2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Wii have a problem

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Egy kicsit betekintünk a nagy N 7. generációs konzoljának burkolata alá

[ ÚJ TESZT ]

Nos, míg karikás szemekkel itt körmölöm következő cikkem, éppen azon tűnődtem mitől ilyen sikeres a nagy N 7. generációs konzolja? John Doe barátommal hosszasan boncolgattuk az esetet: fórumokat olvasgattunk, elolvastuk a wikipédiás cikket, megjártunk pár konzolboltot és megtapasztaltuk a konzol erősségeit egy elektronikai szaküzletben, de nem nevezzük meg a helyet, mert hülyék azért nem vagyunk:).

A "mi" játékunk

A konzol technikai adatait szemlélve nagyon nagyot néztünk. Első blikkre egy továbbfejlesztett GameCube-nak tűnt ami nem lehetetlen (egyesek szerint 1.5-2x gyorsabb a Wii mint elődje). Le a kalappal a Nintendo előtt, mert elég hűséges megbízó: ugyanúgy az IBM és az ATi szállítja a főbb komponenseket. A gép lelke egy IBM PowerPC Broadway processzor. Elég harmatosnak tűnik a 729MHz-es órajel itt a 7. generációban (ráadásul egymagos a prockó) és az ATi Hollywoodja se elég ijesztő a 243MHz-ével, sőt a 88Mb rendszermemória (+3Mb (!) GPU struktúrált memória) is elég kevésnek látszik. (Anonymus itt röhög a markában; ő köztudottan PS párti, de kezd idegesíteni és minnyá' kap egy sallert).Na mindegy elvileg itt nem a hardver adja el a konzolt. Az adu ász ezesetben a mozgársérzékelés.

Mikor a Sony és a Microsoft éppen a lehető legbikább konzoljaikat vezették a piacra, csak röhögni tudtak a Nintendo "mozgásérzékelős baromkodásán". Még a piac legjobb elemzői is bukást jósoltak neki. Ellenben a népnek bejött ez az újfajta szórakozás és ezzel egy új piacszegmens nyitotta meg kapuit. A két rivális (bár a Nintendo korábban kijelentette, hogy nem akar se a Sonyval se a Microsoftal harcolni, hanem ők csak azt szeretnék minél több ember játsszon a Wii-vel) már készíti is az "ellenszerét", de lehet hogy már túl késő a közbelépésre (a többiről egy másik cikkben). A mozgásérzékelős rendszert Remote Control-nak hívják (tudomásom szerint) ami három részből áll: egy szenzor ami infrajeleket bocsát ki a TV tetejéről, egy WiiMote nevű eszköz amiben a kamera van és egy ehez csatlakoztatható Nunchuk ami (a WiiMotehoz hasonlóan) tartalmaz 3D-s elmozdulás- és gyorsulásmérőt és például így tudunk boxolni a Wii Sportsban. A rendszer kicsit pontatlan, de ezért adta ki a Nintendo a Wii MotionPlus-t ami egy (újabb...) kiegészítés a WiiMote-hoz, hogy majdnem 1:1 arányban tudja mérni tevékenykedésünket (erre is már több játék épül kezdve a Wii Sports Resorttal). A rendszer sem túl drága: olyan 200 dodó környékén mozog a drága így bárki bátran hazaviheti.

Motion Plus

A játékfelhozatal kissé vegyes, nincs olyan sok nagy cím mint a két riválison (bővebb lista itt), de erre nincs is szükség, hisz a "Nintendósok" közül többen várják Link vagy Mario újabb kalandjait, mint egy újabb évenkénti CoD vagy NFS adagot.
Jó kis móka a Wii, nem is annyira hardcore játékosoknak van hanem olyan rétegenek (is) szánta, amelyek nem kimondottan játszani szeretnek: ott van pl a Wii Fit ami tornázásra, fittneszedzésre és fogyókúrázásra van, az orvosoknak bemelegítésképpen egy kis Marble Mania (48%-kal jobb munkát végeznek!) és a party-arcoknak elengedhetetlen kelléke lehet a Wii Sports vagy a Carnival Games. Viszont vigyázni is kell! Elég kellemetlen baleseteket is okozhat. Betört képernyők, elrepült Nunchuk-ok, vérző fejek, stb. szóval csak óvatosan! Részletek itt.

Pár YouTube-os videó kedvcsinálásnak:
Wii Sports Resort - Basketball
Wii Sports Resort - Frisbee Golf
Wii Sports Resort - Airplane Battle
Még több videó!

ALAPOSABB TESZT KÖVETKEZIK!

Köszönöm, hogy végigolvastátok!
Kommenteket várok ;)

A legtöbbet eladott játék

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.