2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

AGP-s királyok

Nagy VGA-s cikkem első kiegészítése: az AGP-s csúcskártyák erősebb kihajtása

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - FEAR

Műfaj: First Person Shooter
Megjelenés: 2005. október 18.
Mérési módszer: 1

A F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon) című játéknak megjelenésekor (a GF6-7 széria idején) szinte rettegett gépigénye volt, legalábbis akkor, ha maximális részletesség mellett szerettünk volna játszani. Ugyanakkor elmondható, hogy a grafikus motor még az UT3-nál is jobban skálázható, és minimális részletesség mellett a teszt összes kártyájával játszható sebességet produkált. Ilyenkor persze az egyébként igen jól kinéző grafika sok nagyságrendnyit butul vissza, shadereknek szinte nyoma sincs, és a textúrák felbontása is minimális, de nyilván a jó sebességnek ára van. A mérést a játék saját beépített benchmarkjával végeztem, a már megszokott kétféle részletesség mellett.

Eredmények a Phenom tesztkonfigurációval

A HD 3850-esek mögé a 7950 GT zárkózik fel, de a 4670-est még az X1950 Pro is megelőzi. A 6800 Ultra sem szerepel rosszul, hiszen nagy részletességnél megveri az X850 XT-t, és alacsony részletességgel az FX lemaradása sem túl drasztikus, de a magas grafikai minőségbe természetesen beletörik a foga. Összességében tehát elmondhatjuk, hogy ebben a játékban az NVIDIA kártyák jól szerepeltek.

Eredmények a Pentium 4 tesztkonfigurációval

P4-re váltva az eredmények nem sokat változnak, egyedül a leggyorsabb kártyák ütköznek processzorlimitbe alacsony részletesség mellet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Intel vs. AMD az AGP korszakban

    A két nagy processzorgyártó versengése a PC fejlődésének legmozgalmasabb időszakában. Vigyázat, 20 oldal! :)

  • Celeron aranykor

    Slot1 és Celeron: gépfejlesztés az ezredforduló környékén. Sikerek és zsákutcák.

  • Pentium 4 1.3GHz

    Minden kezdet nehéz. A Netburst egy új kezdet volt, sok újdonságot hozott, de pont ezért volt érdekes. Igaz, megfizethetetlen is...

  • Gépeim története 1997-től 2017-ig

    Asztali konfigurációim és a meghatározó játékok az elmúlt 20 évből.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.