

Még jó hogy a színe java felskálázott 1080p, szinte nem volt natív maximum a full csőjátékok...
Ott bukik el az egész hogy 2006 2007-es hardveren egytől egyig az összes multiplatformot jobban ki tudtad tolni pc-n. 2007 crysis.. A ps3 verziót gyakorlatilag szénné kellett butítani a pc low szint alá hogy egyáltalán fusson. Ha pedig már 2005-2006 akkor egy 7800gtx-től fölfelé már többet kaptál mint a ps3-tól.
A ps3 játékgépnek egyszerűen gyenge volt, a sony mérhetetlen pénzt ölt a hype-ba és a benne lévő processzorba olyan marhaságokkal mint rakétavezérlésre is jó ps3 és társai. Péhán Abu tolta a szokásos tech halandzsát mint minden gen elején ami szépen és jól hangzik csak egy jókora parasztvakítás szinte mindig, főleg mióta AMD irányba mentek a konzolok... Közben a jóval egyszerűbb x360 a játékokban gyakorlatilag hülyére verte a ps3-at...

Azt viszont elismerem, a legközelebb a ps3/x360 állt a felsőkategóriás pc-k szintjéhez megjelenéskor. Ezért is volt nevetséges az alap ps4 ami már megjelenéskor is "csak" egy közepes pc szintjével volt azonos.

(#82450) Steady74


Steady74
addikt

PS5 frissítés most települ, M.2 SSD bővíthetőség, csak ez ragadt meg, mindjárt tolom is bele.

Útvonal

Fórumok  »  Konzol játékok  »  PlayStation 5 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.